Ocean Energy - tegning på folkeinvest.no fra 22. mai!

Slettet bruker
GWC 15.05.2018 kl 00:24 18109

Tips om muligheten til venner, bekjente og andre, og del i sosiale medier. Del også i andre aksjefora, som i Shareville f.eks.

Tegning: https://folkeinvest.no/campaigns/5ab116dfa24d855dddfe06f7

Selskapets nettsider: http://www.ocean-energy.no

Aksjonærinfo: http://www.ocean-energy.no/aksjonaerinfo/

Ocean Energy kommer, sammen med noen andre selskaper, inn under General Wave Company (GWC). De har utviklet flere typer produkter, og viser med det evnen til å bygge flere bein å stå på. Nevner kort stormbøyen til bølgekraftparker og lysmarkeringsbøyen som kan selges til alle som vil lysmarkere punkter til sjøs eller på store innsjøer, noe som innebærer et meget stort marked. De vil utnytte havrommet. De er et selskap som sorterer innunder havnæringer, og de innehar solid kompetanse og kan vise til sterke samarbeidspartnere.

Finn ut mer selv. Gjør søk på nettet og sjekk ut stoa. Kontakt eventuelt selskapet. De bruker å svare nokså raskt.

Kjøp av aksjer innebærer risiko for tap og gjøres selvfølgelig kun på eget ansvar.


Ps. For den gode ordens skyld: Jeg har aksjer i selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2018 kl 23:54 8804

Hei andy76. Ja, i den fasen de er i nå må de være på pengejakt gjennom emisjoner. Jeg husker særlig annonseringene i Aftenpostens Innsikt, og ila. en liten årrekke har tegningskursen utviklet seg fra 0,50 kroner til 0,65 kroner til 0,75 kroner, og nå til 0,48 kroner, men...

Alle som var tidlig ute med de tre førstnevnte tegningene har fått en slags bonus med "gratisaksjer", altså økning i antall aksjer i beholdningene. Tegningene til 0,50 kroner ga et størst antall aksjer for pengene, og det er jo rettferdig nok mtp. tidsaspektet... Se f.eks. tredje siste side i følgende aksjonærbrev, der dette tas opp:
http://ocean-energy.no/docs/OCE-aksjonarbrev-april2017.pdf

De som nå tegner på 0,48 kroner får ingen slike "gratisaksjer" hvor antall tegnede aksjer senere skal ganges opp med en viss faktor. Aksjene til 0,48 kroner skal nok være høvelig likt vektet i verdi med de øvrige aksjene i General Wave Company, og det er det jeg har fått avklart gjennom e-postutveksling med selskapet også.

Det er mye som er relativt, men jeg kan forstå at noen sånn umiddelbart fikk en negativ reaksjon da de så at emisjonskursen i denne runden skulle være på 0,48 kroner. Likevel... Det skjuler seg nok mer rettferdighet bak tegningskursen ift. tidligere tegningskurser enn det umiddelbare inntrykket dette desimaltallet kan gi, tenker jeg, men tegningskursen kunne muligens ha blitt satt bittelitt høyere i og med at selskapet har kommet såpass langt i progresjonen. Jeg velger å se stort på det, og jeg syns at de som ser tegningskursen på 0,48 kroner som attraktiv, skal få glede seg over nettopp det.

Ta eventuelt kontakt med selskapet selv angående temaet aksjer for pengene. Kontaktinfo her:
http://www.ocean-energy.no/kontakt-oss/

Detaljer rundt dette bør heller avklares direkte med selskapet enn med meg..:)-
Slettet bruker
28.05.2018 kl 01:20 8785

Om vi bare kommer oss på børs med introkurs 1,25 kroner i nokså nær framtid, så er det vel håp om at alle tegningskurser hittil vil yte rettferdighet på sett og vis... Tja... Noe i den dur...

God natt..:)-
Slettet bruker
28.05.2018 kl 21:11 8677

Selskapet skal nå ha kommentert det med tegningskursen inne på medlemssidene til folkeinvest.no, bare sånn til opplysning.
Slettet bruker
28.05.2018 kl 22:50 8650

Det er lov til å tipse media om Ocean Energy og den pågående emisjonen på folkeinvest.no...

