PNOR - PETRONOR ROADMAP 2019 - DEL 5

FkL
PNOR 21.10.2019 kl 08:49 43491

PNOR - PETRONOR ROADMAP 2019 - DEL 5

http://petronorep.com/
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/PNOR.OAX/overview
https://newsweb.oslobors.no/search?issuer=PNOR

Fusjonen mellom African Petroleum og PetroNor er i boks og det nye selskapet har mange gode triggere fremover.
https://newsweb.oslobors.no/message/484279

Har forsøkt å se rekkefølgen og ca. når de forskjellige triggerne vil inntreffe.Vi har truffet ganske bra så langt.

TRIGGERE SOM HAR INNTRUFFET:

12.09 - BYTTE AV NAVN TIL PETRONOR E&P / NY TICKER - KLAR
12.09 - TILDELING AV WARRANTS TIL TIDLIGERE EIERE - KLAR
24.09 - NYE HJEMMESIDER FOR PETRONOR E&P - KLAR
09.10 - UTSATT: Senegal utsetter sin lansering til 04.11
21.10 - Ukjent Nigeriaavtale landet. Vi har kjøpt panoro's rettigheter på OML113 i Nigeria. NB! Dette er ikke PetroNors kjente opsjon i Nigeria som da fremdeles kan komme. Denne nye dealen gir heller ikke Warrants til PetroNor.
04.11 - SENEGAL LANSERER NY LISENSRUNDE UNDER AFRICA OIL WEEK - KLAR (SOSP er med i lisensrunden)

TRIGGERE VI VENTER PÅ:

XX.XX - AVKLARING RESULTAT ETTER BORRING PÅ ROP
Vil vi ende opp med noen andel av ROP og har Total funnet olje? Det er enn så lenge ikke kommer noen offisiell melding fra verken Senegal eller Total, kun artikler i Upstream og Media i Senegal.Alle egentlig negative når det gjelder funn.
https://www.upstreamonline.com/live/1834376/senegal-wildcat-disappoints-for-total
https://www.leral.net/Rufisque-Offshore-Profond-Pas-une-goutte-de-petrole-trouvee-par-Total-dans-le-bloc-cede-par-Franck-Timis_a259127.html
Vi vet at Total skal borre i Senegal igjen til neste år og det er spennende å se om også dette er på ROP.
https://www.upstreamonline.com/live/1836510/total-taps-pacific-rig-for-us-gulf-well

XX.XX - SALG AV NOR ENERGY AKSJER FOR Å FINANSIERE LÅN TIL PETRONOR / BØRSMELDING OM OPPTAK AV LÅN PÅ $7MILL
Det er et åpent spørsmål hvordan dette skal benyttes og når dette lånet skal tas opp. Her vil det komme en egen børsmelding når dette blir aktuelt. Tas det opp nå så blir det trolig til en lav salgskurs i forhold om det tas opp etter at eventuelle opsjoner har slått inn. Antallet aksjer som Nor Energy må selge for å finansiere lånet vil også variere ut i fra kurs. Nedsalget kan også være knyttet til spredning på 25%.
http://petronorep.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/2019/09/APCL-ED-Document-30-August-2019-FINAL.pdf

12.10 - 90 DAGER SIDEN SISTE ENDRING I SENEGAL
Det er å anta at vi vil få et svar på vårt saksfremlegg i ICSID saken mot Senegal innen 90 dager. Når det gjelder Senegal så har det versert mange rykter om løsninger og fordeling av andeler. Det blir spennende å få en fasit.
"July 19, 2019 - The Claimant files a memorial on the merits."
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
En slags avklaring må jo også komme før AOP messen.

19.10 - 90 DAGER SIDEN SISTE ENDRING I GAMBIA
Det er å anta at vi vil gi et svar på deres saksfremlegg i ICSID saken mot Gambia innen 90 dager. Det blir også spennende å se hva slags rolle BP får uansett om det blir løsning eller ikke.
"July 12, 2019 - The Respondent files a counter-memorial on admissibility, jurisdiction and the merits."
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/18/24

30.11 - ANTATT FRIST FOR SPEDNING PÅ 25% AKSJER TIL FOLKET
Selv om selskapet melder om at det er et ønske om rask oppnåelse av 25% spredning fra Oslo Børs' side så vil jeg anta at vi her snakker om opp mot 90 dager. Uansett vil det først komme en plan og så vil nok den praktiske delen ta noe tid. I og med at det ikke er kalt inn til en EGM så er foreløpig emisjon utelukket og da holder jeg en knapp på Warrants :)
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Vilkaar-for-notering
https://newsweb.oslobors.no/message/483688

