COV-Norne øker kursmålet til NOK 150 (100), enorm vekst innen DP


Norne kom i dag med en ny analyse på COV og hever kursmålet fra kr.100 til kr. 150. De ser et enormt vekstpotensial innen digital patologi, hvor markedet vil øke fra USD 20 i 2020, via USD 250 i 2022 og USD 700 i 2024. Norne har i sin analyse antatt 3% markedsandel (som jeg synes kanskje er litt lavt) i 2024, men uansett kommer de frem tl at COV i 2024 vil få en omsetning på MSEK 319 og EBIT på MSEK 179. COV har ingen rentekostnader og skattesats på 21%, så da blir resultat etter skatt ca. 141 MSEK. Dvs resultat pr aksje på ikke mindre enn 18,4. Personlig synes jeg da at kursmål på NOK 150 er litt lavt, siden vi da får en P/E på kun 8,15.De fleste vekstselskaper som NOD og Tomra har i flere år hatt en P/E på 50-60, så ved en slik prising ville kursen til COV blitt NOK 1.000.
Dette er litt lek med tall, men sier litt om potensialet til COV, siden de er et lite selskap med få aksjer. I dag tror jeg vi ser NOK 100 for første gang siden 1997/1998 i COV (toppet ut den gang på NOK 155).

DP market presents enormous growth potential

We keep our bullish stance on COV share ahead of 3Q report on October 24th. Our model was extended and adjusted according to COV’s estimates for DP market and we increase our TP to NOK 150/sh (100 previously). We see enormous growth potential for the company and first fruits of the endeavour into DP market to be seen already next year.

Image Enhancement business to continue doing well in 3Q
ContextVision (COV) will release its 3Q report on October 24th. We expect sales of SEK 22.3m and EBITDA of SEK 6.8m, representing a modest top line growth of 2.0% YoY and EBITDA margin of 30% (flat QoQ). Comparison on EBITDA is irrelevant on a YoY basis due to the company starting to capitalize significant development costs only from 4Q18. The bottom line should still be well above zero at SEK 3.4m, albeit a bit lower QoQ due to 3Q being a seasonally weaker quarter. Nevertheless, it is impressive to see the company’s existing Image Enhancement business to continue on a profitable growth path that mostly finances the endeavour into the very promising Digital Pathology field.



Digital Pathology provides enormous room for growth
Naturally, the key focus from investors currently is the company’s entry into the Digital Pathology (DP) market. COV estimates the relevant part of the DP market to grow from USD 20m in 2020 to a massive USD 250m by 2022 and even more impressive USD 700m by 2024. This provides plenty of room for growth for many who enter the DP market including COV. We hope to see first sales from DP early next year, as the company is very close to releasing its first Decision Support Tool for prostate cancer (INIFY Prostate) for sale this year.

TP raised to NOK 150/sh (100 previously) and Buy reiterated
Following the meeting with the company and after including COV’s own estimates of the DP market into our model (extended to 2024), our DCF returns a fair value of NOK 150/sh (100 previously). This is based on an estimate that COV will be able to maintain 3% DP market share by 2024. This demonstrates the strong growth potential and sensitivity to long-term estimate changes to valuation. All in all, we keep our Buy recommendation at a higher TP of NOK 150/sh (prev. 100) awaiting DP market entry and exciting months and years ahead.

bulleye
21.10.2019 kl 11:06 1793

Da tippet jeg rett om at vi passerte NOK 100 i dag. Fortsatt er det nærmere 50% opp til Nornes konservative kursmål på NOK 150. Med Nornes estimater på inntekt og resultat de neste årene vil jeg si at NOK 500-600 er et mer realistisk nivå på hvor vi ender i 2023-2024. Her er det bare å slenge seg på før "COVtoget forlater perrongen".
utepils
21.10.2019 kl 17:37 1684

