Gåtefulle Flex - selskapet garanterer kursoppgang.

Slettet bruker
FLEX 19.10.2019 kl 14:54 1610

Ja de seier at dette ikke kan gå feil om du investerer i Flex; basert på følgende:

1) Markedet bedres både sesongmessig og totalt, tilbudet les antall skip økes men ikke i takt med etterspørselen.

2) Ratene bedres, break even på 49.000 USD day.

3) Skipsverdier til selskapet er på 162 USD, man får ikke bygget under 182 mill USD. Balansen bør være mer enn ok.

4) Første bestillingspkt på nye skip er nå i 4 kv 2021 (?)

Aksjekursene er i den lave enden, med lysende fremtidsutsikter; om kursen har gått fra 85-86 til 95-96 så er det ingenting, det er ikke her pengene ligger. For et år siden lå kursen i 150, da var ikke utsiktene så lyse !!!!


Redigert 20.01.2021 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
Bertelli
19.10.2019 kl 15:05 1589

Nå får Myrseth vite sin besøkelsestid, og anbefalle hans gamle favoritt i Finansavisen på mandag.
Struts
19.10.2019 kl 15:18 1571

Det jeg undres over er utsagnet "Ja de seier". Det er vel da aksjeanalytikere, og ikke selskapet selv du sikter til? Analytikere har til alle tider vært som politikere, men de private noe bedre enn statseide (DNB osv). For de sistnevnte (også) gjelder intet ansvar, du er glemt som investor dagen analysen er publisert (foran hvilket "Haiene" allerede har blitt tilbudt og kjøpt seg inn til betydelige lavere kurser, de selger fornuftig nok i timene og dagene etter). Dog skal det sies, Spray Spetalen og enkelte andre har blitt noe mer langsiktige med årene. Men hva vet nå jeg.

Ingen kjenner fremtiden, men for FLNG (som gammel skipsmegler har jeg mot bedre vitende også investert i selskapet); består min enkle analyse av: Håp på en kald vinter!

Ditt pkt 4) må vel dreie seg om levering av skip, ikke bestilling, og pkt 3 kontrahering (altså det motsatte av 4) av skip?

Men som de sa i gamle dager; Lytt til værmeldingen. Etter hvert lærte man å ignorere det også - beste er kan hende å titte ut av vinduet.

Mørketiden setter inn, kanskje det blir lysere?

Mvh

Slettet bruker
21.10.2019 kl 17:57 1194

Det er selskapet selv som sier dette. Bestiller du skip nå gjelder ordren fra 2021. Kontrahering er vel ikke noe ang skipsverdier og byggekostnader. Bestiller du et nytt LNG skip nå så må du bla opp med mellom 182 -190 mill USD. Merkelig at du som skipsmegler ikke har kontakt med bransjen og selv får disse tallene - ta en runde og spør, gjerne Flex LNG dessuten ligger mye info på børsmeldinger og nettsider til selskapene, følg med p.t ikke historien.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:00 1179

Enig med deg; " hva vet jeg" - svada om DNB er ikke et statlig selskap men et selskap med staten som eier.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:03 1170

Balansen er viktig for verdisetting av aksjer, unødvendig å fortelle en investor at om skipsverdier blir oppjustert så er balansen det samme og aksjekursen, ja nettopp samme vei - oppjustering. Det vil det bli i tank og i andre shipping sektorer.....
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:06 1156

Gode punkter du har Fox! Og da forstår jeg deg slik at skipsverftene som bygger LNG skip er fullbooket til 4 kvartal 2021 slik at legger du inn en ordre nå blir den først satt i produksjon 4 kv 2021. Og med 2 års byggetid vil det ta tid å «bygge i stykker» markedet slik skipsredere gjerne har gjort....