Xiaomi- launch this month👍

rosgun
PLT 18.10.2019 kl 05:17 13588

Ny spekulasjon :

https://www.google.com/amp/s/www.gizmochina.com/2019/10/10/xiaomi-smartwatch-launching-this-month/%

Jaja, denne kom som lyn fra klar himmel .......

Ikke noen smÄgutt akkurat om denne skulle ha kamera og Polight linse. Her er det mange forbindelser til Nokia og den finske avdelingen i Polight. Her er det mange relasjoner gitt.... Tidligere Nokiasamarbeid og folk som har jobbet sammen fÞr.... (samme argumenter her som Google watch egentlig-1. Lansering og blablabla)

Eller denne:

https://www.amazon.com/Android-Bluetooth-Smartwatch-Touchscreen-Compatible/dp/B07WRR1DVK/ref=mp_s_a_1_1?qid=1571448723&refinements=p_n_feature_eleven_browse-bin%3A10075297011&s=wearable-tech&sr=1-1

......og blir dette telefonen som har Polight linse «tidlig» 2020:

https://www.google.com/amp/s/www.techradar.com/amp/news/samsung-galaxy-s11-camera-could-have-a-108mp-sensor-as-well-as-a-powerful-zoom

Minner ogsÄ fortsatt om denne:


Mye tyder pÄ at salgsprisen ligger pÄ ca 30 kr ( a few dollars) pr linse (inkl driver).

Mange lurer pÄ hva de mÄ selge for at de skal gÄ break even. Hvis denne ene ordren f. eks utgjÞr 4 millioner linser sÄ vil de sannsynligvis gÄ i 0 for hele 2020.

NÄ har de solgt 70 000 linser, sÄ selvsagt vanskelig Ä si
hvor mye det vil bli til slutt. Antar at det ogsÄ kan bli etterbestillinger ogsÄ etter hovedordren er plassert. Dette avhenger igjen av salget og suksessen til produktet.

Om man f.eks sammenligner med Samsung som ligger pÄ 2.plass over salg pÄ smartklokker solgte de i 2.kvartal 2019 for 2millioner som tilsvarer ca 800 000 enheter i mnd.
Veksten generellt for smartklokker regnes med Ä Þke med ca 25% pr Är de nÊrmeste Ärene, sÄ uansett hvem som skal ha Polight sin linse sÄ kan man regne med en Þkning i kommende ordre pÄ minst 25% om de f eks ble en fast kunde og bestiller pÄ nytt i 2021.

https://www.google.com/amp/s/www.macrumors.com/2019/08/06/apple-watch-q2-2019-shipments/amp/

Jeg vil derfor pÄstÄ at om ordren feks da havner pÄ halvparten av hva Samsung selger for pr Är, altsÄ 4 millioner linser sÄ vil de gÄ breakeven.....allerede i 2020!!!

En ordre pÄ scanner som sannsynligvis ogsÄ kommer i ordre 2019/2020 vil muligens vÊre mindre og ligge pÄ opp mot ca 1 mill linser.

https://www.marketwatch.com/press-release/global-document-scanner-market-2018-industry-analysis-share-growth-sales-trends-supply-forecast-to-2025-2018-05-15

Dette vil da utgjÞre en ekstra trygghet om linser fra klokka vil utgjÞre kun 3 millioner linser. Da vil de fortsatt gÄ break even i 2020!!!

Det siste produktet som ligger nÊr en designwin er en smarttelefon. Her vil volumet fort ligge pÄ minimum 5 millioner enheter uavhengig av produsent det gjelder.
Noe dÄrligere tall enn dette er ikke mulig Ä hente frem, men bare for Ä gi worst case liksom..

https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS44188018

Hvis vi da sier at klokke og scanner dekker inn drift kostnader i hele 2020 og ogsÄ de pÄfÞlgende Är om det blir gjenkjÞp. Da vil alt annet som kommer rett og slett bli overskuddet til Polight.

Om telefonen blir annonsert som PVT 24.10 blir overskuddet i 2020 sannsynligvis et faktum.

5 mill linser gir overskudd pÄ 5 000 000x30=150 000 000/2,
75 000 0000.(-60 mill i driftskostnader)=15 mill

Jeg tror det nÄ begynner Ä gÄ opp for folk hva slags monster av en fortjeneste maskin dette kan bli og er i ferd med Ä bli.......