XX.XX - AVKLARING PETRONOR OPSJONER I NIGERIA
I løpet av året så vil vil også måtte få en avklaring på om vår opsjon i Nigeria slår inn. Er det denne vårt "interne lån" på $7mill skal benyttes til?
https://newsweb.oslobors.no/message/473270

31.12 - FRIST FOR OMGJØRING AV WARRANTS TIL AKSJER
Alle som hadde aksjer ved børsslutt 24. april 2019 har Warrants i likt antall aksjer de hadde ved dette tidspunktet. Disse blir enten omgjort til nye aksjer ved løsning enten i Gambia eller i Senegal eller slettet ved utgangen av 31.12.19. Det kan være slik at innløsning av Warrants er PetroNor's planlagte løsning for å nå en spredning på 25%.
https://newsweb.oslobors.no/message/474113

Hva betyr partnerskapet med Petronor for våre saker og ikke minst hva kan Adbu Dhabi bringe til bordet både for disse sakene og som styrke for selskapet i fremtiden? Her kan det komme pakkeløsninger og betydelige triggere på rekke og rad. Uten tvil en av de mest spennende aksjene ut året.

ANNEN NYTTIG INFORMASJON:

Selskapspresentasjon:
https://newsweb.oslobors.no/message/485005

Kontraktene på ROP og SOSP:
http://itie.sn/wp-content/uploads/2017/03/PSC-RUF-OFF-DEEP-PETRO-APC.pdf
http://itie.sn/wp-content/uploads/2017/03/PSC-SGL-offshore-Sud-DEEP0001.pdf

Kontrakten til Total på ROP:
http://itie.sn/wp-content/uploads/2018/04/CONTRAT-DE-RECHERCHE-ET-DE-PARTAGE-DE-PRODUCTION-Du2019HYDROCARBURES-RUFISQUE-OFFSHORE-PROFOND-TOTAL-PETROSEN.pdf



Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 08:51 11551

Tenker at vi starter en ny tråd "igjen" da den gamle ble lang. Regner med at dette blir den siste frem mot 4/11 hvor vi får en "avklaring" på SOSP, samt at vi kan håpe på en ICSID oppdatering denne uken.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.10.2019 kl 08:52 11527

RE - Har forsøkt å se rekkefølgen og ca. når de forskjellige triggerne vil inntreffe.Vi har truffet ganske bra så langt.

TRIGGERE SOM HAR INNTRUFFET:

12.09 - BYTTE AV NAVN TIL PETRONOR E&P / NY TICKER - KLAR
12.09 - TILDELING AV WARRANTS TIL TIDLIGERE EIERE - KLAR
24.09 - NYE HJEMMESIDER FOR PETRONOR E&P - KLAR
09.10 - UTSATT: Senegal utsetter sin lansering til 04.11

* Ærlig talt, om menigheten anser dette som triggere - ja, da står krona for fall ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 09:01 11427

Tenker at du ikke er ønsket her og så anbefaler jeg deg å gå inn på Oslo Børs og så velge den fliken der det står "intradag" og så bytte til feks "3 månender". Få gjerne hjelp hvis du ikke får det til. Så kan du jo Google triggere og se om du klarer å finne noen sammenheng.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Warom
21.10.2019 kl 09:01 11403

Denne er litt interessant, spesielt sett i lys av tidspunkt og at GNPC er «innblandet».

https://www.freedomnewspaper.com/2019/10/19/confidential-audit-document-leaked-forensic-audit-of-seven-soes-in-the-gambia-by-ernst-young-llp-in-uk-final-audit-report-august-2019-part-one/

5. «The auditors confirmed former directors of some SOEs are still signatories to their bank accounts and two of *GNPC accounts are in the control of the Office of the President with significant large cash outflows*. This started during in *2013 when funds from upstream activities were diverted from their intended use*. (section 8.188 page 379 of the report refers).
The report was submitted to Mamaburay Njie since August 2019 and from all indications nothing is being done by him to remedy or act on the recommendations quickly. Full details of their findings are contained in the attached,….»

Det som avsløres *kan være* helt avgjørende for vår sak mot Gambia (om den ikke løses nå via forlik), og det *bør i så fall gi oss masse leverage i forhandlinger*. Det at penger evnt fra APCL til slutt ikke havnet der det skulle(og da trolig er rent underslag). Det er jo ikke så mange andre selskap som drev med «upstream activities» på den tiden i Gambia.

