Hvem kjøper Axa og hvorfor.

bålfreak
AXA 13.05.2018 kl 10:40 4221

Anbefaler alle som er opptatt av Axa å ta en titt på aksjonærlisten. Her finner man langsiktige investorer med Fredriksen og Geveran som den største. Legg merke til ordet LANGSIKTIG. Jeg vil anta at de fleste av disse gir blaffen i om aksjen shortes, om det pågår robothandel eller om aksjen bevisst «holdes nede»
Hvorfor har Big John kjøpt.....
Hvorfor har Andresen og Ferd kjøpt......
Hvorfor har Tvenge kjøpt.....
.....og hvorfor har Endre en haug med aksjer
Fellesnevneren er langsiktighet og troen på ledelsen og konseptet til Axa .
Trading er noe annet og bevares det kan være gøy, men det er viktig å holde fast ved det grunnleggende.
Personlig venter jeg nå på flere eiendomskjøp og håper på flere porteføljekjøp i Norden og Tyskland. På sikt kan vel også Italia bli et meget stort marked for Axa.
Redigert 20.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
bålfreak
13.05.2018 kl 11:01 4187

Ellers kan det være artig å rette fokus mot andre gode kjøp på Oslo Børs. Jeg anbefaler alle å ta en nærmere titt på Standard Drilling. Dette er et Selskap hvor Spetalen sammen med Arne Fredly dominerer på eiersiden. Det uvanlige med Standard Drilling er at Spetalen er langsiktig investor. Standard Drilling har null gjeld og tjener penger selv med lave rater. Selskapet vil bli solgt når tiden er moden for det. Her kan man oppnå en mangedobling på investeringen. Q1 blir fremlagt på tirsdag 15.05. Svarer gjerne på innspill....
Redigert 13.05.2018 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2018 kl 12:22 4102

Når man ser siste tids innlegg her, så kan man lure øå om det bare er trading som er akseptert, og long/ kombi (long/trade) ikke er innafor?

Snodige greier. Enhver får gjøre som de ønsker.

SS
Slettet bruker
13.05.2018 kl 13:26 4016

Spetalen har vel alltid vært klar på at han er investor. Langsiktig får andre tolke eller gjette på om han er. Han har sagt at han handler utifra hva han vet i dag. Også i morgen kan han vite eller forstå noe annet. Å påstå at Spetalen er langsiktig helt unntaksvis her, faller på sin egen urimelighet. Hvis han vet noe annet eller forstår markedet annerledes i morgen er han ute av aksjen umiddelbart hvis den nye kunnskapen tilsier det.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 13:35 4001

Spettet er en artig kar. Han kan være begge deler, men først og fremst en trader.
Han vet man aldri hvor man har.

Godt han ikke er aktiv på axa lengre.

SS
Redigert 13.05.2018 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
bålfreak
13.05.2018 kl 17:15 3802

Det er den store misforståelsen du presenterer. Spetalen har to børsnoterte selskaper hvor han tenker langsiktig. Det er Saga Tankers og Standard Drilling. SD ble først benyttet til oppkjøp av Jack UP rigger som siden ble solgt, etter flere år, de som var med fra begynnelsen tok 5 ganger,n, minst. Nå benyttes samme selskap til oppkjøp av Subseafartøyer med kun egenkapital . Prisen de har betalt er helt eventyrlig billig, inntil 87% rabatt i forhold til nyprisen
bålfreak
13.05.2018 kl 17:24 3783

Standard Drilling tjener allerede penger med dagens lave rater. De andre supplyrederiene sliter med kjempestore gjeldsberg, bl.a Dof, Solstad/Farstad etc
Anbefaler å lese analysen til Platou.
Redigert 13.05.2018 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
May-Liss
13.05.2018 kl 17:26 3777

Det mest potente selskapet Spetalen er involvert i på børs er Vistin.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 17:28 3772

Helt enig fri os for ham, ellers havde jeg ikke været i AXA, som jeg tror vi give den store gevinst på sigt.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 19:09 3635

Jeg unngår helst Spetalen-selskaper, men det kan gjøres unntak. Generelt sett må man prøve å komme seg inn så tidlig som mulig og helst på/ved samme kurs som han, ikke vente og tenke for mye. Han er en akrobat som spretter hit og dit, og til tider skinner det gjennom at han utnytter statusen sin som kjendisinvestor og bjellesau, f.eks. raskt inn og ut i både NEXT og FOE. Flokken tok imot og løftet han opp dit han solgte seg ut, men den snarrådige av vanlige dødelige ville selvfølgelig kunne ha oppnådd sine prosenter.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 22:49 3410

Ai ai..:)-

https://simplywall.st/stocks/no/diversified-financials/ob-axa/axactor-shares/news/how-do-analysts-see-axactor-ab-publ-obaxa-performing-over-the-next-few-years/

En liten puls fra verden. Her er det vel ikke helt tatt høyde for mer god action for AXA, som sannsynlig bedrede forutsetninger for å drive med inkasso i Spania og Italia, som enn så lenge kan regnes som nokså umodne markeder. Der vil nok også AXAs moderne og effektive systemer nærmest sende sjokkbølger mot flere konkurrenter. Ja, jeg tror og håper at AXA blir en brysom konkurrent for flere innen bransjen. Gjør det.
Redigert 13.05.2018 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
bålfreak
13.05.2018 kl 23:45 3324

Spetalen hopper ikke av i Standard Drilling. Her vil skipene bli solgt først når markedet er modent ,Pengene går til aksjonærene dvs alle aksjonærene Saga Tankers er største aksjonær, eid av Spetalen
bålfreak
13.05.2018 kl 23:50 3313

Axa har svært effektive systemer, hver saksbehandler kontakte 80 til 100 kunder pr dag ref tidligere artikkel i Finansavisen.
Slettet bruker
14.05.2018 kl 00:09 3287

Ja, SDSD kan være et slikt unntak..:)- Der har vel Spetalen "langsiktig-hatten" på, og eierstrukturen er som den er, så...
Slettet bruker
14.05.2018 kl 00:21 3267

AXA stormer fram. Kan bli inngang i nytt land også snart, men hvilket..? Jeg tror først og fremst det blir Portugal. Har tråla litt i overflaten, og funnet visse indikatorer:

http://www.prime-yield.pt/en/venda-de-carteiras-de-non-performing-loans-em-portugal-deve-acelerar-em-20-este-ano/

Ellers så kan det hende de vil utvide til å dekke hele Norden og Baltikum også etter hvert, men altså... Portugal i siktet, det tror jeg.
bålfreak
14.05.2018 kl 07:19 3094

Javel, det blir spennende å følge med på. Ellers er vel Italia særdeles aktuelt. Der sitter bankene på vanvittige beholdninger med mislighold . Ny lovgivning vil tvinge bankene til å kvitte seg med disse .