Ikke forbudt..:)-
inference
28.05.2018 kl 23:02 8635

Tror ikke du ville likt vinklingen til en eventuell artikkel.
Aldri vært borti folkeinvest før så usikker på om det er gjengs at plasseringsevnen deres er elendig eller om det kun er for dette selskapet/emisjonen. Har de klart å hente penger til andre selskaper?
Slettet bruker
29.05.2018 kl 01:01 8590

Ja, folkeinvest.no har klart å hente penger til andre selskaper gjennom de investorene som har tegnet seg:
https://folkeinvest.no/campaigns

Her om Dual Air, i DN, som også har hentet penger via folkeinvest.no:
https://www.dn.no/avisen/dn-2018-05-23-helsetech/11

Om ikke alle står der med status "fullfinansiert" ift. hvor mye de ønsket, så er det stort sett slik at alle monner drar. Folkefinansiering får dessuten stadig mer vind i seilene, ikke minst grunnet teknologisk utvikling.

Hvorfor skulle jeg ikke likt vinklingen på en eventuell artikkel..? Det kommer vel an på hvor mye dust finansjournalisten skulle vært, tenker jeg.

:)-
Redigert 29.05.2018 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.05.2018 kl 08:17 8519

Pling! Nye 100k opp...

Jeg elsker lukten av penger om morgenen!
Slettet bruker
29.05.2018 kl 14:39 8460

En slags gullklump for framtida, dette. Her går det an å kjøpe aksjer som får ly for en ganske så sannsynlig storm på børsene.

Ja, du vet... Stormbøyen..:)-

Når aksjene her før eller siden måtte dukke opp på børsen (om/når det inntreffer), så vil de nok få langt høyere "selvtillit" enn det de har i dag. De som har tegnet aksjer fra tidlig av vil forhåpentligvis høste god fortjeneste, at det blir en skikkelig premie, og så må det jo være interessant å vite at man har bidratt i en slik fase som selskapet er i nå.

Det er ikke tilfeldig at jeg har valgt å kjøpe aksjer i nettopp dette selskapet, når jeg først skulle kjøpe aksjer i den kategorien selskapet sorterer under. Konseptet med stormbøyen er unikt, enkelt og genialt, og så utvikler selskapet andre produkter til det maritime, også det produkter med stort salgspotensial. Dette viser en vilje fra selskapet som jeg setter stor pris på, og flere flere bein å stå på kan helt klart bidra til å øke det samlede potensialet samt redusere risikoen.

Som investor, når man først har kjøpt aksjer eller skal kjøpe (flere), så kan man kort tid etter en børsnotering (om/når den realiseres) som kjent velge å redusere risikoen noe eller mye ved å selge unna deler av aksjeposten sin. Det går an, men man kan også velge å la posten gå videre inn i framtida, eventuelt laste opp og heller øke beholdningen.
Redigert 29.05.2018 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.05.2018 kl 17:01 8433

Nærmere avklaring fra selskapet angående notering:

Det blir notering på Merkur Market (i alle fall i første omgang) om cirka 1,5 år dersom alt går etter planen.

De finner det hensiktsmessig å vente til etter at fullskalatest er gjennomført, og at det er dokumentert at løsningen fungerer, samt at de første ordrene har kommet. Da blir det en mer solid plattform å gå videre med, og det er fullt ut forståelig tankegang. Det har også med forsikringsmessige forhold å gjøre, det at det er dokumentert at løsningen fungerer, jf. "kick off"-møtet 22. mai (se link til video lengre oppi tråden).

Emisjonen på folkeinvest.no varer til utpå dagen den 5. juni:
https://folkeinvest.no/campaigns/5ab116dfa24d855dddfe06f7

Det koster ikke noe å bli medlem på folkeinvest.no, sånn til opplysning. Der inne er det oppdatert informasjon fra selskapet i en egen diskusjonstråd.

