skatte svindleren Trump

Slettet bruker
16.10.2019 kl 14:18 336

Documents obtained by ProPublica show stark differences in how Donald Trump’s businesses reported some expenses, profits and occupancy figures for two Manhattan buildings, giving a lender different figures than they provided to New York City tax authorities. The discrepancies made the buildings appear more profitable to the lender — and less profitable to the officials who set the buildings’ property tax.

https://www.propublica.org/article/trump-inc-podcast-never-before-seen-trump-tax-documents-show-major-inconsistencies

Tipper dette er noe "alle" i finansverdenen vet og er grunnen til at han ikke har fått lån av andre storbanker enn "verstingen" Deutche bank.
Spørsmålet er også om han har svindlet skattemyndighetene og betalt for lite skatt.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 14:42 329

The punishments for lying to tax officials, or to lenders, can be significant, ranging from fines to criminal fraud charges. Two former Trump associates, Michael Cohen and Paul Manafort, are serving prison time for offenses that include falsifying tax and bank records, some of them related to real estate.
Hr.Suhr
16.10.2019 kl 14:56 317

Noe så uinteressant.
Det er vel ingen i dag som innbiller seg at folk med gryn
ikke benytter kreativ skatteunndragelse?
Spør heller om hvorfor registrene til Panama-papers holdes lukket.
Sjå det i øya. Verden er bek-råtten.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 15:00 312


Det slutter aldri å forundre meg hvor tilgivende folk er overfor kriminell aktivitet dersom de liker politikern.
Det som beskrives her er ikke nødvendigvis kreativ. Det kan være ren svindel.
Fjordgubben
16.10.2019 kl 15:10 300

Han har ganske sikkert i likhet med 99% av andre betalt for lite skatt.

Hvem har ikke snytt på skatten gjennom et relativt langt liv?

For ordens skyld så tror jeg nok jeg har holdt min egen sti relativt sett ren i forhold til de fleste andre, men har erfart at alle jeg har hatt kunnskap/innsyn i økonomien at «nesten alle» som har tjent godt og skapt en formue har jukset litt opp gjennom. Som f.eks å selge en maskin som er pantsatt for så å trikse med serienummer etterpå dersom det skulle være nødvendig.
Wrist
16.10.2019 kl 15:21 294

Med flere hundre selskaper i Trump Organization er det klart det finnes uregelmesdigheter.Trump har tidligere uttalt at han,i likhet med oss andre,
har som mål å betale så lite skatt som mulig innenfor lovverket.Hans skattesituasjon er det IRS som passer på.
Trump har nok en mye mindre formue i selvangivelsen enn det han ellers skryter av å ha.Det plager nok narsissisten mest.
Fjordgubben
16.10.2019 kl 15:40 287

Tja, nå betaler man selvsagt ikke formueskatt i USA slik man betaler i «kommunistlandet» Norge men det er nok likevel et poeng i å nedgradere inntekter der som i Norge.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 15:58 280

Dette er forøvrig nøyaktig slik som Cohen vitnet om i kongressen.

Tim O'Brien
@TimOBrien
·
The Trump Organization has been at this game for a long time. When I interviewed Trump's CFO, Allen Weisselberg, in 2005 for "TrumpNation," he told me that Trump valued 40 Wall Street at $400 million -- at a time when it was assessed for property tax purposes at only $90 million

Tim O'Brien fra Bloomberg er en av få journalister som faktisk har sett Trumps selvangivelser. Han så de i forbindelse med at han ble saksøkt av Trump for en del år siden. Han er imidlertid pålagt av retten å ikke beskrive i detaljer hva han så.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 16:14 271

Slik har de holdt på i årevis. Heldigvis kommer det for en dag. Så får vi håpe at han endelig får svi for det snart.