Lurer på om kanskje denne de snakker om her er årsaken til følgende:


• September 20, 2019 - The Tribunal issues Procedural Order No. 4 concerning production of documents.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 09:11 11321

Dette var en meget spennende kobling. Vi har jo hele tiden hevdet at vi har betalt det vi skulle og de har jo på sin side nektet. Det må jo også være enkelt for oss å dokumentere det som har skjedd transaksjonsmessig på vår side. Tipper at det ikke er like greit på deres side fra denne perioden, men dette kan jo tyde på at de kanskje har funnet noe.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 09:15 11284

Kan være at Petronor er et selskap å vurdere for de som ønsker inn med en lang sikts horisont (2-5 år). Men alle som har warrants må en regne med at løpet nærmer seg å være kjørt. Det er litt over 2 mnd å få på plass alle forutsetninger og her snakker vi Afrika hvor en har holdt på i åresvis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Warom
21.10.2019 kl 09:20 11250

Det var nøyaktig det som var mitt poeng også i den koblingen. Vi har sagt vi har betalt, de har vel sagt det motsatte. Jeg er helt sikkert på at vi har den dokumentasjonen som beviser akkurat dette. Hva de evnt har "rotet med" når det gjelder de pengene kommer vel sikkert greit opp i voldgiften :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 09:29 11198

Nå vil forhåpentligvis Senegals lansering av nye lisenser 4/11 gi oss en pekepin om hva som er mulig å få til. Er ikke SOSP med så vil i alle fall jeg tro at noe er på gang. Er SOSP med så blir den jo bundet i lisensrunden i 6 måneder og kan således ikke være med i noen løsning for oss innen 31/12. Vi må også huske at vi kun må ha tilbake lisenser i Senegal eller Gambia og så få skrevet en kontrakt med free carry. Ledelsen skriver jo at de har jobbet under ventetiden og det er å anta at de har jobbet godt med akkurat denne delen. Personlig så har jeg både Warrants og akjer og venter nok litt til med å konkludere. Det positive er at vi uansett nå er PetroNor og at vi ikke lenger er avhengige av de gamle sakene, men det er selvfølgelig synd for oss gamle aksjonærer om de ikke slår inn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 09:32 11164

Intet nytt under solen som skinner over APCL / Pnor
Det er jo litt søtt da, Fkls tråd nr 5 har samme innhold og så er det ca 8 sider i hver tråd, som alle innholder autorepeat fra Thief og gjengen med samme løfter om snarlig oppgang. Dessuten innlegg fra Fake News Warom med obskure linker og konspirasjonsteorier.
8 sider med anslagsvis 40 innlegg pr side blir tilsammen 1600 "ulvehyl" om at kursen skal til himmels. Bortsett fra at Ulv Ulv syndromet om at kursen i morra skal stige skikkelig, har pågått i mange år -med titusenvis av innlegg . Rart ikke markedet tror på det ;-) ....Og i mens kursen som skal gå til himmels, fortsetter omsetningen å være på superlavt nivå, det omsettes noen hundretusen aksjer daglig av en milliard aksjer, Undres hva som skjer dersom noen plutselig må selge en stor pott.
Når det er sagt, håper jo at det ender bra. Uansett hvor patetisk dette er..
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Liverbirds
21.10.2019 kl 09:37 11134

Helt enig med deg i at det du skriver er patetisk skriving, brumlemann
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 09:38 11119

Lurer på hvem den patetiske her er🤪Og leseferdigheter som en 6 åring!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 09:46 11075

Det blir jo også lettere å akseptere oss igjen hvis de kan finne bevis på at de forrige styresmaktene fikk pengene og underslo dem.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 09:53 11042

Analytikerens,hvorfor må man ha lang horisont for å gå inn i PNOR?🙂Virker ikke som du følger med i det hele tatt. PNOR har akkurat kommunisert at de skal bli et betydelig olje og gass-selskap innen 3 år.Med 300mill i reserver og 30.000 fat om dagen i produksjon.Får å nå dette, må ting begynne å skje NÅ!!Så her trenger man ikke veldig lang horisont,hvis PNOR skal levere som de "lover"!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 09:58 10996