SÄ 9-10 millioner linser vil jeg si er et beskjedent estimat. Kapasiteten er det dobbelte i fabrikken sÄ da vil alle ogsÄ selv de baisserne som er helt ute Ä kjÞre forstÄ hvis de klarer Ä tenke( noe jeg mange ganger har tvilt pÄ)svar:15+75=100 mill i overskudd.

SĂ„ ved full kap utnyttelse snakker vi pot overskudd: 200 mill. Feks om telefon skulle selge 15-16 mill istedet for 5 mill.

Kom ikke til meg Ă„ si og tull og fjas om kurser under 200 kr utfra det vi vet pr idag om hva de har pĂ„ gang i NÆR fremtid og pĂ„ mellomlang sikt (8 mobilprodusenter og 10 kameraprodusenter i POC- mange har bestilt prĂžver.....)

200 kr er en bÞrsverdi pÄ ca 2 mrd.

Fint om noen kan finne tilsvarende selskaper i dag med samme inntjening og verdi pÄ selskapet.

MĂ„ vi inn i laks for Ă„ finne noe slikt??

Det er jo historisk sett vÊrt de beste aksjene og utbyttemaskiner... let i vei- spent pÄ hva dere og hvem Polight kan sammenlignes med og forventes Ä sammenlignes med pÄ sikt, Salmar?


https://www.adressa.no/pluss/okonomi/2018/04/18/N%C3%A5-er-Salmar-verdt-over-40-milliarder-kroner-16507386.ece

https://e24.no/boers-og-finans/i/jdprb9/salmar-naadde-nesten-opp-til-forventningene

4 mrd i overskudd pr Ă„r vil representere 8 mrd i omsetning for Polight, dvs 266 millioner linser og en 10 dobling av dagens produksjon.

Om man da antar at de nÄ kun fÄr alle 8 pÄ mobil
telefon som er i poc fase vil det tilsvare et linsevolum(en linse pr telefon, selvom pot pr telefon kan ligge pÄ 3-5) pr tlf pÄ ca 10-20 mill.
Dvs 80-160 mill linser.....resterende volum kan jo komme fra andre segmenter(5 andre pot omrÄder....). Det er jo ogsÄ en enklere mÄte hvis noen produsenter skulle putte pÄ 2-4 linser ekstra pr telefon sÄ er volumet i boks allerede.( og kan faktisk fort gÄ forbi Salmar sin utbyttemaskin og kanskje bli dobbelt eller flere ganger stÞrre enn selveste Salmar). Salmar var verdt 40 mrd i slutten pÄ 2018.
Hvis Polight blir verdt 40 mrd er kursen 5400 kr.

44-350 mill
88-700mill
176-1400 mill
352-2800 mill
704-5600 mill
1408-11200 mill (er definert som enhjĂžrning)
2800-22400 mill
5400-44800 mill


Det er faktisk ingen umulighet pĂ„ sikt om det gĂ„r som mange spĂ„r, nemlig Ă„ bytte hele eksisterende linse teknologi med polights geniale human eye linse 👍

Og folkens en sak: Det er en trigger her som slÄr knockout out pÄ all konkurranse : Neste generasjons telefoner : 5G.

Les dere opp, sÄ vil dere forstÄ hvorfor akkurat 5G er hasta lavista til all annen konkurranse.

God dag mann Ăžkseskaft eller hva var det jeg sa

..... kan fort uttales av ovennevnte mot baissere og dagens skeptikere i omrÄdet 01.01.2023- 01.01.2025 engang.

Herved er dere advart i tilfelle noen skulle bli fornĂŠrmet og baisse og si imot. Og igjen vĂŠr sĂ„ snill og argumenter hvorfor dere mener at innlegget er feil osv. Da blir diskusjonen fruktbar og god. Det er jo ogsĂ„ litt gĂžy at et norsk firma stĂ„r bak. Er faktisk stolt over Ă„ vĂŠre norsk i dag jeg😀
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 06:28 7308

Takk for et fint innlegg, Glad vi har sÄnne

Som deg her inne Solgunn.

