Northug vrakes

herv
SKI 20.11.2017 kl 08:15 4328

Northug vrakes til verdenscupåpningen.

https://www.vg.no/sport/vintersport/northug-vrakes-til-verdenscupaapningen/a/24191169/
Redigert 20.01.2021 kl 03:23 Du må logge inn for å svare
Garmis
20.11.2017 kl 11:16 4157

Da vraker jeg også verdenscupåpningen, dersom ikke landslagsledelsen skjønner at Petter Northug er halve morroa gidder jeg ikke se på dette mer.
Redigert 20.11.2017 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Garmis
26.11.2017 kl 00:00 4006

Fint med en fridag. Avslappende med en helg uten TV.
Savner ikke denne sports anmassende såkalte avhengigheten.

Er egenlig glad for at landslagssjef ikke valgte Petter Nordtug, ser frem tilmange TV frie helger.....,.

Bestemte meg for og ikke se på renn fra Ruka, og det fungerte fint......

G.
Slettet bruker
21.12.2017 kl 12:28 3710

Petter Northug vakes altså til Touren. Det er trolig noe som ligger bak fra Løfshus og Hetland. Finn Haagen Krogh er heller ikke i form men får gå.
Ikke for å si noe vondt om ham , men Northug som første reserve burde få plassen hans. I hvert fall hvis det er slik at Finn Haagen er overtrent.
Garmis
22.12.2017 kl 10:58 3574

Det disse såkalte lederne eller trenere ikke forstår er Northug sin karisma. Det er da ingen som er interessert i disse 5-6 andre vi ikke engang husker navnet på. Petter greier å skape interesse før, etter og under skiløpene. Klæbo, Iversen og Northug er de viktigste for interessen, resten er desverre bare listefyll selv om de for all del er gode skiløpere.
Fluefiskeren
22.12.2017 kl 17:44 3520

Men han må jo vise noe. Det viktigste er vel å gå fort på ski. Skal skiledelsen begrunne uttak med karisma?

Kjørbo er en helt annen type og veldig anderledes enn Northug. Iversen har vel karisma som en gjennomsnittlig glassmanet.


Nei, nå var jeg stygg. Jeg håper virkelig at Northug viser seg verdig til en plass i OL. Som førstereserve og med en syk Sundby kan vi kanskje se han allerede under Tour de Ski. Men han må være god nok til å fortjene en OL plass!
Redigert 22.12.2017 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Garmis
23.12.2017 kl 01:10 3457

Tja, du kan jo spørre Fluefiskeren.

Hva annet enn karisma er det idretten overlever på? Hvorfor i all verden bruker NRK, Norge og foreldre enorme summer på dette? Hele dette sirkuset er egentlig bare tull. Å komme seg fra et punkt til et annet punkt raskest har jo ingen verdi i seg selv. Like lite som å sparke en ball i et nett. Det er jo sirkuset rundt som er severdig, ingen med respekt for seg selv kan påstå noe annet. Det det jo bare disse trenings tullingene som har interesse av, og dersom du gidder å se hva som skjer med "Birken" , "Store Styrkeprøven" i sammenheng med nedgangen av salget av dyre sykler og ski/smøre utstyr. En radikal endring av interesse og popularitet har skjedd. Dette sammen med den endelige folkelige forståelse av tidligere utøveres tilsniking av midler, og dagens toppledere innen idretten gjør at Northug, som står på egne ben er og blir en vinner av folket. Ikke disse andre snyltere som sniker seg frem på gamle bragder, selv om de er mange millionærer fortsetter de å snylte. Ellers er jeg enig med deg.
Jeg er redd for at nasjonale idretter som ski, og skøyter blir som fotballen. Her har gamle og tidligere fotball spillere korrumpert hele systemet. Disse tidligere aktive styrer kretser og klubber omtrent som mafia kjent gjennom "Gudfaren" filmene. Det dreier seg bare om familie og de som er innenfor. Alle knep å muligheter benyttes for at deres egne poder og deres "venner" skal få best muligheter. Noe som er totalt ødeleggende for norsk fotball, men det bryr de seg ikke om. Stort sett alle penger som klubbene disponerer havner i disse "helters" lomme og systemer. Personlig er jeg ferdig med dette, mine barn har sluttet med idrett bare på grunn av dette noe som er synd men sant. Og jeg har sluttet helt å sponse idrett. Dersom kommersialiseringen gjør at man skal betale for å se på TV, tror jeg personlig at karisma er viktig ikke 12th plasser i seg selv. Dersom man ikke forstår underholdningsverdien og at personer som ikke tilhører den selvutnevnte mafiaen ikke slipper frem vil faktisk idretten dø ut. Som et eksempel på dette kan jeg vise til fotballklubben i byen der jeg bor: en hel årgang av utøvere slutter på grunn av mafians egeninteresse for sine egne poder. Hvem gidder å trene 5-6 dager i uken å spille halve kamper, der dårligere spillere tilhørende mafia får spille 2 kamper i uka.?? Nettopp på grunn av dette bør Northug få lov, bare for å vise idretts mafia at det er mulig til tross for dem.
Spekulant1
23.12.2017 kl 01:34 3445