Hva er ditt problem Brumle? Dette er et forum for diskusjon av aksjer, herunder selskapsmeldinger, artikler, teorier, meninger osv. Har du ikke fått med deg hva som er meningen med forumet? Den eneste som kommer bevisst med fake news er jo deg og ris. 10% av 2650? Du bidrar ikke med noe som helst her inne, foruten å kritisere at vi bruker forumet til den hensikt det er laget for. Du dokumenterer ingen av dine påstander. Det gjør så og si alle de gode skribentene her inne. I tillegg kommer du med uttalelser om ting du ikke har satt deg godt inn i, gang på gang. Jeg anbefaler deg å lage din egen tråd og så får du holde på der. Selvfølgelig skal det legges ut både selskapsmeldinger, artikler, teorier, meninger osv. her, det er jo KUN det forumet er laget for. Kanskje holde deg til aksjen og ikke gå ut mot personer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
21.10.2019 kl 10:05 10954

Tror du ikke dette er snakk om å kjøpe seg inn som partner i et eksisterende felt. Hvordan skal det ellers være mulig å tallfeste reserver og produksjon? De kan øke i Kongo Brazzaville, men ikke til disse nivåene. Ikke kan de rekke det på tre år heller. Det er fullstendig urealistisk.

Nei, jeg tror forhandlingene i Nigeria har kommet veldig langt siden de er så høye og mørke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 10:12 10900

Helt enig,veldig troa på at de lander nigeriadealen🙂Nettopp pga denne voldsomme målsettingen,som kom ut av intet,og at de har en så kort horisont,bare 3 år.Og da skal produksjonen mer enn 10dobles og reservene nesten gå 40 gangeren!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.10.2019 kl 10:35 10810

Nei du har nok helt rett i det - se bare på alle triggere som har gått inn:

(1) Navneskifte

(2) Ny webside

(3) Færre direktører

(4) Enda en fordyrende rettsak med risk om erstatning

* Så ja, her er dert mye spennende på gang og nye visittkort, penner og brusopptrekkere med firmalogo kan jo bli de neste triggerne som dukker opp som troll i eske ...;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 10:36 10791

Har egentlig ikke noe problem jeg, og i all beskjedenhet vil jeg si at jeg har hatt 100 % rett hittil, - enten det gjelder i diskusjoner med Risch og andre , - eller med veddemål / forsøk på veddemål med Warom og q10ps. Helt siden jeg veddet om at kursen skulle under kr 3 og fikk ikke gevinsten... har jeg dessverre brukt tid på lese noen innlegg av og til om APCL / Pnor. Må si jeg er på en måte imponert over stamina i haussingen, men på den annen side - hvilket var mitt poeng, så er det åpenbart nytteløst - ingen kommer til å tro på dere haussere, før noe reellt skjer.
Selvsagt tar dere mannen og ikke ballen. Hvis det er et åpent forum, må det vare tillatt å diskutere generelt innholdet i de trådene som legges frem - det er jo stort sett det samme mølet hver dag- - hvilket var mitt poeng.
Jeg kjøper ikke helt argumentet / konspirajsonsteorien at siden det var korrupsjonog underslag i forb. med APCL, så skal det liksom komme Pnor tilgode nå.
Men hvis jeg har skrevet noe som er galt, gjerne arrester meg for det. Jeg innrømmer å ha bommet litt på detaljer et par ganger, men i det store og hele har jeg hatt rett hele veien...
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 10:57 10729

Selvfølgelig skal det være åpent for å diskutere,men da må man kunne lese hva andre skriver og ikke vri det til noe annet,som du ofte gjør.Enten bevisst eller er leseferdighetene ikke helt på topp.Og så må man ikke komme med faktafeil,som er åpenbare, da blir det bare møøøøøl!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 10:59 10708

Nei, du har ikke hatt rett. Du trodde jo til og med at vi kun hadde en produksjon på 10% av 2650. Det sier vel mye om hvor mye du vet om dette caset og hvor mye rett du har hatt. Sånn, da har jeg arrestert deg igjen. Du svarer selvfølgelig ikke på akkurat den, slik som du pleier å gjøre hver gang du blir arrestert.

Jeg vil derimot hylle deg for at du da forutså fusjonen med PetroNor i og med at du har hatt 100% rett. Det er vel det eneste jeg selv ikke har sett komme. Jeg regner med at du innser at du faktisk har uttalt deg om veldig lite og ikke minst satt deg inn i tilsvarende. Du skriver jo stort sett om at andre legger ut fake news og det er definitivt feil. Arrestert igjen.

