NAS sine fly er aktiva

Flaxx
NAS 18.10.2019 kl 12:04 9198

NAS melder nettopp å ha solgt 5 fly ... med netto fortjeneste og positivt bidrag til likviditet:
https://newsweb.oslobors.no/message/487328

Krisen er i ferd med å gå over ...
Netto likviditetseffekt er 50 millioner dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
18.10.2019 kl 12:11 6896

Likviditetseffekten er tilsammen over 500 Mkr og kommer allerede i Q4 2019 og Q1 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:12 6899

En krone her og 2 der.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
solb
18.10.2019 kl 12:14 6883

$ 50 mill rett inn på bunnlinja. He, he.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
18.10.2019 kl 12:15 6864

Ja, nå kommer SHORTERNE til å slite.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
18.10.2019 kl 12:23 6774

Nå går det jo slik Sissener ønsket ... mer EGENKAPITAL og bedre LIKVIDITET.
Spørsmålet er vel mer nå om han kommer seg ut døra i tide.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:33 6693

NAS har 118stk 737-800, 118*10mill dollar= 10 milliarder+ bare for 737-800.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
18.10.2019 kl 12:37 6659

Det tragiske er jo alle de som BARE har sett på GJELD og ikke har hatt evne til å se verdiene i omsettbare AKTIVA.
Her må mange meglerhus ta selvkritikk.
Og alle baisserne ...
Og Sissener sr og jr ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
18.10.2019 kl 12:40 6631

De må gjerne brenne penger hele uka for min del..-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
18.10.2019 kl 12:55 6563

Men hva med de 5 Airbus-flyene som forsvant fra ordreboka, selv om Norwegian avkreftet dette?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Britax
18.10.2019 kl 15:38 6401

De trenger 30-40 Airbus til JV.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 16:18 6284

Hold deg til fakta. Nas har 106 737-800 av dei eier dei 45
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Herman*
18.10.2019 kl 16:25 6274

NAS gjør alt riktig. Et selskap uten likviditetsproblemer og med gradvis økende driftsmargin, burde prises i nærheten av NAV. (85 kroner). Selskapet leverer i henhold til plan, og bør gjennomføre transaksjoner/avtaler i 2H som tilfører selskapet 6-10 milliarder i frisk likviditet. Hva skal til for at selskapet friskmeldes og kursen går til himmels? De kunne ha solgt 25 fly i stedet for 5. Dette hadde tilført over 2 milliarder i likviditet, og kortselskapene ville ha sluppet opp mer-kanskje 3 milliarder sammenlignet med q2. En slik transaksjon ville ha friskmeldt selskapet alene, så kommer Boeing, RR osv. Grunnen til at de ikke gjør det må være at de har bedre løsninger på gang, samt at likviditeten ikke er spesielt kritisk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
18.10.2019 kl 16:35 6427

Det er helt utrolig at meglerhusene ikke har regnet på verdien av NAS sin flypark i egen eie.
NÅ må de revurdere sine kursmål og ta hensyn til mulighetene både til å styrke likviditet og egenkapital.

Man burde trekke alle husene ut på torget og stille dem spørsmål om dette.
Begynn gjerne med de to Sissener ....
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Herman*
18.10.2019 kl 16:49 6370

NAS har et NAV på ca 12 milliarder. Et oppkjøp på 85 kroner ville vel i praksis bety at de betaler for flyene og andre assets, og får driften med på kjøpet. Eller?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 17:15 6293

Pareto har verdsatt nav til 85,-
Kun fly.
Så kommer slottene er verdsatt ti 342 mill £ og disse slottene er som årgangsvin , de stiger og stiger i pris, nå med en tredje rullebane blir det enda mer rift om Gatwick.
Så har man Fordelsprogrammet som det er helt stille om for tiden...
Som danske bank skrev ; fremover er det mye good News etter år med bad News.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
EliotS
18.10.2019 kl 17:27 6250

Er alle 118 ejet af NAS eller er en del på leasing kontrakt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
pengex
18.10.2019 kl 20:00 5998

Dette skurrer litt i mine ører.
Hvis ek Nas er 85kr hvorfor la de da siste emi på 50 noe.
Problemet er at Nas skylder mer pr mnd. enn det de drar inn. Hvis man må begynne å selge verktøyet som du bruker for å tjene penger har man vel tapt i utgangspunktet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
omac
18.10.2019 kl 20:10 5968

Jeg tipper det er kalkulert gamble om når Max er i luften igjen, de vil fase inn Max der hvor 800 selges for å få ned kostnadene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 23:13 5749

Nav anslås å være 85,- altså slakteverdien.
Ek er noe helt annet .
Hva man klarer å sette en emisjon på en helt annen ting.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
pengex
19.10.2019 kl 08:50 5564

Ek egenkapital , cash pluss aktiva.
Du mener altså at ek er høyere enn 85kr aksjen inkl gjeld. Slakteverdien bør jo være lavere enn ett vanlig salg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Kantarell
19.10.2019 kl 10:14 5454

Bortsett om du selger utstyret dyrere enn det du kjøpte det for.
Mindre gjeld, mer kontant.
Slik jeg har oppfattet tidligere er Nas god avtale med Boeing hvor de fikk en kjempe order på mange fly med 10% rabatt for noen år tilbake. At de selger fly med overskudd de fikk med rabatt gir noe fordeler likevel. I hvert fall kortsiktig, lønner det seg for Q3-4.19 og Q1-2.20.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
19.10.2019 kl 10:30 5419

Sissener og de andre shorterne fokuserte ensidig på NAS sin likviditet.
Men skjønte ikke at NAS hadde etterspurte og lett omsettbare aktiva som ved salg bedret både EK og likviditet sigifikant.