Lykke til og hold frem med fremragende joBB

MVH Bybonden
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
moneymachine
18.10.2019 kl 08:34 7066

Godt innlegg!
Forunderlig at kursen ligger under 50 kr, nÄ nÄr ting begynner Ä materialisere seg.
Den 24. oktober tror jeg vi fÄr en hyggelig presentasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Stev
18.10.2019 kl 08:51 6982

Bra jobba rosgun

Bryter vi 50 i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Stev
18.10.2019 kl 09:08 6890

Stille fĂžr stormen
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 09:14 6846

Tenk pÄ et tall. Multipliser med hva som helst, men pass pÄ at at tallet er svÊrt hÞyt. Vips sÄ har du skrevet en "analyse" som gÄr hjem hos noe fÄ tullinger her pÄ forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Cumulus
18.10.2019 kl 09:19 6815

Tenk pÄ et tall. Multipliser med null uten relevant begrunnelse. Vips sÄ har du skrevet en "analyse" som gÄr hjem hos de andre tullingene her pÄ forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
edvin
18.10.2019 kl 09:52 6747

Spot on! Bare ler av de fÄ baiserne her inne som tydeligvis ikke har skjÞnt en dritt av dette caset. Dette er etter min mening den aksjen som har det stÞrste potensialet pÄ OSE fremover og som pÄ 1 - 2 Ärs sikt kommer til Ä ligge pÄ mangedobbelt nivÄ ift i dag. Det er nÄ ting begynner Ä skje, og det kommer til Ä skje fort mot og etter 24.10.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Computum
18.10.2019 kl 10:09 6684

Det er vel ikke akkurat baissing Ă„ vĂŠre litt skeptisk til spekulative regnestykker? Litt sunt bondevett og kritisk sans har aldri vĂŠrt dumt. Spesielt i aksjemarkedet.
Det er lett Ä bli entusiastisk for mulighetene i dette selskapet, men om det var sÄ enkelt som rosgun fremstiller det, ville kursen ikke vÊrt under IPO. Markedet venter pÄ endelig bekreftelse. Inntil den foreligger mÄ det vÊre lov Ä argumentere mot de villeste spekulasjonene. Dette skal jo liksom vÊre et diskusjonsforum?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
18.10.2019 kl 10:40 6594

Ser at enkelte harselerer med poLight og sannsynligheten for at selskapet skal lykkes.

I den forbindelse kan det jo vÊre greit Ä tenke tilbake pÄ historien og vurdere andre prosjekter som er blitt ledd av.....i begynnelsen. Telfonen ble i sin tid ansett Ä vÊre et artig leketÞy, men ikke vurdert til Ä kunne brukes til noe fornuftig. Hvofor? Fordi dem som burde sett muligheten var forstokket i sin egen tid og at beskjeder ble sendt med bud.

Eller hva med PC'en? IBM var en stor og tung aktÞr innenfor utvikling av de fÞrste datamaskinene. Store tunge maskiner tiltenkt brukt av firmaer, universiteter og andre som hadde behov for Ä prosessere store datamengder. Da ideen om PC kom opp, sÄ var det ingen i IBM systemet som kunne se for seg at PC ville bli en stor ting i den moderne verden. Og IBM var altsÄ i en bedrift som hadde hÞyt kvalifiserte mennesker som sÄ absolutt burde hatt evnen til Ä se nytten av en personlig datamaskin for folket. IBM oppfattet ikke potensialet fÞr det nesten var for sent og kom fullstendig pÄ hÊlene.

PÄ slutten av 1800 tallet og begynnelsen av 1900 tallet gjorde dampmaskinen sitt inntog i skipsfarten. Men norske redere med seilskuter uttalte; "sÄ lenge vinden blÄser pÄ havet og trÊrene vokser i skogen, sÄ skal vi klare oss!". Det resulterte i at norske redere ble akterutseilt ved overgangen fra seil til damp. Men denne bitre erfaringen resulterte ogsÄ i at de inntok en helt annen holdning til nyvinninger. De bestemte seg for at dette aldri mer skulle skje innen norsk skipsfart, med det resultat at norske redere var de fÞrste til Ä ta steget fra damp til motordrift. Noe som gjorde at Norge hadde den mest moderne handelsflÄten da Den andre verdenskrig brÞt ut i sep 1939.

Dette er bare et par eksempler pÄ hva som kan skje nÄr mennesker ikke evner Ä innse potensialet til ny teknologi. Utviklingen stanser ikke oppe og nyutviklet teknologi forsvinner ikke. I den grad det er disruptive teknologi, sÄ vil den erstatte eldre teknologi og overta hele markedet. Slik bilen gjorde gjorde hestetransport overflÞdig og slik digitale kamera utkonkurrerte kamera med filmrull.

