IDEX = kjøperen er Link Solutions Limited (“Link”).

asap3
IDEX 16.10.2019 kl 18:10 7720

Disclosure of ownership in IDEX


IDEX Biometrics ASA issues the instant notice on behalf of Link Solutions Limited ("Link").

Following transfer of shares from another fund manager, funds under management of Link has a combined holding of 119,545,985 shares, which represents 19.99 % of the issued share capital and votes.

16 October 2019
IDEX Biometrics ASA

https://newsweb.oslobors.no/message/487194
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
H-Capital
17.10.2019 kl 09:38 2884

Gir ikke mening at Link skal ha sperrefrist på salg av assets. Det kan dog gi mening at de har sperrefrist på payout ifbm nedleggelse. Det forklarer også hvorfor de skal bruker cash på FTSE100 aksjer, altså som en midlertidig plassering.

Blackrock/PJT må bare finne ut at de ikke får solgt blokker, også kommer aksjene i markedet. Jeg tenker dette er rutinerte folk, slik at denne prosessen skjer rimelig raskt.. Kanskje allerede etter helgen?
- Uansett blir det bare gjetting. Det man vet er at de skal selges, og det vet idex ledelsen også. Ser for meg et forsøk på pump før aksjene skal ut i markedet. Ikke utenkelig at sistmeldte avtale skal meldes om en 4. gang..
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
17.10.2019 kl 10:05 2838

"Ikke utenkelig at sistmeldte avtale skal meldes om en 4. gang.."

HAHAHAHAHAHA, jeg trur jeg dauer...:-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
IFA
17.10.2019 kl 11:07 2768

En melding med visse likhetstrekk per noen tusen bear-innlegg av overivrige shortere som jobber intenst destruktivt for å skade et norsk innovasjonsselskap, kan da ikke være for mye?
Å daue av latterkramper kan da heller ikke være det verste av det mest uønskede scenario.
Undrer meg på hvorfor ikke samme flokken kaster seg over flere små lovende innovasjonsselskaper innen helse for å skaffe seg mye moro - også på Oslo Børs. Der er det langt mellom meldingene der.
De kommer veldig sjelden - og ligner hverandre mye med sitt innhold om en ny presentasjon på en eller annen kongress rundtomkring i verden.
Jeg støtter likevel en god del av dem - som en del av såkalt diversifisering.
Jeg beundrer de langsiktige innovatørene - og lar dem jobbe i fred så lenge de ønsker.
Så investerer jeg i hovedsak i betydelig større selskaper med tanke på å være uavhengig av resultatene i innovasjonsselskapene.
Bedre humor finner jeg andre steder enn på Oslo Børs.
I Idex lar jeg disse personene jobbe i fred med sin teknologiske, kommersielle og finansielle kompetanse - ikke minst innenfor de mest relevante internasjonale miljøer for selskapets virksomhetsområde:
https://www.idexbiometrics.com/about-idex/management/
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
17.10.2019 kl 11:39 2720

"norsk innovasjonsselskap"

Ja, sist jeg leste om dette "norske innovasjonsselskapet" var kontoret tømt og lyset slukket.

Forøvrig finner jeg det noe naivt å la disse personene jobbe i fred, med tanke på hva de har levert i forhold til guiding - og ikke minst hva de hever av lønn av investorenes penger, men det er kanskje sekundært.
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:55 2692

Idex har eksistert i ca 23 år. I de første 2 var selskapet kanskje innovativt, men etter det ble selskapet tatt over av togrøvere og den eneste innovasjonen som har hatt synlige resultater over 21 år er emisjoner. Selskapet, sammen med thin, har vært verdensledende på emisjoner i over to dekader.
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
IFA
17.10.2019 kl 12:57 2632

Jeg kjenner historien til selskapet.
De siste årene har Idex jobbet innovativt av ledende personer med den beste CV, den beste utdannelse og samtidig en del av det mest relevante internasjonale miljøer å samarbeide med.
Når det gjelder nylig tilsatte Chief Financial Officer, har han viktig erfaring fra internasjonalt finansmiljø - og ikke minst også innen teknologimiljøer.
Dagens ledelse i Idex er godt egnet til å lede selskapets produkter ut i markedet med den beste timing, og å løse de kortsiktige finansielle utfordringene. Ikke minst fordi de ikke sitter på ræva på kontoret i Oslo, men jobber mot det internasjonale miljøet som kan gi den beste gevinst innen en rimelig tidshorisont - kanskje raskere enn vi tror nettopp fordi altfor mange investorers vurderinger drukner i en del års arbeid uten en internasjonal godt kvalifisert og betalt ledelse.

