Trump vinner og vinner og vinner...

Slettet bruker
20.10.2019 kl 10:41 1496

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2019/10/20/7464911/trump-dropper-a-holde-g7-motet-pa-sin-private-golfklubb

Denne var jo premiedum og ingen trodde at han mente det da han nevnte sin egen failing resort tidligere i høst.

Men, joda, han mente det. Selvsagt gjorde han det.

Men det førte altså til enda en kraftig sprekk i den republikanske ignoransens demning.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 10:47 944

Er han sur fordi han ikke fikk lov å tildele seg selv en feit kontrakt? Skaden er imidlertid gjort. Hans korrupte intensjon kan han ikke trekke tilbake.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 10:54 924

At han har gitt etter for press fre media og demokrater er utenkelig. Det er nok hans egne som har fortalt ham at dersom han fortsetter med slik åpenlys korrupsjon så blir de nødt til å sparke ham.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 10:57 916

Jeg har vært forberedt på at han ville få viljen sin her. På grunn av at republikanerne så langt har fremstått som uhyre feige. Men ting skjer..
polemiker
20.10.2019 kl 11:14 905

I følge artikkelen som ts lnker til står det at Trump ville tilby dette gratis eller "non profit" om det ikke var lovlig. Han ville vel dermed spare USA og skattebetalerne for penger, og det er vel stikk motstatt av det Biden, Hillary og de andre korrupte demokratene driver med.

Uansett, jeg kan være enig i at dette forslaget fra Trump ikke er så veldig lurt, gitt dagens politiske klima med desperate demokrater som jakter på den minste ting som de kan kritisere presidenten for. Dette er naturligvis en bagatell i den store sammenhengen og er neppe noe amerkanere flest bryr seg så mye om.

Demokratene bryr seg ikke lengere om å snakke om politikk eller å løse alle de enorme problemene USA har med helse, drugs, ulovlig innvandring, kriminalitet osv. De funderer bare på hvordan de selv skal komme til makten, enten på demokratisk vis eller via andre metoder. Mest det siste nå for tiden.
Redigert 20.10.2019 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 11:18 901

Hehe. Trump gjør ikke noe gratis. Alt han gjør handler om å skuffe penger ned i sine egne lommer.

Men nå har selv Trump innsett at han ikke kan misbruke sin jobb som president slik. Uansett hvor dårlig butikk denne plassen er.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 11:26 886

"Han ville vel dermed spare USA og skattebetalerne for penger, "

Du skylder faen meg IQ. Mer er det ikke å si om denne saklen.

"Demokratene bryr seg ikke lengere om å snakke om politikk eller å løse alle de enorme problemene USA har med helse, drugs, ulovlig innvandring, kriminalitet "

Hva mener du med dette? Kongressen har sendt lovforslag etter lovforslag til senatet om alle disse tingene men senatet putter de i skuffen eller stemmer de ned. Bruker du Donald som kilde til denne idiotiske påstanden?

. Trump is objectively wrong; House Democrats haven’t been squandering time. In addition to their investigations, they’ve been passing legislation at a rapid clip. In all, the House has taken up 51 bills, resolutions, and suspensions since January — 49 of which they’ve passed. This includes a slate of bills to attempt to end the longest government shutdown in history, the result of a protracted fight between Trump and Congress over border wall funding.

Ironically, over the past two weeks, the House has passed bills to address most of the issues Trump mentioned in his tweet. They recently passed a bill to lower prescription drug prices, and another one to protect preexisting conditions. The House also passed nine bills on veterans issues this week alone, House Speaker Nancy Pelosi noted at her weekly press conference. On Thursday, Democrats tried to present Trump their infrastructure plan before he walked out of their meeting.

https://www.vox.com/2019/5/24/18637163/trump-pelosi-democrats-bills-congress
Redigert 20.10.2019 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.10.2019 kl 11:34 877

A/Jabb
– Jeg kunngjorde at jeg ville være villig til å gjøre det ubetalt eller, hvis det er lovlig, med null kostnader for USA. Men som vanlig ble de fiendtlige mediene og deres demokratiske partnere gale.

Hva er det her dere ikke skjønner?

Om Demokratene har kommet med noen lovforslag har de i alle fall ikke vært så flinke til å snakke om det. CNN og de andre venstrevridde kanalene har i alle fall ikke fått det med seg later det til. Der går det mest i collution, collution, impeach,impeach..- de siste 2-3 årene.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 11:46 867

Jøsses.. hva handler denne tråden om? Ikke CNN, men.....?
Slettet bruker
20.10.2019 kl 11:59 860

– Jeg kunngjorde at jeg ville være villig til å gjøre det ubetalt eller, hvis det er lovlig, med null kostnader for USA. Men som vanlig ble de fiendtlige mediene og deres demokratiske partnere gale."

