:7 VLCC-SLUTNINGER FREDAG

Volf
FRO 21.10.2019 kl 08:52 3463

TANK:7 VLCC-SLUTNINGER FREDAG
Oslo (TDN Direkt): Det ble rapportert om 7 VLCC-slutninger fredag.

Det fremgår av en slutningsliste fra Fearnleys.

Det ble sluttet fem reiser til India, der tre går fra AG og to går fra Vest-Afrika.

Ellers ble det gjort to reiser der detaljene ikke er kjent for markedet.

==============================================================
Størrelse Strekning WS-rate TCE($)
280 AG/USG 70 43.100
270 AG/Korea 110 83.400
260 V-Afr/Kina 110 83.700
==============================================================
Bunkerspris ($/MT 380 CST):
==============================================================
Fujairah - 306
Singapore - 352
Rotterdam - 270
==============================================================
Slutningstelling AG:
==============================================================
Nov'19 - 39
Oct'19 - 147
Sep'19 - 142
==============================================================
LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Volf
21.10.2019 kl 08:57 3423

Flaggemelding Frontline LTD.
DNB Bank ASA, DNB Markets, har 18. oktober 2019 ervervet 8 100 000 aksjer i
Frontline Ltd,tilsvarende 4,11 prosent av aksjekapitalen og antall stemmer i
selskapet. Aksjene er samtidig solgt på termin med forventet levering 14. januar
2020.

DNB-konsernet innehar etter dette 3 849 410 aksjer i Frontline Ltd, tilsvarende
1,96% prosent av aksjekapitalen og antall stemmer i selskapet
Se nyhetdetaljer og vedlegg (www.newsweb.no)
Computum
21.10.2019 kl 15:17 3044

Det viser DNB Markeds tro på høyere kurser framover.

Dette er litt av et kjøpssignaler. De som har kjøpt terminkontraktene av DNB har ståltro på Frontline👍
Flipper
21.10.2019 kl 16:27 2885

STOP LOSSES

Nå gikk det en hel bråte med stop losses i Statene ( MMs Over there
er kjent for det, de er noen svin.... OSE, MÅ følge samme PPS !

Selv bruker jeg det aldri, ei heller Gearer jeg med lån fra megler, som
er til et forhold til aksjene du, selv EIER. Å gire opp er galskap, MMs
kan '' når som helst '' Senke terskelen for X % av eide aksjer i selskapet,
og derav Må man kjøpe med friske penger for å dekke inn den delen av
giringen som reduseres; eller selge andre aksjer for å ha råd til det.

MEN det farligste med giring, er at MM's ( megler ), ''dersom du ikke ''
klarer det; i'' US innen 3 dager '') har Megler rett til å selge hva enn
annet du har av aksjer; så dersom, og sansyneligvis er Meglers reduksjon
av % som er gitt tidligere, er sansynelig grunn at Hele markedet går skikkelig
ned ( lav vann, senker alle skip, som det heter ), og da selger de aksjer som
du tar tap på,

Selv bruker jeg ikke Derivater ( Put, Call etc. ), !!!

Outsider
21.10.2019 kl 16:35 2843

Tror det var noen stop loss som ble utløst i Oslo også - det gikk fryktelig fort fra 98 tallet til 96 blank - før det roet seg og vi endte på 97.
Noe helt annet - er forøvrig helt enig med skribenten ovenfor - gearing med margin call er risikosport i volatile aksjer som FRO, den er så lett å presse ned når volumet tørker inn - og porteføljen blåses ut på laveste om du ikke kan marginere på kort varsel...
Matmons
21.10.2019 kl 16:48 2794

Har prøvd terminkontrakter mange ganger , problemet er å treffe når den er nede.
Dreiv mye med dette for 12- 15 år siden , da i STL
Gikk som oftest bra, men noen gang smalt den feil vei.
Har terminer i en annen aksje nå (stor termin i min målestokk , jeg har alt rullert den 2 gang)
Dette er ikke for pyser altså og man må ha SL slik Flipper skriver
Flipper
21.10.2019 kl 19:27 2579

Glemte å si. Tror ikke det er DNB selv som investerer.

Det er nok Store Ulv som ikke ønsker at det blir kjent at han
igjen har gjordt, en såkalt opsjonshandel, hvor han har forpliktet
seg til Kjøp, men, sikkert også kan, igjen rullere videre i tid, når
forfall kommer.

DNB kjøper, mener jeg, aldri for Egen Regning, de handler med
sikkerhet i en Kunde. Så går DNB i markedet og SAMLER OPP
kvanta fra truseskvettere og andre små investorer, som nå sikkert
er i Minus, da de kjøpte i den tro at FRO, og ratene for VLCC skulle
holde seg på 300K.

Det ble, for rafenerier alt for høyt, deres Margin for salg av rafinerte
produkter senket deres Margin med over 50 %, og det er ikke liv laga.

Sluttninger som ble gjordt, ER IKKE EN BLØFF, som noen hevder her
og at det ble gjordt for å forvirre investorer. Det er helt vanlig med enhver
fixture er gjordt med Forbehold ( subject, to this or that ). Hysteriet var et
resultat at Traders følte de var nødt til å skaffe seg ALTERNATIV tonnasje,
som f.eks. hadde kjøpt crude på spec.som sikkert hadde sluttet tonnasje
eid av Kina, COSCO, eller, også som det viste seg, Giganten XOM sa tydelig
i fra at de ikke ville slutte tonnasje som hadde nylig traded med Venezuela
olje, if frykt for at, også disse skip, i forbindelse med Trumps press på Venezuela
og President Maduro, de ville til livs.

