Xiaomi- launch this month👍

rosgun
PLT 18.10.2019 kl 05:17 14761

Ny spekulasjon :

https://www.google.com/amp/s/www.gizmochina.com/2019/10/10/xiaomi-smartwatch-launching-this-month/%

Jaja, denne kom som lyn fra klar himmel .......

Ikke noen smågutt akkurat om denne skulle ha kamera og Polight linse. Her er det mange forbindelser til Nokia og den finske avdelingen i Polight. Her er det mange relasjoner gitt.... Tidligere Nokiasamarbeid og folk som har jobbet sammen før.... (samme argumenter her som Google watch egentlig-1. Lansering og blablabla)

Eller denne:

https://www.amazon.com/Android-Bluetooth-Smartwatch-Touchscreen-Compatible/dp/B07WRR1DVK/ref=mp_s_a_1_1?qid=1571448723&refinements=p_n_feature_eleven_browse-bin%3A10075297011&s=wearable-tech&sr=1-1

......og blir dette telefonen som har Polight linse «tidlig» 2020:

https://www.google.com/amp/s/www.techradar.com/amp/news/samsung-galaxy-s11-camera-could-have-a-108mp-sensor-as-well-as-a-powerful-zoom

Minner også fortsatt om denne:

Mye tyder på at salgsprisen ligger på ca 30 kr ( a few dollars) pr linse (inkl driver).

Mange lurer på hva de må selge for at de skal gå break even. Hvis denne ene ordren f. eks utgjør 4 millioner linser så vil de sannsynligvis gå i 0 for hele 2020.

Nå har de solgt 70 000 linser, så selvsagt vanskelig å si
hvor mye det vil bli til slutt. Antar at det også kan bli etterbestillinger også etter hovedordren er plassert. Dette avhenger igjen av salget og suksessen til produktet.

Om man f.eks sammenligner med Samsung som ligger på 2.plass over salg på smartklokker solgte de i 2.kvartal 2019 for 2millioner som tilsvarer ca 800 000 enheter i mnd.
Veksten generellt for smartklokker regnes med å øke med ca 25% pr år de nærmeste årene, så uansett hvem som skal ha Polight sin linse så kan man regne med en økning i kommende ordre på minst 25% om de f eks ble en fast kunde og bestiller på nytt i 2021.

https://www.google.com/amp/s/www.macrumors.com/2019/08/06/apple-watch-q2-2019-shipments/amp/

Jeg vil derfor påstå at om ordren feks da havner på halvparten av hva Samsung selger for pr år, altså 4 millioner linser så vil de gå breakeven.....allerede i 2020!!!

En ordre på scanner som sannsynligvis også kommer i ordre 2019/2020 vil muligens være mindre og ligge på opp mot ca 1 mill linser.

https://www.marketwatch.com/press-release/global-document-scanner-market-2018-industry-analysis-share-growth-sales-trends-supply-forecast-to-2025-2018-05-15

Dette vil da utgjøre en ekstra trygghet om linser fra klokka vil utgjøre kun 3 millioner linser. Da vil de fortsatt gå break even i 2020!!!

Det siste produktet som ligger nær en designwin er en smarttelefon. Her vil volumet fort ligge på minimum 5 millioner enheter uavhengig av produsent det gjelder.
Noe dårligere tall enn dette er ikke mulig å hente frem, men bare for å gi worst case liksom..

https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS44188018

Hvis vi da sier at klokke og scanner dekker inn drift kostnader i hele 2020 og også de påfølgende år om det blir gjenkjøp. Da vil alt annet som kommer rett og slett bli overskuddet til Polight.

Om telefonen blir annonsert som PVT 24.10 blir overskuddet i 2020 sannsynligvis et faktum.

5 mill linser gir overskudd på 5 000 000x30=150 000 000/2,
75 000 0000.(-60 mill i driftskostnader)=15 mill

Jeg tror det nå begynner å gå opp for folk hva slags monster av en fortjeneste maskin dette kan bli og er i ferd med å bli.......

