AVANCE - RATER Weekly report og research fra uke 35 og videre...
UKE 35
The West VLGC market has not really seen much activity so far this week. September liftings ex USG are
seemingly more or less done, however, the vessel overhang going into October is rather limited to a handful
of vessels. Vessels currently discharging in the Far East are being watched carefully as delays due to
ullage issues may further exacerbate, potentially leaving early October vessel supply relatively tight.
LPG Rates
Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,500,000 $100,000
The West VLGC market has not really seen much activity so far this week. September liftings ex USG are
seemingly more or less done, however, the vessel overhang going into October is rather limited to a handful
of vessels. Vessels currently discharging in the Far East are being watched carefully as delays due to
ullage issues may further exacerbate, potentially leaving early October vessel supply relatively tight.
LPG Rates
Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,500,000 $100,000
Redigert 21.01.2021 kl 08:35
Du må logge inn for å svare
Frantzen
24.10.2019 kl 13:55
7377
Litt rart at referat fra generalforsamlingen som var i september ikke ligger på Avance sin hjemmeside, Jeg finner den i hvert fall ikke ,
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Avanceman
24.10.2019 kl 13:47
7383
brass1 skrev Er dato for fastsettelse av utbytte for Q3 bestemt?
Fastsettelse av evt. utbytte for det enkelte kvartal bestemmes av styret, når de møtes, og datoer for styremøte offentliggjøres normalt sett ikke. Du mener kanskje å spørre om når et ett. utbytte for Q3 blir offentliggjort. Slike beslutninger kommer samtidig med presentasjonen av resultatene fra samme kvartal. Datoer for kvartalspresentasjoner finner du på selskapenes hjemmesider. Q3 for AVANCE kommer den 28. eller 29.11.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
brass1
24.10.2019 kl 13:20
7420
Er dato for fastsettelse av utbytte for Q3 bestemt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
flott, jeg gir ikke opp mitt siste kursmål på 60 innen utgangen av 2019.
Skal ikke forskuttere for mye, men det kan bli et utbytte på 3 kr for Q3 og 5 kr for Q4 2019.
Skal ikke forskuttere for mye, men det kan bli et utbytte på 3 kr for Q3 og 5 kr for Q4 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Futuresratene for November, Desember og Januar kraftig opp igjen:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Avanceman
24.10.2019 kl 01:23
7884
Har nettopp hørt intervjuet med CEO i Avance, og anbefaler alle andre aksjonærer/LPG-interesserte å gjøre det samme! Tusen takk til Hege for at du delte dette med oss! :) Meget positivt, bl.a. bekrefter han at det er få nybygg i bestilling, noe som betyr at det vil ikke komme mye ny tonnasje i hvertfall ikke før sent 2021, og ut over i 2022, når man tar hensyn til tiden det tar å bygge disse skipene. Videre er den største trusselen en kollaps i oljeprisen. Kommer den ned mot $30/fat, vil mye av skiferproduksjonen stoppe i USA, og da blir det mindre gass som skal fraktes. Videre var han veldig klar på at en offensiv utbyttepolitikk ligger i selskapets 'DNA', så den vil de videreføre... Dette lover godt!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
23.10.2019 kl 23:59
7956
Hva er det som ikke stemmer? Hadde det stemt bedre dersom aksjekursen hadde vært den samme i alle tre selskapene? :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Avanceman
23.10.2019 kl 23:56
7960
Icaria, Når du sammenligner børskursene til de ulike selskapene, tar du da hensyn til antall aksjer i det enkelt selskap, antall skip, alder på skip, hva som er break even, altså det enkelte selskaps kostnadsnivå osv.? Å foreta en direkte sammenligning av aksjekurs er fullstendig meningsløst!
Tillagt 24.10. kl. 00:35:
Nå ser jeg at du redigerte innlegget ditt og kopierte inn mye fra mine kommentarer til ditt innlegg, men fortsatt hevder du altså at det er mye som ikke stemmer. Da må du, med din innsikt, være mer konkret og fortelle oss andre hva det er som ikke stemmer! Venter spent på svar!
Tillagt 24.10. kl. 00:35:
Nå ser jeg at du redigerte innlegget ditt og kopierte inn mye fra mine kommentarer til ditt innlegg, men fortsatt hevder du altså at det er mye som ikke stemmer. Da må du, med din innsikt, være mer konkret og fortelle oss andre hva det er som ikke stemmer! Venter spent på svar!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Icaria
23.10.2019 kl 23:49
7958
I fra uke 40 til denne uken 43 (4 uker) blir gjennomsnittet § 65.850 pr. dg. som gir et overskudd på § 45.000 pr. dg. pr. skip.* 14 = § 630.000 pr dg.