På nært hold ser jeg hvor etterspurt min beste kamerat og nærmeste etterkommer med matematisk og realfaglig bakgrunn generelt har vært etter sin første avsluttende eksamen i Storbritannia - og de stipendier og begynnerlønninger han blir tilbudt av de største internasjonale teknologiselskaper som Google.
Idex må være topp konkurransedyktig i jakten på de beste hodene - også med allsidig og relevant yrkeserfaring. Deres alternativer er så mange.
Ofte er det miljøer og menneskelige relasjoner som fanger dem opp, siden kjemi og felles interesser ofte er en stor drivkraft i disse miljøene.
Det kan virke som om personkjemi, kontaktnett og fleksibilitet mht. arbeidssted og faglig selvstendighet har bidratt til at Idex sitter med en så kompetent og kvalifisert ledelse. Min etterkommer vet jeg ikke ville sagt ja til en jobb i Norge i det hele tatt før han har skaffet seg mye internasjonal erfaring - og lønn.
Men også han har frihet til å jobbe både fra studiested og til dels hjemsted i Norge. Denne fleksibiliteten innen teknologi og forskning er den internasjonale normalen i den verden vi nå lever i. Derfor er det bare sidrumpa foreldet journalistikk å spionere på Idex kontorer i Oslo.
Idex har virkelig vært heldige og dyktige til å trekke til seg en ganske komplett internasjonal toppledelse - kanskje en del av tidligere toppleder dr. Mardias kontaktnett?
https://www.idexbiometrics.com/employee/derek-dantilio-2/
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
17.10.2019 kl 13:23 2592

Nå har vel denne fantastiske CFO`n nylig uttalt at selskapet mer er å regne som ett nytt selskap, så historikken er jo egentlig ubetydelig.

Som startup blir det spennende å se hvordan de skal reise neste kvartmilliard for driften 2020.

Kickstarter? GoFundMe?
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
H-Capital
17.10.2019 kl 13:33 2574

CFO som i august mente at selskapet er godt kapitalisert og fremdeles stod for guidingen om break even ila året? Uten salgbart produkt?

Get your facts straight. Kassa er tom om under 3 måneder..
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 13:49 2554

Av internasjonalt ledende og topp kvalifiserte personer, med beste CV, beste utdannelse, etc, som samarbeider med de mest relevante internasjonale miljøer, må en forvente eksakt kunnskap og derav uovertruffen dømmekraft. Er IDEX ledelsen i denne gruppen, er det rart at de aldri klarer å levere bare en brøkdel av de resultatene de lover aksjonærene og markedet.

Tok meg en IFA pastill som jeg tygget hardt og lenge på:
https://brands-a.prod.onewp.net/app/uploads/sites/2/2017/12/IFAsockerfri.jpg
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
IFA
17.10.2019 kl 14:38 2500

En skal aldri si aldri!
Husk at IFA ikke skal tygges - eller svelges hele.
De skal suges mer som karameller, noe de fleste mennesker får smake på flere ganger i livet - ikke minst hvis smaken skal oppleves innovativ.
IFA selges på kiosk når folk kjenner på et behov.
Da blir det fort enklere å time en guiding.
Å selge sensorer kan være en kronglete vei å gå, som å selge et produkt markedet ikke kjenner på at det er akutt behov for - men som senere skal bli vanedannende. Å selge vanedannende burde helst foregått ved Akerselva - eller i det minste når lyset er slukket ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 16:09 2430

Tidligere i dag kom det enda en verdensledende børsmelding:
https://newsweb.oslobors.no/message/487213

https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2018-10-31&issuer=IDEX&toDate=2019-10-31
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Wrold
18.10.2019 kl 00:11 2238

Her er det så mye speklasjoner at mann kan bli tullerusk i hode av dere som forståsepåere.
Jeg har trua på Idex.
Redigert 21.01.2021 kl 02:43 Du må logge inn for å svare