Så 9-10 millioner linser vil jeg si er et beskjedent estimat. Kapasiteten er det dobbelte i fabrikken så da vil alle også selv de baisserne som er helt ute å kjøre forstå hvis de klarer å tenke( noe jeg mange ganger har tvilt på)svar:15+75=100 mill i overskudd.

Så ved full kap utnyttelse snakker vi pot overskudd: 200 mill. Feks om telefon skulle selge 15-16 mill istedet for 5 mill.

Kom ikke til meg å si og tull og fjas om kurser under 200 kr utfra det vi vet pr idag om hva de har på gang i NÆR fremtid og på mellomlang sikt (8 mobilprodusenter og 10 kameraprodusenter i POC- mange har bestilt prøver.....)

200 kr er en børsverdi på ca 2 mrd.

Fint om noen kan finne tilsvarende selskaper i dag med samme inntjening og verdi på selskapet.

Må vi inn i laks for å finne noe slikt??

Det er jo historisk sett vært de beste aksjene og utbyttemaskiner... let i vei- spent på hva dere og hvem Polight kan sammenlignes med og forventes å sammenlignes med på sikt, Salmar?

https://www.adressa.no/pluss/okonomi/2018/04/18/N%C3%A5-er-Salmar-verdt-over-40-milliarder-kroner-16507386.ece

https://e24.no/boers-og-finans/i/jdprb9/salmar-naadde-nesten-opp-til-forventningene

4 mrd i overskudd pr år vil representere 8 mrd i omsetning for Polight, dvs 266 millioner linser og en 10 dobling av dagens produksjon.

Om man da antar at de nå kun får alle 8 på mobil
telefon som er i poc fase vil det tilsvare et linsevolum(en linse pr telefon, selvom pot pr telefon kan ligge på 3-5) pr tlf på ca 10-20 mill.
Dvs 80-160 mill linser.....resterende volum kan jo komme fra andre segmenter(5 andre pot områder....). Det er jo også en enklere måte hvis noen produsenter skulle putte på 2-4 linser ekstra pr telefon så er volumet i boks allerede.( og kan faktisk fort gå forbi Salmar sin utbyttemaskin og kanskje bli dobbelt eller flere ganger større enn selveste Salmar). Salmar var verdt 40 mrd i slutten på 2018.
Hvis Polight blir verdt 40 mrd er kursen 5400 kr.

44-350 mill
88-700mill
176-1400 mill
352-2800 mill
704-5600 mill
1408-11200 mill (er definert som enhjørning)
2800-22400 mill
5400-44800 mill

Det er faktisk ingen umulighet på sikt om det går som mange spår, nemlig å bytte hele eksisterende linse teknologi med polights geniale human eye linse 👍

Og folkens en sak: Det er en trigger her som slår knockout out på all konkurranse : Neste generasjons telefoner : 5G.

Les dere opp, så vil dere forstå hvorfor akkurat 5G er hasta lavista til all annen konkurranse.

God dag mann økseskaft eller hva var det jeg sa

..... kan fort uttales av ovennevnte mot baissere og dagens skeptikere i området 01.01.2023- 01.01.2025 engang.

Herved er dere advart i tilfelle noen skulle bli fornærmet og baisse og si imot. Og igjen vær så snill og argumenter hvorfor dere mener at innlegget er feil osv. Da blir diskusjonen fruktbar og god. Det er jo også litt gøy at et norsk firma står bak. Er faktisk stolt over å være norsk i dag jeg😀
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 06:28 7980

Takk for et fint innlegg, Glad vi har sånne

Som deg her inne Solgunn.