PÅ på 4 uker (28 dg) § 17.640 mill eller Nok på 161 mill. Nå har de ikke alle skipene on hire 100% så vi kan trekke fra noen %. men resultatet er fantastisk.
Når vi sammenligner Avanse kr.41 BW -LPG kr. 61 Med Dorian kr. 112.8. er det mye som ikke stemmer. Nå er de ikke helt riktig å sammenligne bare ut fra kurs, men det er utfra antall aksjer, antall og alder på skip, gjeld, og utbytte, mm. Hva er Galt med OSE?
PÅ på 4 uker (28 dg) § 17.640 mill eller Nok på 161 mill. Nå har de ikke alle skipene on hire 100% så vi kan trekke fra noen %. men resultatet er fantastisk.
Når vi sammenligner Avanse kr.41 BW -LPG kr. 61 Med Dorian kr. 112.8. er det mye som ikke stemmer. Nå er de ikke helt riktig å sammenligne bare ut fra kurs, men det er utfra antall aksjer, antall og alder på skip, gjeld, og utbytte, mm. Hva er Galt med OSE?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Avanceman skrevInnlegget er slettet
Ratene i Avance-segmentet har kommet ned i 63.300 usd/day, men det gir mer enn 40.000 usd/day pr skip netto og pengebingen fylles fortsatt i rekordfart.
Håper det snur opp en del prosent i morgen
Dagens oppgang ble til slutt mindre enn forventet.
Håper det snur opp en del prosent i morgen
Dagens oppgang ble til slutt mindre enn forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Torine
23.10.2019 kl 22:19
8109
Dorian opp 4,21% i USA.Bør bli bra imorgen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
23.10.2019 kl 19:23
8350
Spotratene en del ned siste uke i følge Fearnley.
VLGC (84 000 cbm) $1,900,000 -$300,000
LGC (60 000 cbm) $975,000 $25,000
MGC (38 000 cbm) $870,000 $0
HDY SR (20-22 000 cbm) $570,000 $20,000
HDY ETH (17-22 000 cbm) $720,000 $0
ETH (8-12 000 cbm) $450,000 $0
SR (6 500 cbm) $430,000 $0
COASTER Asia $240,000 $0
COASTER Europe $250,000 $10,000
VLGC (84 000 cbm) $1,900,000 -$300,000
LGC (60 000 cbm) $975,000 $25,000
MGC (38 000 cbm) $870,000 $0
HDY SR (20-22 000 cbm) $570,000 $20,000
HDY ETH (17-22 000 cbm) $720,000 $0
ETH (8-12 000 cbm) $450,000 $0
SR (6 500 cbm) $430,000 $0
COASTER Asia $240,000 $0
COASTER Europe $250,000 $10,000
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
nordnes
23.10.2019 kl 17:56
8472
Takker hyggelig å høre intervjuet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.10.2019 kl 16:58
8568
Ja, hvem gjør ikke det. Men er det noen som vet hva som skjedde med fallene i løpet av dagen?
Og hva skjer med Dorian? Opp 3% nå!
Har OSE mange utenlandske fiender?
Mere enn 4%!!!!!! Nå.
Og hva skjer med Dorian? Opp 3% nå!
Har OSE mange utenlandske fiender?
Mere enn 4%!!!!!! Nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
rogero30
23.10.2019 kl 14:47
8712
Solge alt på 46.15 og kjøpte alt tilbale på 41 Gleder meg meget Håper ratene holder seg...
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Skal sitte et par år å få utbytte her. Hvor mye klarer en få igjen på to år her ? Blir spennende! Solgte desverre 65 % av aksjene og tok gevinst. Resten skal jeg sitte lenge med. Føler det var dumt nå men pytt, pytt gjort er gjort. Gode utsikter fremover her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Hegu
23.10.2019 kl 10:32
8949
Ulrik Uhrenfeldt Andersen, CEO i Avance Gas har her til morgen givet et langt interview i landsdækkende dansk investorradio. Podcast:
https://www.proinvestor.com/boards/78090/AVANCE-GAS-HOLDING#78251
https://www.proinvestor.com/boards/78090/AVANCE-GAS-HOLDING#78251
Redigert 21.01.2021 kl 06:42
Du må logge inn for å svare
Idag får vi snittratene for uke 43.
