AVANCE - RATER Weekly report og research fra uke 35 og videre...

Slettet bruker
AVANCE 16.10.2019 kl 15:19 49820

UKE 35

The West VLGC market has not really seen much activity so far this week. September liftings ex USG are
seemingly more or less done, however, the vessel overhang going into October is rather limited to a handful
of vessels. Vessels currently discharging in the Far East are being watched carefully as delays due to
ullage issues may further exacerbate, potentially leaving early October vessel supply relatively tight.
LPG Rates

Spot Market (USD/Month) This week Change
VLGC (84 000 cbm) $1,500,000 $100,000
Redigert 21.01.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2019 kl 14:25 6117

Den vil nok angripes om ikke for lang tid uansett, men det gledelige er at nå tror jeg de fleste småaksjonærer har skjønt at de bør sitte minst et par år og heve FETE utbytter. Jeg kunne egentlig tenkt meg en liten trade, men det er livsfarlig. Dessuten får jeg heldigvis så mye skatt at jeg ikke orker :)
Bedre å få forsiktige utbytter etterhvert enn å innkassere akkurat nå. Det som irriterer meg mest er at DNB klarte å kjøre denne så langt ned på sin "nedgradering" tidligere. Nå har de ikke sagt en dritt på lenge og nå har de med ett plutselig kursmål langt opp på 50-tallet ? Nei, jeg gleder meg over at mange små her satt og presset shorterdritten til å kjøpe høyere nå. Supert alle sammen og dere vil bli belønnet bra i forhold til resten av drittaksjene som finnes på OSE.
Vi får nok et pust i bakken uansett snart og det gjør ingenting!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2019 kl 14:28 6093

Litt forundret over «forventningene» til disse analytikerne. Jeg syns de er for høye. Har jeg lest riktig at de forventer et resultat pr. aksje på 8-9 kr og at det blir utbetalt utbytte?

Har ikke regnestykket foran meg, men mener bestemt jeg hr regnet med frem til et lavere resultat basert på en snittrate på 48K dagen for kvartalet. Når det gjelder utbytte er jo det også ganske sprøtt å forvente enn så lenge det aldri har kommet en melding om at Avance gas har tilbakebetalt lånet som krever at de ikke utbetaler utbytte. Da kan ikke utbytte forventes mener nå jeg.

Blir ikke det viktigste tallet her å se hvilken rate de har oppnådd for ca 80% av flåten i Q4. Det er nemlig i Q4 pengene kan starte å renne inn hemningsløst. Skuffende - med så høye forventninger ser jeg for meg tittelen. Avance skuffer tross gode tider...eller noe liknende. Hold on buddies!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
kodenavn
25.11.2019 kl 14:34 6056

Forventet resultat, consensus, er ca 4.- pr aksje for Q3, altså halvparten av det du antyder.
Selskapet melder ikke en nedbetaling av det omtalte lånet i en børsmelding. Så det kan være gjort.
Eller de de melder i morgen at det blir gjort, og at de utbetaler et lite utbytte, f.eks 1 krone
Jeg tror det skjer. Og så blir det et betydelig større utbytte neste kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2019 kl 14:45 6010

Godt å høre, mener nemlig jeg hadde regnet meg frem til ca 4 kr jeg også. Men burde ikke en nedbetaling av et slikt lån være børsmeldt? Det er jo i aller høyeste grad av interesse for aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Quepasa
25.11.2019 kl 15:22 5899

re. "samt sletting av topup-tranchen"
Hvor sannsynlig er det at det blir meldt i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Avanceman
25.11.2019 kl 15:25 5887

En nedbetaling av lånet er av interesse for både aksjonærer og markedet, men om de sitter med penger på konto eller nedbetalt lån, blir på ett vis et nullsumspill, bortsett fra spørsmålet om evt. utbytte som berører av dette. Derfor holder det vel at de melder slik info i forb. med resultatfremleggelser.
Jeg tipper at de har tilrettelagt for et lite, men symbolsk viktig utbytte. Dette er viktig for å fremstå som et aksjonærvennlig selskap, og ikke dårligere enn BWLPG.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Drowsy
25.11.2019 kl 19:39 5536

Hva med en liten uhøytidelig konkurranse i forbindelse med fremlegging i morgen:

Hva blir resultat pr.aksje?
Har de betalt lånet eller presenterer de plan for å betale lånet eller nevnes ikke dette i det hele tatt?
Om de har kvittet eller skal kvitte seg med lånet, hva blir da utnytte satt til?
Presenterer Avance Gas fremtidig utbyttepolitikk legger de seg da fortsatt på 100 prosent av all inntjening, eventuelt hvilken prosent?
Hvilken rate har ca 80% av flåten blitt satt til i Q4?
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Muggost
25.11.2019 kl 19:56 5465

Hammers hadde jo en litt morsom konkurranse for NEL :) vi kan invitere ham hit å gjøre det samme her...
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
pipers75
26.11.2019 kl 08:22 5018

Avance Gas Holding Ltd Reports Unaudited Results for the Third Quarter of 2019

Avance Gas Holding


26.11.2019, 08:00·
GlobeNewswire
BERMUDA, 26 November 2019 – Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) today reported unaudited results for the third quarter 2019.

