REC - teknisk analyse. Tegn på mulig snarlig brudd opp.

Stochastics har alltid vært den indikatoren jeg har fulgt tettest i REC. Dersom man hadde fulgt denn slavisk, noe jeg dessverre ikke har gjort helt, hadde man faktisk vært i pluss de siste årene til tross for den kraftige nedgangen.Vi har fortsatt ikke fått et kjøpssignal, men med nok en dag i pluss på mandag, vil vi få det. Det interessante var at vi var nær å få et kjøpssignal for tre uke siden også, men Meyer klarte effektivt å ødelegge den muligheten. Det betyr imidlertid at vi nå har gått veldig lenge i negativt territorium, og et brudd opp gir da tradisjonelt desto større effekt. Som sagt ville man fått med seg det aller meste av oppgangene dersom man kjøper på disse signalene. Samtidig ville man også sluppet unna 90% av nedgangene. De forsiktige gjør derfor lurt i å vente på bruddet opp. (jeg er litt for risikovillig, så jeg klarer ikke å holde meg ute i tilfelle det kommer en positiv nyhet).

Noe som taler for at det er verdt å være tidlig ute er at vi har flere andre tekniske signaler som bygger opp under at det kan være en (midlertidig) bunn. RSI har begynt å stige fra et veldig oversolgt nivå. Samtidig har volumet på nedgangen de siste dagene falt kraftig. Det som gjør det ekstra spennende er at det er veldig langt opp til første motstandsnivå på 4,30 kr. Det er neste 50%. Happy trading!