Synes det er litt sprekt av Norne å komme med et kursmål i et såpass uoversiktlig marked. Eneste jeg føler meg sikker på, er at hvis COV lykkes med den nye satsingen, så blåser man ekstremt langt forbi 150 Kr pr aksje
bulleye
21.10.2019 kl 23:16 1603

Utepils, jeg synes ikke det er særlig sprekt av Norne å øke kursmålet til 150,-. Markedet er ikke uoversiktlig og Fredrik Palm (CEO) var ganske klar på spørsmål fra Brynjulf Skaugen (Bras Kapital as som har 350.000 aksjer i COV og er 5. største aksjonær) om han mente at digital patologi ville bli en suksess.
Fredrik Palm sa at man aldri kunne garantere noe, men sannsyligheten for ikke å lykkes var minimal. I de påfølgende dagene «støvsuget» Skaugen markedet for COV aksjer og økte beholdningen med 18.686 slik at han pr 30.09 hadde nevnte 350.000 aksjer. Palm ga også et klart råd om å sitte på aksjene og var klar over at det var mange av de største og mest langsiktige investorene som var på presentasjonen. Både Palm og Skaugen har fått helt rett, her er det to valg: øke beholdningen eller sitt i ro. The trend is your friend.
Redigert 21.10.2019 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
utepils
22.10.2019 kl 10:34 1517

Mulig jeg formulerte meg dårlig. Norne kommenterer et markedsestimat som er 700M USD i 2024. Det jeg mente er at det fortsatt er litt uoversiktelig hvor stor andel av dette som ligger innen for det Contextvision kan levere til. I tillegg legger de opp til 3% markedsandel. Noe jeg ikke helt ser hvor de tar fra. Kjenner de til potensielle konkurrenter og hvor langt fremme de ligger i utviklingen? Jeg tror de får større markedsandel innenfor det området de skal konkurrere i.

Ellers er det som du sier, tror nok Fredrik Palm har en ganske god følelse for hva beta-testingen har gitt dem og hvor sikker han føler seg på at dette snart vil føre til flere installasjoner og økt salg.
bulleye
22.10.2019 kl 13:46 1464

Da er jeg mer enig med deg utepils. Ut fra de samtalene jeg har hatt med Tomas Skeivys er nok markedsandelen "litt tenk på et tall" og at han av den grunn har lagt seg litt lavt. Innen bildediagnostikk har COV en markedsandel på nærmere 50% (totalmarked på ca. 200 MSEK), tror nok ikke de noen gang oppnår det innen DP, men Palm var sikker på at det var COV som ville være de første som kom med et produkt innen DP. Det vi også skal ha i mente er at COV nå hopper over forhandler leddet og av den grunn vil oppnå vesentlig høyere marginer, ved salg direkte til sluttbruker og ikke via hardwareleverandørene. Ingen kan spå om fremtdien, men jeg synes fremtiden for COV ser meget lys ut!
bulleye
23.10.2019 kl 09:23 1366

Særdeles skuffende kursutvikling i dag. Ned til kr. 98 og en eller annen solgte 20.000 aksjer på like under 98. Skal bli spennende å se hvem som kjøper og selger.
I morgen kommer COV med tallene for Q3, Norne antar et resultat før skatt på MSEK 4,3 sammenlignet med MSEK 0,4 i Q3 2018 og en omsetning på MSEK 22,3 sammenlignet med MSEK 21,9 i Q3 2018. I årets to første kvartaler har COV økt omsetningen med litt over 7% og jeg tror nok at Norne ligger litt lavt når det gjelder antatt omsetning. Mitt tips er MSEK 23,5 og resultat før skatt på nærmere MSEK 5,0. Uansett er ikke resultatet for Q3 avgjørende, men hva de sier om fremdrift og lansering av DP.
bulleye
24.10.2019 kl 08:42 1250