HIGHLIGHTS
* The average time charter equivalent (TCE) rate calculated on a discharge-to-discharge basis was $44,295/day, up from $34,520/day in Q2 2019
* On the basis of IFRS 15 accounting standard the TCE was $42,700/day, up from $32,275/day in Q2 2019.
* TCE on a discharge to discharge basis adjusted for waiting days was $45,902/day
* Daily operating expenses (OPEX) were $8,089/day, compared to $8,214/day in Q2 2019
* A&G expenses were $1,003/day, down from $1,220/day in Q2 2019
* Avance Gas has in November repaid the $35 million top up tranche, removing the related restricting covenants. At the date of this report, the company held $65 million in cash.
* Agreed to acquire one additional exhaust gas cleaning system. The total number on order is six scrubbers and installment will be completed in Q1 2020.
* Extension of the time charter contract for Mistral until December 2021, at a TCE rate of $1.2 million per month
* Approx. 88% of Q4 ship days have been fixed at an average rate exceeding $50,000/day.
The freight markets remained firm in Q3 as the US LPG exports continued to grow, while the fleet growth continued at modest levels.
US Gulf and USEC VLGC exports were 8.5 million tons in Q3 2019, up from 8.3 million tons in Q2 2019 and 7.0 million in Q3 2018. Supported by strong production and record high inventory levels, the healthy US LPG export continued throughout the quarter. The Mariner East II pipeline to Markus Hook has added significant volumes, with exports averaging 10 cargoes per month since March 2019. US Gulf and USEC VLGC monthly exports totaled an average of 59 cargoes in Q3, compared to 62 and 51 monthly cargoes in Q2 and Q1 2019, respectively.
Middle East LPG exports in Q3 2019 were 8.2 million tons, up from 7.9 million tons in Q2 2019 and 7.8 million in Q1 2019. We have seen temporary disruptions related to oil tanker and refinery attacks in the area and we have seen lower Iranian export volumes compared to last quarter. Average monthly cargoes exported in Q3 was 62, up from 61 in Q2 but down from the average of 64 cargoes per month in 2018.
Per October, the global fleet totaled approx. 280 ships, with an orderbook totaling 37 ships (13.2%), of which three ships are due for delivery in Q4 2019 and 21 ships are due for delivery in 2020. As expected we have seen efficiency disruptions relating to scrubber retrofits as well as fuel tank preparations ahead of the IMO 2020 emission rules in taking effect in January 2020.
The full report and interim financial statements are attached to this press release.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
rogero30
26.11.2019 kl 10:27 4604

Ok.... Kunne desverre ikke forvente utbytte i Q3...., men talla er ikke dårlige og lån er betalt unna.....Q4 lover bra, bedre med 7kr i utbytte da enn 1 nå og 3 da :)

Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2019 kl 14:09 4186

Fernleys ser desverre ut til å ha sluttet å oppgi ukentlige rater innen shippingsegmentet.
Det kom ikke noe i uke 47, og heller ikke for uke 48 i går.
Så vidt jeg har observert, så har dette aldri skjedd tidligere.

Vi får klare oss med de dryppene vi får fra skribenter som har betalingsordninger eller andre sikre kilder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Titleist
28.11.2019 kl 14:31 4104

Dagens rater ligger mellom 65 og 66.000 $
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2019 kl 15:12 4014

Takk!
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2019 kl 19:21 3513

Poten melder om en liten oppgang i dag siden i går. kun 300 dollar opp men stoppet nedgang er viktig. 63 811 Dollar!
Hvorfor melder poten opp rater og futures i dag/des altså i dag er ned. Synes det er litt for stort avvik mellom de to sidene.
Men bevares ratene er gode de så det spiller liten rolle. Selv med litt nedgang de siste dagene er dette nå på linje med 65 cent i Q4. (det er med gj.snitt T54`)
Og noen sier at Avance har 10 000 mindre enn det som meldes på poten, hvorfor aner jeg ikke.
Har de fått mer enkelte slutninger skal det altså være litt over dette anslaget, men det vet vi jo ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Titleist
04.12.2019 kl 19:35 3468

Siste fra Fearleys er vel rundt 63.000. (gårsdagens) Tror at vi gjennom desember kan få stor volatilitet, uten at man skal vektlegge dette for tungt. Jeg tror man skal kjøpe dippene og sitte klar med stor aksjebeholdning inn i de gode årene 2020 og 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2019 kl 09:39 3077

LPG: The Eastern VLGC market has remained muted over the week and rates have dropped to USD 68/mt, or USD 61.5k/d for standard tonnage. Market is now awaiting ADNOC (Abu Dhabi) and Saudi acceptances which is likely to bring some life back into the market. In the West, the December requirements are done and dusted and focus is now on January dates from the US Gulf. Several vessels are either fixed for 1st decade liftings or on subs. Brokers expect market to have bottomed out and to strengthen in the short term, despite the firm premium to the Baltic Index.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2019 kl 17:49 2786

Poten i dag 62 313 dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 06:42 Du må logge inn for å svare