Som sagt, er du fullstendig blokkert i hodet ditt? Tror du virkelig at Donald betaler gildet selv? Han som charget gjester, betalt av utenriksdepartementet, 1000 usd for drinker på Mar A-Lago på skattebetalernes regning?

A top-shelf, closed-door drinking session. $546-a-night hotel rooms. A special government credit card for Mar-a-Lago. Taxpayers foot the costs — and the president profits.
https://www.propublica.org/article/trump-inc-podcast-taxpayers-covered-liquor-bill-for-trump-staffers-and-more-mar-a-lago
polemiker
20.10.2019 kl 12:01 856

Du klarer jo ikke engang å lese hva som står i dine egne linker, så jeg trakk ut essensen for deg.

Overskriften din er "Trump vinner og vinner og vinner.", og for en gangs skyld har du rett i noe. For demokratene dreier alt seg om å sabotere eller finne på ett eller annet de kan kritisere Trump for. Folk flest har skjønt at fake news media ikke er til å stole på og at deres agenda er å dreie alt i verste mening.

Jabba kan gjerne tro at Demokratene jobber på "høygir" med politikk, men det er en bløff. 49 forslag i løpet av nesten et år, er vel ikke så imponere. Nå blir selvsagt ingenting av dette rørert vedtatt, så det blir bare meningsløst sludder og vås som sosialister over hele verden driver med nå for tiden. De har ikke noen løsninger, men resirkulerer gammelt møl som ikke har virket før og som heller ikke vil virke nå. Skattebetalerne derimot, får regninga.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:02 855

"CNN og de andre venstrevridde kanalene har i alle fall ikke fått det med seg later det til."

Sitter du og ser på CNN hjele dagen?
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:08 842

"Nå blir selvsagt ingenting av dette rørert vedtatt,"

Du har allerede bestemt deg for at lovforslagene kongressen har vedtatt i år, og som du ikke hadde kjennskap til for 10 minutter siden, er meningsløst rør og resirkulering av gamle lover. Skal si du leser fort.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:09 837

Kan vi ikke alle i det minste komme til enighet om at det er ryddig av Donald å droppe og holde dette møtet på hotellet sitt?
polemiker
20.10.2019 kl 12:11 832

Wow, en barregning på 8000 kr ? Dette er jo spinnvilt! Impeach, impeach, impeach

Tror en av gjestene tok en toblerone og Budweiser Light fra minibaren også.

Skjønner dere virkelig ikke hvor tåpelig dere fremstår som engang gidder å trekke frem dette våset her? Skjønner dere virkelig ikke hvor lavt disse news media har sunket nå, når de legger ut faksimiler på slike bagatellmessige regninger? Og du snakker om IQ :-)
Lurulf
20.10.2019 kl 12:13 829

Trump setter landet sitt foran alt annet. Skulle ønske våre politikere kunne gjøre det samme.
polemiker
20.10.2019 kl 12:14 827

Nope, ikke lest dem. Hadde det vært noe som helst fornuft i dette, vil jeg tippe nyhetsmedia hadde fortalt om det. Selv de gidder ikke engang rapportere om det. Husk hva Zucker mener skal være fokus.
Zorin
20.10.2019 kl 12:19 821

Gjør han det nå alle beviser som dukker opp på overflaten tegner et bilde av ham som en som bruker presidentembetet som sitt private serviceapparat, inkludert å presse andre land til å finne skitt om sine motkandidater. Alle som har jobbet i det hvite hus etter Trump tok over tegner et bilde av ham som en diktator. En som mangler allmenn folkeskikk og allmenn kunnskap. En som bruker embetet til å berike seg selv på skattebetalernes bekostning! Så ser du etter de ekte berikerne i samfunnet, look no further!
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:21 818

"Hadde det vært noe som helst fornuft i dette, vil jeg tippe nyhetsmedia hadde fortalt om det."

Hvis du ikke har fått med deg at MSM suger, vet jeg ikke om HO kan hjelpe deg. Her gjør vi stort sett ikke annet enn å komme med eksempler hvor journalister viser hvor late, dumme og store klikkhorer de er. Media er kun interessert i sensasjoner.
Lurulf
20.10.2019 kl 12:26 817

Trump setter eget land foran alt annet, det viser denne saken. Han har baller av stål. Han sier det han mener, og gjør det. Uten å være redd for venstremedia.