Vi har lagt bak oss en langvarig, bratt oppgang, og en korreksjon var ikke til å unmgå
Denne korreksjonen kom samtidig med stolt Nielsen sitt børsmeldte nedsalg fra 8,5% til 4,95%, og var med på å forsterke fallet.
Nå satser vi på et nytt skyv mot 60 ved utgangen av 2019.
Vi har lagt bak oss en langvarig, bratt oppgang, og en korreksjon var ikke til å unmgå
Denne korreksjonen kom samtidig med stolt Nielsen sitt børsmeldte nedsalg fra 8,5% til 4,95%, og var med på å forsterke fallet.
Nå satser vi på et nytt skyv mot 60 ved utgangen av 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Trodde jeg var fullastet, men kjøpte allikevel mer i dag.
Kan aksjen bli billigere enn den er nå med en snitt rate på over 70k usd/day så langt i Q4?
I aksjemarkedet er ingenting umulig, men jeg tror vi nærmer oss en bunn nå.
Har tro på kurs mellom 60 og 70 før nyttår.
Kan aksjen bli billigere enn den er nå med en snitt rate på over 70k usd/day så langt i Q4?
I aksjemarkedet er ingenting umulig, men jeg tror vi nærmer oss en bunn nå.
Har tro på kurs mellom 60 og 70 før nyttår.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
moneymachine
21.10.2019 kl 23:05
18702
Ser jo ikke ut som om det er noe problem å få solgt. Fantastisk å få kjøpt slike mengder aksjer på disse nivåene tenkes det vel.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Enig om de selger seg ut så er vi tilbake på sporet og langsiktighet vil nok ikke være så dumt her:)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
BIF78
21.10.2019 kl 18:11
19170
Casen er fuldstændig intakt. Det er bare at afvente endnu en langvarig opgang.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Avanceman
21.10.2019 kl 13:41
19550
Burde nevnt det i mitt forrige innlegg. Stolt Nielsen selger AVANCE for å styrke sin satsing i rederiet Avenir LNG. Stolt Nielsen var store i AVANCE, men etter at Fredriksen kjøpte seg opp har de, slik jeg tolker hendelsene, blitt "skviset" i den grad at de nå har valgt å selge for, som nevnt, i stedet å satse på Avenir. Å trekke inn IMO 2020 i dette er fullstendig skivebom. At Stolt selger AVANCE betyr ikke noe for oss vanlige aksjonærer, slik jeg tyder dette bildet. Caset er på alle måter intakt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Vikusen
21.10.2019 kl 13:41
19565
Di skulle investere i ett Lng selskap. Flex står klar for samme oppgangen som Lpg aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Icaria
21.10.2019 kl 13:36
19594
I forbindelse med Q2 kvartals(20/8) rapporten oppgir de at 80% av skipene er Fixed Q3 på ca 45.000 usd pr dg. Der tror jeg du "bommer" mest.
Spørsmålet videre er om Stolt Nilsen forsetter nedsalget,
Spørsmålet videre er om Stolt Nilsen forsetter nedsalget,
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Mulig de trenger penger til implementeringen av IMO 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
21.10.2019 kl 13:05
19683
Ikke noe godt tegn at Stolt selger da.. mener vel at de nå kan få veldig godt betalt for aksjene, og at de kan få mer for pengene et annet sted..
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Avanceman
21.10.2019 kl 12:51
19750
Nedgangen de seneste dagene, og som fortsetter i dag, skyldes sannsynligvis at Stolt-Nielsen fortsetter nedsalget i AVANCE. De passerte flaggegrensen (meldepliktige handler) i forrige uke. Mest sannsynlig skal de kvitte seg med alle sine AVANCE-aksjer. Om det stemmer er det fortsatt noen få millioner aksjer som skal ut i markedet, noe som indikerer at aksjekursene vil være under press de nærmeste dager, kanskje et par ukers tid. Om min teori stemmer, betyr det at det er billig å handle AVANCE-aksjer nå. Når de er ferdige med å selge, og forutsatt at ratene fortsatt er gode (noe alt tyder på vil være tilfelle i lang tid fremover), så er dette en tid for å akkumulere AVANCE. Løp og kjøp! :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
rogero30
21.10.2019 kl 12:39
19799
Du regner nok for optismistisk (1 båt skal montere Scrubbere, 2 stk. noe senere). I tillegg har en del båter gått på fast pris også i denne perioden.....Så 35 000 er nok mest realistisk.....
