AVANCE - RATER Weekly report og research fra uke 35 og videre...

Slettet bruker
AVANCE 16.10.2019 kl 15:19 49755

UKE 35

The West VLGC market has not really seen much activity so far this week. September liftings ex USG are
seemingly more or less done, however, the vessel overhang going into October is rather limited to a handful
of vessels. Vessels currently discharging in the Far East are being watched carefully as delays due to
ullage issues may further exacerbate, potentially leaving early October vessel supply relatively tight.
LPG Rates

Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,500,000 $100,000
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Hegu
23.10.2019 kl 10:32 8672

Ulrik Uhrenfeldt Andersen, CEO i Avance Gas har her til morgen givet et langt interview i landsdækkende dansk investorradio. Podcast:


https://www.proinvestor.com/boards/78090/AVANCE-GAS-HOLDING#78251
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 14:08 8524

Skal sitte et par år å få utbytte her. Hvor mye klarer en få igjen på to år her ? Blir spennende! Solgte desverre 65 % av aksjene og tok gevinst. Resten skal jeg sitte lenge med. Føler det var dumt nå men pytt, pytt gjort er gjort. Gode utsikter fremover her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
rogero30
23.10.2019 kl 14:47 8435

Solge alt på 46.15 og kjøpte alt tilbale på 41 Gleder meg meget Håper ratene holder seg...
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.10.2019 kl 16:58 8291

Ja, hvem gjør ikke det. Men er det noen som vet hva som skjedde med fallene i løpet av dagen?

Og hva skjer med Dorian? Opp 3% nå!

Har OSE mange utenlandske fiender?

Mere enn 4%!!!!!! Nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
nordnes
23.10.2019 kl 17:56 8195

Takker hyggelig å høre intervjuet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
23.10.2019 kl 19:23 8073

Spotratene en del ned siste uke i følge Fearnley.

VLGC (84 000 cbm) $1,900,000 -$300,000
LGC (60 000 cbm) $975,000 $25,000
MGC (38 000 cbm) $870,000 $0
HDY SR (20-22 000 cbm) $570,000 $20,000
HDY ETH (17-22 000 cbm) $720,000 $0
ETH (8-12 000 cbm) $450,000 $0
SR (6 500 cbm) $430,000 $0
COASTER Asia $240,000 $0
COASTER Europe $250,000 $10,000
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Torine
23.10.2019 kl 22:19 7832

Dorian opp 4,21% i USA.Bør bli bra imorgen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 23:17 7728

Avanceman skrev Innlegget er slettet
Ratene i Avance-segmentet har kommet ned i 63.300 usd/day, men det gir mer enn 40.000 usd/day pr skip netto og pengebingen fylles fortsatt i rekordfart.
Håper det snur opp en del prosent i morgen
Dagens oppgang ble til slutt mindre enn forventet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Icaria
23.10.2019 kl 23:49 7681

I fra uke 40 til denne uken 43 (4 uker) blir gjennomsnittet § 65.850 pr. dg. som gir et overskudd på § 45.000 pr. dg. pr. skip.* 14 = § 630.000 pr dg.
PÅ på 4 uker (28 dg) § 17.640 mill eller Nok på 161 mill. Nå har de ikke alle skipene on hire 100% så vi kan trekke fra noen %. men resultatet er fantastisk.
Når vi sammenligner Avanse kr.41 BW -LPG kr. 61 Med Dorian kr. 112.8. er det mye som ikke stemmer. Nå er de ikke helt riktig å sammenligne bare ut fra kurs, men det er utfra antall aksjer, antall og alder på skip, gjeld, og utbytte, mm. Hva er Galt med OSE?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
23.10.2019 kl 23:56 7683

Icaria, Når du sammenligner børskursene til de ulike selskapene, tar du da hensyn til antall aksjer i det enkelt selskap, antall skip, alder på skip, hva som er break even, altså det enkelte selskaps kostnadsnivå osv.? Å foreta en direkte sammenligning av aksjekurs er fullstendig meningsløst!

