Trump vinner og vinner og vinner...

Slettet bruker
20.10.2019 kl 10:41 1495

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2019/10/20/7464911/trump-dropper-a-holde-g7-motet-pa-sin-private-golfklubb

Denne var jo premiedum og ingen trodde at han mente det da han nevnte sin egen failing resort tidligere i høst.

Men, joda, han mente det. Selvsagt gjorde han det.

Men det førte altså til enda en kraftig sprekk i den republikanske ignoransens demning.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 21:58 469

Hva i all verden er det dere har holdt på med mens jeg var avgårde??? Ikke har Jabba postet linkene han skulle, og ikke har dere debattert dagens debattema. Makan til slendrianer!

Hva skal jeg liksom dømme over her nå???

Nei, her blir det terningkast 1 på hele hurven!
Slettet bruker
20.10.2019 kl 20:22 481

Jo, det har ganske mye med antall stemmer å gjøre. Men dessverre er det valgmennene som avgjør til syvende og sist. Men hvis Trump hadde fått null stemmer for tre år siden, så hadde han selvsagt ikke vært president i dag.

Du verden så deilig det hadde vært.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 20:16 486

"Du har vel ikke akkurat vært positiv til hverken trumps mur eller hans innvandringspolitikk".

Selvfølgelig er jeg ikke fornøyd med å bygge en stor mur eller separere barn fra foreldre. Jeg synes også det virker mot sin hensikt å frata de landene innvandrerene kommer fra uhjelp når grunnen til at de kommer er frykt og nød.. Men det mest talentløse er at de ikke fokuserer på å ta de som legger til rette for innvandrere å komme, og det er ikke så rart. Det er nok folk høyt på strå i både det demokratiske og republikanske partiet som utnytter billig arbeidskraft og Trump er altså en av dem.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 19:36 494

Hehe. Når trolla ikke har noe svar, så er det "du får google" :)

polemiker
20.10.2019 kl 18:35 503

Du har vel ikke akkurat vært positiv til hverken trumps mur eller hans innvandringspolitikk. Du har vel støttet Pelosi og sosialistene i tykt og tynnt i denne saken.

De har stått og står for en grenseløs politikk som i praksis medfører at det flømmer inn ulovlige innvandrere. Mye tyder vel også på at det er demokratene eller deres sympatisører som stod bak de organiserte "flyktning" karavanene gjennom Meksiko.

Når det gjelder saken om at Trump har hatt ulovlige innvandere i arbeid, så er det naturligvis ikke noe særlig tvil om at det kan ha skjedd. Det har vel også samtlige av andre større bedrifter i USA. Det har vel vært flere sake hvor bl.a. Oslo kommune også har hatt flere titalls ulovlige innvandrere i arbeid. Selv Støre hadde vel noe arbeid på gang som ikke var helt etter boka.

Nå er det over 20.000 ansatte i Trump konsernet, så ja, jeg tror at "de er så tett i nøtta at de ikke skjønete det?". Han står nok neppe for ansettelser på dette nivået og har følgelig heller ingen oversikt. Jeg tror sågar du og DaylyBeast kan jabbe videre, så kommer dere garantert til å finne en rekke lovbrudd og overtramp. Alt annet ville vært utenkelig. Hvor mange lovbrudd var det Lan Berg var ansvarlig for igjen?
Slettet bruker
20.10.2019 kl 17:04 518

Og hvor iallverden skrev jeg at jeg er tilhenger av ulovlige innvandrere. De kan da ikke stemme og hva mener du egentlig om at blant andre Trump og Nunes, negge politikere du tydligvis liker, har hatt ulovlige innvandrere i arbeid? Tror du rett og slett t de er så tett i nøtta at de ikke skjønete det? I Norge sier vi jo at det gunstige velferdtilbudet lokker til seg lykkejegere, men hva med de som lokker til seg utlendinger i USA? Arbeidsgiverne.
Redigert 20.10.2019 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.10.2019 kl 16:50 524

Prøv å google litt, så finner du sikkert ut av det. Hold deg unna konspirasjonsteoriene og heller forsøk deg på fakta. Nå var vel dette egentlig en avsporing, ikke sant.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 16:45 530

Hvordan kan man stemme hvis man oppholder seg ulovlig der? Du har sikkert noen merkelige konspirasjonsteorier på lager. Men det skal jo ikke være mulig.
polemiker
20.10.2019 kl 16:28 537

I utgangspunktet er det de 14-15 millioner som allerede har fått lovlig opphold som har vippet staten i favør av Demokratene. Republiknerne har gitt opp denne staten og gidder knapt nok å drive valgkamp der. Nå er det ulovlig for de uten statsborgerskap å delta i presidentvalget, men det er en stor beveglese på venstresiden som kjemper for at de skal få det.