Fasit ble noenlunde midt mellom hva Norne og jeg antok. Men det mest interessante var at de allerede nå har signert an avtale for DP og flere ligger i "pipeline". Nå er det bare å se frem til lanseringen av DP (INIFY-prostata) og dette vil med stor sannsynlighet medføre at langt flere vil få opp øynene for COV. Forøvrig inngikk selskapet 3 nye kundeavtaler i kvartalet og det var stor interesse på European Congress of Pathology i Nice når Dr. Filippo Fragetta fra Ospedale Cannizzaro i Catania demonstrerte hvordan prototypeversjonen av INIFY-prostatascreening ble integrert i deres laboratorieinformasjonssystem (LIS), som effektivt støtter arbeidsflyten i en biopsiprosess.

STOCKHOLM - 24. oktober 2019 – ContextVision, et medisinsk teknologiprogramvarefirma som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens, fikk et sterkt tredje kvartal i 2019 med et bra tilsig av nye kunder, samt at det første produktet innen digital patologi gikk inn i betatesting-fasen. Salget i tredje kvartal endte på 23 MSEK, mens omsetningen vokste med fem prosent sammenlignet med tredje kvartal i fjor. Driftsresultatet gikk i pluss med 4,6 MSEK.
«Vi fortsetter å levere et sterkt salg, samtidig som vi bygger ut vår produktportefølje og legger til nye kunder. I ContextVision er vi opptatt av å utvide produkttilbudet, ettersom vårt første produkt innen digital patologi er i betatesting-fasen», sier administrerende direktør Fredrik Palm i ContextVision.
Digital patologi
ContextVisions digitale patologiprodukt INIFY Prostate ™ er for tiden i betatesting-fasen. Selskapet har sett stor interesse for produktet med en signert avtale og flere i påvente av etiske godkjenninger. Mens disse kontraktene blir ferdigstilt, samler selskapet sluttdata for algoritmeverifisering.
Selskapet deltok på European Congress of Pathology i Nice, Frankrike, i dette kvartalet. Konferansedeltakerne viste stor interesse. Dr. Filippo Fragetta fra Ospedale Cannizzaro i Catania demonstrerte hvordan prototypeversjonen av INIFY-prostatascreening ble integrert i deres laboratorieinformasjonssystem (LIS), som effektivt støtter arbeidsflyten i en biopsiprosess.
For tiden har ContextVision et klart fokus på prostatadiagnostikk innen digital patologi. Selskapet avsluttet imidlertid et forskningsprosjekt delvis finansiert av det svenske innovasjonsbyrået, Vinnova, med sikte på et AI-basert beslutningsstøtteverktøy for å identifisere og klassifisere lungekreft. ContextVision planlegger å fortsette forske å trene dype lærings-modeller med data anskaffet i løpet av dette prosjektet.
«I dette kvartalet så vi fortsatt bra interesse for INIFY Prostata og vi har nå gått inn i en ny viktig fase. Mens betatestingen pågår, fortsetter vi å få verdifull informasjon, sikrer ytterligere betatestkontrakter, og fokuserer på vekst innen digital patologi. I tillegg avsluttet vi et viktig forskningsprosjekt med fokus på lungekreft», sier Palm.
Medisinsk bildebehandling
Salget i Asia økte med 10 prosent sammenlignet med tredje kvartal i fjor. Tre nye kundekontrakter, en innen røntgen og to innen ultralyd, ble signert i løpet av kvartalet, noe som bidro til de sterke salgstallene.
I Amerika ser selskapet fortsatt salgsvekst i tråd med forventningene etter inngåelse av langsiktige kontrakter tidlig i 2019. Salget økte med 15 prosent sammenlignet med tredje kvartal i fjor.
Salget i Europa falt med syv prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Vi har nå sett den fulle effekten av at en kunde, utfaset et av produktene våre.
Gunstige valutaeffekter fortsatte å støtte topplinjen i kvartalet.
«Et sterkt globalt salg fortsatte i tredje kvartal, med bra tilsig av nye kunder. Vi har en solid produktportefølje, et bredt kundegrunnlag, samt en god pipeline med potensielle kunder. Vi er optimistiske med tanke på fortsatt vekst, når vi nå går inn i fjerde kvartal», sier Palm
Redigert 24.10.2019 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
bulleye
24.10.2019 kl 08:55 1228

Norne med oppdateringen etter Q3 rapporten. Ingen endringer av betydning.