Tillagt 24.10. kl. 00:35:
Nå ser jeg at du redigerte innlegget ditt og kopierte inn mye fra mine kommentarer til ditt innlegg, men fortsatt hevder du altså at det er mye som ikke stemmer. Da må du, med din innsikt, være mer konkret og fortelle oss andre hva det er som ikke stemmer! Venter spent på svar!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
23.10.2019 kl 23:59 7679

Hva er det som ikke stemmer? Hadde det stemt bedre dersom aksjekursen hadde vært den samme i alle tre selskapene? :-)

Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
24.10.2019 kl 01:23 7607

Har nettopp hørt intervjuet med CEO i Avance, og anbefaler alle andre aksjonærer/LPG-interesserte å gjøre det samme! Tusen takk til Hege for at du delte dette med oss! :) Meget positivt, bl.a. bekrefter han at det er få nybygg i bestilling, noe som betyr at det vil ikke komme mye ny tonnasje i hvertfall ikke før sent 2021, og ut over i 2022, når man tar hensyn til tiden det tar å bygge disse skipene. Videre er den største trusselen en kollaps i oljeprisen. Kommer den ned mot $30/fat, vil mye av skiferproduksjonen stoppe i USA, og da blir det mindre gass som skal fraktes. Videre var han veldig klar på at en offensiv utbyttepolitikk ligger i selskapets 'DNA', så den vil de videreføre... Dette lover godt!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:59 7364

Futuresratene for November, Desember og Januar kraftig opp igjen:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:48 7209

flott, jeg gir ikke opp mitt siste kursmål på 60 innen utgangen av 2019.
Skal ikke forskuttere for mye, men det kan bli et utbytte på 3 kr for Q3 og 5 kr for Q4 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
brass1
24.10.2019 kl 13:20 7143

Er dato for fastsettelse av utbytte for Q3 bestemt?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
24.10.2019 kl 13:47 7106

Fastsettelse av evt. utbytte for det enkelte kvartal bestemmes av styret, når de møtes, og datoer for styremøte offentliggjøres normalt sett ikke. Du mener kanskje å spørre om når et ett. utbytte for Q3 blir offentliggjort. Slike beslutninger kommer samtidig med presentasjonen av resultatene fra samme kvartal. Datoer for kvartalspresentasjoner finner du på selskapenes hjemmesider. Q3 for AVANCE kommer den 28. eller 29.11.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Frantzen
24.10.2019 kl 13:55 7100

Litt rart at referat fra generalforsamlingen som var i september ikke ligger på Avance sin hjemmeside, Jeg finner den i hvert fall ikke ,
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Icaria
24.10.2019 kl 14:53 7257

Så ikke ditt innlegg før nå, ( litt flåsete) men jeg skal ligge ut et oppsett (dessverre går det ikke an å ligge ut regneark på denne siden) hvorfor jeg mener at kursen burde vært høyere. Utgangspunktet var å vise overskudd til selskapet i en periode.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Muggost
24.10.2019 kl 15:41 7153

Du kan legge ut en link til et google regneark, som så kan deles til omverdenen med lese-rettigheter...
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 22:15 6533

Uke 43

LPG-ratene falt til 63.333 usd/day i uke 43.
______________________________________________________________________________________________

Gas
Chartering

EAST:
We have seen increased activity on shipping in the East after the Nov Aramco acceptances were finally
posted end of last week.
As freight in the East has been generally long recently, all deals this week has been done at discount to last
Baltic and rates have been under pressure.
Going forward into next fixing window though (2H Nov) one could argue that freight could turn, especially
if more ships are sent back West on the back of higher freight premiums there. We also expect to see more
cargoes in the market for 2H Nov, as we were still in a contango situation when lifters were submitting
their dates to the Middle Eastern suppliers earlier.
WEST:
Freight rates for November liftings out of the US Gulf continues to hover around $122-123 East and $67-
68 West. We anticipate more than a handful spot deals left to be concluded for 3rd decade November, with
rather slim availability of ships we could see a small rise in freight towards the end of month. There is
currently less weather delays in the Eastern ports than we have seen last weeks, this should increase
availability of ships once December fixing starts in the weeks ahead.