Våre politikere setter afrikanere, arabermuslimer og alt annet som kan krype og gå av shitholes foran egen borgere.
Redigert 20.10.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:46 799

Jeg hadde jo lest om forslagene selv, om det strengt tatt ikke interesserer meg så veldig, så det er jo ikke sant at de ikke er omtalt. Problemet ditt er at du bruker Donald som kilde, som du tydligvis gjør lenger oppe når du sier at de ville arrangert G7 kostnadsfritt for USA.
polemiker
20.10.2019 kl 12:50 793

Har du noen gang sett at jeg har hyllet MSM? Tror jeg har bidratt med min andel av kritikk mot disse fake news media ;-)

Poenget var at jeg kjenner til disse forslagene som sosialistene kommer med av løsninger. Her i landet kommer de med de samme forslagene som de gjorde for 30 år siden. Første bud for å kunne bidra med noen forslag til løsning er å først erkjenne realiteter og fakta. For de som har prøvd det, så er da ikke lengere å vanskelig å komme med noen løsninger som virker.

Problemet er at sosialister flest ikke vil vite. De blir forvirret og depressive om de må ta av seg skylappene. De vil heller basere sin livsløgn på "forskning" og "eksperter" som mener at straff ikke virker, folk blir voldelige pga. trangboddhet, rasisme, for lite NAV utbetalinger eller for få ungdomsklubber. Det er ikke innvandring som er problemet, men nordmenn osv.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:54 784

"Trump setter eget land foran alt annet"

Feil, han setter seg selv foran alt annet og det begynner han etterhvert å merke. Det er ikke få personer han etterhvert har kastet under bussen. Landet USA gir han blanke faen i. Det viser jo Ukraina saken med all tydlighet. Han blander egne interesser inn i utenrikspolitikken.
Om du virkelig tror at Trump er genuint opptatt av å stoppe illegal innvandring så bør du spørre deg selv hvorfor han opp gjennom årene leide inn tusenvis av illegale immigranter til å arbeide på sine klubber slik at han kunne spare noen usd i lønnskostnader. Dette holdt han på med helt til MSM avslørte ham langt inn i sin president periode.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:56 780

Kjære polemiker. Du har i denne tråden innlatt deg i en diskusjon om noen lovforslag som demokratene i kongressen angivelig har fremmet. Du har ikke lest dem, men avviser dem likevel fordi du 1) har fordommer (i ordets rette forstand) mot demokratene og 2) ikke har lest om dem i det du selv kaller fake news media. For en time siden hadde du ikke engang hørt om disse lovforslagene. Det hadde ikke jeg heller, men så har jeg derfor heller ingen mening om dem. Dette minner meg om da vi diskuterte koranen som du heller ikke hadde lest.

Foreslår at jabba legger ut linker til disse lovforslagene slik at de som vil diskutere dem kan sette seg inn i dem. Også kan dere møtes igjen i kveld og diskutere litt mer saklig.

Hilsen admin.
Redigert 20.10.2019 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:06 777

Her er en sak om prescription drugs, noe Donald selv babler ofte om at han vil gjøre noe med.

Key House committee passes Speaker Nancy Pelosi’s sweeping drug pricing bill
https://www.cnbc.com/2019/10/18/house-committee-passes-speaker-nancy-pelosis-drug-pricing-bill.html
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:16 765

Enig med Dirken. Jabba legger ut alle de 49 linkene her. De som ønsker bruker dagen på å lese gjennom linkene, og møtes her kl 21:00 til debatt.

Da har vi en plan.

PS: jeg kan være upartisk dommer, og gi terningkast til deltakerne etter debatten.
Redigert 20.10.2019 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Lurulf
20.10.2019 kl 13:21 758

Nå må du ikke glemme at det var "no collusion". Et usedvanlig hardt slag mot demokratene. Ukraniasaken viser hvor desperate de er. Og der har Biden og hans skitne sønn svin på skogen.
Med Trumps stil er det ikke annet å vente at han får fiender, spesielt fra venstresiden og deres støttespillere blant søppelmedia. Men også enkelte elitistiske republikanere.
Når det gjelder sosial dumping og bruk av illegale innvandrere er dette noe som florerer i det norske arbeidslivet, ref bla Stordalen og andre. Var det forresten ikke en politiker (tror han het Gahr Støre) som også ville tjene penger på selskaper som driver omfattende med bruk av lavtlønte innvandrere og sosial dumping. Mener å huske at denne Gahr Støre ble tatt med buksa nede...
Redigert 20.10.2019 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:23 757