NÄ stÄr man foran en ny spennende utvikling der lille poLight fra Norge kan sitte pÄ revolusjonerende, for ikke Ä si disruptive linseteknologi. SÄ langt har ingen tatt den i bruk, men de siste mÄneder utvikling vitner om at det kan vÊre rett fÞr demningen brister! Da kan ting skje fort, veldig fort! Om man skal vÊre del av dette eventyret bestemmer man selv, men ingen kan benekte at poLight sin teknologi fungerer og overgÄr all annen linseteknologi som i dag benyttes. Og det beste av alt; poLight har patent pÄ den!

Valget er ditt alene!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
edvin
18.10.2019 kl 10:49 6557

Bra og relevant innlegg, Computum. Nei det er selvfÞlgelig lov til Ä vÊre skeptisk, og alle tar jo et eget valg. Setter stor pris pÄ dette forumet og diskusjonene, selv om en opplever mange som er relativt usaklige. Spesielt synes jeg at rosgun har gjort en veldig god jobb med Ä belyse dette caset, og selv om jeg tror de fleste skjÞnner at det ikke er sÄ enkelt som han vil ha det til, sÄ er det ingen tvil om (hos meg i allefall) at det er et fantastisk potensiale i polight nÄr en leser seg opp pÄ dette.
At kursen fortsatt ligger under IPO tror jeg ogsÄ skyldes avventing i forhold til nyheter og bekreftelser, men ogsÄ at mange tradere leker seg og ser mulighet for litt kjappe gevinster.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 10:50 6547

Tror nok de fleste innser at dette er Norges neste teknologieventyr, og at snakkisen i ettertid blir om man var inne i PoLight mens kursen fortsatt lÄ under 50 kroner, og fÞr det virkelig tok av med produktlansering og vi sÄ en tresifret kurs.

Legg merke til at det er kjÞp og hold som praktiseres i PLT nÄ. Snittprisen aksjonÊrene fÄr gÄr opp, og hÞyere aksjepris-nivÄ normaliseres for hver dag.

47 kroner tas plutselig ut. Da er det kort vei til 48 - 49 kroner, og mange flere nye kjÞpere kommer til nÄr aksjen havner pÄ Topp 5 vinnerlista pÄ Oslo BÞrs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
18.10.2019 kl 10:53 6519

Kremt .. telefonen fikk sitt store gjennombrudd nÄr man klarte Ä finne opp telefon nummer 2 :-/
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gimmick
18.10.2019 kl 11:00 6490

Syntes det er litt skummelt Ä pÄstÄ "overgÄr all annen linseteknologi"
Hva med negative sider ved Tlens? Vil ikke tro at de reklamerer med det de ikke er sÄ gode pÄ.

Hvordan oppfĂžrer Tlens sin polymer seg i kalde nordiske forhold? Polymer har vel en tendens til Ă„ bli litt stiv i lave temperaturer?
Kanskje det ikke er noe problem, kanskje det er en utfordring.
Hvor hÞy kvalitetskontroll er det pÄ en helt ny produksjonslinje i en ny fabrikk? Hvor mange barneproblemer har produktet nÄ, hvor lang tid bruker de pÄ Ä fÄ det pÄ plass.

Ting gÄr ikke alltid pÄ skinner for en ny fabrikk, det er mange utfordringer.

Jeg tror folk er litt skeptiske til ny teknologi som kun blir snakket varmt om av den som kommer med den, folk trenger litt hÄndfaste bevis for Ä se at bÄten flyter fÞr de setter seg om bord.

Jeg syntes det ser spennende og positivt ut, men jeg har full forstÄelse for de som ikke allerede er halvveis ned i sjampis'n.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
18.10.2019 kl 11:06 6460

Jeg tror man skal konsentrere om at det har kommet 3 ordrer fra denne kunden nÄ. Hadde det vÊrt svakheter her av betydning sÄ ville denne prosessen ha stoppet forlengst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
18.10.2019 kl 11:09 6449

Selv om det er risiko i alle aksjer, kanskje mest i teknologi og farmasi, sÄ er det min erfaring at dette er en type aksjer som i tillegg gÄr noe sinnsykt nÄr allmuen fÄr ferten av at dette kan bli stort. Enn sÄ lenge er der mye skepsis til poLight, men for hver lille kontrakt som inngÄs, blir det flere og flere av oss som har lest oss pÄ pÄ caset og som har innsett hvilket enormt marked som plutselig kan Äpne seg.

