PHO-The Bladder Cancer Company. Virker smart synes jeg.

focuss
PHO 14.05.2018 kl 10:52 7801

14/05-2018 09:58:10: (PHO) Photocure to Present New Data on Cysview® at the 2018 American Urological Association Annual Meetin
Oslo, Norway, May 14th, 2018: Photocure ASA (PHO:OSE) announced today that
Photocure will be exhibiting Blue Light Cystoscopy (BLC(TM)) with Cysview in
Booth 1825, during the American Urological Association Meeting (AUA 2018) in San
Francisco, CA.

New data on Cysview will be presented (see details below): in at least three
posters, of which two are on registry studies using real world longitudinal
data, a plenary session on Patient Reported Outcomes and during the Bladder
Cancer Surgical Technique session Dr. James McKiernan will present on "Enhanced
Cystoscopy: BLC - TURBT + Surveillance Video". Earlier this year BLC with
Cysview was approved by the FDA for use in surveillance cystoscopy (in addition
to the already existing approval for TURBT's (Trans Urethral Resection of the
Bladder)). "I have been using BLC with Cysview for both TURBT's and
surveillance. I am looking forward to sharing my experience. Using these new
techniques more broadly should result in improved patient outcomes," said Dr.
James McKiernan, John K Lattimer Professor and Chairman of Urology at Columbia
University and Urologist-in-Chief New York Presbyterian Hospital New York.

Photocure is also unveiling the company's strategic focus, exhibiting as The
Bladder Cancer Company. "In this, the Bladder Cancer Awareness month, we are
excited to announce our continued focus on bladder cancer and look forward to
working with the bladder cancer community to increase awareness of Bladder
Cancer and our breakthrough technology, BLC with Cysview," says Kjetil Hestdal,
MD, PhD, President and CEO, Photocure ASA.

Key Activities featuring Cysview during the meeting include:
May 18, 2018 (FRIDAY) 9:30 AM to 11:30AM - Location: MCC WEST, 3006
- Blue Light Cystoscopy Improves Detection Rates: Updated Results From A
Prospective Multicenter Registry
- How is outpatient blue light cystoscopy used in clinical routine? First
results from the Nordic registry
- The impact of Blue Light Cystoscopy on response of induction BCG in patients
with high-grade non-muscle invasive bladder cancer
May 19, 2018 (SATURDAY) - 4:33 PM to 4:42 PM - Location: MCC South, 208
- Assessment of Blue Light Flexible Cystoscopy with Cysview on Patient Reported
Outcomes- by Dr. Angela Smith, University of North Carolina
May 20, 2018 (SUNDAY) 7:00 AM to 9:00AM - Location: MCC WEST, 2005
- Blue light in combination with Cysview Leads to Bladder Cancer Cell Death in
an in vitro Mode
2:00 PM to 2:45 PM - MCC SOUTH, Esplanade (Plenary Session)
- Surgical Techniques: Tips & Tricks: Bladder Cancer: Moderator: Dr. Kristen
Scarpato - Vanderbilt University with other Panel Members: Dr. Joe Liao - VA
Palo Alto and Dr. Bernie Bochner including: Dr. James McKiernan, New York
Presbyterian, Columbia University, who will present on Enhanced Cystoscopy - BLC
- TURBT + Surveillance Video plus moderated presentation

May 17 and 18 (THURSDAY and FRIDAY), Photocure will be exhibiting at the AUA
Office Practice Management Conference - Location: MCC North, 22

About Bladder Cancer
Bladder cancer is the fifth most commonly diagnosed cancer in the US and is the
fourth most common cancer found in men in the US 1, 2, 3. In 2018, it is
estimated that there will be 81,190 new cases of bladder cancer will occur along
with 17,240 deaths due to bladder cancer. Risk factors for bladder cancer
include advancing age, cigarette smoking, occupational exposure to dyes, tar,
rubber and solvent, chronic bladder irritation and infections, and prior
diagnosis of bladder cancer. Bladder cancer is one of the most expensive cancers
to manage, accounting for approximately $3.7 billion in direct costs each
year.4,5