Forventer at stadig flere tegner seg etter å ha lest seg opp. Det kan komme noen på banen som virkelig skal hamstre, og det har skjedd før.
Redigert 29.05.2018 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.05.2018 kl 01:33 8342

"
Dr Gareth Stockman, Managing Director of MPS, said: “The world is rapidly transitioning to a low carbon future. Our vision is for wave power to provide 10 per cent of the world’s electricity by 2050. With stable government policy, steady investment and joined up communications from industry partners, the wave energy industry can become an economic success story, following in the footsteps of more mature renewable technologies such as wind and solar to become a source of reliable, affordable, clean energy.”
"
kilde: http://www.climateactionprogramme.org/news/wave-powers-share-of-global-electricity-demand-to-reach-10-by-2050

Om 10% vurderes som lite i denne sammenhengen, så vurder igjen...
Slettet bruker
30.05.2018 kl 18:08 5222

Dette er en aksje som kan stå planta fjellstøtt i god samvittighet mtp. bidrag til det grønne skiftet, men det kan også komme til å bli god butikk ut av dette, meget god butikk. Ikke alle har skjønt at bølgekraft har forlatt fantasistadiet, og de det gjelder bør ta en research nå. Og apropos det grønne skiftet... Varmen er vel og bra der og da, men stadige varmerekorder er en påminnelse om hva som holder på å skje med klimaet på jorda. Se her f.eks.:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwLL4r/costa-del-sigdal-ble-slaatt-av-etne-ny-mairekord-32-4-grader

Man kan nok komme til å bli spurt hva man selv bidro med for å begrense global oppvarming. Ja, hva har man egentlig bidratt med selv..? Har man i det hele tatt forsøkt å bidra med noe..?
Slettet bruker
31.05.2018 kl 00:40 5194

"I flere tiår er det lagt ned mye arbeid i å utvikle ulike konsepter for utnyttelse av bølgekraft, og de første kommersielle anleggene begynner nå å komme på plass."

kilde: http://www.fornybar.no/nye-teknologier/bolgekraft

Gjentar "(...) de første kommersielle anleggene begynner nå å komme på plass.". Got it..?

Bølgekraft har bedre stabilitet enn vindkraft. Bølger har typisk flere ganger høyere energitetthet enn vind, og typisk enda flere ganger høyere energitetthet enn energistrømmen fra sola (målt på jorda, selvfølgelig).
Redigert 31.05.2018 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
MD12
31.05.2018 kl 07:13 5170

Har bestilt 20.000 aksjer. Bra/dårlig?
Slettet bruker
31.05.2018 kl 09:55 5141

MD12... Det kan bli bra, og det kan bli dårlig. Ingen som vet, og det er vel derfor det kalles "å ta risiko". Når det er nevnt, så fins det så absolutt risiko i aksjer som allerede er på børs også, eller som har vært på børs for den saks skyld. Aksjene i Reno Norden (RENO) og Norske Skog (NSG) ble til slutt null verdt, og flere tapte betydelige beløp. Disse er selvfølgelig borte fra børsen.

Jeg regner med at du har gjort et aksjekjøp som du er komfortabel med.

Om en passelig begrenset innsats skulle bli tapt..? Ja, hva så..? Er det direkte livsfarlig, eller..? Kanskje kan man ta inn tapet ved å jobbe noe overtid, bare for å sette det i perspektiv, og hva med det årlige verditapet på f.eks. en gjennomsnittlig bil..? Kaster bare ut noen tanker...
Slettet bruker
31.05.2018 kl 10:21 5129

Wave energy industry growing... Tidlige tegn:
https://www.youtube.com/watch?v=qICMqYR2nd8

Ha en fin dag videre..:)-
Slettet bruker
31.05.2018 kl 12:30 5104

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Hei dips.

Korrosjon er et problem, men det fins forskjellige måter å begrense utviklingen av korrosjon på.

Generatorene Seabased benytter stående på havbunnen, skal ha levetid på femten år så langt jeg kan huske. Generatorenes indre, som er av betydning for strømproduksjonen, blir jo rett og slett beskyttet av det ytre. Noe banalt forklart, men det er i grove trekk slik jeg har forstått det.

