Rabiate gamlinger på nett

Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:06 1145

Er det ikke litt pussig...de som er aller styggest i kommentarfelt og også her i fff er de eldste blant oss. Jeg generaliserer ikke om de eldste, men jeg har lagt merke til hvor ufyselig gamle gubber og kjerringer ofte oppfører seg på Facebook, for eksempel. Ofte er dette mennesker som er gamle nok til å huske litt av hvordan det var her da slike krefter som de ønsker velkommen herjet med landet vårt. Hatet gnistrer mot alt som er dem fremmed. Og det sikles om både drap og vold. Og de elsker Listhaug, Trump...den slags onde folk.

Vi har minst ett slikt individ her på fff. Hen hater muslimer så hardt at det koker over i hvert eneste innlegg. Kunnskapsløst hat er farlig og hen har gjentatte ganger truet med både vold og drap. Nå sist siklet hen etter å bruke kniv.

Det er ikke slik oldingene skal være. Jeg tror at hen jeg her sist snakket om er en mann. Ikke mye mandig, den oppførselen hen fremlegger her, men la oss si at det er en mann.

Gamle gubber skal være som følger, mener jeg.

* De kan gjerne være rasende på alt som er nytt og alt som er fremmed for dem. Men internett holder de seg langt unna.
* De legger seg seinest klokka 21
* De står opp før klokka fire, tar på seg frakk og tøfler og går ut til postkassa for å vente på avisbudet
* Overhøvler avisbudet etter noter hvis hen er noen minutter "forsinket"
* Inn med avisa og drikke kaffe fra skåla mens han rasende leser lokalavisa.
* Ta på dressen, den ganske slitte "hverdagsdressen", som ikke ser ut i måneskinn etter alt for mange hjelpeløse forsøk med gamle gubbefingre og nål og tråd på lapping, etter at "kjerringa" var så frekk å daue for femten år siden.
* Ta en hvil på sofaen og vente på posten.
* Overhøvle postbudet hvis hen er noen minutter "forsinket"
De trenger egentlig ikke postkasse, disse folka.
* Er det ikke post i dag, så overhøvles postbudet enda litt til og stakkars hen hvis det er reklame.
* Lese reklamen nøye. Flere ganger.
* Hogge ved. Han har et fjell av ved ute på gårdsplassen allerede, men...
* Ta ut Cortinaen han har eid siden den var ny og kjøre til den lokale butikken.
* Overhøvle betjeningen hvis ikke melka er der den alltid har vært
* Sjekke absolutt alle brød i brødhylla
* Betale med mynter
* Ikke svare den mørkhudede dama som sitter i kassa, men mumle noe om "neger" før han setter seg i bilen
* Middag: svidd makrell, potet og et glass vann
* Vente på Dagsrevyen
* Vente på Dagsrevyen
* Vente på Dagsrevyen
* Duppe av i stresslessen fem minutter ut i Dagsrevyen
* Bråvåkne i stresslessen i åttetiden - mumle rasende om at Dagsrevyen har mørkhudede på skjermen
* 21:00 legge seg.



Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:21 891

Jau, det må nok innføres eldreskam.
Bra oppgave for Lysbakken og SV dette.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:23 881

Tror du sliter med en eller annen diagnose jeg, Bekte.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:25 880

Yippie ki-yay, motherfuckers...
Her skal det gneldres til torva sluker meg!
Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:30 871

Hvilken diagnose, papp? Du er manisk opptatt av meg. Er ikke så flink til å stille diagnoser som du tror du er, men det finnes vel en diagnose for slikt også.
Fjordgubben
17.10.2019 kl 08:37 858

He he, kan tenke meg et verre liv enn det, som f.eks det livet bekte lever, som handler om å skrive en masse tull på HO dag ut og dag inn.

Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:44 857

????????????????

"Er ikke så flink til å stille diagnoser som du tror du er" Hæ???

Jeg har ikke sagt at jeg er god på å stille diagnoser. Jeg har heller ikke gjort forsøk på å stille noen diagnose. Jeg har sagt at du mest sannsynlig har en diagnose.
Leser du i det hele tatt innlegg før du svarer på dem med hatet ditt?
Slettet bruker
17.10.2019 kl 08:54 844

Dette var hatefullt tøv gett. Typisk venstreekstremistisk hatefullt tøv. Da skal man liksom hate det de kaller "hvite menn som pusher 50" av en eller annen grunn. Man skal bli sint og støtt av kommentarfelt på internett, man skal bli sint og støtt av at folk sier "caffe latte drikkende oslofolk". Og man skal være skikkelig oppgitt fordi det finnes folk der ute som ikke sluker alt pisset som står i pk-avisene, fordi det finnes folk med andre verdier og holdninger enn dem selv. Det er så kvalmt og jævlig.

Slike som Bekte blir også skikkelig sint når man påpeker hvor verdiskapingen i Norge foregår, eller når man opplyser om fakta vedrørende innvandrere. Da skal det virkelig vekksnakkes og saboteres for en normal debatt. "Men hva med velgerne til FRP da, de er jo trygdet alle sammen, men hva med de kristnes korstog da" osv osv. Whataboutisme blir deres sterkeste kort i kampen mot fakta.
Redigert 17.10.2019 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 09:19 907

Så dette evige babbelet ditt om at jeg må ha en diagnose er kun personangrep.

Det ante meg, skjønner du.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 09:30 897

Nei det er et forsøk på å få deg til og forstå at du trenger hjelp.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 09:33 891

Men du kan jo ikke noe om det. Så det er kun personangrep. Og du er manisk opptatt av meg. Slikt må det finnes en diagnose på. Minst en.
convert
17.10.2019 kl 09:52 875

Jøss, B. Dette ser ikke så bra ut. I tillegg til at det må ha tatt en del tid å lage dette, så er det fryktelig dårlig skrevet, lite poengtert og kun sydende av raseri mot hvite, eldre menn. Jaja, vi har alle vårt, men kanskje på tide med en av de vanlige pausene, B?
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:06 869

Høyreekstreme har verken vett eller humor.

Burde tenkt på det.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:29 855

Du har helt rett Bekte. Jeg kan ikke noe om dette med å stille diagnoser etc, men jeg har såpass gangsyn at jeg ser at du, på bakgrunn av hva du lirer ut av deg her på HO, åpenbart trenger hjelp. Og som du ser er det ikke bare jeg som mener dette. Kanskje det er på tide å høre litt på andre, og ikke bare leve inne i din egen HAT-boble som du gjøre 24/7?
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:30 850

Hva er hat i det jeg skrev i denne tråden, papp? :)

Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:39 839

Nok en fordomsfri tråd fra A-benekte: "...de elsker Listhaug, Trump...den slags onde folk." 😆🤣😂😅😁
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:45 831

Hold deg til ekkokammeret ditt du, fnue. Du mister jo kontrollen når du får motargumenter, vet du.

Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:47 828

???
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:04 805

Bektefanten får nok apopleksi snart skal en se.
Men selv om du blir lammet og stum kan du få pleiersken til å finne en pinne i skogen til deg, slik at du kan pirke litt i tastaturet likevel med munnen.
Vi vil jo ikke miste deg helt vet du...😂
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:10 794

Som en av de unge ånder som tidvis skriver her, vil jeg opplyse at jeg er en stor beundrer av eldre menneskers klokskap, ikke minst da de ofret liv og helse for å knekke Hitler. Den gangen da Mykle skrev reelle erotiske åndsperler og før Sophie Elise begynte sine totalt usexy operasjoner, og identitetskaoset har gjort landet til en latterlig kvasidebatt om alle grunnleggende verdier. Det har gått bakover, ja.
I kontrast til dem som over trygge caffe latte bord i Oslosubsidiet uttaler seg konsekvent nedlatende om "de bønda" som betaler for slyngellivet deres.
Redigert 17.10.2019 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Zorin
17.10.2019 kl 11:16 786

Jepp. Her er det nok mye sannhet å hente.
Stephen
17.10.2019 kl 11:16 785

Hvorfor er det Cortina som ble valgt?

Mvh. Stephen
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:19 781

Alder er i seg selv ingen grunn til beundring.

Husk at mange støttet Hitler. For eksempel. Men folk i alle aldre (over fem år) må oppføre seg for å fortjene noen respekt.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:20 777

Det var den første gubbebilen jeg kom på i farten.

I hjembygda mi var det en slik dresskledd gubbe som kjørte traktor (Gråtass) til butikken. Kjøpte gjerne en pose med "småbjørner", heiv i seg minst en slik en bak butikken og kjørte hjem igjen.
Redigert 17.10.2019 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:24 763

Herregud, forstod du ikke den?
Den tidligere OL-byen Cortina er valgt til å arrangere alpin-VM i 2021. Det vet vi oldisene alt om se.
I tillegg til å være på verdenstoppen i politisk innsikt sånn generelt.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:55 746

Bare fortsett å fòre trollet,så sprekker hen til slutt.
Vi har sett det før.
Hen har for mye fritid nå som jobben gikk fløyten,og hentefnuen sa takk for seg.
;=)
Slettet bruker
17.10.2019 kl 11:56 744

Enig se.

Desperate forsøk på et eller annet tøv fra A i dag. Lurer på hva det er han vil? Åpenbart ikke diskutere, for det går jo i repeat med frenetisk frådende hat med NULL selvinnsikt eller evne til å ta innover seg fakta han ikke liker.

Kanskje han prøver å "omvende" folk sine holdninger til å passe med sine egne snevre og svært enkle verdier som går ut på at alt som står i Dagbladets ledere er klokt og godt.
trader
17.10.2019 kl 12:12 733

Det er ikke usant det A-den nye har skrevet om. Det eneste man kan påpeke er at A har uteglemt hersketeknikk utøvd av likesinnede gamlinger......
Daniel_K
17.10.2019 kl 12:18 725

hahaha, bra skrevet.

Er man dum og slem gjennom hele livet så er man det også i sine gamle dager, dessverre.
Daniel_K
17.10.2019 kl 12:19 723

Pappsatan følte seg veldig truffet her gett.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 12:20 720

Det stikker nok ikke så dypt, det jeg skrev. Men det er et forsøk på å være artig. Og jeg henter ikke tingene ut fra løse lufta. Har selv observert eldre menn som er i nærheten av å være slik. Dette med denne nitide granskingen av brød ser man jo hver eneste dag. Og dette med mynter. Og så glemte jeg dette med at mange gamlinger gjerne uffer seg (på autopilot, ser det ut til) når de får vite summen som skal betales.

Min salige oldefar var en meget klok og hyggelig mann. Men veldig gjerrig. Han gikk i mange år rundt med dressbukse som han med skjelvende hender hadde fikset glidelåsen i gylfen på. Det så ikke ut, men han skulle ikke ha noe hjelp, nei! Og så mimret han gjerne om den tiden da man fikk gode bukser for en tier.



Slettet bruker
17.10.2019 kl 12:42 699

Daniel_K

Følte jeg meg truffet?
Fortell hvordan du mener mitt liv er, er du snill. Når det er gjort kan vi treffes over en kopp kaffe eller noe sånt så skal du få se at du tar 100% feil. (hvis du skriver det jeg tror du skal skrive da....)

A-den Bekte har også fått en rekke invitasjoner til å treffe meg, men han vil ikke. (Gud vet hvorfor)
Slettet bruker
17.10.2019 kl 13:25 684

Og artig er startinnlegget!! Selv har jeg annen gubbebil, nemlig en Saab!!
Slettet bruker
17.10.2019 kl 13:28 681

Ja, men en "Cortina" vet man er en bil av eldre merke. Det oser mann med hatt av bare navnet.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 13:56 667

Du kan kjøpe deg en sånn gubbebil her. Omregnet i norske mikky mus kroner kommer den på kr 900.000.- inklusiv frakt og moms.

https://www.carandclassic.co.uk/car/C1117487

Følte du deg rik nå?
Slettet bruker
17.10.2019 kl 14:03 657

I gode gamle dager kunne nordmenn føle seg rike når de besøkte østblokk land, eller var på ferietur i Spania. Vi kunne ta med oss eksotiske og tilnærmet verdiløse tusenlapper hjem som suvenir. Nå er alt det snudd på hue av EU og globalismen. Vi har blitt utjevnet.

Nå koster en kaffekopp i Venezia over hundre mikky mus penger. Og en gammel gubbebil koster nesten en million mikky mus penger.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 14:08 653

Hvorfor denne iveren etter å snakke ned NOK?

Man kan fortsatt føle seg ganske så rik utaskjærs.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 14:11 647

Hvorfor denne iveren etter å snakke ned (fyll inn det som passer....)?

Ja svar på det du Bekte så kanskje du kommer deg videre i livet du også.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 15:04 630

Fordi det irriterer meg at vi har sånne egoistiske idioter til å styre landet, som kun har fokus på sin egen karriere og neste valg.

Man skulle jo tro at systemet er infiltrert av sabotører som prøver å ødelegge landet med vilje.

Kursen på den norske krona gjenspeiler markedets tillit til den norske staten.