DOF tråd for alt annet enn finanskrangel. Båter og marked only


Nå som AHTS markedet strammer seg til betydelig, og flere rigger er på vei inn i Nordsjøen, er det noen som vet om DOF har planer om å aktivere Skandi Saigon?

Annet rundt den faktiske driften av båter i DOF?
Kontraktsrykter osv.

Og please, la oss holde denne tråden saklig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare

Saigon og geosund har flyttet på seg. Det tyder på at geosund skal på jobb og saigon tar sikkert den jobben i middelhavet.

I tillegg virker det også som om Vitoria er på vei ut igjen. Q4 ser slett ikke så ille ut, blir nok ikke så mye dårligere drift enn q3. Nå må det da snart være slutt på nedskrivinger. Olympic subsea klarte jo det utrolige å få positiv bunnlinje i q3, selv om de også må refinansiere i løpet av vinteren
DIL
11.12.2019 kl 10:02 3639

Mohn trekker seg fra Fjord1 også??? Hvorfor

Har Mohn spilt for høyt spill og gearet for mye? Er han tom for midler?
DIL
11.12.2019 kl 10:20 3601

Merkelige greier, hær blir det bare spekulasjoner vi får vel fasiten i Finansavisens lørdags artikkel om ikke før
Dofulf
11.12.2019 kl 10:27 3652

https://www.marketscreener.com/TRANSOCEAN-LTD-14246/company/

Holdings of Frederik Wilhelm Mohn
Name Equities % Valuation
Transocean Ltd. (RIG)
(Oil & Gas Drilling) 33,120,553 5.41% 157,322,627 USD
Fjord1 ASA (FJORD)
(Passenger Transportation, Ground & Sea) 7,758,620 7.76% 29,323,394 USD
DOF ASA (DOF)
(Oil Related Services and Equipment) 50,631,154 16.8% 7,610,369 USD
Bank2 ASA 5,874,245 4.91% 4,476,233 USD
DIL
11.12.2019 kl 10:51 3622

Han har nok til salt i grøten, men Dof har nok vært mere salt i såret😄 Mohn er nå utenfor innside regler for handel i Dof så hær bør vi følge med hvem som handler både før, i og etter emisjon.

Nå burde DOF gå foran og skrote de eldre AHTSene Admiral og Giant. Begge ligger i opplag, Admiralen trenger 20-års klassing, Giant jobber også veldig sjelden. Få de bort og få markedet opp. Båtene har mer eller mindre ingen verdi og er fra 1999 og 2002. Da vil det bare være Saigon igjen i opplag og den skal ut nå.
danmark1
11.12.2019 kl 11:11 3605

Jeg tror det er for tidligt at drage den konklusion. Der forsvinder flere skibe fra Nordsøen i de kommende uger og raterne ligger ganske højt. I 2020 kan meget ændre sig til det bedre.
http://www.westshore.no/
hstray
11.12.2019 kl 11:22 3593

Kan skrive ett langt innlegg om Mohns finansielle stilling.
DIL
11.12.2019 kl 11:28 3595

Joda har vel fått med meg det meste, men jeg synes bare det er veldig spesielt å gå ut av styret i selskaper man selv eier store verdier. Eneste gode grunnen jeg kan se nå er for å kunne handle fritt i selskapene
Bulen
11.12.2019 kl 12:58 3547

Skandi Saigon er i bevegelse !
hifidude
11.12.2019 kl 13:03 3591

Sjøprøve pågår, klassing snart i mål.
hstray
11.12.2019 kl 16:50 3460

Mohn trakk seg fra styret i Fjord1 pga han følte seg overkjørt etter kuppet til Sævik familien. Jeg har studert Mohn finansielle stilling i hans investerings selskap Perestroika.
Perestroika har en trekkfasilitet i SEB på 1 Mrd. Ved utgangen av 2018 var det trukket 0,3 mrd. Trekkfasiliteten har delvis sikkerhet i markedsbaserte aksjer og obligasjoner. Mohns største aksjeposter Transocean, Dof og EMGS har alle falt tungt iår. Skulle bank ønske å mer sikkerhet pga aksjer og obligasjoner har falt tungt, så kunne Fjord1 aksjene blitt solgt. At Mohn nekter å selge til kr 45 viser at han ikke er en i prekær finansiell presset situasjon tiltross for milliard tap.
Relativt sikker på at Laco forhandler om kjøp av Mohn aksjer i Møgster Mohn offshore.
11.12.2019 kl 17:34 3445