DET sier det meste om kvaliteten på meglerhusene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 12:32 5306

Om nas fikk10% rabatt, må det jo vere tidenes dårligste fly handel
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
19.10.2019 kl 12:36 5296

Ja, såvidt jeg vet snakker vi om nærmere 50% rabatt
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 12:56 5259

Ja å kanskje mere. Var dårlige tider for flyprodusenten da + det var ein enorm ordre
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Herman*
19.10.2019 kl 12:57 5247

NAS bør kunne prises til langt over NAS når inntjeningen etterhvert blir veldig bra. Hvis ikke kunne en jo bare slaktet selskapet. Håper vi ser slutten på den enorme «likviditetsrabatten» i løpet av meget kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
19.10.2019 kl 13:45 5192

Regner med at selskapet selger fly fordi de kan, og ikke fordi de må. Ergo vil dette være positivt for økonomien i selskapet .
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Kantarell
19.10.2019 kl 13:50 5183

? Hvis du ser igjen avtalen 10 prosent er gigantisk!!!
Du kjøper 100 fly og får 10 ekstra fly på kjøpet?
Marve?
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 15:38 5071

Bør lese deg litt opp du. Er vel ingen som får så lav rabatt som10% når dei kjøper 100 fly
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 18:22 4916

Kantarell skrev Innlegget er slettet
Ja du er jo spesialisten her inne. Utrolig merkligt da at du ikke klarer å Google noe så enkelt. Men ser jo nivået på diskusjonene her inne på forumet at det er vel ikke så mange som bestod 3 klasse på barne skolen
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Restplassno
19.10.2019 kl 19:31 4850

Det var vel i tredjeklasse man lærte om orddeling og rettskriving? Og det var vel også før tredjeklasse man skulle ha lært folkeskikk. Skjerpings. Snakk om Nas og ikke blott egoet mer enn nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Kantarell
20.10.2019 kl 09:50 4608

Nas-bestilling i 2012:
https://e24.no/boers-og-finans/i/ddAKXJ/norwegian-kjoeper-222-nye-fly

Nas-flåte i september 2019:
https://no.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Air_Shuttles_flyfl%C3%A5te

Målet er/var å bli det 5. største flyselskapet i Europa målt etter flåte.

Hvis det skulle bli en aktuelt JV burde Air France KLM, International Airlines Gorup og Lufthansa og Ryanair konkurrere om å kjøpe Nas.

Men hvem er råd til dette nå?

Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Strategi
20.10.2019 kl 10:20 4563


Jeg må bare si det i store ord; JEG ER MEKTIG IMPONERT AV GREPENE NORWEGIAN NÅ TAR ; DE HAR ET FANTASTISK FOKUS PÅ DE RIKTIGE TINGENE:

GRØNN TEKNOLOGI
Norwegian vil kutte 140.000 tonn i CO₂-utslipp med ny app.
Flyselskapet Norwegian vil gjøre flytrafikken grønnere ved å bruke den nye appen SkyBreathe, som de hevder vil kutte forbruket av drivstoff med to prosent per flyging ved å kjøre smartere og mer effektivt.

Camilla Knudsen
Publisert:Publisert 18. oktober 2019 20:49

https://e24.no/teknologi/i/qLEBzO/norwegian-vil-kutte-140000-tonn-i-co-utslipp-med-ny-app

GOD LESNING

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
Redigert i dag kl 09:42
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
20.10.2019 kl 11:30 4478

Da har NAS i løpet av kun to dager tatt både KORTSIKTIGE og LANGSIKTIGE grep:
- Salg av 5 fly som gir høyere EK og 500 Mkr i likviditet
- Avtale med JeBlue om et sømløst samarbeid for flytrafikk USA-Europa

Dette viser at NAS har grep som kan tas ... og disse grepene understøtter virksomheten både kort og lang sikt.
Markedet setter pris på en ledelse som så elegant endrer kursen for selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Ilusion
20.10.2019 kl 18:45 4270

Ja..Markedet har nå latt vente på seg i forhold til å agere på disse siste nyheter.
Men burde vel bli litt liv her nå etterhvert
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Flaxx
20.10.2019 kl 19:29 4221

Markedet HAR svart positivt på de to siste nyhetene fra NAS.
Og sentimentet har snudd.
Shorterne er nok urolige nå ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Epona
20.10.2019 kl 21:54 3997

Shorterne er urolige og kortselskapene har lettet på tidsrammene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 01:37 3757

https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/samfunnsansvar/miljo/
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 01:37 3756

100 kommer snart, dvs 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:41 Du må logge inn for å svare