Dersom du skal komme med påstander som kategorisk avviser det alle andre skriver så må du komme med dokumentasjon. Det gjør du aldri, for det finnes selvfølgelig ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Dragovic
21.10.2019 kl 11:17 10650

Jeg er forholdsvis ny aksjonær (siden i sommer), så jeg kan åpenbart ikke selskapet til fingerspissene. Men det som skurrer er jo at det er enkelte her inne som er ekstremt positive til aksjen, helt uavhengig av hvordan kursen beveger seg. Når man i tillegg lager en liste over triggere, som isolert sett er kult at noen tar seg tid til å sette opp (kudos!), så blir det nesten komisk å legge inn ny nettside??!! som en trigger. Så lister noen opp alle "triggerne" som har inntruffet siden i sommer, er minst like positive til aksjen, fortsetter å utelukkende tolke alt i positiv retning. Men hva så med aksjekursen? Det har falt og falt, på mikroskopisk omsetning. Mulig at det vil smelle når det kommer en reell melding som er udiskutable positiv, men enn så lenge så er fasit AKSJEKURSEN og ingenting annet.
Det dere sier med denne oppjusterte produksjonen, er jo en regelrett oppjustert guiding, eller hva? Hvis dette er veldig sannsynlig at selskapet vil innfri, så vil jeg gjerne høre deres svar på hvorfor dette ikke gjenspeiler seg i kursen? For meg så frem står et par at dere skribenter som utrolig naive. Det er bra at noen kommer med litt motargumenter og stiller dere største optimister litt til veggs. Man må ha et litt mer balansert argumentasjonsrepetoar for å fremstår troverdig. Dere kommer ikke unna at kursen faller og faller, aldri så mye rett dere mener å ha.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
hofa
21.10.2019 kl 11:31 10600

Det er ens for alt olierelateret, jeg har DNO, IOX og Archer, sidstnævnte tjener mere om året end aktieværdien, vel nok mafiabørsens billigste. Når investorerne finder ud af at olie ikke kan undværes de næste 50 år så sker der noget, det er kun et spørgsmål om tid
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 11:31 10594

Du skriver:"Det dere sier med denne oppjusterte produksjonen, er jo en regelrett oppjustert guiding, eller hva? Hvis dette er veldig sannsynlig at selskapet vil innfri, så vil jeg gjerne høre deres svar på hvorfor dette ikke gjenspeiler seg i kursen? For meg så frem står et par at dere skribenter som utrolig naive. "

Naive?Når man investerer i en aksje,tar man gjerne hensyn til det ledelsen skriver og guider.Gjør man i ALLE selskap.Tror man ikke på ledelsen,kjøper man selvfølgelig ikke aksjen.Så hvis du har kjøpt aksjer i PNOR,og mener at vi som tror på det ledelsen skriver,er naive.Ja,da skjønner jeg ikke hva du ser etter når du investerer 🙂Kanskje et selskap hvor guidingen er dårlig og du heller ikke tror på ledelsen,så blir resultatet kanskje bra.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 11:35 10554

Ok , jeg kan ikke huske jeg har hevdet bastant at det er 10 % av 2650. I så fall var det ment som et spørsmål.
Dere haussere har jo lagt ut i det vide og det brede om 30 000 produksjon om 3 år. Kunnskapsrike "Att og fram" forklarte jo på Xinvestor at det nok ville være en del prosent av denne produksjonen som evt kunne tilfalle Pnor. men denne saklige infoen har dere som har hausset om 30000, vært like tyst som i graven.
Jeg gidder virkelig ikke å gå i polemikk med deg mer, men det er et faktum at omsetningen er minimal og kursen stort sett faller og faller. Ikke noen vits ellers å diskutere med noen som er ufeilbarlige. ;-)
De gangene jeg har skrevet, er det som regel fordi min magefølelse tilsier at det som hausserne predikerer, ikke komme til å skje. Men som sagt, jeg håper for aksjonærenes skyld at kursen stiger og stiger basert på noe som er sant.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 11:35 10546