Du trenger ikke drive med voksenopplæring. De fleste her inne vet kan finne ut dette selv ved å ta utgangspunkt i denne linken

https://w2.brreg.no/enhet/sok/treffliste.jsp;jsessionid=yQH1zDFS3xaTc4vFh5HInsbhiwNXt3lHsvTyr1imARYAN24btmaR!-335962866?navn=peristroyka%20as&orgform=0&fylke=0&kommune=0
hstray
11.12.2019 kl 18:18 3405

Hehe, har nesten trekt meg tilbake fra Dof trådene.
Bedre å diskutere i ett lukket rom. Mange som følger disse trådene med stor interesse.
Tips from the boss. Ikke forhold dere overhode til hva som står i media.

Bare fortsett og men noe, mange som setter pris på ditt engasjement hstray. Nå venter alle på avklaring, tar et lite bett til i morgen.
DIL
11.12.2019 kl 19:00 3463

Du trenger jo ikke å være så sur, jeg synes det var veldig hyggelig av hstray å opplyse alle i tråden om de faktiske tall.
Denne tråden har jo så langt vært konkret og med en fin tone, la oss fortsette slik, jeg liker ikke denne personhetsen som til tider forekommer på hær på forumet
hstray
11.12.2019 kl 20:44 3438

Man må inn i notene til regnskapet til Peristorika for å få denne informasjonen. Det medfører at man må få tilsendt orginal regnskap fra Brønnøysundregisteret.
Jeg har undersøkt Mohns soliditet, og da jeg syntes det er rart han ikke kan hoste opp 100 mil og han har tidligere vist evne til å stå løpet ut i bla Songa. Jeg sitter med mye informasjon rundt faktiske forhold. Men syntes det er bedre å diskutere i ett lukket forum
Kontur
11.12.2019 kl 23:22 3342

Det er kommende uke som blir spennende.

Da tar Saigon jobben i middelhavet da. Mens Bergen og Vega er opptatt hele vinteren. Ahts og psvene er opptatt omtrent hele vinteren men spent på hvordan ståa er i subsea som er vanskeligere å følge med på
Bulen
13.12.2019 kl 11:17 3083

Kjekt for ATHSene om dagen !!! ikke en båt ledig.

NEW Equinor Energy AS R/M Askeladden (2xAHTS), D/D 14 16/12/19 - 17/12/19
12/12/19 OMC R/M Prospector 1, D/D 14 17/12/19 - 18/12/19
12/12/19 Taqa R/M Maersk Resolute, D/D 14 17/12/19 - 18/12/19
12/12/19 Chrysaor R/M Valaris JU-92, D/D 1414/12/19 - 16/12/19
Met1976
13.12.2019 kl 12:04 3048

550-600k/dag for Skandi Iceman, det er fort 400k+ i fortjeneste pr.dag :-)

Nå kan det bli stramt lenge, og det kommer ikke mer båt, det blir heller færre. Så nå kan dof virkelig håve inn på hera, Iceman og Bergen
Bulen
13.12.2019 kl 12:18 3341

Bergen går på 60 dagers kontrakt 22 desember.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Kontur
13.12.2019 kl 18:59 3179

God helg
Neste uke blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
13.12.2019 kl 19:50 3173

Tipper kursen runder 2 kr. i næste uge. 2020 bliver et guldår for olieservice.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Egard
13.12.2019 kl 20:00 3210

Kursen vil ikke stige neste uke, vil forundre meg mye om vi ser endring av kursen i saerlig grad for emisjonskursen er satt og den vil nok desverre bli 1 kr. Det vil nok ogsaa senke kursen til 1 kr slik vi har sett paa tidligere emisjoner. Etter det blir det spennende-) har solgt meg helt ut av Dof i dag for a skrive av tapet saa faar vi se om det blir inn igjen etter den 19 eller etter nyttaar.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare

Sorry, du kommer ikke inn om du har/ hadde litt aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare

Forskjellen nå er bare at det er tegningsrett-emisjon og ikke rettet emisjon med rep. Emisjon. Så vil ikke tro kursen faller noe særlig,
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Egard
13.12.2019 kl 20:58 3263

var vel det i Songa og om jeg ikke husker feil og da fikk jeg aksjene billig, der ble det jo gevinst til slutt-))
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Egard
13.12.2019 kl 21:00 3263

Jeg hadde mange aksjer der, heldigvis solgte jeg mesteparten paa vei ned selv om det ble tap. I dag solgte jeg 100K for 1.30 saa forelopig er det positivt. Ingenting er sikkert i denne verden og i dette markedet kan det fort hende at jeg gjorde feil men det skal jeg leve godt med saa faar vi se hvem som har riktig denne gangen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
hstray
13.12.2019 kl 21:17 3260

Det ikke jeg forstår er at Dof med 100% eierandel i Dofsubsea med sikret finansiering, og en betydelig billigere finansiering neste 4+1 år skal være verd 350-400 millioner. Selskapet genererer 3500 mill i Ebitdea i 2020. Om emisjonen settes på kr 1 så betyr ikke det at kursen skal ned i kr 1 ved godkjent finanseringsløsning.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Formel 1
13.12.2019 kl 21:56 3278

Hysj...... jeg vil laste mer før oppgang:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare

Jeg også
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Egard
14.12.2019 kl 08:39 3214

Det store problemet er stemningen mot oljeservice er daarlig, Med fornuftig prising saa har du helt rett at kursen burde ikke droppet men slik er det desverre ikke. Vi maa ha en stemningsendring hos investorene for vi kan faa de store stigningene .
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
14.12.2019 kl 09:49 3204

Det er forkert at sige, at stemningen er dårlig i olieservice. Vi har set flere aktier gå mellem 50 og 100% fra bunden, specielt indenfor rig. 2020 bliver året, hvor det for alvor vender. Renterne er historisk lave og mængden af penge i lånemarkedet er enorm. Selskaberne får bedre lånebetingelser og det sammen med bedre belægning og rater vil trække olieservice ud af krisen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
14.12.2019 kl 10:04 3289

700k for AHTS og belægning i top.
http://www.westshore.no/
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
hstray
14.12.2019 kl 10:57 3271

Enig 👍 er null stemning og interesse for å investere i kapitalintensive oljeservice. Er helt sikker på at Dof har lært etter "tidens nedtur" i supply og subsea og får børsnotert Dof subsea i på Nyse og Norskan i San Paulo. Leser man prospektet fra Dof fra 5 des så er det veldig tydelig at en IPO av subsea kan reversere de strenge kravene Dof blir ilagt i avtale. Eks null mulighet til å bestille ny skip etc. Dof subsea kommer til å bli børsnotert innen 2-3 år på Oslo Børs, eller i New York og Dof selger seg ned til 51%
Vi ser tydelig recovery på supply siden i hele år. På subsea ser man også forbedringer inn mot 2020 og 2021. Kommer Victoria på en 2+2 års kontrakt er det ett veldig tydelig signal om retning. Avtale viser også tydelig at banker ikke kommer til å ta tap hos Solstad eller andre offshore rederier. Bankene er imildertid opptatt av å ta kontroll på tilbudssiden
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
14.12.2019 kl 11:28 3257

Jeg vil nu stadig påstå, at stemningen er ved at vende. Stigende oliepris, stigende kurser på rig aktier og stigende aktivitet generelt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
hstray
14.12.2019 kl 13:36 3182

Kan bli brutalt oppover her i første halvdel 2020.
Som diskutert over iht emisjonskurs. Ikke utenkelig at kurs settes til 2. Mange småaksjonærer vil da droppe å delta i emisjon da de kan kjøpe billigere over børs. Resultat er at det emisjon ikke blir fulltegnet, og Laco øker sin indirekte eierandel til 50+% skal ikke Mohn heller delta så ønsker Laco å øke eierskap mest mulig. Ingen aksjer til inndekning blir tilgjengelig til short.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare