Avance i 100

Slettet bruker
AVANCE 17.10.2019 kl 09:10 92732

Hva tenker dere om Q4 og resten av 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Hegu
28.11.2019 kl 09:19 9326

AVANCE GAS - REVENUE & PROFIT DEVELOPMENT

https://www.proinvestor.com/?p=debat_1&postid=79631&thread=50&start=
Redigert 20.01.2021 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.11.2019 kl 10:20 9227

Er det noen som har informasjon om ukens rater?på forhånd takk:-)
Slettet bruker
28.11.2019 kl 13:25 9069

La oss være litt konservativ og regne på en mulig inntjening ved TC 54 000 Dollar i gjennomsnitt for 2020.
Det vil bety 0,65 dollar i overskudd hvert eneste kvartal og betyr 24 kroner pr.aksje.
Hvor mange steder kan du se frem til en slik utvikling ? Tror også at 2021 vil gi det samme. Altså på 2 år er aksjekursen inntjent i overskudd! og P/E ca.2.
Q4 vil altså gi dette i resultat med litt avvik regner jeg med, men da helst på oversiden.
Redigert 28.11.2019 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Sundancer
28.11.2019 kl 13:37 9060

Er det noen som kan gi meg en forklaring på hvorfor Avance ikke får de samme ratene som som blir oppgitt som LPG-fraktrater av diverse meglerhus ol?
Springer
28.11.2019 kl 13:37 9096

Det er for godt til å være sant.
Og det stemmer heller ikke helt.
Futures er lavere i 2020 og 2021 enn dagens rater.
Avance skal installere scrubbere i 2020 og flere båter vil ikke ha inntjening en viss periode.
Likevel: Klart kjøp og burde dra seg til 100 kr la vinteren.
Springer
28.11.2019 kl 13:39 9098

Ratene er forskjellige for de forskjellige rutene man kan seiler.
Det er også litt "svinn" ifm dødtid mellom seilinger.
rogero30
28.11.2019 kl 13:55 9097

Slapp av .... Avance skal opp mot 65 + utbytte kommer i Q4 (min. 4-5 kr). Ledelsen tenkte seff. på firmaets beste mht. å ikke komme med noe utbytte i Q3 for så å komme tilbake med brukbart utbytte i Q4. Det viktigste nå er at rater i Q1 2020 blir bra, og allerede nå skjer det kontrahering med rater over 45 000 -50 000 dollaer dagen....
kodenavn
29.11.2019 kl 09:45 8803

Fearnley USD/day 64,840
Superoptimist
29.11.2019 kl 16:26 8578

Blir betenkt. Ser at alle LPG aksjene nå "faller utfor". Til og med Dorian. Skal vi den veien frem til nyttår?
brass1
29.11.2019 kl 16:34 8555

Hvorfor skulle det skje?? Ratene er fortsatt laaaaangt over kost pris for frakt, pengene renner fortsatt inn, utsiktene er positive, noe som alle analytikerene som følger denne sektoren bekrefter med sine analyser. Det er nok heller bare korrigeringer etter lang tids nesten kontinuerlig oppgang. En pust i bakken som man kaller det. Tror på fortsatt oppgang til uken og ukene som følger!
Superoptimist
29.11.2019 kl 16:57 8489

Håper det brass1. Men du vet at den børsen som tidligere var menneskestyrt idag er underlagt spekulanter med milliardinvesterte algoritmemaskiner. Da kan man vel det mest utrolige? Og informasjonsstrømmene i markedene? Godt styrt de også? Derfor tillater jeg meg å kalle børsen en spillebule.
Slettet bruker
29.11.2019 kl 16:59 8485

Tror og den vil falle litt til, men det er egentlig ingen grunn til.
Ser en på inntjening burde den gå videre til minst 70 , men slik fungerer ikke OSE desverre!
Jeg sitter selger ikke uansett. Hadde det ikke vært for skatt ville jeg solgt på 54-55, men nå sitter jeg uten å forsøke det.
Latterlig prising når en sammenligner med mye annet søppel på OSE. Helt enig det er blitt et MANIPULERT ROULETTBORD SLIK SOM PÅ NETTCASINO.
Redigert 29.11.2019 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Nanoq
29.11.2019 kl 17:30 8418

Det KAN skyldes at mye av aksjehandelen i dag foregår via handelsroboter/automatisert computerhandel (jeg mener at det er mer enn 50% av aksjehandelen som skjer på denne måten i dag).