CEO har jo selv uttalt at selgerne deres jobber i motbakke fordi de sÄ langt ikke kan vise til en eneste kunde som har tatt i bruk linsen i et kommersielt produkt. Men det forteller meg ogsÄ at den dagen poLight lander den fÞrste store ordren, eller lander den fÞrste storfisken, sÄ kan dette eksplodere fullstendig. Og med det fÄtall aksjer som selskapet totalt har utstedt, sÄ vil det bli kamp om Ä fÄ ta del i dette teknologieventyret.

Hvor dette vi ende er det umulig Ä si, men at det har potensialet til noe ekstremt stort pÄ OSE, det er jeg ikke i tvil om. Spesielt ikke nÄr en storfisk nÄ har ingitt sin tredje ordre pÄ et par mÄneder. NÄ er det ikke slik at poLight sin linse ikke er blitt testet. SÄvidt jeg vet er det nÄ mer enn en hÄndfull potensielle kunder som driver og tester ut linsen. En av disse er kommet til PVT og har sÄgar lagt inn tre ordrer bare de to siste mÄnedene. Og at en slik aktÞr tester linsen pÄ alle mulige mÄter, det fÞler jeg meg rimelig sikker pÄ.

Personlig tar jeg ikke sjansen pÄ Ä sitte pÄ utsiden av poLight i mÄnedene som kommer. Men dette mÄ jo bli opp til den enkelte og hver enkelt mÄ selv lese seg opp pÄ caset og ikke kun stole pÄ det vi skriver her pÄ HO. Der finnes mye stoff pÄ nettet og rosgun har gravd frem linker til mye stoff allerede. Men sunn skepsis er alltid sunt, spesielt i aksjemarkedet. Lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
18.10.2019 kl 11:15 6426

https://www.polight.com/Products/tlens/default.aspx

Packaged TLens
The Packaged TLens facilitates integration of a TLens on a fixed-focus camera module. It is designed to guarantee optimum TLens performance across all operating temperatures and storage conditions, and to withstand drop tests in line with the most demanding mobile phone specifications
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 11:30 6387

I og med at Isaksen gÄr ut med hva slags produkt det er snakk om ser jeg pÄ dette seg sÄ nÊrt sikkert som mulig. Bli ikke overrasket om det kommer en stor bestilling eller designwin fÞr q3! De er veldig nÊme nÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
18.10.2019 kl 11:40 6345

Husk pÄ at dette er et selskap som har jobbet med denne teknologien i 13 Är. Selskapet har nok latt dette produktet gÄ gjennom alle kvalitetssikringskrav.

Hvor fantastisk mÄ ikke dette nÄ vÊre Ä kunne kjÞpe denne til under IPO pris med et produkt klart for et kjempemarked ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 11:43 6333

Enig!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
18.10.2019 kl 11:57 6281

SÄ sant sÄ sant! Et disruptive produkt som tilfredsstiller alle krav og som stÄr pÄ startstreken til muligens Ä erobre et gigantisk marked! Tidenes mulighet pÄ OSE? Hvem vet? Men det er nÄ muligheten er her. Om noen mÄneder kan dette bildet vÊre fullstendig endret og prisen langt hÞyere enn det du fÄr den for i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Gimmick
18.10.2019 kl 12:00 6260

Det er flotte greier, men vil ikke den "packaged" versjonen av Tlens bygge mer og vĂŠre noe stor og klumpete for f.eks en smartklokke?
NÄ er ikke jeg noen smartklokke designer, sÄ jeg vet ikke hvordan alt er oppbygd.
Som sagt, det kan godt hende at det ikke er noe problem.Jeg vet ikke nok om det. Men jeg forstÄr at folk er noe skeptiske frem til de ser noe mer hÄndfast enn reklame fra hjemmesiden og noen smÄbestillinger for Ä teste et produkt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:06 6226

Tror nok polight har full kontroll og de har nesten levert 80.000 linser til bruk i en smartklokke. Ikke noe poeng Ä lage seg urealistiske forestillinger, stoler mer pÄ info fra ledelsen i disse dager..
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kraamz
18.10.2019 kl 12:25 6207

Ser ut som at polight har et helt lager av forskjellige linser til forskjellig bruk, vi fĂ„r nok se en masse spennende i tiden forran oss🙂
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
provence
18.10.2019 kl 12:41 6145

Du finner litt om dette i linken jeg viste til

Small footprint 3.2mm x 3.2mm - dette er helt i trÄd med VCM drevne linsesystemer

TLens Silver som er produktet nÄ, bygger kanskje litt mer i hÞyden men ikke verre om man lar TLens okkupere hele tykkelsen i dagens slim-line telefoner (i stedet for at modulen loddes pÄ et printkort)

Neste utgave vil vĂŠre TLens Platinum som kommer til Ă„ redusere hĂžyden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:56 6107

Pssst! NÄ gÄr straks PLT-aksjen!