Dette kan bli veldig bra. BP storkællene kan hver dag starte en 'ny dag'-tråd hvor nytt diskusjonstema annonseres. Alle bruker dagen til å lese seg opp, også har man en diskusjon om kvelden. Kanhende vi lærer noe.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:29 750

"Når det gjelder sosial dumping og bruk av illegale innvandrere er dette noe som florerer i det norske arbeidslivet, ref bla Stordalen og andre"

Ok, det var jeg ikke klar over. Han bruker altså som Trump, illegale innvandrere på slavelønn? Jeg mener Stordalen da bør fengsles..
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:31 744

Denne tråden sporet kjapt av, gitt. :)

Trump gaulet jo at han skulle vinne så mye at folk ble slitne av all vinningen.

Folk er nok slitne nå, men.. Trump har jo ikke vunnet noe som helst. Ingen verdens ting.






Redigert 20.10.2019 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.10.2019 kl 13:35 734

Når det gjelder lovforslag så har du rett. Tror vel ikke jeg har lest igjennom et eneste lovforslag i sin helhet. Har vel lest en god del oppsummeringer og utdrag opp igjennom tiden. Tror heller ikke det er så mange andre som har gjort eller gjør det. Dørgende tung materie som er skrevet på et juridisk språk som er vanskelig å forstå.

Vil følgelig heller ikke bruke noe tid på å lese igjennom lovforslag som kommer fra demokratene og som vi alle vet, ikke vil bli vedtatt i Senatet. Trump har gjentatte ganger forsøkt å få med seg demokratene på et samarbeid for å utarbeide nye lover, men som du vet, de opponerer til ALT og vil ikke engang diskutere med republikanerne. Derfor bare kommer de med sine egne forslag for å late som at de gjør noe.

Når ikke engang journalister og media gidder å bruke noe tid på dette våset, hvorfor skal jeg? Be my guest. Finn dem frem og les igjennom dem (ikke klipp fra Vox DaylyBeast el.l), men finn det frem selv og rapporter til oss her om du finner noe smart. Når du er ferdig, sånn i slutten av November, kan du åpne en tråd slik at vi får diskutert det.

Når det gjelder Koranen har jeg åpenbart lest betydelig mer enn deg. Hadde du giddet å lese dette røret selv, hadde du i alle fall ikke trodd på noe av dette og blitt Muhammedaner.
Redigert 20.10.2019 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:36 734

Å nei du, ikke prøv deg din unnasluntrer. Nå skal Jabba legge ut linker her og du skal lese deg opp og forberede deg mentalt før debatten dundrer igang kl 21:00.

Detta blir storveis.
Iro9
20.10.2019 kl 13:40 730

Godt skrevet av Polemiker!

https://www.promiseskept.com/
Hvor mye av dette er sensurert av norsk media?
Sikkert overdrivelser her,ja,men også resultater media tier om.

Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:45 720

Jeg må si jeg ser frem til oppgaven som debattdommer og ønsker å takke for tilliten med tildeling av denne viktige oppgaven. Jeg kommer selvsagt til å trille terningen 100% upartisk. Her skiller vi selvsagt mellom debattdommerjobben og privatideologiskståsted.

Don’t think on that!
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:47 717

For at du skal kunne være helt upartisk, må du love at du ikke faller for fristelsen og leser deg opp på lovforslagene på forhånd.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:51 716

Trump har gjentatte ganger forsøkt å få med seg demokratene på et samarbeid for å utarbeide nye lover, men som du vet, de opponerer til ALT og vil ikke engang diskutere med republikanerne."

Hvorfor lyver du om dette? Blant annet så har han 2 ganger ingått en avtale med demokratene for immigrasjonsreform og begge gangene har han i ettertid trukket seg fordi kritikken fra de langt ute på høyre var for stor. Demokratene har gjentatte ganger forsøkt å få til en avtale om infrastruktur men hver gang så trekker han seg.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:59 705

Enig igjen Dirken. Som spesialutnevnt spesialdebattdommer og terningkastetriller på Dagens Tema’s kveldsdebatt lover jeg herved på tro og ære å ikke sette meg inn saken på forhånd slik at jeg ikke påvirkes av eventuelle realiteter før debattantene skal duellere.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 14:41 680

Tja. Han tapte jo det valget også. Folket valgte ikke ham.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 14:45 672

Jo. Men A forstår ikke amerikansk valgsystem og tror at Trump tapte valget fordi han fikk færrest stemmer.
Lurulf
20.10.2019 kl 14:51 668

Den som vinner valget blir president. Har ingenting med antall stemmer å gjøre. Femåringer forstår det, men ser du sliter med det..