Langrenn for herrer uten Northug er utrolig kjedelig. Så går ikke johaug heller. Synd det, men veldig lett å prioritere egen fysisk aktivitet da. Tour de ski er ikke prio. Sånn er det med den saken.
Fluefiskeren
23.12.2017 kl 09:33 3418

Husk at grensen til å være klovn er uklar. Jeg må faktisk ikke la meg underholde av en masse utenomidrettslige ting. For meg er det selve prestasjonen som står i sentrum.

Dine angrep på masseidretten synes jeg er helt bak mål. Hvis en bedriftsspiller i fotball har glede av det har glede av det han gjør eller en som sykler Birken til en 196 plass så gjør de dette helt frivillig fordi de har glede av det. Det må de få lov til synes jeg.

Forøvrig har du selvsagt noen poenger, men hvorfor ikke å prøve å kjempe imot det.
Redigert 23.12.2017 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Garmis
31.12.2017 kl 01:41 3216

Fluefisker!
Håper du er fornøyd med prestasjonene etter dagens resultater.
G.
Redigert 31.12.2017 kl 01:42 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
31.12.2017 kl 12:02 3084

Nei. Gårsdagen var heller begredelig. Dagen idag var mye bedre med Sundby på ballen( mannen som mange på forumet elsker å mobbe).

Yttligere to normenn blant de ti beste. Beste nasjon tror jeg.

To - tre stykker gikk heller dårlig, men vi aner rett og slett ikke hvordan Northug ville gjort det. Skiledelsen hadde rett og slett en vanskelig oppgave og det kan sees på to måter. Personlig hadde jeg helst sett Petter gå og det har jeg ikke lagt skjul på.

Forstår at Røthe har slitt med ryggen en stund og jeg synes vel han kunne ha kastet inn hånkledet og overlatt plassen til Petter som var førstereserve.
Redigert 31.12.2017 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
Petersen2
31.12.2017 kl 12:17 3066

Det var ikke en særlig god dag. Uansett hva som skjer i TDS er det det OL som er det viktigste. Det handler om å få en mest mulig optimal oppladning til OL. Dette vil Ikke Petter få når han ikke fikk delta i TDS. Dette mener jeg er en stor skandale, trolig en del av en større maktkamp som har foregått siden slutten av forrige sesong. Hetland og løfshus kommer til å måtte kaste inn håndkle pga dette, vent å se.
Garmis
01.01.2018 kl 18:42 2942

Jaja fluefiskeren,
Som jeg skrev før TDS startet, helt vanvittig å kaste bort plasser på middelmådigheter, men nå er det dessverre for sent. Og skandalen skapt av mafiaen et faktum.
G