LPG Rates
Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,900,000 -$300,000
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2019 kl 22:21 6527

UKE 44

Ratene økte fra 63.333 til 65.000 usd/day i uke 44.
_______________________________________________________________________________________

Gas
Chartering

EAST
This week got off to a quiet start with Deepavali holidays on Monday. Last done deal in the MEG was done
at around USD 72 Baltic, but we expect rates to go up further as more ships are being sent back to the US
on the back of higher freight premiums there. Time of writing there are a couple of uncovered Indian
requirements for November loading in the market, and we expect to see one more cargo for loading
around the 25th November from another Indian major before the week is over.
WEST
This week was busy in the West, with several fixtures absorbing the remaining freight length at the end of
Nov and some of that in 1H Dec. Aside from the change in the supply versus demand balance of ships,
logistical issues such as limited Panama Canal slots have also arisen. Consequently, rates have begun to
climb to higher levels after being stable for a number of weeks, while netbacks have generally been
supportive of this increase. The fact that ships are being fixed increasingly far in advance suggests that we
could see similarly high levels for the remainder of 2019, but this will ultimately depend on the arb
remaining open.

LPG Rates
Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,950,000 $50,000
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
30.10.2019 kl 23:42 6390

Interessant!
Hvor hentet du info. fra? (Kilde)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 12:24 5986

Futures er allefall ganske bra opp nå :

november : 78
Desember : 78,5
Januar : 76
Februar : 74

Poten meldte i går : ratenivå 64 873 dollar.

Er kanoninntjening dette atter en gang.

Dorian opp over 4 % nå i USA. Tror vi kommer opp igjen de nærmeste dagene!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
kodenavn
01.11.2019 kl 12:28 5975

Ratene stiger. Igjen. LPG: USD/day 66,084
Market firming as vessels head West to capture premium
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 18:30 5810

Ratenivået som rapporteres fra de forskjellige befrakterne og operatørene er jevnt over sammenfallende og stigende til langt opp på 70 usd/day i november og desember, og ser ut til å kunne holde seg på over 70 usd/day i lengre tid.
Dette blir det mange flere penger av enn noen kunne ha forventet for 2-3 måneder siden.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 18:41 5796

Med snittrater på 70k i kvartal 4 vil netto-nntjeningen doble seg fra Q3 til Q4.
Kan ikke huske å ha sett noe lignende tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:04 5679

Utviklingen minner meg om 2015 sesongen.Da bikket vi 120.000 dollars i en kort periode på sommeren.Q3 2015 hadde en snittrate på 96.825,og falt noe i Q4.Toppåret 2015 ga en snittrate på 77.000$.Spørsmålet er om det kan skje igjen?selvfølgelig!Momentum nok til at 2020 blir et fantastisk år👍🏼Avance i 100 må nok revurderes til ny A.T.H 150+.

Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:15 5665

En annen driver for norske utbyttejegere er dollaren.Den har styrket seg med 14% siden toppåret.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:18 5663

Min spådom etter Dorian tallene, er at Avance gir 50/50 utbytte i Q3.0,25$.pr.aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 20:24 5650

Så selv med en 50/50 ordning(gjeld som må betales)så kan 2020 gi 45kr.pr.aksje.Optimistisk?nei,ser bare på tallene.Dessuten har flåten blitt doblet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.11.2019 kl 15:13 5173

"SHIPPING 10 Oct 2019 | 03:59 UTC Singapore
VLGC rates near 4-year high amid global moves to diversify LPG supply sources

Author Ramthan Hussain
Editor Wendy Wells
Commodity Shipping
Topic Preparing for IMO 2020
Singapore — Very Large Gas Carrier rates on the key Middle East-Japan route have touched near four-month highs around $79/mt this week and looked poised to surpass $80/mt for the first time since October 2015 as more ships head to North America and Northeast Europe to lift LPG amid Saudi supply concerns and growing demand in Asia, traders said.

Not registered?
Receive daily email alerts, subscriber notes & personalize your experience.

Register Now India's LPG imports have been rebounding steadily since stalling over July and August, Indonesia is continuing to seek spot cargoes and demand in China is returning this week after the Golden Week holidays, the traders said.
The steep discount of the FEI propane swap to the Mean of Platts Japan naphtha assessment has also spurred Taiwan's Formosa Petrochemical to buy LPG, even though the recent strength in LPG prices narrowed the discount to $43.50/mt Wednesday and could limit petrochemical sector appetite.

With uncertainty persisting over the resumption of Saudi Arabia's LPG supply after the September 14 attacks on its oil facilities -- despite the kingdom's assurances that crude output may be restored sooner than the end November target -- interest has shifted to supply from the US, Canada, the North Sea and Australia, traders said.

This puts VLGCs on long journeys, tying up vessel numbers, they noted.

"I think Baltic will go above $80/mt soon; hearing level of last done fixture in the East is over $80/mt," one shipping source said.