Bladder cancer is classified into two types, non-muscle invasive bladder cancer
(NMIBC) and muscle-invasive bladder cancer (MIBC), depending on the depth of
invasion in the bladder wall.2 NMIBC is still in the inner layer of cells. These
cancers are the most common (75%) of all BC cases and include the subtypes Ta,
carcinoma in situ (CIS) and T1 lesions. MIBC is when the cancer has grown into
deeper layers of the bladder wall. These cancers, including subtypes T2, T3 and
T4, are more likely to spread and are harder to treat.2

About Hexvix®/Cysview®
Hexvix®/Cysview® (hexaminolevulinate hydrochloride) is a drug that is
selectively taken up by cancer cells in the bladder making them glow bright pink
during Blue Light Cystoscopy (BLCTM). BLCTM with Hexvix® /Cysview® improves the
detection of tumors and leads to more complete resection, less residual tumors
and better management decisions.

Hexvix® is the tradename in Europe, Cysview® in US and Canada. Hexvix® is
marketed and sold by Photocure in the Nordic countries and in the US with the
trade name Cysview®. Photocure has a strategic partnership with Ipsen for the
commercialization of Hexvix in Europe, excluding the Nordic region. Please refer
to http://bit.ly/PHO-Partnering for further information on our commercial
partners.

About Photocure ASA
Photocure, The Bladder Cancer Company, delivers transformative solutions to
improve the lives of bladder cancer patients. Our unique technology, which makes
cancer cells glow bright pink, has led to better health outcomes for patients
worldwide. Photocure is headquartered in Oslo, Norway, and listed on the Oslo
Stock Exchange (OSE: PHO). The US headquarters for Photocure Inc., are in
Princeton, New Jersey. For more information, please visit us at
www.photocure.com, www.hexvix.com or www.cysview.com
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2018 kl 11:56 7610

Jeg mener det er smart å presentere seg på verdens største urologi konferanse som " The Bladder Cancer Company" Blant svære mengder med info tror jeg dette bør feste seg hos de som jobber med blærekreft. Så ser vi frem til å se videre skjebne for Lamacan, Cevira og Viosac. Blir de skilt ut i eget selskap?
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2018 kl 13:40 7535

Tror det blir vanskelig for urologer og komme hjem fra AUA-18 i San Fransisco og forholde seg likegyldig til BLC Cysview og the Bladder Cancer Company.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2018 kl 14:15 7500

5 øre mellom kjøper og selger, må si dei er gjerrige
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
bravi
14.05.2018 kl 14:16 7498

Ser vi på den deprimerende kursen så virker det iallefall ikke som noen kommer til å legge merke til det nye Blærekreft selskapet på AUA-18.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2018 kl 14:18 7488

selg bravi, der er kjøpere så du kommer ut no.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
14.05.2018 kl 14:44 7467

Tror Q1 kommer til å overraske positivt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
sokaratest
14.05.2018 kl 15:08 7436

Dette tror jeg er en sikkelig start på en laaaang opptur - medisinsk og økonomisk suksess !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Interessert
14.05.2018 kl 16:35 7356

Kanskje selskaper etterhvert vil utvide produktporteføljen. Utnyttelse av salgsorganisasjonen, tilfredstille flere behov og leve opp til navnet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 17:00 7312

Hvorfor mener dere dette er positivt? Det hadde vært interessant å se noen gode argumenter for det.

Det er ekstremt mange eksempler på svært vellykkede biotekselskaper som har suksess uten å finne på symbolske tåpeligheter som ikke betyr noen ting annet enn å vise en ledelse som har feil fokus og er totalt rådvill.

Latterlig dumt og 100% meningsløst.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Odin13
14.05.2018 kl 17:27 7278

om ikke annet så kommer PHO opp nederst på første side når jeg googler bladder cancer.
Prøvde det samme rett etter de ble "the bladder cancer company" uten at de kom opp på de første par sidene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 17:58 7238

Endringen har ikke noe å si for google søk. Når du googler "Bladder Cancer" så kommer dine preferanser opp. Mitt første treff er Mayo clinic. Photocure kommer langt ned i lista.