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/10/17/7464354/polight-aksjen-videre-opp-etter-ny-kontrakt
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 13:35 6112

BĂžrsmelding i dag.

Nedtelling til CEO Isaksen skal fÄ lette litt pÄ slÞret omkring interessenter og kommersialisering.

https://newsweb.oslobors.no/message/487324
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Oslo9
18.10.2019 kl 14:11 6013

Tror dere at aksjen vil stige frem til melding neste Torsdag?
Mtp forventningene til selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 14:17 5998

Risikoen i denne aksjen er nÄ blitt himmelhÞy- igjen.

Kan ikke se at denne linsen vil ha sÊrlig interesse, unntatt for spesielt interesserte. Men lykke til ,SÊrlig til de som ogsÄ har PHO-aksjer ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
1mattis1
18.10.2019 kl 15:00 5911

Kommer vel snart en blÄkopi/oppgulp fra LM om dette.....
Har dere lest NanotrÄdene de siste 2-3 Är, sÄ er vel alt...wow....

Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
18.10.2019 kl 15:19 5870

1mattis1
Titt, titt. Visste ikke at du fulgte meg sÄ tett. Overrraskende og hyggelig! Du har mye Ä glede deg til.
God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
18.10.2019 kl 15:47 5822

Er du jer og- herregud. Argumenter!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
18.10.2019 kl 15:51 5807

Om disse spesielt interesserte er mobilprodusenter eller smartklokkeprodusenter sÄ spiller det vel ingen rolle? At du ikke kan se at denne linsen skal ha sÊrlig interesse, sÄ forteller det bare meg at du trolig kunne hatt godt av slike linser selv. Kjedelig nÄr synet svikter. Er det alderdommen som plager deg?
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 16:15 5736

Hahaha -- jeg er opp i Ära ja. og sikkert eldre enn deg.Men alderen er som regel omvendt proporsjonal med vettet. Det gjelder vel i sÞrlig grad rosenkvist. men tydeligvis deg ogsÄ. Jeg mente brukerne ,ikke produsentene
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
18.10.2019 kl 17:07 5658

Ja, da sÄ. Men dersom du er eldre enn meg og vettet er omvendt proporsjonalt med alderen, sÄ vedgÄr du altsÄ at du er mindre smart enn meg? Er det det du forsÞker Ä fÄ frem?
Ha en riktig god helg! TrÞst deg med at jeg ikke tror du er sÄ dum som du forsÞker Ä gi inntrykk av.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
1mattis1
19.10.2019 kl 04:43 5401

Ikke sÄ veldig vondt ment, men... Dine euforiske innlegg, og de er det mange av, i alt du er investert i blir litt mye.
Du er en god skribent, det skal du ha, men litt edruelighet hadde kanskje vÊrt pÄ sin plass?
Hoppet selv inn i poLight for et par uker siden, sÄ da er det vel vanskelig Ä ikke "fÞlge" deg.
Sitter fortsatt, sÄ da har vel jeg ogsÄ troen pÄ at dette kan bli noe innbringende fremover :)

21C og vÄr her i Brisbane. Bergen er vel klar for den kalde Ärstid. Men det har sin sjarm det ogsÄ.
Ha en fin helg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 08:09 5315

Kina er jo et formidabelt marked. Og Xiaomi er tydeligvis stort.

Ellers kan man spekulere i nĂŠrmest enhver produsent.

https://boomspeaker.com/smartwatches-with-camera/

https://www.google.com/amp/s/www.pocket-lint.com/smartwatches/buyers-guides/132033-upcoming-smartwatches-new-smartwatches-and-wearables-coming-soon.amphtml


Smartklokker som kommer i 2020.

Apple Watch 5.
Microsoft Surface Watch.
Samsung Galaxy Watch 2.
Amazfit Bip 2.
Garmin Fenix 6 Smartwatch.
Google Pixel watch.

God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 08:17 5304

Markedet er umettelig om de kommer inn!
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du mÄ logge inn for Ä svare