Her er det bl.a. tekniske signaler som RSI som har innflytelse på (korttids) kjøp- og salgssignaler og hvor algoritmene sender salgssignaler når f. eks. RSI blir høy (typisk over 70-75.)

Både BWLPG og Avance har hatt RSI (14) over 75, ja over 80, den siste tiden (siste uke), nå ca. 77 og 72. (BWLPG +33% siden 8. nov, Avance +29%).

Dette KAN være en av flere forklaringer på de siste dagenes noe svake kursutvikling.

PS.: Har selv hovedfokus på utbytte-potensialet her, aksjekursene kommer til å avspeile dette på den lange banen. Fundamentale faktorer bestemmer alltid aksjekursen på litt sikt.
Slettet bruker
29.11.2019 kl 20:21 8249

Enig med du:) Derfor jeg gikk inn her og tradingen får andre ta seg av. Jeg fokuserer også på utbytter.
Nanoq
29.11.2019 kl 21:51 8165

Selv med rater på 40.000 USD/day ( i dag ca. 65.000) er utbyttepotensialet her flott, Med årlig EPS på 12 kr i Avance og 18 kr i BWLPG med 40.000-rater, så gir det en P/E på ca. 4.

For meg er 40.000 USD/day MEGET tilfredsstillende rater.
nordnes
29.11.2019 kl 22:46 8100

Det beste er god lønnsomhet, men ikke så god at det bestilles for mange nye skip.
Nanoq
30.11.2019 kl 11:43 7793

nordnes:

Helt enig i den betraktningen. Historien viser at når ratene blir eksepsjonelt høye, så velter det inn med nye ordre på skip. Sist det skjedde var i 2013-2014 innenfor nettopp LPG/VLGC (byggetiden er jo ca. 2 år), hvor det kom 96 nye VLGC på vannet i 2015-2017, en stigning av det totale antallet VLGC-skip på ca. 60% på 3 år, noe som sendte ratene pent under 20.000 USD/day i 2017/2018.

mer om dette på side 12 her: https://www.bwlpg.com/docs/default-source/financial-reports/bw-lpg-q3-2019-financial-results-presentation.pdf?sfvrsn=df7b79e9_4

Noe lignende er et mulig scenario innenfor oljetank/VLCC de kommende 2 åra, hvor ordremassen såvidt jeg forstår er ekstraordinær stor nettopp nå.

Så VLGC-rater på "bare" 40.000 USD/day vil nok forhindre en sånn utvikling med overkapasitetssjokk som LPG-shippingmarkedet fikk i 2017-2018.
Derfor er rater på over 50.000 USD/day i lengere tid neppe positivt for langsikta aksjonærer i disse selskapene.
Redigert 30.11.2019 kl 11:47 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
01.12.2019 kl 17:03 7315

Etterspørselen stiger hvert eneste kvartal, mulig med litt skraping med IMO 2020, så at Avancesjefen fortalte at det kommer noen båter i mars, men etter det er det ca 1 ny båt i måneden i 2020, det går helt fint.

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/topics/commodities-2020
Nanoq
01.12.2019 kl 18:21 7288

Den globale veksten i LPG-forbruket - hvor langt det meste skjer i India, Kina, Sydøst-Asia - er på 5-6% p.a. Dette bør bety at det blir plass til ca. 15 nye VLGC-skip pr. år framover hvis dagens LPG shipping-markedsbalanse skal bestå, forutsatt at seilings-distansen blir noenlunde den samme.