Solid and in-line 3Q figures, while DP on track for market launch soon

ContextVision’s 3Q figures were solid and largely in line with our estimates. Progress in Digital Pathology seems to be good and the company is in the final stages before the market launch. Therefore, our estimates and TP should not change much and our Buy recommendation stays.

Solid 3Q figures and in line with expectations
ContextVision (COV) released its 3Q19 report this morning with sales of SEK 23.0m being 3% higher than our SEK 22.3m estimate, while EBITDA of SEK 6.8m was spot on our estimate. Cash position was at SEK 37m at the end of the quarter, only SEK 2m lower QoQ despite the significant spending on (CAPEX and OPEX) Digital Pathology.



Image Enhancement doing great
The existing Image Enhancement business is doing well, delivering a healthy 5% growth YoY and close to 45% EBITDA margin. Three new client contracts were signed during the quarter.

Digital Pathology in beta testing – market launch soon
First Digital Pathology product (INIFY Prostate) is still in Beta testing phase. Ethical approvals take more time than was initially expected. However, the project seems to be well on track for market launch soon. Lung Cancer decision support tool (second likely product in Digital Pathology) is also moving forward and research project partly funded by Swedish innovation agency was completed.

Positive stance to be reiterated
We are likely to keep our estimates largely unchanged following the 3Q report. Our TP of NOK 150m and Buy recommendation also stays awaiting market launch of the first Digital Pathology product INIFY Prostate.

bulleye
24.10.2019 kl 09:58 1180

For en gangs skyld omtaler Finansavisen og har en positiv vinkling på resultatet til COV, men de har ingen omtale angående det som vil bety noe i fremtiden og grunnen til at aksjen har steget over 80% i år, nemlig DP som lanseres hvilken dag som helst.

Aksjen hoppet fem prosent i åpningsminuttene etter kraftig resultatvekst i tredje kvartal.
ContextVision melder om et resultat etter skatt på 3,38 millioner svenske kroner i tredje kvartal 2019, mot 351.000 svenske kroner i samme periode året før.

Resultatet per aksje ble 0,44 svenske kroner, mot 0,05 svenske kroner ved samme korsvei i fjor.

Resultatet før skatt ble 4,48 millioner svenske kroner, sammenlignet med 362.000 svenske kroner året før.

Driftsinntektene beløp seg til 22,98 millioner svenske kroner, sammenlignet med 21,89 millioner svenske kroner i tredje kvartal 2018.

Salget i Asia økte med ti prosent til 13,1 millioner svenske kroner, mot 11,9 millioner svenske kroner i 2018. I Europa falt salgsinntektene til 6,8 millioner svenske kroner, mot 7,3 millioner svenske kroner året før. I USA økte salget med 14,8 prosent til 3,1 millioner svenske kroner, mot 2,7 millioner svenske kroner året før.

Driftsresultatet endte på 4,56 millioner svenske kroner, opp fra 363.000 svenske kroner i tredje kvartal 2018.

Svakere kontantstrøm

I slutten av september satt selskapet på 37,37 millioner svenske kroner i likvider, mot 40,8 millioner svenske kroner i samme periode året før.

Selv om resultatet økte kraftig, endte netto kontantstrøm i minus 2,33 millioner svenske kroner, etter at selskapet brukte 4,55 millioner svenske kroner på investeringer. Dette er et stort fall fra netto kontantstrøm på 3,75 millioner svenske kroner i pluss i tredje kvartal 2018.