Lykke til og hold frem med fremragende joBB

MVH Bybonden
Redigert 21.01.2021 kl 04:01 Du må logge inn for å svare
moneymachine
18.10.2019 kl 08:34 7737

Godt innlegg!
Forunderlig at kursen ligger under 50 kr, nå når ting begynner å materialisere seg.
Den 24. oktober tror jeg vi får en hyggelig presentasjon.
Stev
18.10.2019 kl 08:51 7653

Bra jobba rosgun

Bryter vi 50 i dag?
Stev
18.10.2019 kl 09:08 7561

Stille før stormen
Slettet bruker
18.10.2019 kl 09:14 7517

Tenk på et tall. Multipliser med hva som helst, men pass på at at tallet er svært høyt. Vips så har du skrevet en "analyse" som går hjem hos noe få tullinger her på forumet.
Cumulus
18.10.2019 kl 09:19 7486

Tenk på et tall. Multipliser med null uten relevant begrunnelse. Vips så har du skrevet en "analyse" som går hjem hos de andre tullingene her på forumet.
edvin
18.10.2019 kl 09:52 7418

Spot on! Bare ler av de få baiserne her inne som tydeligvis ikke har skjønt en dritt av dette caset. Dette er etter min mening den aksjen som har det største potensialet på OSE fremover og som på 1 - 2 års sikt kommer til å ligge på mangedobbelt nivå ift i dag. Det er nå ting begynner å skje, og det kommer til å skje fort mot og etter 24.10.
Computum
18.10.2019 kl 10:09 7355

Det er vel ikke akkurat baissing å være litt skeptisk til spekulative regnestykker? Litt sunt bondevett og kritisk sans har aldri vært dumt. Spesielt i aksjemarkedet.
Det er lett å bli entusiastisk for mulighetene i dette selskapet, men om det var så enkelt som rosgun fremstiller det, ville kursen ikke vært under IPO. Markedet venter på endelig bekreftelse. Inntil den foreligger må det være lov å argumentere mot de villeste spekulasjonene. Dette skal jo liksom være et diskusjonsforum?
Londonmannen
18.10.2019 kl 10:40 7265

Ser at enkelte harselerer med poLight og sannsynligheten for at selskapet skal lykkes.

I den forbindelse kan det jo være greit å tenke tilbake på historien og vurdere andre prosjekter som er blitt ledd av.....i begynnelsen. Telfonen ble i sin tid ansett å være et artig leketøy, men ikke vurdert til å kunne brukes til noe fornuftig. Hvofor? Fordi dem som burde sett muligheten var forstokket i sin egen tid og at beskjeder ble sendt med bud.

Eller hva med PC'en? IBM var en stor og tung aktør innenfor utvikling av de første datamaskinene. Store tunge maskiner tiltenkt brukt av firmaer, universiteter og andre som hadde behov for å prosessere store datamengder. Da ideen om PC kom opp, så var det ingen i IBM systemet som kunne se for seg at PC ville bli en stor ting i den moderne verden. Og IBM var altså i en bedrift som hadde høyt kvalifiserte mennesker som så absolutt burde hatt evnen til å se nytten av en personlig datamaskin for folket. IBM oppfattet ikke potensialet før det nesten var for sent og kom fullstendig på hælene.

På slutten av 1800 tallet og begynnelsen av 1900 tallet gjorde dampmaskinen sitt inntog i skipsfarten. Men norske redere med seilskuter uttalte; "så lenge vinden blåser på havet og trærene vokser i skogen, så skal vi klare oss!". Det resulterte i at norske redere ble akterutseilt ved overgangen fra seil til damp. Men denne bitre erfaringen resulterte også i at de inntok en helt annen holdning til nyvinninger. De bestemte seg for at dette aldri mer skulle skje innen norsk skipsfart, med det resultat at norske redere var de første til å ta steget fra damp til motordrift. Noe som gjorde at Norge hadde den mest moderne handelsflåten da Den andre verdenskrig brøt ut i sep 1939.

Dette er bare et par eksempler på hva som kan skje når mennesker ikke evner å innse potensialet til ny teknologi. Utviklingen stanser ikke oppe og nyutviklet teknologi forsvinner ikke. I den grad det er disruptive teknologi, så vil den erstatte eldre teknologi og overta hele markedet. Slik bilen gjorde gjorde hestetransport overflødig og slik digitale kamera utkonkurrerte kamera med filmrull.

Nå står man foran en ny spennende utvikling der lille poLight fra Norge kan sitte på revolusjonerende, for ikke å si disruptive linseteknologi. Så langt har ingen tatt den i bruk, men de siste måneder utvikling vitner om at det kan være rett før demningen brister! Da kan ting skje fort, veldig fort! Om man skal være del av dette eventyret bestemmer man selv, men ingen kan benekte at poLight sin teknologi fungerer og overgår all annen linseteknologi som i dag benyttes. Og det beste av alt; poLight har patent på den!

Valget er ditt alene!
edvin
18.10.2019 kl 10:49 7228

Bra og relevant innlegg, Computum. Nei det er selvfølgelig lov til å være skeptisk, og alle tar jo et eget valg. Setter stor pris på dette forumet og diskusjonene, selv om en opplever mange som er relativt usaklige. Spesielt synes jeg at rosgun har gjort en veldig god jobb med å belyse dette caset, og selv om jeg tror de fleste skjønner at det ikke er så enkelt som han vil ha det til, så er det ingen tvil om (hos meg i allefall) at det er et fantastisk potensiale i polight når en leser seg opp på dette.
At kursen fortsatt ligger under IPO tror jeg også skyldes avventing i forhold til nyheter og bekreftelser, men også at mange tradere leker seg og ser mulighet for litt kjappe gevinster.
Slettet bruker
18.10.2019 kl 10:50 7218

Tror nok de fleste innser at dette er Norges neste teknologieventyr, og at snakkisen i ettertid blir om man var inne i PoLight mens kursen fortsatt lå under 50 kroner, og før det virkelig tok av med produktlansering og vi så en tresifret kurs.

Legg merke til at det er kjøp og hold som praktiseres i PLT nå. Snittprisen aksjonærene får går opp, og høyere aksjepris-nivå normaliseres for hver dag.

47 kroner tas plutselig ut. Da er det kort vei til 48 - 49 kroner, og mange flere nye kjøpere kommer til når aksjen havner på Topp 5 vinnerlista på Oslo Børs.
provence
18.10.2019 kl 10:53 7190

Kremt .. telefonen fikk sitt store gjennombrudd når man klarte å finne opp telefon nummer 2 :-/
Gimmick
18.10.2019 kl 11:00 7161

Syntes det er litt skummelt å påstå "overgår all annen linseteknologi"
Hva med negative sider ved Tlens? Vil ikke tro at de reklamerer med det de ikke er så gode på.

Hvordan oppfører Tlens sin polymer seg i kalde nordiske forhold? Polymer har vel en tendens til å bli litt stiv i lave temperaturer?
Kanskje det ikke er noe problem, kanskje det er en utfordring.
Hvor høy kvalitetskontroll er det på en helt ny produksjonslinje i en ny fabrikk? Hvor mange barneproblemer har produktet nå, hvor lang tid bruker de på å få det på plass.

Ting går ikke alltid på skinner for en ny fabrikk, det er mange utfordringer.

Jeg tror folk er litt skeptiske til ny teknologi som kun blir snakket varmt om av den som kommer med den, folk trenger litt håndfaste bevis for å se at båten flyter før de setter seg om bord.

Jeg syntes det ser spennende og positivt ut, men jeg har full forståelse for de som ikke allerede er halvveis ned i sjampis'n.
provence
18.10.2019 kl 11:06 7131

Jeg tror man skal konsentrere om at det har kommet 3 ordrer fra denne kunden nå. Hadde det vært svakheter her av betydning så ville denne prosessen ha stoppet forlengst.
Londonmannen
18.10.2019 kl 11:09 7120

Selv om det er risiko i alle aksjer, kanskje mest i teknologi og farmasi, så er det min erfaring at dette er en type aksjer som i tillegg går noe sinnsykt når allmuen får ferten av at dette kan bli stort. Enn så lenge er der mye skepsis til poLight, men for hver lille kontrakt som inngås, blir det flere og flere av oss som har lest oss på på caset og som har innsett hvilket enormt marked som plutselig kan åpne seg.

CEO har jo selv uttalt at selgerne deres jobber i motbakke fordi de så langt ikke kan vise til en eneste kunde som har tatt i bruk linsen i et kommersielt produkt. Men det forteller meg også at den dagen poLight lander den første store ordren, eller lander den første storfisken, så kan dette eksplodere fullstendig. Og med det fåtall aksjer som selskapet totalt har utstedt, så vil det bli kamp om å få ta del i dette teknologieventyret.

Hvor dette vi ende er det umulig å si, men at det har potensialet til noe ekstremt stort på OSE, det er jeg ikke i tvil om. Spesielt ikke når en storfisk nå har ingitt sin tredje ordre på et par måneder. Nå er det ikke slik at poLight sin linse ikke er blitt testet. Såvidt jeg vet er det nå mer enn en håndfull potensielle kunder som driver og tester ut linsen. En av disse er kommet til PVT og har sågar lagt inn tre ordrer bare de to siste månedene. Og at en slik aktør tester linsen på alle mulige måter, det føler jeg meg rimelig sikker på.

Personlig tar jeg ikke sjansen på å sitte på utsiden av poLight i månedene som kommer. Men dette må jo bli opp til den enkelte og hver enkelt må selv lese seg opp på caset og ikke kun stole på det vi skriver her på HO. Der finnes mye stoff på nettet og rosgun har gravd frem linker til mye stoff allerede. Men sunn skepsis er alltid sunt, spesielt i aksjemarkedet. Lykke til.
provence
18.10.2019 kl 11:15 7097

https://www.polight.com/Products/tlens/default.aspx

Packaged TLens
The Packaged TLens facilitates integration of a TLens on a fixed-focus camera module. It is designed to guarantee optimum TLens performance across all operating temperatures and storage conditions, and to withstand drop tests in line with the most demanding mobile phone specifications
Slettet bruker
18.10.2019 kl 11:30 7058

I og med at Isaksen går ut med hva slags produkt det er snakk om ser jeg på dette seg så nært sikkert som mulig. Bli ikke overrasket om det kommer en stor bestilling eller designwin før q3! De er veldig næme nå.
provence
18.10.2019 kl 11:40 7016

Husk på at dette er et selskap som har jobbet med denne teknologien i 13 år. Selskapet har nok latt dette produktet gå gjennom alle kvalitetssikringskrav.

Hvor fantastisk må ikke dette nå være å kunne kjøpe denne til under IPO pris med et produkt klart for et kjempemarked ?
Slettet bruker
18.10.2019 kl 11:43 7004

Enig!
Londonmannen
18.10.2019 kl 11:57 6952

Så sant så sant! Et disruptive produkt som tilfredsstiller alle krav og som står på startstreken til muligens å erobre et gigantisk marked! Tidenes mulighet på OSE? Hvem vet? Men det er nå muligheten er her. Om noen måneder kan dette bildet være fullstendig endret og prisen langt høyere enn det du får den for i dag!
Gimmick
18.10.2019 kl 12:00 6931

Det er flotte greier, men vil ikke den "packaged" versjonen av Tlens bygge mer og være noe stor og klumpete for f.eks en smartklokke?
Nå er ikke jeg noen smartklokke designer, så jeg vet ikke hvordan alt er oppbygd.
Som sagt, det kan godt hende at det ikke er noe problem.Jeg vet ikke nok om det. Men jeg forstår at folk er noe skeptiske frem til de ser noe mer håndfast enn reklame fra hjemmesiden og noen småbestillinger for å teste et produkt.
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:06 6897

Tror nok polight har full kontroll og de har nesten levert 80.000 linser til bruk i en smartklokke. Ikke noe poeng å lage seg urealistiske forestillinger, stoler mer på info fra ledelsen i disse dager..
Kraamz
18.10.2019 kl 12:25 6878

Ser ut som at polight har et helt lager av forskjellige linser til forskjellig bruk, vi får nok se en masse spennende i tiden forran oss🙂
provence
18.10.2019 kl 12:41 6816

Du finner litt om dette i linken jeg viste til

Small footprint 3.2mm x 3.2mm - dette er helt i tråd med VCM drevne linsesystemer

TLens Silver som er produktet nå, bygger kanskje litt mer i høyden men ikke verre om man lar TLens okkupere hele tykkelsen i dagens slim-line telefoner (i stedet for at modulen loddes på et printkort)

Neste utgave vil være TLens Platinum som kommer til å redusere høyden.
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:56 6778

Pssst! Nå går straks PLT-aksjen!

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/10/17/7464354/polight-aksjen-videre-opp-etter-ny-kontrakt
Slettet bruker
18.10.2019 kl 13:35 6799

Børsmelding i dag.

Nedtelling til CEO Isaksen skal få lette litt på sløret omkring interessenter og kommersialisering.

https://newsweb.oslobors.no/message/487324
Oslo9
18.10.2019 kl 14:11 6700

Tror dere at aksjen vil stige frem til melding neste Torsdag?
Mtp forventningene til selskapet.
Slettet bruker
18.10.2019 kl 14:17 6685

Risikoen i denne aksjen er nå blitt himmelhøy- igjen.

Kan ikke se at denne linsen vil ha særlig interesse, unntatt for spesielt interesserte. Men lykke til ,Særlig til de som også har PHO-aksjer ;)
1mattis1
18.10.2019 kl 15:00 6598

Kommer vel snart en blåkopi/oppgulp fra LM om dette.....
Har dere lest Nanotrådene de siste 2-3 år, så er vel alt...wow....

Londonmannen
18.10.2019 kl 15:19 6557

1mattis1
Titt, titt. Visste ikke at du fulgte meg så tett. Overrraskende og hyggelig! Du har mye å glede deg til.
God helg!
rosgun
18.10.2019 kl 15:47 6509

Er du jer og- herregud. Argumenter!
Londonmannen
18.10.2019 kl 15:51 6494

Om disse spesielt interesserte er mobilprodusenter eller smartklokkeprodusenter så spiller det vel ingen rolle? At du ikke kan se at denne linsen skal ha særlig interesse, så forteller det bare meg at du trolig kunne hatt godt av slike linser selv. Kjedelig når synet svikter. Er det alderdommen som plager deg?
Slettet bruker
18.10.2019 kl 16:15 6423

Hahaha -- jeg er opp i åra ja. og sikkert eldre enn deg.Men alderen er som regel omvendt proporsjonal med vettet. Det gjelder vel i sørlig grad rosenkvist. men tydeligvis deg også. Jeg mente brukerne ,ikke produsentene
Londonmannen
18.10.2019 kl 17:07 6345

Ja, da så. Men dersom du er eldre enn meg og vettet er omvendt proporsjonalt med alderen, så vedgår du altså at du er mindre smart enn meg? Er det det du forsøker å få frem?
Ha en riktig god helg! Trøst deg med at jeg ikke tror du er så dum som du forsøker å gi inntrykk av.
1mattis1
19.10.2019 kl 04:43 6088

Ikke så veldig vondt ment, men... Dine euforiske innlegg, og de er det mange av, i alt du er investert i blir litt mye.
Du er en god skribent, det skal du ha, men litt edruelighet hadde kanskje vært på sin plass?
Hoppet selv inn i poLight for et par uker siden, så da er det vel vanskelig å ikke "følge" deg.
Sitter fortsatt, så da har vel jeg også troen på at dette kan bli noe innbringende fremover :)

21C og vår her i Brisbane. Bergen er vel klar for den kalde årstid. Men det har sin sjarm det også.
Ha en fin helg.
Slettet bruker
19.10.2019 kl 08:09 6002

Kina er jo et formidabelt marked. Og Xiaomi er tydeligvis stort.

Ellers kan man spekulere i nærmest enhver produsent.

https://boomspeaker.com/smartwatches-with-camera/

https://www.google.com/amp/s/www.pocket-lint.com/smartwatches/buyers-guides/132033-upcoming-smartwatches-new-smartwatches-and-wearables-coming-soon.amphtml

Smartklokker som kommer i 2020.