Med utsikt til stigende export fra USA og mer LPG-export fra bl.a. Canada, Australia og Brazil på vei inn, så ligner det faktisk økende seilingsdistanser/tonne-mile, og derfor kan det bli plass til noen flere skip enn de ca. 15 uten å skape ubalanse.

Iflg. BWLPG så er det utsikt til 16 stk. flere VLGC-skip på markedet i 2020 og 16 stk. i 2021 (inkl. skraping/opphug), men her skal man jo også regne med at noen blir tatt ut i perioder framover for å få installert scrubber m.m. p.g.a. IMO2020-kravene.

Så ja, det ser faktisk veldig positivt ut for VLGC-shipping i overskuelig framtid, dvs. i de neste 2-3 årene.
Slettet bruker
02.12.2019 kl 10:46 6792

Helt enig og jeg mener denne aksjen er av de minst risikable på børsen, vi vil få tilbake utbytter i stor grad bare de neste 2 årene:)
Har vært en eventyrlig reise men reisen er ikke over for min del.Håper at mange av oss vanlige folk er stayere her og får betalt tilbake endel.
Redigert 02.12.2019 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
kodenavn
03.12.2019 kl 13:24 6313

Flagging :

Major Shareholding Disclosure
JPMorgan Asset Management Holdings Inc. ("JPMAMHI") has a notifiable interest in the share capital of Avance Gas Holding Ltd as a result of trades by its subsidiary JPMorgan Asset Management (UK) Limited. The total number of shares held by JPMAMHI on 02 December 2019 was 3,325,673 being 5.154% of the issued share capital and voting rights of the company. The equity holding in JPMAMHI crossed notification threshold of 5% on 02 December 2019.
nordnes
03.12.2019 kl 13:53 6237

Hva betyr denne meldingen ? er det noen har noen tanker om det ?
Londonmannen
03.12.2019 kl 13:58 6223

Såvidt jeg kan se så har JPMorgan Asset Management Holdings Inc. kjøpt seg opp i Avance og har nå passert 5% av aksjene i selskapet. Det innebærer at JPMorgan har tro på Avance og selskapets fremtid.
Slettet bruker
03.12.2019 kl 13:58 6234

Betyr vel at de har kjøpt seg opp og krysset flaggegrensen som er 5 %. Er da et godt tegn når fond og banker som dette kjøper seg inn.
Et godt tegn når slike kommer på banen, de liker trolig utbytte de også:)

Sjekket akkurat short registeret og det er minst 500 000 aksjer short enda pr 21.11, det er mer forunderlig.
De to andre shorte aktørene er under 0,5 % og kan i teorien ha dekket seg helt inn.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Redigert 03.12.2019 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Nanoq
03.12.2019 kl 13:59 6244

Det betyr at JPMorgan Asset Management Holdings Inc. har kjøpt seg opp i Avance Gas til mer enn 5% av aksjene. Flaggegrensen er 5%.
kodenavn
06.12.2019 kl 09:39 5786

USD/day 61,527
Slettet bruker
06.12.2019 kl 17:08 5599

OPEC kutt er gode nyheter for shipping👍🏼
Bertelli
06.12.2019 kl 17:16 5579

Hvorfor det loadmaster? Tror du det blir mer av lengre turer av det?
Snusfall
06.12.2019 kl 23:02 5347

Ingen direkte innvirking annet en høyere pris vil gi økt oljeutvinning/lpg i USA som igjen vil kunne gi mere lpg å eksportere. Utgiftene til drift av skip øker. Så man er vell avhengig av en stabil «høy» pris /trend og ikke oljepris hopp skal det bære positivt for lpg frakt. Om jeg har forstått det rett😁
Slettet bruker
06.12.2019 kl 23:24 5312

OPEC ( USSR,SA+resten) kutt er det samme som å miste markedsandeler. Dvs U.S.A, Norge etc tar over de andelene.Så ja, Det blir lengre fraktruter til asia.
Theonlywayisup
07.12.2019 kl 02:28 5163

Er ikke prognosene for 4 kvartal veldig gode? Og man regner med utbytte etter 4 kvartal- hvor mye tenker dere? Og utifra meglerhus er dette en aksje å bare å bli værende i en god stund fremover.
Slettet bruker
07.12.2019 kl 02:49 5231

Det er godt mulig det blir utbytte.Jeg kommer aldri til å selge mine aksjer for latterlige 50kr.Det skjer bare ikke.
x4us
07.12.2019 kl 08:20 5113

kodenavn skrev USD/day 61,527
Hvilken hjemmeside finder du raterne på?
Drowsy
07.12.2019 kl 11:16 4919

Nå har ikke jeg regnet ut enda etter Q3-tallene, men sannsynligheten for utbytte i Q4 er store. Om det ikke blir utbytte i Q4 så må det være for å betale ned enda mer gjeld (lite sannsynlig) eller for å dekke kostnader med å installere scrubbere. Halve flåten er vel satt til å installere dette i Q1/januar 2020.

Hvor mye utbytte det blir avhenger av det, samt hva slags utbyttepolitikk Avance legger seg på. I forrige opptur kjørte de 100 prosent. Nå ser jeg folk spekulerer i 80 prosent. Om de legger seg på 80 prosent vil jeg si at vi snakker om er utbytte på min. 3,2 kr og maks 5 kr. Med andre ord en direkteavkastning på mellom 6 og 10 prosent bare på et kvartal.

Så om ratene blir værende på disse nivåene, som alle rapporter sannsynliggjør skal du ikke se bort fra at man fort kan få mellom 8 (ekstrem low case) og 20 kr i utbytte gjennom hele 2020. Da sier det seg selv at kursen er lav pr. i dag.

Jeg håper kursen bare holder seg her og at jeg kan få en ekstremt god utbytteyield gjennom de to neste årene.
zedyz
09.12.2019 kl 13:53 4215

Stille før takeoff :)
Avanceman
09.12.2019 kl 18:02 3936

Er vel ikke akkurat stille når noen velger å selge over 1,2 mill. aksjer på dette latterlig lave nivået. Men at noen er dyktig og ikke minst, har tilgang til det "rette" verktøyet, slik at de manipulerer markedet og får tilgang til billige aksjer, - det så vi jo tydelige utslag av i dag.
Slettet bruker
09.12.2019 kl 18:36 3877

Dorian opp over 4 % og ny årsbeste- Har ikke hatt dette nivået siden juli 2015.

Om vi regner med litt flere aksjer i avance skal vi likevel opp på over 100 i kurs med dagens antall om vi skal være i nærheten av å følge Dorian. Himmel og hav hvor det går i statene/USA og med ratene. Noe stille nå på grunn av jul tenker jeg så kommer det et nytt rateløft når "feiringa" er ferdig.

poten i aften 61369 dollar. Det blir grisemye penger her fremover.
Redigert 09.12.2019 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Avanceman
09.12.2019 kl 19:02 3823

Dagens nedgang kan vel ikke kalles "stille på grunn av julen" når det er omsatt over 1,2 mill aksjer. Det er stikk motsatt av stille. Ergo, nedgangen skyldes helt andre faktorer, og jeg gjentar min teori om at den kan skyldes kursmanipulasjon for å kunne handle billig. Hvordan kan dette gjøres? Jo, feks. på flg. vis: Man kaster ut en del aksjer på stadig lavere kurs, noe som fører til at flere andre skynder seg å selge for å sikre gevinst. De som startet nedsalget kjøper massivt de billige aksjene som kommer frem, og selger endel igjen, straks det er tegn til oppgang over et gitt nivå....
Slettet bruker
09.12.2019 kl 19:37 3738

Les da litt mer. Ratene blir trolig stille inn mot julen og ut året. Antar jeg. Er best ikke anta noe her tydeligvis. Så da helgaderer jeg. Ratene kan Gå opp, ned eller sidelengs nå i desember.
Redigert 09.12.2019 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
09.12.2019 kl 19:42 3722

Avance opp 8,35 % sist fredag, helt greit med
en liten korreksjon ned i dag da ?