Onsdag stengte aksjen på 100 kroner. Det siste året har den steget 77,3 prosent, mens den er opp 81,2 prosent hittil i år.

Aksjen hoppet fem prosent i åpningsminuttene torsdag.
utepils
24.10.2019 kl 10:26 1156

Selv om det er DP markedet mye er fokusert på, og der det største potensialet ligger, skal man ikke undervurdere dagens portefølje også. Står blant annet at USA virker å være på gang nå, et marked som har vært svakt i flere år. Med tanke på omtrent 90% av økt omsetning går rett på bunnlinjen er dette også meget spennende. Fra rapporten:

In Americas we continue to deliver better and better sales
which is in line with our expectations after signing long term
contracts earlier this year. In addition, we have performed
some promising evaluations with prospective customers that
we hope to materialize into contracts soon and start to
generate significant sales, with start next year.
bulleye
24.10.2019 kl 11:18 1133

Det har du helt rett i utepils. Det var USA markedet som var COVs viktigste marked i starten og i 1997 var størstedelen av omsetningen fra USA og COV omsatte for MSEK 37 og satt igjen med MSEK 25 på bunnlinjen. Da snakker vi om marginer!
bulleye
28.10.2019 kl 09:41 924

Norne har oppdatert analysen etter Q3, ingen endringer i kursmål.

Solid and in-line 3Q figures, while DP on track for market launch soon

ContextVision’s 3Q figures were solid and largely in line with our estimates. Progress in Digital Pathology seems to be good and the company is in the final stages before the market launch. Therefore, our estimates were not changed much and we reiterate NOK 150/sh TP and a Buy recommendation.

Solid 3Q figures in line with expectations
ContextVision (COV) released its 3Q19 report on October 24th with sales of SEK 23.0m being 3% higher than our SEK 22.3m estimate, while EBITDA of SEK 6.8m was spot on our estimate. Cash position was at SEK 37m at the end of the quarter, only SEK 2m lower QoQ despite the significant spending on (CAPEX and OPEX) Digital Pathology.



Image Enhancement doing great
The existing Image Enhancement business is doing well, delivering a healthy 5% growth YoY and close to 45% EBITDA margin. Three new client contracts were signed during the quarter, all in the growing Asian market.

Digital Pathology in beta testing – market launch soon
First Digital Pathology product (INIFY Prostate) is still in Beta testing phase. Ethical approvals are taking more time than was initially expected. However, the project seems to be well on track for market launch soon. Lung Cancer decision support tool (second likely product in Digital Pathology) is also moving forward and research project partly funded by Swedish innovation agency was completed.

Positive stance and NOK 150/sh TP reiterated
We keep our estimates largely unchanged following the 3Q report. Our TP of NOK 150/sh and Buy recommendation also stays awaiting market launch of the first Digital Pathology product INIFY Prostate that has a potential to completely reshape the company’s growth profile in not too distant future.
bulleye
29.10.2019 kl 09:03 808

Aksjefest for Magne Jordanger i ContextVision
Siden nyttår har ContextVision bykset opp 81 prosent på Oslo Børs. Det har gjort investor Magne Jordanger 101 millioner kroner rikere.
Artikkelen som står på side 4 og 5 i dagens Finansavis omhandler COVs desidert største aksjonær, Magne Jordanger, som iflg. Kapital skal være god for ca. 3,5 mrd. Ikke veldig mye nytt i artikkelen og synd at de fokuserer på Pareto sin analyse, som hele tiden har hatt et kursmål som ligger under gjeldende kurs og som gang på gang har vist at de ikke skjønner seg på COV. Paretos sitt kursmål settes ut fra dagens inntjening (i en periode hvor hovedfokus er å få på plass første produkt av en portefølje av produkter/systemer innen digital patologi) uten å ta hensyn til at alle aksjer skal prises ut fra neddiskontert fremtidig kontantstrøm. Norne har fulgt COV i 5-6 år og har vært meget dyktige til å forutsi kursutvikling og de kvartalsvise resultatene. Av den grunn bør man heller se på denne analysen som mye mer fremtidsrettet med kursmål kr. 150,-.
bulleye
05.11.2019 kl 14:30 579