Utbytte i Q3 hadde vært bra (noe de burde gitt til trofaste aksjonærer.....), lov å håpe,,,,, Vi får se (Q4 avhenger av ratene fremover)
Utbytte i Q3 hadde vært bra (noe de burde gitt til trofaste aksjonærer.....), lov å håpe,,,,, Vi får se (Q4 avhenger av ratene fremover)
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Icaria
21.10.2019 kl 12:17
19887
Regnet på ratene Avanse hadde fra ca 20/8 og til 30/9-19. de fikk et gjennomsnitt på 48.000 usd pr dg. pr skip
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Icaria
21.10.2019 kl 11:21
20081
moneymachine skrev Vinter'n kommer...det sykliske vil ta denne oppover.
Det ser ut som short gutta vinner i dag, med de ratene som er nå i (uke 42) 73.300 usd. pr. dag.renner pengene inn og gir et overskudd på mer en 50.000-, usd pr. dag pr. skip som gir 700.000 usd pr dg. I kvartalet gir dette ca 63 mill usd eller ca. 1 dollar pr aksje (9 kr).
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
moneymachine
21.10.2019 kl 10:25
20261
Vinter'n kommer...det sykliske vil ta denne oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Vikusen
21.10.2019 kl 10:12
20353
Hvilke triggere skal få denne opp igjen? Ser for meg dårlig volum og fall frem mot Q3 slik det ser ut no volumessig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Avanceman
20.10.2019 kl 21:51
20778
"Arbitrasjen mellom US og Asia tilsier litt under 100 000 dollars dagen tilgjengelig per båt" Hva mener du med det? Vis regnestykket, er du snill.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
nordnes
20.10.2019 kl 18:42
21057
Det kan hende at når kineserne merker hvor mye bedre luften blir av at gass overtar fra kull, så går skiftet enda raskere. Har forstått det slik at luften i en del kinesiske og indiske byer er begredelig. I Thailand går drosjene på gass.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
20.10.2019 kl 15:30
21310
4-5 høres riktig ut ja.
Det fundamentale er riktig. Når IMO 2020 kommer i gang vil det skrapes noe 20 skip, eller 7% av vlgc flåten. I tillegg er enterprise terminalen snart i gang, og øker etterspørselen etter skip. Etterspørselen øker, og jeg tror tilbudssiden vil minske. Arbitrasjen mellom US og Asia tilsier litt under 100 000 dollars dagen tilgjengelig per båt, det blir julegaver av slik.
Det fundamentale er riktig. Når IMO 2020 kommer i gang vil det skrapes noe 20 skip, eller 7% av vlgc flåten. I tillegg er enterprise terminalen snart i gang, og øker etterspørselen etter skip. Etterspørselen øker, og jeg tror tilbudssiden vil minske. Arbitrasjen mellom US og Asia tilsier litt under 100 000 dollars dagen tilgjengelig per båt, det blir julegaver av slik.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
fundainvest
20.10.2019 kl 13:31
21406
Frontman skrev tipper 4,50 per aksje overskudd i Q3. 3 kr i utbytte
Jeg tror nok du er vesentlig nærmere her ja.
Og at de vil ha kapasitet til å betale ut et slikt utbytte er det heller ikke tvil om. Blir meget interessant å se.
Skulle de avvente utbytte dette kvartalet, så lever jeg fint med det. Men da bør de presentere en aksjonærvennlig plan for all den overskuddslikviditeten.
Og at de vil ha kapasitet til å betale ut et slikt utbytte er det heller ikke tvil om. Blir meget interessant å se.
Skulle de avvente utbytte dette kvartalet, så lever jeg fint med det. Men da bør de presentere en aksjonærvennlig plan for all den overskuddslikviditeten.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare
Det pågående, grønne skifte med utskifting av kull til gass vil få enorm betydning både for frakt av LPG og LNG i mange år framover.
Høye rater i gass-sektoren kan vedvare i uoverskuelig fremtid.
Bortsett fra unntaksvise vekstselskaper på OSE, så vil investeringer i frakt av LPG og LNG være den beste investeringen du kan gjøre fra nå og i flere til mange år framover.
Høye rater i gass-sektoren kan vedvare i uoverskuelig fremtid.
Bortsett fra unntaksvise vekstselskaper på OSE, så vil investeringer i frakt av LPG og LNG være den beste investeringen du kan gjøre fra nå og i flere til mange år framover.
Redigert 21.01.2021 kl 03:30
Du må logge inn for å svare