Det skal ikke ha skjedd noe før og etter endringen for din del, så den må du langt ut på landet med.

Det tullet ledelsen holder på med er latterlig og noe de bruker penger på sannsynligvis fordi de ikke har det minste peiling på hva som skal til for å lykkes kommersielt. Jeg sier det igjen. Photocure kan lykkes til tross for Kjetil Hestdal er CEO.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
docmartin
14.05.2018 kl 18:11 7226

Dine preferanser er bare en liten del av algoritmen til Google. Algoritmen tar utgangspunkt i antall linker fra sider som inneholder søkeordet, hvor mange av disse sidene igjen som blir linket til av sider som inneholder søkeordet osv. Søk etter Google pagerank for utdypende forklaring. Så jeg tviler ikke på at Photocure kommer til å havne høyere opp på listen hvis de blir omtalt som the bladder cancer company på mange av sidene som linker til Photocures nettside.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2018 kl 20:06 7131

Jeg tror at et selskap som presenterer seg målrettet mot "The Bladder Cancer Company" høres bedre ut for de som er berørt enn et lite selskap som driver med mange ting. Fokuseringen ser jeg bar som positivt.

Men vi har tre kandidater til som har kommet langt og klare for fase 3. Det er der hodepinen til styret ligger nå. Hva skal skje med disse.?
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 20:24 7108

Det er bare tull og som du skriver.....noe du tror.

"The Bladder Cancer Company" høres helt enkelt tåpelig ut og jeg tror ikke noen mener det er tryggere å bedre når man får tilbud om et produkt fra "The Bladder Cancer Company" eller et firma som er "World leader in Photodynamic technology".


Hvorfor har ikke et eneste suskessfullt selskap som er spesialisert gjort tilsvarende "geniale" endring?

Dere er for opptatt av å forsvare alt denne talentløse ledelsen foretar seg og nok et idiotisk påfunn blir nå hyllet som "smart". Ikke en av dere kan komme med et godt argument på at dette er smart. Det høres idiotisk ut og i beste fall så betyr det ingenting annet enn millioner av bortkastede kroner og noen konsulenter som gnir seg i hendene og ler av hvor lett det er å tjene penger på idioter. I verste fall så synes amerikanske urologer og pasienter dette høres ut som en vernet bedrift som ikke vet hva de holder på med.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2018 kl 20:42 7088

MM
Vi er åpenbart ikke enige om dette og får bare la det være med det. Jeg mener det høres riktig ut i dagens situasjon og du synes det er idiotisk.
Som alle er enige om, nå er det fullt fokus på å gjøre Cysview til en suksess i USA. Det er greit men skulle gjerne hatt en status melding på hva som tenkes rundt de tre andre. Har det kommet noe ut av tenkingen foreløpig. Hvor hardt jobber egentlig styre med saken? Jobber de med det i det hele tatt?
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 20:58 7058

Godt spørsmål. Blærekreftselskapet har fokus på blærekreft. De viser nå at de har prioritert de andre og svært lovende produktene ned. Det var derfor jeg laget tråden om kostnadskutt. Hvorfor trenger vi en enormt kostbar organisasjon i Norge nå? Det viktige kommersielle er i USA og de som styrer den kommersielle biten i USA sitter i USA: Utvikling og produktkandidatene er nedprioritert. Hestdal og Co. bruker nå tiden sin på "forretningsutvikling" og bruker dagene sine på å kokkelure og finne på smarte ting som "The Bladder Cancer Company". De har ikke tid å jobbe mer med Cevira, Lumacan og Visonac.


Det er derfor de nå burde ryddet opp på hovedkontoret. Det burde vært et salgskontor og en økonom som forholdt seg til norske børsregler. Så burde man flyttet hovedkontoret til USA og ledet selskapet fra det landet der pengene skal tjenes. Så enkelt burde det være og dette burde High Seas AS kjørt tøft på og ryddet opp i styret og fått endret selskapet til noe som fungerer.

Det er nok kokkelimunke fra Photocure!
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2018 kl 20:59 7052

Jeg er egentlig enig med MM. Det høres litt ut som Garderobemannen og Fyrverkerikongen og sånt. Men kan det virkelig bære 16 harmdirrende og repetitive innlegg på litt over et døgn, MM?
Og så funker jo faktisk "Garderobemannen" ganske godt i praksis. Hvordan "The Bladder Cancer Company" høres ut blant pasienter og pårørende fra alle samfunnslag er jeg heller ikke sikker på. Heller ikke på hvordan det slår ut på google.
Det er uansett ikke noen stor sak, og jeg tror ikke på at de har brukt "millioner av bortkastede kroner" på en slik liten endring.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2018 kl 21:17 7028

MM
Jeg skal ikke argumentere mot at det kan være behov for organisasjonsmessige endringer men mener jeg ikke har tilstrekkelig innsyn i hvordan ting er organisert. Hvilke oppgaver har de?
- De skal organisere og gjennomføre salg i Sverige, Norge Danmark og Finland
- De skal følge opp Ipsen , Juno og BioCynt
- De skal finansiere og støtte USA
- De skal koordinere med Karl Storz
-De må holde back Office aktivitet på Cevira, Visonac og Lamacan.
-De skal følge opp studier vi har sett i forhold til samfunnsøkonomi og laser strategi
- De skal bistå i promotering mot sykehus og myndigheter.
-De skal jobbe med regnskap og revisorer
-De skal sammenstille informasjon og produsere kvartalsrapporter og årsrapport
- De bør ha aktivitet/tanker mot strategi og forretningsutvikling
- Sikkert en del mer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 21:43 6995

Du har sikkert telt mine harmdirrende innlegg, men har jeg virkelig 16 harmdirrende innlegg angående blærekreftselskapet.

Garderobemannen er bra. Det er en kjede med garderobemenn som omsetter for 200 mill. taper penger hvert år.

Ta Novo Nordiske som et eksempel. De er ledende innen diabetes. Tror dere ledelsen der vil komme med en slående slogan "The Diabetis Company"?

Så sant ikke alle i toppledelsen har fått hjerneslag så vil det aldri skje. Det er kun noldusselskap uten kart og kompass som finner på slike idiotisk påfunn.

Sånn der var nummer 17 ;)

Da skal jeg droppet dette temaet, god aften! :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 21:56 6973

focuss, hvor ligger veksten? Norden har stoppet opp og Europa har salgsnedgang. Hva betyr Hestdal og ledelsen i Oslo for denne utviklingen? Nøkkelpersonene i norden fortsetter. Regnskapet og børsmeldinger kan hvilken som helst økonom ta seg av. Jeg kunne tatt et oppfriskningskurs i økonomi på BI, leid inn litt konsulenthjelp og så kunne jeg stotret frem noen strofer fire ganger i året på dårlig engelsk. Ikke noe problem.

Få på plass en organisasjon i USA og fullt fokus på USA og med kontroll over Norden, Ipsen BioSyent og Junoe Pharmaceuticals. Det klarer de minst like bra fra USA som fra Norge.

Koordinere med Karl Storz America gjør de bedre fra USA.

Back office på produktkandidatene? Hva skal vi med det?

Følge opp studier: Gjøres best fra USA.

Promotering av sykehus og myndigheter: Det gjøres uten tvil best fra USA og er det viktigste argumentet.

Regnskap og revisorer: Det finnes titusenvis av økonomer som klarer denne jobben. Økonomi er verdens enkleste yrke. Det er pluss og minus og en del av pensum fra 1. eller 2. klasse. Mer avansert matematikk finnes ikke i økonomi. Et dataprogram gjør kontopostering enkelt og en revisor gir god tips når man betaler de en halv million per år.

Strategi og forretningsutvikling: Det aller viktigste å få bort fra Hestdal og Co. De burde ikke være i nærheten av strategi og forretningsutvikling.

USA er det viktigste markedet og de som styrer selskapet bør sitte i USA for å ta de rette valgene. Ordne de rette avtalene på rett nivå.