Metall utgjør bare en liten del av det utvendige på stormbøyen og "det balanserte system", og det samme kan nok sies om øvrige produkter Ocean Energy har i porteføljen sin. Ocean Energy skal levere enheter til markedet, og så lenge produktene yter det de skal, så har ansvaret gått over til kjøper etter at handelen er gjort. Korrosjon berører alt av installasjoner med metall til havs, og bølgekraft kommer heller ikke utenom dette problemet. Slik er det bare, men Ocean Energy vil ikke sitte så nært dette problemet som andre. De blir ikke så direkte berørt som visse andre. Det er inntrykket mitt. Ta eventuelt kontakt med Ocean Energy og/eller gjør research på annen måte.
Slettet bruker
31.05.2018 kl 22:47 5054

Håper at en aktør fra havnæringene kommer og kjøper et betydelig antall aksjer snart, en aktør som kan bidra til å skape store overskrifter.

https://www.youtube.com/watch?v=qw-yn2RLcu0

:)-

Det kan faktisk skje... Selv om det er begrenset med kapital blant mange, så fins det jo de med betydelige finansielle muskler, og veien til viktige og riktige kontakter i dette lille landet kan være riktig så kort. Om folkeemisjonen isolert sett ikke drar inn nok kapital, så vil nok Ocean Energy finne andre veier for å sikre kapital for stegene videre til fullskalatest og notering på Merkur Market.

Det fins løsninger, mange steiner å snu!
Redigert 31.05.2018 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2018 kl 11:48 5019

Hva tenker dere om at det er Ocean Energy som emitterer, og ikke Ocean Energy Technology som det er vedtatt at selskapet skal fusjoneres inn under (ref diskusjonen på folkeinvest)? Ledelsen har heller ikke gitt særlig tillitvekkende svar på de spørsmål som er stilt der.
Slettet bruker
01.06.2018 kl 16:04 4997

Hei Flyndrefisk. Jeg tenker generelt at det er det vedtatte som må følges, men overlater til selskapet å besvare slikt direkte. Jeg har ikke tittet inn på medlemssidene til folkeinvest.no de siste dagene, men det er synd om svarene fra selskapet ikke oppfattes som særlig tillitsvekkende.

En negativ innvending fra min side er at selskapet burde vært presentert bredere, der andre produkter enn stormbøyen også hadde fått oppmerksomhet. Inntrykket mitt er at selskapet kan få flere bein å stå på, men at dette ikke kommer godt nok fram når selskapet presenterer seg selv. Dette håper jeg de endrer på, men også ellers kan det virke som at de har noe å hente på ryddighet. Ja, så de må vel rydde opp litt... Hvis de ikke gjør det, så kan det bli et problem ift. potensielle større investorer og ved eventuelle søknader om midler som måtte bli sendt inn til f.eks. Innovasjon Norge.

Jeg tror absolutt at de har oppriktig vilje og pågangsmot til å få til noe, at de virkelig vil at det hele skal lykkes, men det kan muligens komme krav fra aksjonærer om at selskapet rydder opp i en del forhold. Kanskje det blir krevd at ledelsen må byttes ut også..? Ikke vet jeg, men aksjonærer eier jo som kjent selskapet.
Redigert 01.06.2018 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
trigger1
01.06.2018 kl 16:18 4994

Kreves nok atskillig mer kapital for å få denne til å flyte. Kapitalbehov undervurderes for ofte. Stusser også over at de knapt har satt av penger til salg/marked. Intet produkt selger seg selv...
Slettet bruker
01.06.2018 kl 16:23 4991

Ok, trigger1. De har en plikt til å ta selskapet videre på beste måte, mener jeg.
Slettet bruker
02.06.2018 kl 10:32 4945

Hei sann!

Jeg har veid for og imot det å bruke tid på forumet, og jeg har nå besluttet å forlate forumet. Bl.a. så har jeg planer om å lese meg faglig opp på aksjer, senere, og jeg står nå midt oppi en flytteprosess, og familien skal ha sitt. Som med det meste her i verden er det både positive og negative sider ved forumet også, og ja, det har tatt vel mye tid, særlig veid i nytteverdi. Altså... Nytteverdien er der, så misforstå meg rett, men målt mot tidsbruk...

Lykke til videre, folkens, og god sommer!

Vennlig hilsen
Stock-Holm