Synes det er litt merkelig at COV faller tilbake til nivå for Q3 og oppdatert analyse fra Norne hvor kursmål ble hevet fra NOK 100 til NOK 150.
Lansering av digital patologi er like om hjørnet og det bør være en trigger som løfter COV godt over NOK 100 og starttidspunktet for videre oppgang til NOK 150.
bulleye
05.11.2019 kl 14:41 570

Har forøvrig sjekket opp endringer i aksjonærlisten i oktober. Allocation as som hadde litt over 52.000 aksjer er lenger ikke blant de 20 største aksjonærene (grensen går på 47.000 aksjer). Bras Kapital AS (Brynjulf Skaugen) har økt med ytterligere 30.000 aksjer (har nå 380.000) og Bernt Stavland har økt med 8.000 og har nå 344.000 aksjer. Ellers ingen vesentlige endringer.
bulleye
12.11.2019 kl 14:51 340

Hva i all verden skjer med COV om dagen? Personlig har jeg støttekjøpt hele veien ned og solgt unna andre aksjer og tømt alle tilgjengelige konti, men kursen fortsetter bare nedover. Dette er helt uforståelig når selskapet hvilken dag som helst lanserer digital patologi for prostata og senere kommer lungekreft og tarmkreft. Er det noen som driver shortsalg? Hver gang jeg kjøper opp kursen dumpes et fåtall aksjer på en lavere kurs.

COV vil på RSNA (verdens største kongress/messe for radiologi i Chicago) presentere er ny versjon av ultralyd (Rivent TM) og digital patologi (Altumira).
Legg merke til kommentaren fra CEO :The reception of Altumira by the market has been beyond expectation. This highlights that we are in the forefront of transforming innovative technology into powerful products for improved diagnostic confidence and patient care. With the impending release of our new product, we have an even more valuable offer for imaging system manufacturers,” said Fredrik Palm, CEO of ContextVision.

ContextVision unveils latest innovation in advanced medical imaging

At this year’s RSNA, ContextVision demonstrates RiventTM, taking image enhancement for ultrasound to a whole new level

STOCKHOLM – Nov. 18, 2019 – ContextVision, a medical technology software company specializing in image analysis and artificial intelligence, provides cutting-edge technology to support clinicians to accurately interpret medical images, leading the way to better diagnoses and improved patient care. With its latest image enhancement product for ultrasound, Rivent, ContextVision offers the highest image quality and solves the increased demands for stronger processing with no compromise on the natural look.


“We can now achieve very strong processing with well-defined borders and efficient noise reduction enabling smooth tissue while keeping tissue information, which is very difficult without introducing artefacts” said Ann-Sofi Hoff, business development manager at ContextVision.

Rivent offers optimized image quality in both near and far field and automatic adaption to line density in real-time, addressing the development towards higher resolution in ultrasound systems.

“With Rivent, ContextVision can now offer extreme flexibility and customization possibilities to meet all needs and preferences of image-look“, said Hoff.

At RSNA, ContextVision will also showcase Altumira™, its first AI-based product for static and dynamic radiography. Altumira was released commercially earlier this year and addresses significant challenges regarding robust image quality that have been difficult to solve before. The deep learning technology utilized means Altumira provides the highest image quality independent of variations in exposure conditions.

“The reception of Altumira by the market has been beyond expectation. This highlights that we are in the forefront of transforming innovative technology into powerful products for improved diagnostic confidence and patient care. With the impending release of our new product, we have an even more valuable offer for imaging system manufacturers,” said Fredrik Palm, CEO of ContextVision.