Ok , jeg kan ikke huske jeg har hevdet bastant at det er 10 % av 2650. I så fall var det ment som et spørsmål.
Dere haussere har jo lagt ut i det vide og det brede om 30 000 produksjon om 3 år. Kunnskapsrike "Att og fram" forklarte jo på Xinvestor at det nok ville være en del prosent av denne produksjonen som evt kunne tilfalle Pnor. men denne saklige infoen har dere som har hausset om 30000, vært like tyst som i graven.
Jeg gidder virkelig ikke å gå i polemikk med deg mer, men det er et faktum at omsetningen er minimal og kursen stort sett faller og faller. Ikke noen vits ellers å diskutere med noen som er ufeilbarlige. ;-)
De gangene jeg har skrevet, er det som regel fordi min magefølelse tilsier at det som hausserne predikerer, ikke komme til å skje. Men som sagt, jeg håper for aksjonærenes skyld at kursen stiger og stiger basert på noe som er sant.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.10.2019 kl 11:37 10530

Vel,

man kan si mye om bamse men at han kan lese og ikke minst forstår det han leser - ja det har han bevist at han gjør bedre enn snittet av det menigheten presterer ....

Vridninger av sannheter og etablering av egne halvsannheter er vel akkurat det menigheten er flinkest til, men vi bør vel også utgå fra at akkurat det er gjennomskuet for lengst av de fleste, men så er det alltid noen nye da som går i faktafeil fella og det er jo det triste ....

Så og gjenta alle disse forvridde sannheter og halvsannheter over 5 tråder, 50 sider og flere hundre innlegg gjør de jo ikke til noen sannhet, men ingen skal komme og si dere ikke har prøvd og dere vil sikkert og dessverre fortsette med akkurat det - og akkurat det er vel det aller sikreste ved hele caset ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 11:42 10499

"Kunnskapsrike "Att og fram" forklarte jo på Xinvestor at det nok ville være en del prosent av denne produksjonen som evt kunne tilfalle Pnor. men denne saklige infoen har dere som har hausset om 30000, vært like tyst som i graven. "

Så du mener at disse 30.000 PNOR skriver om på hjemmesiden ikke stemmer?At egentlig ledelsen mener at vi bare får en del av det,hvis de når 30k?🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tuja
21.10.2019 kl 11:43 10474

Hva er sannheter og usannheter relatert til at PNOR når det gjelder guiding på hjemmesiden, forventninger til forlik på SOSP, A1-A4, og forventninger om snarlig avgjørelse på en langt framskredet deal i Nigeria? Det er flust av triggere som kan komme i nær framtid. Så er det opp til hver enkelt hvordan man posisjonerer seg.

Enkelt og greit. :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 11:45 10455

Nå er jo du like ille som brumle da,så ikke rart du mener han kan lese og forstå,uten å vri på ting🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 11:48 10426

Og kan du kort si hva denne Attogfrem sa om den eventuelle 30k produksjonen?Kan ikke huske han har skrevet noe som du antyder.Tror jeg du NOK en gang har misforstått hva noen skriver🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 11:52 10402

Han mener vel at en slik enorm produksjon,målt mot det vi har i dag,Ikke kan komme av utviklingen av dagens felter. At for å nå dette målet,må det kjøpes produksjon.
Og avtalen i Nigeria er nettopp en slik trigger,som vil øke produksjonen🙂At de da plutselig kom med denne målsettingen,når de har jobbet med denne avtalen i Nigeria i mange måneder og det nærmer seg en avgjørelse,kan jo være tilfeldig eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 11:54 10390

Det er vel egentlig ikke mulig å gi et kort svar på dette, men jeg skal forsøke. Først vil jeg si at du kommer med et godt innspill. Det er ikke motargumenter som er problemet, selv om det sikkert kan virke slik, de tar vi imot. Det er de motargumenter som er direkte feilaktige påstander uten dokumentasjon som er problemet.

Listen over triggere inneholder alt som er kjent at skal skje i løpet av året. At nettsiden havnet der kan man godt være uenig i, men kursen gikk altså når den ble lansert. Her fikk selvfølgelig de nye estimatene også mye å si.