"Now open tonnage in the East for end October is limited, owners are more aggressive about freight ideas and charterers have no choice but to follow their ideas," the source added.

Traders said the rising rates will increase costs in particular for end-users in Japan, Indonesia, South Korea, India and Taiwan.

"It is our concern, but there are many bull reasons; insurance, compliant oil, big exporting volumes from the US, so our view is also bullish," one trader said, noting loadings from the US surged to around 2.3 million mt/month in both September and October. "At this rate, sooner or later rates are going up to $80/mt," the trader added."

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/101019-vlgc-rates-near-4-year-high-amid-global-moves-to-diversify-lpg-supply-sources

Futures underbygger artikkelen:)

Her fra Feranleys : LPG Rates
Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,950,000 $50,000
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Sopranos
04.11.2019 kl 07:59 4754

Da har vi gjerne fått svaret på hvorfor Avance har gått i JOJO de siste ukene, ny oppdatert shareholders:
STOLT-NIELSEN GAS LIMITED 1,596,013 2.47 COMP BMU.
Stolt Nilsen har ``bare`` 1,5 mill aksjer igjen, sist uke hadde de nesten 3 millioner og 4,5% av aksjene.

https://www.avancegas.com/Investor-Relations/Largest-shareholders
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2019 kl 10:23 4556

Merkelig at de ikke har tid til å vente litt ? Et kjemperesultat blir lagt frem i slutten av måneden og futures er litt opp. De kan selge alt før jul uten problemer med litt bedre pris. For jeg tror de fleste som er inne i denne nå vil sitte en god stund. Ingen orker å overby her de neste dagene da de vet de skal ut, selv om markedsutsiktene her er sterke. Oppgang er avlyst denne uken, blir ikke før i neste uke :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
kodenavn
04.11.2019 kl 10:57 4462

De får vente med å kjøpe de som tør. Hadde det ikke vært for Stolt sitt salg, hadde kursen vært over 50 nå. Tror ikke Stolt er så dumme at de selger resten under det nivået vi ser nå. Så her er oppsiden stor på kort sikt. Jeg hadde ikke ventet med å kjøpe for å kanskje spare 20 øre, og så ende opp med å gå glipp av 5 eller 10 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.11.2019 kl 11:31 4384

Slik er det i shipping, og ellers i business. Man har lagt en strategi og den følger man. For Stolt Nielsens vedkommende har de uttalt at de skal benytte midlene fra Avance til å videreutvikle sin satsing i LNG, der det også er gode tider. Derfor er det egentlig IKKE merkelig at de selger nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Icaria
04.11.2019 kl 13:08 4248

Det er helt åpenbart at Stolt- Nielsen kunne ha solgt aksjene i bulk , til en mye bedre pris. Men de har valgt å manipulere kursen med små salg. Er det ledelsen som nå kjøper aksjer for personlig vinning? Eller er det takk for for sist til store ulv?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
04.11.2019 kl 13:18 4222

Noen betraktninger i f.t. ditt innlegg: Kjenner ikke SNIs begrunnelse for å selge i markedet, men støtter din vurdering om at det er sannsynlig at de kunne solgt sin post samlet, og til en høyere kurs, gitt det gode markedet for tiden. Når det gjelder det du spekulerer i, om at det kan foregå en manipulasjon av prisen for at ledelsen skal få handlet billige aksjer for personlig vinning, er det bare å glemme det. Ingen manipulasjon så lenge dette selges i det åpne markedet og med åpenhet om at de selger seg ut. De har høyst sannsynlig gitt ett eller flere meglerhus i oppdrag å selge et gitt antall aksjer, med en nedre kursgrense. At de da slipper dette gradvis, og ikke dumper alle på en gang, skal vi være glade for. Noe annet ville jo også vært usedvanlig dumt for SNI selv. Takk for sist til Store-ulv er det nok heller ikke. Tror de er mer proffe enn som så...
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.11.2019 kl 13:21 4216

Ja, smaker ikke det hele av eventyr. OSE er jo nesten som Asbjørnsen og Moe!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Icaria
04.11.2019 kl 13:59 4147

Vel; Er svært usikker på om ledelsen er som du tror? likeledes om dette kan være takk for sist. Det er ingen tvil om at Ose gjennomkorrupt. Se på Fleks LNG som hadde en kurs på 91, 5 + I USA men åpner med en kurs rund kr. 86 på OSE.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare