Trump vinner og vinner og vinner...

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2019/10/20/7464911/trump-dropper-a-holde-g7-motet-pa-sin-private-golfklubb

Denne var jo premiedum og ingen trodde at han mente det da han nevnte sin egen failing resort tidligere i høst.

Men, joda, han mente det. Selvsagt gjorde han det.

Men det førte altså til enda en kraftig sprekk i den republikanske ignoransens demning.

Mye av forklaringen ligger i California. Der bor det omtrent 40% hispanic eller latino bakgrunn nå. Blant dem igjen er det 2/3 deler som stemmer på demokratene. Disse innvandrergruppene har favorisert Demokratene siden 80-tallet. Årsaken er at de lover høyest arbeidsledighetstrygd og liberal innvandring.

Hillary fikk omtrent 3 mill flere personstemmer i 2016. Hun vant California med over 3 mill. stemmer. Hvor mange valgkamp rallys hadde Trump i California? Flaks at grunnlovsfedrene tenkte på dette.

Påstår du at latin amerikanere som har blitt lovlydige statsborgere er mindre verdt enn andre amerikanere?

Forøvrig er jeg helt enig i at popular vote ikke er noe å mase om så lenge valgsystemet er som det er noe også Trump burde skjønt,og ikke latt seg irritere så mye over at han fremmet ville konspirasjoner om at mange millioner stemte ulovlig. Han satte til og med ned en kommisjon som brukte et år og masse skattekroner på å bevise en konspirasjon som selvfølgelig ikke var sann.
Redigert 20.10.2019 kl 15:34 Du må logge inn for å svare

Hva i all verden er det i mitt innlegg som får deg til å stille et slikt spørsmål?

Det bør omtrent 6 millioner ulovlige innvandrere bare i California. Disse er naturligvis for USA mindre verdt enn landets statsborgere. Burde være åpenbart for de fleste, men for dere sosialister det det ikke noen selvfølge har jeg erfart. Alle disse koster de lovlige innbyggerne enorme lidelser i form av svart økonomi, press på lønninger, arbeidsledighet, hjemløse, dritt og søppel omtrent over alt. Elendig skoler med unger som ikke kan engelsk. Enorm narkoomsetning, voldtekter og drap. Så ja, de er mindre verdt for USA og amerikanere.

Om trump klarer å kaste ut en 10-12 millioner meksikanere og andre sør-amerikanere vil de spare milliarder av dollars i tillegg til alle lidelsene. De pengene kunne da vært brukt til å bedre forholdene for de lovlige innbyggerne i stedet.

Pussig å se hvor eitrande forbanna trumpister blir hver gang man påpeker det faktum at han ikke vant popular vote :) Da bobler de mest vanvittige konspirasjonsteorier opp.

Hvordan påvirker de seks millionene du babler om et valg?
Redigert 20.10.2019 kl 16:15 Du må logge inn for å svare

I utgangspunktet er det de 14-15 millioner som allerede har fått lovlig opphold som har vippet staten i favør av Demokratene. Republiknerne har gitt opp denne staten og gidder knapt nok å drive valgkamp der. Nå er det ulovlig for de uten statsborgerskap å delta i presidentvalget, men det er en stor beveglese på venstresiden som kjemper for at de skal få det.

Spesielt gjelder dette i vippe-stater og hvor vi også har sett en drøss med anklager om valgfusk ved å busse folk rundt. I mange av valgkretsene trang man ikke engang å vise identitetspapirer. Project Veritas hadde bl.a. en rekke videoer som avslørte Demokratenes planer om valgfusk. De valgte å avsløre det FØR valget, så det fikk derfor ikke så stort utslag som det ellers ville ha gjort.

Hvordan kan man stemme hvis man oppholder seg ulovlig der? Du har sikkert noen merkelige konspirasjonsteorier på lager. Men det skal jo ikke være mulig.

Prøv å google litt, så finner du sikkert ut av det. Hold deg unna konspirasjonsteoriene og heller forsøk deg på fakta. Nå var vel dette egentlig en avsporing, ikke sant.

Og hvor iallverden skrev jeg at jeg er tilhenger av ulovlige innvandrere. De kan da ikke stemme og hva mener du egentlig om at blant andre Trump og Nunes, negge politikere du tydligvis liker, har hatt ulovlige innvandrere i arbeid? Tror du rett og slett t de er så tett i nøtta at de ikke skjønete det? I Norge sier vi jo at det gunstige velferdtilbudet lokker til seg lykkejegere, men hva med de som lokker til seg utlendinger i USA? Arbeidsgiverne.
Redigert 20.10.2019 kl 17:07 Du må logge inn for å svare

Du har vel ikke akkurat vært positiv til hverken trumps mur eller hans innvandringspolitikk. Du har vel støttet Pelosi og sosialistene i tykt og tynnt i denne saken.

De har stått og står for en grenseløs politikk som i praksis medfører at det flømmer inn ulovlige innvandrere. Mye tyder vel også på at det er demokratene eller deres sympatisører som stod bak de organiserte "flyktning" karavanene gjennom Meksiko.

Når det gjelder saken om at Trump har hatt ulovlige innvandere i arbeid, så er det naturligvis ikke noe særlig tvil om at det kan ha skjedd. Det har vel også samtlige av andre større bedrifter i USA. Det har vel vært flere sake hvor bl.a. Oslo kommune også har hatt flere titalls ulovlige innvandrere i arbeid. Selv Støre hadde vel noe arbeid på gang som ikke var helt etter boka.

Nå er det over 20.000 ansatte i Trump konsernet, så ja, jeg tror at "de er så tett i nøtta at de ikke skjønete det?". Han står nok neppe for ansettelser på dette nivået og har følgelig heller ingen oversikt. Jeg tror sågar du og DaylyBeast kan jabbe videre, så kommer dere garantert til å finne en rekke lovbrudd og overtramp. Alt annet ville vært utenkelig. Hvor mange lovbrudd var det Lan Berg var ansvarlig for igjen?

"Du har vel ikke akkurat vært positiv til hverken trumps mur eller hans innvandringspolitikk".

Selvfølgelig er jeg ikke fornøyd med å bygge en stor mur eller separere barn fra foreldre. Jeg synes også det virker mot sin hensikt å frata de landene innvandrerene kommer fra uhjelp når grunnen til at de kommer er frykt og nød.. Men det mest talentløse er at de ikke fokuserer på å ta de som legger til rette for innvandrere å komme, og det er ikke så rart. Det er nok folk høyt på strå i både det demokratiske og republikanske partiet som utnytter billig arbeidskraft og Trump er altså en av dem.

Jo, det har ganske mye med antall stemmer å gjøre. Men dessverre er det valgmennene som avgjør til syvende og sist. Men hvis Trump hadde fått null stemmer for tre år siden, så hadde han selvsagt ikke vært president i dag.

Du verden så deilig det hadde vært.
.777.
20.10.2019 kl 21:58 193

Hva i all verden er det dere har holdt på med mens jeg var avgårde??? Ikke har Jabba postet linkene han skulle, og ikke har dere debattert dagens debattema. Makan til slendrianer!

Hva skal jeg liksom dømme over her nå???

Nei, her blir det terningkast 1 på hele hurven!