Apple Watch 5.
Microsoft Surface Watch.
Samsung Galaxy Watch 2.
Amazfit Bip 2.
Garmin Fenix 6 Smartwatch.
Google Pixel watch.

God helg!
Slettet bruker
19.10.2019 kl 08:17 5991

Markedet er umettelig om de kommer inn!
rosgun
19.10.2019 kl 09:09 4468

Er du noe bedre selv?
Og er du egentlig helt med?
Londonmannen
19.10.2019 kl 10:25 4399

Er det snakk om disruptive teknologi det poLight leverer?
Slettet bruker
19.10.2019 kl 10:41 4371

”De små står bak disruptiv innovasjon

Det aller mest spennende med disruptiv innovasjon er dette: Det er som regel outsidere og entreprenører som står bak – ikke markedslederne.

Dette er godt nytt for oss som driver små bedrifter, og som har en drøm/plan om å vokse.

Det er også slik at det kan ta lang tid å utvikle en disruptiv innovasjon, men ifølge det engelskspråklige wikipedia, blir veksten ofte svært rask når innovasjonen er på plass i markedet.”
1mattis1
19.10.2019 kl 10:49 4358

Dette ble bare litt bak mål, rosgun!
Blir ihvertfall spennende å se om dine visjoner holder mål.
Håper det.
Har vel ikke full score på alt, men....
En god helg til deg også
rosgun
19.10.2019 kl 11:14 4322

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så jævlig skeptiske bare til at jeg linker inn fakta linker fra nettet om hvem som slipper nyheter, forventninger osv. Aller er livredde for å forholde seg til nettet. Da begynner jeg å tro at alle her er noen fordømte tradere som prøver å gi inntrykk av noe annet.

Er det bare jeg som sitter her, resten er noen tradere under forskjellige nick her, og sier akkurat det som passer dem avhengig av om de er inne eller ute.

De eneste jeg har tillit til er Bybonden og Snekkern !!!!

Vi sitter langsiktig uten å kødde inn og ut av denne akjsen for å¨tjene småpenger ..............

For det er det andre som "gidder" her....

Det er så inn i helsike gjennomsiktig og avslørende at jeg blir kvalm av dere.

Til dere som nå er ute og gambler på å spre usikkerhet ila dagen. Kommer annonsering av ny ordre eller annet på mandag før børsåpning og vi åpner vi på mer enn 60 og dere sitter utenfor ler jeg meg skakk .

Lykke til !

og bare for å nevne en ting. Jeg begynte å skrive om Polight og spre spekulasjoner kun basert på nett artikler og videreformidle disse uten usaklige og ikke dokumenterte påstander når kursen var 17.....

og noen spør at jeg ikke har truffet på alt.....?

Hva faen har dere truffet på som kommer inn nå når kursen har mer enn nesten tredoblet seg. Plutselig visste alle alt her. Dere skjønner jo ikke en dritt. Prøv å linke til artikler dere og så skal jeg begynne å lese de dårlige innleggene deres.

Fy faen- - god søndag !
Snekkern
19.10.2019 kl 11:39 4289

Hehe helt enig.
Jeg kjøpte meg inn i polight første gang på 8kr og andre gang på 20kr. I dag har jeg en snitt kurs på 15,75 og en urealisert avkastning på 179,57%. Jeg har ingen planer om selge mine på billig salg.
Slettet bruker
19.10.2019 kl 11:42 4278

Gleder meg til uka👏🏻👏🏻👏🏻
Kraamz
19.10.2019 kl 11:51 4265

Kjøpte aksjer på 7.4 har jevnlig kjøpt meg opp🙂 Også på 40 tallet, så mye tro har jeg på dette vidunderet😁
1mattis1
19.10.2019 kl 12:05 4243

Hehe... Et tips, rosgun..
Les igjennom innlegget ditt en gang til..., Så, slett det!!
Slettet bruker
19.10.2019 kl 12:27 4222

Et tips Mattis! Meld deg ut av forumet så slipper det å sjenere deg 😂