V
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.05.2018 kl 21:58 6967

Fortsettelse på svaret til focuss. Hvordan tror du det er når konsernsjefen kommer til USA og kan knapt gjøre seg forstått på engelsk? I store viktige møter så vil konsernsjefen være viktig å ha med seg, men hvem ønsker å ta med en som ikke snakker språket skikkelig, er usikker og ikke har den amerikanske forretningskulturen iboende.

Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.05.2018 kl 22:07 6953

Inntektene fra Norden og Europa er for store til at det kan neglisjeres. De utgjør størstedelen av inntektene så langt og det er ingen grunn til å sose bort det vi har her. Markedene bør vedlikeholdes og videreutvikles. Har inntrykk av at Ipsen er blitt mer "på" uten at det nødvendigvis synes på Q1
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2018 kl 22:08 6951

hehe, jeg tror faktisk det er en del mer enn 16, men jeg slo litt av på overslaget for å ha ryggen fri.
Men som sagt er jeg er ikke uenig med deg; jeg forstår bare ikke hvordan du kan oppbygge et så imponerende testosteronnivå på bakgrunn av en undertekst på hjemmesiden. Det er jo for faen sommer, og kvinnene går rundt nesten uten klær på;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Merlin
14.05.2018 kl 22:21 6939

Photocure har for høye kostnader. Å bruke penger på ny nettside var bortkastet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2018 kl 22:28 6930

...som fulle sjømenn...

Mener de(n) som kjenner Photocure ALLER best
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
14.05.2018 kl 22:39 6919

Befriende å lese innleggene til Medisinmannen for tiden. Et herlig motsvar til sjefshauser Foccus som synes ledelsen er fantastisk og at alt går på skinner. Foccus har et kursmål på kr 1000 i løpet av 2018 og det er jo seriøst. NOT!! Kursmål kr 20-25 i løpet av mai-juni er mer sannsynlig
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
15.05.2018 kl 00:28 6844

YNWA
Mitt kursmål er hårete nok som det er så du trenger ikke gjentatte ganger gjøre det mer hårete enn hva det er. Har ikke noe kursmål for 2018, men 1000 for 2020 gitt 20% markedsandel.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2018 kl 06:10 6784

Vi har vel fått med oss att ledelsen er udugelig, men må vel leve med den vi har. Da ingen kommer med någen bedre.. Men salgsavdelningen i USA
kommer nok att gjøre vad de kan for att selge cysview. Og att de bruker de argumenter som finnes er vel uten tvivel. De har myndigheter og
forsikringsselskap med sig,. Da de vet att blålys er beste behandling og att de spar penger på den Klarer de ikke selge cysview på det grunnlaget, så
tror eg ikke det hjelper att byte ledelse.

Og Karl Storz de tjener jo store penger på om sykehus går over til blålys, har de og udugelig ledelse eller gidder de ikke selge. Nej sanningen er
nok att kombinasjonen med cysview og nye flexiscope er så god att sykehusen vil ha den. Vi vet jo att Medicare vil ha den..Så daglig upprepning
om udugelig ledelse (MM) og kursen(BRAVI) tar vi som den er..

Eg er i alle fall sikker på att er produktet så godt og lønnsomt som alle studier viser, så vinner det frem til sist.
Og MM er jo trots alt enig i att produktet er FANTASTISK.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
15.05.2018 kl 08:31 6704

Godtfred, sommer og piker. Tørr ikke tenke tanken. Har en ildsprutede drage hjemme som passer godt på.... :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2018 kl 09:02 6672

Samle appetitt ute, spise hjemme:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2018 kl 06:36 6518

Det står jo en del på nye hjemsiden som viser att guiding på 25 mil USD år 2020 ikke er målet Og Cevira og Visonac er ikke lagt bort, så målet
om att bygge verdier er nok der enda..

https://photocure.com/investor/why-invest/

Commercial-stage company focused on bladder cancer

Hexvix®/Cysview® for improved detection of bladder cancer, reduced disease recurrence and progression rates with cost benefits:

USD 30M global in market sales; EBITDA USD 3.6 million.

