BWO- Står snart i 100 kr.

Ny dag med oppgang i BWO. Aksjen er fortsatt billig. Plenty med triggere fremover. Skikkelig høyt volum i dag, og den er i ferd med å etablere seg over 70 solid. Lite skrives om aksjen her på forumet. Burde være høyt på radaren for de som ikke har tatt en titt :) Stor oppside.
Redigert 16.10.2019 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
danmark1
16.10.2019 kl 15:28 2349

Er om bord og ser det som en sikker investering. Søger større gevinst andre steder også.
NOELLE
16.10.2019 kl 15:40 2315

De har utrolig mye pågang, store funn og meget stort potensiale fremover. Dobling innen neste sommer. Vurderte PEN vs BWO og for min del ble BWO valget iom at de tross alt eier brorparten av deres felles eiendeler. Litt blir det til PEN, men bare smuler hehe :) For å sette det litt på spissen. Ser BWO bikket 73 med glans.80 kr denne uken alt ?!

Selger ikke denne med det første nei. Denne vil fortsette å stige jevnlig ut 2019, forventer en kurs nærmere 100 ved neste kvartalsrapport 27 November.

Det er vel ikke helt riktig. BWO har vel som ca. 10 ganger markedsverdien til PEN.

Videre er vel eierskapsforholdet mellom selskapene også ca 10 ganger slik at Dussafu vel skulle ha omtrent like stor betydning for de to selskapene.

Ja, ser ut til å ha etablert seg over 70,- og tidligere kurstopper passert. Snart 10 gangen siden emisjonen sommeren 2016. Arnet & Co fortjener stor honnør for lederskapet de siste årene. Ny virksomhet etablert i dårlige tider har virkelig blitt suksess!
Dere ser for dere videre solid kursoppgang ... Ja, mye mulig det ;)
Solid utbytte fra BWO neste år, det er blant mine forventninger.
Redigert 16.10.2019 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
16.10.2019 kl 18:11 2104

En kanonaksje som jeg har tjent mye på siste 2 år.

Noen virkelige gode dager bak oss nå og har bestemt meg for ikke å få høydeskrekk på denne aksjen slik jeg har fått før. Her er det så mange potensielle gode triggere fremover at denne har jeg stor tro på. Har liten portefølje på OBX for tiden, mest private og fond, men BWO har etterhvert vokst seg til 90% av porteføljen. Ser ingen grunn til reallokering foreløpig.

Det som forundrer meg på denne aksjen er at den knapt er over bokført verdi og tolker det som om BWE ikke er reflektert i dagens verdi. Hvis det er riktig kommer det en bratt oppoverbakke i ukene fremover og kursmål 100 til 27 november er ikke usaklig, men fullt mulig.

Noen som har gjort en god analyse og vet om skipsverdiene (FPSO) som ligger i balansen og dermed EK er forsvarlig? Egentlig ingen ting å si på inntjeningen så vil tror at svaret er ja.

Blir spennende å se Q3 - er vel ikke all verden. Men det betyr vel lite. Hva er break even oljepris for BWO?

Drømmecase for de som tok denne like før emisjon(og fikk masse tegningsretter)
NOELLE
17.10.2019 kl 09:00 1707

Bare noen dager siden denne : " Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities oppjusterer kursmålet på BW Offshore-aksjen til 125 kroner fra tidligere 115 kroner, og gjentar kjøp, ifølge en oppdatering fredag ettermiddag. Meglerhuset oppjusterer kursmålet på bakgrunn av den positive oppdateringen på Hibiscus-feltet, opplyses det. "Vi tror Hibiscus kan være inkludert i fase 3-utviklingen, noe som bør implisere at netto oljeproduksjon på 50.000 fat olje pr dag for BW Energy allerede i fjerde kvartal 2021. Selv om Hibiscus er en "game changer", så har BW Energy-eventyret så vidt begynt å låse opp verdier", skriver meglerhuset"
NOELLE
24.10.2019 kl 11:35 1315

Laster opp hver gang på disse smådippene :) 90 -100 kr ved juletider, burde gå med glans.
suspekt
24.10.2019 kl 11:49 1285

Jeg er en av de som tegnet max i emisjonen, samt overtegning, husker ikke tallene nå, men ble sittende med et snitt på ca kr 16 fordi jeg hadde noen aksjer fra før selvfølgelig. det var den beste emisjonen jeg har deltatt i. Siden har det bare fortsatt oppover i rykk og napp. Ikke så lenge siden den sto i kr. 38, det var vel før Q2 som fikk den til å ta av. Blir nok sittende til 2020 pga det skattemessige, eventyr hele aksjen.

Utrolig god styrke i aksjen for tiden. 10 dager med sluttkurs over 70,- nå og rimelig godt volum. Sikkert noen roboter som kjører handelen, men presset på shorting er avtatt. Brente barn skyr ilden heter det!
NOELLE
05.11.2019 kl 10:58 851

Styrken er borte med vinden. Ned på stor omsettning.
Vorge
06.11.2019 kl 12:26 483

Jeg har fulgt bwo lenge, og innimellom kommer reaksjoner i markedet jeg ikke forstår. Hver gang det har skjedd har den korrigert kraftig opp igjen - og det tror jeg kommer til å skje denne gangen også.

Når bwo henter penger/lån slik de gjør nå er det jo ikke fordi de er i skvis på noen måte. Snarere tvert imot. Selskapet går veldig bra, og aksjonærene har fått en eventyrlig avkastning i år. Det er ingenting som tilsier at inntjeningen skal bli mindre i tiden som kommer.

Men to faktorer har sikkert irritert ledelsen. De har betalt en forholdsvis høy rente på lånene sine som de måtte ta opp da situasjonen ikke var like lys som nå. I tillegg måtte de forplikte seg til å ikke betale utbytte før lånene er innfridd.

Med gårsdagens refinansiering løser de begge disse problemene. De har nå fått en vesentlig bedre rente - og ved en refinansiering bortfaller også klausulen med utbytte.

At långiverne har mulighet til å konvertere gjelden til aksjer langt oppe på 90-tallet bekymrer meg lite (Men det sier jo litt at de er villig til å gi god rente for å få den muligheten). For når utbyttene begynner å komme vil de utgjøre mange prosent avkastning i seg selv.

Mitt tips er at det straks kommer flere gode nyheter fra selskapet - inkludert melding om utbyttestrategi. Da blir det vondt for dem som kastet kortene i dag.
Redigert 06.11.2019 kl 12:28 Du må logge inn for å svare

Antar og forutsetter at konverteringskursen justeres for eventuelle utbytter. Hvis ikke kunne vi jo dunka ut 10 kr/aksjen fra og med neste år. Hadde vi i tillegg nådd over 95 kr aksjen hadde jeg levd fint med 15% flere aksjer 😁

Nordea øker til kursmål 100kr! Stor oppside og verdt å vente på.