Ja, aksjekursen har falt til under reell verdi på den nye selskapet, men vi som sitter godt i aksjen ser litt fremover og er derfor ikke urolige over dagens kurs. Petronor er ikke som APCL, vi har skikkelige verdier i bunn, sterke eiere, god økonomi og ikke minst gode utsikter. Det er egentlig veldig lite å plukke på det nye selskapet som i mine øyne bare kan gå oppover. Derfor er jeg positiv. Ser vi på det som går så er det små volum og i realiteten så sitter bare alle og venter på "triggerne" eller den naturlige utviklingen som selskapet vil ha. OG så kommer vi til det negative. Først så har vi en arv fra APCL. Den er det nok fremdeles mange som husker og man vil helst ha sikre nyheter før man går inn. I tillegg så er det jo ingen garanti for at noen av våre triggere slår inn, verken fra APCL eller Petronor. Det positive er at verdiene er der i dag, det negative er at den fremtidige verdiøkningen ikke er sikker nok for mange. Da snakker vi altså ikke om vår allerede planlagte økning i produksjon, men altså disse tilleggstriggerne. Jeg vil tro at mye av kursfallet er tradere som har ventet at ting skulle gå i positiv retning og mye fortere enn det vi nå ser. Jeg tror at tid er den største faktoren til kursfallet, samt at det er mye å sette seg inn i og derfor litt avskrekkende å gå inn i for flere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Warom
21.10.2019 kl 12:18 10295

Tja.......

rischioso
07.08.2017 kl 00:29847
________________________________________
AttOgFram skrev D_invest, ser ingen spesiell grunn til at voldgiftsretten IKKE skulle ta dette opp om APCL ville gå..

AF
dette er tydeligvis ikke her du er mest bevandret.
Oppfordrer deg til å lese deg opp.
Like feil er vinklingen om muligheten for at gambiske myndigheter gir lisensene til andre i mellomtiden.

Det er et brudd på noe av det mest grunnleggende innenfor jussen - man kan ikke gjøre noe som helst med noe som er omtvistet før det foreligger en enighet og/eller en dom.

Av samme grunn vil det heller ikke være noen andre som vil ta i disse før en avklaring foreligger.

rischioso
07.08.2017 kl 00:32827
________________________________________
brumlemann skrev att og fram takk for bekreftelse at Mirabaud er aksjonær. Det burde ikke bety noe, det er jeg enig i..

brumle

RE - Jeg vet jo godt at du er subjektiv, Qtips. Men det betyr at alt du skriver selvsagt er farget av dine økonomiske motiv. Det lyser lang vei. Derfor skriver jeg helst ikke om mine aksjer

* Du kvalifiserer herved for tittelen som årets forum klovn - ingen over og ingen ved siden...:)))


rischioso
07.08.2017 kl 20:25346
________________________________________
D_invest skrev Helt klart ulike tolkninger av lovverket, og det skulle jo bare mangle egentlig, juss er ingen eksak..

Dette handler om mer enn kun kostnaden på voldgiften - egentlig uinteressant om den koster 1 eller 2,5 m dollar - det er risken for hva som blir det endelige utfallet (dommen) - saken som helhet, hvilke signaler det sender ut og ikke minst tiden voldgiften tar (+/-12mdr) hvor progresjon på feltene vil være fraværende.

Summen av alt dette må måles opp i mot alternativet om å komme til enighet med APCL NÅ - og det er nok gjort siden termineringsVARSELET lar vente på seg - det er nå 12mdr siden lisensPERIODEN gikk ut (1 sept 2016).
Redigert 07.08.2017 kl 20:28

rischioso
APCL06.08.2017 kl 22:471645
________________________________________

Baisserkorpset er desperate etter at de nå har skjønt at det virker å være som Pace har meldt - at selskapet har en juridisk sterk sak.
Men til tross for støyen så kan mye nyttig fakta hentes ut her:

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21643335

For å prøve å demme over fakta som er kommet til overflaten så spammer de trådene i håp om at akkurat disse fakta skal komme i skyggen slik at de selv får posisjonert seg før raketten tar av noe den med største sannsynlighet vil gjøre og det i nærmeste fremtid når vi legger følgende til grunn:

rischioso
02.08.2017 kl 16:231219
________________________________________
nad.oslo skrev Gizzy Hva er det du irriterer deg over? Jeg har muligens mer tap enn deg, men det jeg skriver da e..

Nad,

jeg forstår frustrasjonen din til det fulle nettopp fordi jeg har arbeidet innenfor olja i 5 år i afrika så jeg kjenner godt til både kulturen og uforutsigbarheten.
Jeg måtte lære meg og stemple ut av Norge og stemple inn i Afrika hver gang jeg reiste på jobb nettopp fordi der nede kan du ikke tenke norsk...

Så at ting endrer seg mer der enn hva man er vant til her er ingen overraskelse og av samme grunn er det heller ikke så lett for ledelsen å skulle kunne formidle ting da det gjerne kan være endringer i det de sender meldingen.