Specialist salesforce established in the US and Nordic region and additional emerging operations in other high value territories through our partners Ipsen (EU), Juno Pharmaceuticals (Australia/New Zealand), BioSyent Pharma (Canada).

Value building opportunities towards 2020

Large untapped potential for Hexvix®/Cysview® in existing and new market segments/territories.

FDA approval of Cysview® for use with flexible cystoscope.

Clarity on reimbursement for Cysview® in the US.

Exploring expansion of bladder cancer portfolio to leverage commercial infrastructure.

Partnering opportunities for non-urology assets; Cevira® (cervical disease) and Visonac® (acne).

Så vi kommer nok att se en annen guiding vid Q1, Og vi vet jo att motstanden har ligget i konkurransen med hvitt lys. Men i de nye scopen får
de både og. Så alt bør ligge til rette for Cysview..

Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
16.05.2018 kl 07:55 6474

Pafo
Synes det var en fin side og god ide å inkludere dette " why invest temaet" Burde kanskje tatt med noe om størrelsen på markedene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
bravi
16.05.2018 kl 09:31 6392

Kursen er faktisk over 30,10 akkurat nå, lav omsetning det er så.
Vil det lille momentumet som er nå holde til over Q1 den 23/5 ? Historisk har kursen alltid gått ned etter Q presentasjoner.
Spørsmålet er da om man skal selge 22/5 og kjøpe igjen senere eller om man denne gangen skal skal sitte på aksjene over Q presentasjonen. Hvis aksjen faller etter Q1 er det mange som har tatt mye feil her på forumet, det er helt klart.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2018 kl 09:37 6380

er ikke mange børsdager før q, kun 3 faktisk . haster med å selge bravi , no må du henge i mens der er kjøpere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
ac06723
16.05.2018 kl 10:03 6343

Skal vi teste motstanden på 32,- i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2018 kl 10:46 6290

Potensialet er jo enormt, men all cystoskopi undersøkelse behøver ikke vare med blålys. Bare nær de misstenker kreft.
Eg leste en artikkel med blålys kontra hvitt lys.
Som viser att det er ikke alltiid er like enkelt att komme med någet nytt.


“More economic studies are needed, but when interpreting the data, we need to recognize that cost benefit may vary by country and even between institutions within the same country,” he said.

Looking ahead, Dr. Risk told Urology Times that FDA approval in February 2018 of flexible blue light cystoscopy with HAL and of repeated use of blue light cystoscopy with HAL opens the door to further research and the likelihood that more data on progression and mortality will be forthcoming.

“While these approvals open up the way to greater use of BLC in the management of bladder cancer, one should keep in mind that many of the trials examined single use for TURBT, and the recent recommendation in the AUA/SUO guidelines regarding BLC is for use in TURBT, not surveillance cystoscopy3,” said Dr. Risk.“Repeated use can lead to detection of more cancerous lesions in follow-up.4 It remains to be seen if repeated use impacts outcomes. Until such data are available, we need to be careful that we are not simply increasing the cost of what is already the most expensive malignancy per patient.5”

“The availability of good evidence on more clinically meaningful endpoints could potentially change whether BLC should become the new standard of care,” Dr. Risk said.“

Det er en del av det han skriver og det får jo ikke urologer att kaste seg over blålys even om det er positivt. Men det han ikke skriver nåt om
er jo att BLC har både blått og hvitt lys. Så du kan avgjøre der og da vad som er best for att finne kreftceller.. Det var jo det studien til PHO viste
og er udiskutabel fakta. Og var urolog som tar BLC i bruk ser jo snart skillnaden på hvitt og blått lys..

Så skall vel hans siste mening vise vad som som blir vanlig bruk snart.
The availability of good evidence on more clinically meaningful endpoints could potentially change whether BLC should become the new standard of care,” Dr. Risk said.“
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
focuss
16.05.2018 kl 13:15 6211

Det virker som Dr. Risk ikke har lest fase 3 studiet som førte til at FDA ønsket BLC Cysview inn i surveillance markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare
Interessert
16.05.2018 kl 13:40 6193

«Dr. Risk» Sier vel det meste. :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:00 Du må logge inn for å svare