Spesielt gjelder dette i vippe-stater og hvor vi også har sett en drøss med anklager om valgfusk ved å busse folk rundt. I mange av valgkretsene trang man ikke engang å vise identitetspapirer. Project Veritas hadde bl.a. en rekke videoer som avslørte Demokratenes planer om valgfusk. De valgte å avsløre det FØR valget, så det fikk derfor ikke så stort utslag som det ellers ville ha gjort.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 16:13 546

Pussig å se hvor eitrande forbanna trumpister blir hver gang man påpeker det faktum at han ikke vant popular vote :) Da bobler de mest vanvittige konspirasjonsteorier opp.

Hvordan påvirker de seks millionene du babler om et valg?
Redigert 20.10.2019 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.10.2019 kl 16:02 553

Hva i all verden er det i mitt innlegg som får deg til å stille et slikt spørsmål?

Det bør omtrent 6 millioner ulovlige innvandrere bare i California. Disse er naturligvis for USA mindre verdt enn landets statsborgere. Burde være åpenbart for de fleste, men for dere sosialister det det ikke noen selvfølge har jeg erfart. Alle disse koster de lovlige innbyggerne enorme lidelser i form av svart økonomi, press på lønninger, arbeidsledighet, hjemløse, dritt og søppel omtrent over alt. Elendig skoler med unger som ikke kan engelsk. Enorm narkoomsetning, voldtekter og drap. Så ja, de er mindre verdt for USA og amerikanere.

Om trump klarer å kaste ut en 10-12 millioner meksikanere og andre sør-amerikanere vil de spare milliarder av dollars i tillegg til alle lidelsene. De pengene kunne da vært brukt til å bedre forholdene for de lovlige innbyggerne i stedet.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 15:30 562

Påstår du at latin amerikanere som har blitt lovlydige statsborgere er mindre verdt enn andre amerikanere?

Forøvrig er jeg helt enig i at popular vote ikke er noe å mase om så lenge valgsystemet er som det er noe også Trump burde skjønt,og ikke latt seg irritere så mye over at han fremmet ville konspirasjoner om at mange millioner stemte ulovlig. Han satte til og med ned en kommisjon som brukte et år og masse skattekroner på å bevise en konspirasjon som selvfølgelig ikke var sann.
Redigert 20.10.2019 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
polemiker
20.10.2019 kl 15:16 571

Mye av forklaringen ligger i California. Der bor det omtrent 40% hispanic eller latino bakgrunn nå. Blant dem igjen er det 2/3 deler som stemmer på demokratene. Disse innvandrergruppene har favorisert Demokratene siden 80-tallet. Årsaken er at de lover høyest arbeidsledighetstrygd og liberal innvandring.

Hillary fikk omtrent 3 mill flere personstemmer i 2016. Hun vant California med over 3 mill. stemmer. Hvor mange valgkamp rallys hadde Trump i California? Flaks at grunnlovsfedrene tenkte på dette.
Lurulf
20.10.2019 kl 14:51 667

Den som vinner valget blir president. Har ingenting med antall stemmer å gjøre. Femåringer forstår det, men ser du sliter med det..
Slettet bruker
20.10.2019 kl 14:45 671

Jo. Men A forstår ikke amerikansk valgsystem og tror at Trump tapte valget fordi han fikk færrest stemmer.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 14:41 679

Tja. Han tapte jo det valget også. Folket valgte ikke ham.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:59 704

Enig igjen Dirken. Som spesialutnevnt spesialdebattdommer og terningkastetriller på Dagens Tema’s kveldsdebatt lover jeg herved på tro og ære å ikke sette meg inn saken på forhånd slik at jeg ikke påvirkes av eventuelle realiteter før debattantene skal duellere.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:51 715

Trump har gjentatte ganger forsøkt å få med seg demokratene på et samarbeid for å utarbeide nye lover, men som du vet, de opponerer til ALT og vil ikke engang diskutere med republikanerne."

Hvorfor lyver du om dette? Blant annet så har han 2 ganger ingått en avtale med demokratene for immigrasjonsreform og begge gangene har han i ettertid trukket seg fordi kritikken fra de langt ute på høyre var for stor. Demokratene har gjentatte ganger forsøkt å få til en avtale om infrastruktur men hver gang så trekker han seg.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:47 716

For at du skal kunne være helt upartisk, må du love at du ikke faller for fristelsen og leser deg opp på lovforslagene på forhånd.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:45 719

Jeg må si jeg ser frem til oppgaven som debattdommer og ønsker å takke for tilliten med tildeling av denne viktige oppgaven. Jeg kommer selvsagt til å trille terningen 100% upartisk. Her skiller vi selvsagt mellom debattdommerjobben og privatideologiskståsted.