Det står respekt av hva selskapet har fått til og det skal bli spennende å se hva de får til videre. Jeg er av samme grunn overbevist om at de vil klare å få til en løsning - det bare må gå i afrikanernes tempo og når det passer dem - hvis ikke dag så kanskje i morgen...)

rischioso
02.08.2017 kl 17:131022
________________________________________

Jan sin påstand er basert på hva han finner i sitt eget hode noe du sikkert kjenner deg igjen i.
Min antagelse baserer seg på lisenskontrakten for A2 og A5 (Erin) noe som med største sannsynlighet ligger nærmest.
For meg så virker det som at selskapet har en god sak noe selskapet også har gitt klart uttrykk for.

Så får den enkelte gjøre seg opp sin egen mening, men det burde man gjøre basert på "reell" informasjon som er tilgjengelig og ingenting annet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
tuja
21.10.2019 kl 12:24 10281

He he, ja, det blir vel som å skyte seg selv i foten.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 12:26 10262

Ingen over og ingen ved siden :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 12:28 10248

AttOgFram @AttOgFram
14:30
"Ottar Tvedten det er et altfor enkelt regnestykke. For det første sier de (som thief også sier) oljeekvivalenter, men videre så skal det som regel enten betales royalties eller det er en PSA (produksjonsdelingsavtale), der landet selv beholder en god del av verdien på oljen/gassen. Så det som beholdes som profit oil kan godt komme ned på 5 til 10 dollar pr fat. Men bevares, del tallet ditt på 10 (helt vilkårlig) og bruk en oljepris på 60 fat om dagen, blir det jo fortsatt 480 millioner NOK pr år. Det er penger det også!"
Slik jeg oppfattet skrev flere av dere at de 30 000 fatene (ikke oljeekvialenter) ville bety inntekter på 4, 8 millarder pr år.
Spørsmålet er om oljeprisen holder seg på 60 dollar og om hvilke investeringer (emisjoner) Pnor må foreta for å få til denne produksjon i denne størrelsesorden. Når det gjelder det første, tror jeg det i løpet av de neste 3 årene, skjer en omvelting i verdenssamfunnet, og jeg kan godt argumentere for hvorfor det kan bli en resesjon og at oljeprisen kommer til å falle fordi utviklingen av alternative energikilder, resirkulering og overgang til ny teknologi (som f. eks. fly og skip med elektrisk energikilde) til å begynne med ta bort veksten og også etterhvert redusere verdens etterspørsel etter olje. Har tidligere diskutert utvikling på oljeprisen, og har også hatt rett der :-)
Ps:
Brumlemann - Meget beæret over "å bli kvalifiserert til tittelen " årets forum klovn - ingen over og ingen ved siden "- av Warum
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.10.2019 kl 12:40 10209

Warom,

å ta ting ut av en sammenheng i den hensikt å skulle vri det til sin fordel er jo også noe menigheten er best på så det kom jo ikke som noen overraskelse og det er ikke første gangen det er blitt gjort.

Å komme drassende med flere år gamle innlegg som forteller noe før endringer av betydning i caset skjedde faller jo på sin egen urimelighet, men styrker heller forståelsen av at jeg kjenner caset bedre enn de fleste.

Hadde jeg hatt noe å skjule så hadde jeg som mange andre slettet innlegg fortløpende noe jeg ikke har gjort nettopp fordi jeg kan stå for det jeg deler i motsetning til visse andre ...

Så får den enkelte selv dra sine slutninger basert på akkurat det ... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
thief
21.10.2019 kl 12:41 10249

He..He,var selv med å diskutere dette🙂Hvor står det bare en del av 30.000 her??Du har igjen misforstått/Ikke klart å lese.
NEI,flere av oss mente ikke 30.000 fat gav 4.8millarder i inntekter.Ottar tok bare et meget forenklet regnestykke på inntektene,ingen andre som skrev noe om det.Og jeg påpekte bare,som du ser,ovenfor ottar at det var snakk om oljeekvivalenter.Og at inntektene blir litt mindre,pga at det da er noe gass også.Og det Attogfrem mener med en liten del av,er overskuddet/profiten🙂Inntektene er så og si riktig som Ottar skrev,Attogfrem påoekta bare at overskuddet ble mindre.Og det skjønner jo alla,at overskuddet blir en del av inntektene.Du rører så mye!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
FkL
21.10.2019 kl 12:41 10233

Hjelpe meg, skulle dette "bevise" din påstand om at vi kun fikk en del av 30k? Det er selvfølgelig aldri påstått av AttOgFram og du har misforstått totalt igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare