Jeg tror Sotah bommet om Brexit

Slettet bruker
16.10.2019 kl 11:36 243

Etter at Boris snudde i grensespørsmålet om Irland/Nord Irland ser det nå ut som det kan bli en Brexit avtale.
I prinsippet vil grensen i Irland være åpen og tollfri som i dag og den nye tollgrensen flyttes til irskesjøen.

Om dette betyr et samlet Irland med tid og stunder så hadde vel heller ikke dette vært negativt.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/vQydv5/brexit-i-dramatisk-fase-naer-gjennombrudd-om-tollgrense?utm_content=row-1&utm_source=vgfront
Fjordgubben
16.10.2019 kl 11:54 230

Enig, problemet med Irland er jo egentlig tullete.

Dette er Irland, at man har katolikker eller protestanter burde ikke være noe problem i dagens moderne samfunn der svært få mennesker er religiøse uansett. Det er jo både katolikker og protestanter i mange andre land uten at dette blir gjort noe problem utav.

Var i Nord-Irland tidligere i år og snakket endel med folk, bl.a en som drev en butikk i Belfast, han var protestant og «tilhenger av the Queen and the Crown» som han kallte det. Da jeg spurte om forholdet katolikker/protestanter mente han at det nå var flere katolikker enn protestanter. Det burde vært avholdt en folkeavstemning i NI der man kunne stemt over om man skulle tilhøre UK eller Irland, tror svaret er gitt på forhånd.

Det gir mening at Irland bør samles til et land, så kan de protestantene som absolutt ikke vil tilhøre Irland få muligheten til å flytte til UK, så er problemene ute av verden en gang for alle.
Sotah
16.10.2019 kl 13:49 206

Det er litt av utfordringen med å bruke spåkula. Å oppsummere det som har skjedd er forholdsvis enkelt. Å se frem i tid er noe vanskeligere. Men jeg trekker ikke forhåndstipset før utmeldelsen er et faktum.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 13:54 194

Hei folkens:))

Og...hehehe - arbeiderpartispåmannen Arne Myrdal traff mye bedre enn Zoten da han så inn i spåkula - men Zoten er en stayer og gir seg ikke - selv ei klokke som har stoppet viser rett to ganger i døgnet - det skal han ha:))...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 16.10.2019 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 15:39 172

Er en katolikk som går i et protesttog en protestant?