Don’t think on that!
Iro9
20.10.2019 kl 13:40 729

Godt skrevet av Polemiker!

https://www.promiseskept.com/
Hvor mye av dette er sensurert av norsk media?
Sikkert overdrivelser her,ja,men også resultater media tier om.

Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:36 733

Å nei du, ikke prøv deg din unnasluntrer. Nå skal Jabba legge ut linker her og du skal lese deg opp og forberede deg mentalt før debatten dundrer igang kl 21:00.

Detta blir storveis.
polemiker
20.10.2019 kl 13:35 733

Når det gjelder lovforslag så har du rett. Tror vel ikke jeg har lest igjennom et eneste lovforslag i sin helhet. Har vel lest en god del oppsummeringer og utdrag opp igjennom tiden. Tror heller ikke det er så mange andre som har gjort eller gjør det. Dørgende tung materie som er skrevet på et juridisk språk som er vanskelig å forstå.

Vil følgelig heller ikke bruke noe tid på å lese igjennom lovforslag som kommer fra demokratene og som vi alle vet, ikke vil bli vedtatt i Senatet. Trump har gjentatte ganger forsøkt å få med seg demokratene på et samarbeid for å utarbeide nye lover, men som du vet, de opponerer til ALT og vil ikke engang diskutere med republikanerne. Derfor bare kommer de med sine egne forslag for å late som at de gjør noe.

Når ikke engang journalister og media gidder å bruke noe tid på dette våset, hvorfor skal jeg? Be my guest. Finn dem frem og les igjennom dem (ikke klipp fra Vox DaylyBeast el.l), men finn det frem selv og rapporter til oss her om du finner noe smart. Når du er ferdig, sånn i slutten av November, kan du åpne en tråd slik at vi får diskutert det.

Når det gjelder Koranen har jeg åpenbart lest betydelig mer enn deg. Hadde du giddet å lese dette røret selv, hadde du i alle fall ikke trodd på noe av dette og blitt Muhammedaner.
Redigert 20.10.2019 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:31 743

Denne tråden sporet kjapt av, gitt. :)

Trump gaulet jo at han skulle vinne så mye at folk ble slitne av all vinningen.

Folk er nok slitne nå, men.. Trump har jo ikke vunnet noe som helst. Ingen verdens ting.






Redigert 20.10.2019 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:29 749

"Når det gjelder sosial dumping og bruk av illegale innvandrere er dette noe som florerer i det norske arbeidslivet, ref bla Stordalen og andre"

Ok, det var jeg ikke klar over. Han bruker altså som Trump, illegale innvandrere på slavelønn? Jeg mener Stordalen da bør fengsles..
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:23 756

Dette kan bli veldig bra. BP storkællene kan hver dag starte en 'ny dag'-tråd hvor nytt diskusjonstema annonseres. Alle bruker dagen til å lese seg opp, også har man en diskusjon om kvelden. Kanhende vi lærer noe.
Lurulf
20.10.2019 kl 13:21 757

Nå må du ikke glemme at det var "no collusion". Et usedvanlig hardt slag mot demokratene. Ukraniasaken viser hvor desperate de er. Og der har Biden og hans skitne sønn svin på skogen.
Med Trumps stil er det ikke annet å vente at han får fiender, spesielt fra venstresiden og deres støttespillere blant søppelmedia. Men også enkelte elitistiske republikanere.
Når det gjelder sosial dumping og bruk av illegale innvandrere er dette noe som florerer i det norske arbeidslivet, ref bla Stordalen og andre. Var det forresten ikke en politiker (tror han het Gahr Støre) som også ville tjene penger på selskaper som driver omfattende med bruk av lavtlønte innvandrere og sosial dumping. Mener å huske at denne Gahr Støre ble tatt med buksa nede...
Redigert 20.10.2019 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:16 764

Enig med Dirken. Jabba legger ut alle de 49 linkene her. De som ønsker bruker dagen på å lese gjennom linkene, og møtes her kl 21:00 til debatt.

Da har vi en plan.

PS: jeg kan være upartisk dommer, og gi terningkast til deltakerne etter debatten.
Redigert 20.10.2019 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 13:06 776

Her er en sak om prescription drugs, noe Donald selv babler ofte om at han vil gjøre noe med.

Key House committee passes Speaker Nancy Pelosi’s sweeping drug pricing bill
https://www.cnbc.com/2019/10/18/house-committee-passes-speaker-nancy-pelosis-drug-pricing-bill.html
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:56 779

Kjære polemiker. Du har i denne tråden innlatt deg i en diskusjon om noen lovforslag som demokratene i kongressen angivelig har fremmet. Du har ikke lest dem, men avviser dem likevel fordi du 1) har fordommer (i ordets rette forstand) mot demokratene og 2) ikke har lest om dem i det du selv kaller fake news media. For en time siden hadde du ikke engang hørt om disse lovforslagene. Det hadde ikke jeg heller, men så har jeg derfor heller ingen mening om dem. Dette minner meg om da vi diskuterte koranen som du heller ikke hadde lest.

Foreslår at jabba legger ut linker til disse lovforslagene slik at de som vil diskutere dem kan sette seg inn i dem. Også kan dere møtes igjen i kveld og diskutere litt mer saklig.

Hilsen admin.
Redigert 20.10.2019 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:54 783

"Trump setter eget land foran alt annet"

Feil, han setter seg selv foran alt annet og det begynner han etterhvert å merke. Det er ikke få personer han etterhvert har kastet under bussen. Landet USA gir han blanke faen i. Det viser jo Ukraina saken med all tydlighet. Han blander egne interesser inn i utenrikspolitikken.
Om du virkelig tror at Trump er genuint opptatt av å stoppe illegal innvandring så bør du spørre deg selv hvorfor han opp gjennom årene leide inn tusenvis av illegale immigranter til å arbeide på sine klubber slik at han kunne spare noen usd i lønnskostnader. Dette holdt han på med helt til MSM avslørte ham langt inn i sin president periode.
polemiker
20.10.2019 kl 12:50 792

Har du noen gang sett at jeg har hyllet MSM? Tror jeg har bidratt med min andel av kritikk mot disse fake news media ;-)

Poenget var at jeg kjenner til disse forslagene som sosialistene kommer med av løsninger. Her i landet kommer de med de samme forslagene som de gjorde for 30 år siden. Første bud for å kunne bidra med noen forslag til løsning er å først erkjenne realiteter og fakta. For de som har prøvd det, så er da ikke lengere å vanskelig å komme med noen løsninger som virker.

Problemet er at sosialister flest ikke vil vite. De blir forvirret og depressive om de må ta av seg skylappene. De vil heller basere sin livsløgn på "forskning" og "eksperter" som mener at straff ikke virker, folk blir voldelige pga. trangboddhet, rasisme, for lite NAV utbetalinger eller for få ungdomsklubber. Det er ikke innvandring som er problemet, men nordmenn osv.
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:46 798

Jeg hadde jo lest om forslagene selv, om det strengt tatt ikke interesserer meg så veldig, så det er jo ikke sant at de ikke er omtalt. Problemet ditt er at du bruker Donald som kilde, som du tydligvis gjør lenger oppe når du sier at de ville arrangert G7 kostnadsfritt for USA.
Lurulf
20.10.2019 kl 12:26 816

Trump setter eget land foran alt annet, det viser denne saken. Han har baller av stål. Han sier det han mener, og gjør det. Uten å være redd for venstremedia.

Våre politikere setter afrikanere, arabermuslimer og alt annet som kan krype og gå av shitholes foran egen borgere.
Redigert 20.10.2019 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2019 kl 12:21 817

"Hadde det vært noe som helst fornuft i dette, vil jeg tippe nyhetsmedia hadde fortalt om det."

Hvis du ikke har fått med deg at MSM suger, vet jeg ikke om HO kan hjelpe deg. Her gjør vi stort sett ikke annet enn å komme med eksempler hvor journalister viser hvor late, dumme og store klikkhorer de er. Media er kun interessert i sensasjoner.
Zorin
20.10.2019 kl 12:19 820

Gjør han det nå alle beviser som dukker opp på overflaten tegner et bilde av ham som en som bruker presidentembetet som sitt private serviceapparat, inkludert å presse andre land til å finne skitt om sine motkandidater. Alle som har jobbet i det hvite hus etter Trump tok over tegner et bilde av ham som en diktator. En som mangler allmenn folkeskikk og allmenn kunnskap. En som bruker embetet til å berike seg selv på skattebetalernes bekostning! Så ser du etter de ekte berikerne i samfunnet, look no further!
polemiker
20.10.2019 kl 12:14 826

Nope, ikke lest dem. Hadde det vært noe som helst fornuft i dette, vil jeg tippe nyhetsmedia hadde fortalt om det. Selv de gidder ikke engang rapportere om det. Husk hva Zucker mener skal være fokus.
Lurulf
20.10.2019 kl 12:13 828

Trump setter landet sitt foran alt annet. Skulle ønske våre politikere kunne gjøre det samme.
polemiker
20.10.2019 kl 12:11 831

Wow, en barregning på 8000 kr ? Dette er jo spinnvilt! Impeach, impeach, impeach

Tror en av gjestene tok en toblerone og Budweiser Light fra minibaren også.

Skjønner dere virkelig ikke hvor tåpelig dere fremstår som engang gidder å trekke frem dette våset her? Skjønner dere virkelig ikke hvor lavt disse news media har sunket nå, når de legger ut faksimiler på slike bagatellmessige regninger? Og du snakker om IQ :-)