Dernest, de fleste rafenier på syd kysten av US, var basert på Dirty ( Heavy ), Crude.
GOM er light crude.

Med IMO krav til et minimum av utslipp fra skip, med et minimalt utslipp av sulphur, ble
hele sulamitten et evig rot. Dette kravet fra IMO, betydde at rafeneriene ikke ville klare,
ved på så kort varsel og omstille seg til å kunne levere Bunkers til skip, Tank og Tørrbulk;
selv om skipene allerede hadde '' montert '' scrubbers. Derav en form av Panikk.

Blir spennende etter nyttår, om vi IGJEN får et Two Tier market for, først og frem Tank,
men, selvfølgelig også Dry Bulk skip.

Alle vet jo hva som skjedde med Krav om Double Hull, bottom og side på skipene, etter
Katastrofen med Valdes tankern som sølte til Alaska og lenger syd til California. Ingen
ting er verre enn de bildene som amerikarne fikk se av SEL, OTER, Fugler etc. som
ikke bare døde, men all in Agany. Husk folkeopinionen i U.S. knows shit om shipping,
derav må de korrupte politikerne Forte seg å vedta lover som de uinvidde skjeler i U.S.
krevde.

Denne gangen med Nye IMO krav fikk et window som var horribelt kort for å omstille seg,
både rederier og ikke minst raffenier etc.

Derav fikk vi et MESS, av dimensjoner som vi ennu ikke har sett følgen av.

Mine 2 €

Frantzen
21.10.2019 kl 20:40 2401

Mystisk at aksjen ikke stiger mer, når et skip kan nedbetales etter et par seilaser , når var sist , det var slike priser innen skipsfart ??
ser prisen pr aksje var over kr 1000 i 2010 ,men den er kansje splitta utvanna noe siden det.

https://www.rigzone.com/news/wire/oil_tanker_rates_soar_to_new_records-14-oct-2019-160055-article/
Matmons
21.10.2019 kl 21:08 2310

Det var før nye og gamle FRO ble slått sammen
Husker ikke helt hva forholdet der ble, jeg hadde begge før det skjedde
Var det ikke i 2016 det ble slått sammen til et selskap
Reserven
21.10.2019 kl 21:56 2186

https://finansavisen.no/investeringer/borsintervju/2019/10/21/7465022/kepler-analytiker-rederne-ma-ikke-la-seg-psyke-ut

"–Forrige ukes «panikk» i råoljetankmarkedet, da ratene testet nivåer på 300.000 dollar pr dag, omlag 12-13 ganger høyere enn cash-break-even, er et godt eksempel på hva vi antagelig vil se mye mer av over de neste månedene, sier Haugen og legger til:

– Men neste gang bør rederne være forberedt på å ikke la seg psyke ut av påstander fra raffinerier og andre deler av verdikjeden som sier at transportkostnadene blir «for høye»."

Binyamin Netanyahu er en politisk gangster som lovet å annektere ulovlig bosettinger og som i likhet med Putin og Erdogan går til krig for å holde makta på hjemmebane. Litt på siden dette.

Vet vi forresten hvor mange av FRO VLCC som har oppnådd kanonrater?
Redigert 21.10.2019 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Matmons
21.10.2019 kl 23:13 1937

Hvorfor mener du han er gangster som vil forsvare sitt lands eksistens
Han var ikke begynt som politiker under 6 dagers krigen , da var det veteranen Mosje Dajan Forsvarsminister som forsvarte landet med alle midler (sosialdemokrat og krigsveteran )
Han var mye tøffere enn noen av de som nå styrer. Han ble bare 66 år gammel dessverre
Vi har også hatt flere andre tøffinger i Israel . Første statsminister David Ben Gurion (kjent for sin kadaver disiplin og jernvilje
Siden jernkvinnen Golda Meir og smarte Ariel Sharon
Hadde ikke Israel hatt slike politikere , så hadde ikke landet eksistert
De har alltid vert omringet av despoter og fiender
Flipper
21.10.2019 kl 23:32 1874

Slettet mitt siste innlegg om Iran / Israel, som kunne tydes var fra september, men,
PART 2 er fra i dag : ( del en )

Mitt forrige innlegg kan tolkes som gammelt, men,

PART 2 er fra i dag :

[ Så før jeg var i ferd med å forandre, at noen kalte Israel for gangstere ). Vedkommende må være helt '' blank '' på
historie ].ikke noe jeg gidder å forfølge nå, de fleste oppegående her kan HISTORIE !

Iran Prepares For War With Israel Part 2, from today

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Iran-Prepares-For-War-With-Israel-Part-2.html

Iran Prepares For War With Israel (Part 2)

This is the conclusion to the special report on Iran's war on Israel, read part one here: Iran Prepares For War With Israel

All of the recent geopolitical developments in the Middle East have not been lost in Jerusalem.

Even as Israel remained immersed in a major political crisis in the aftermath of two inconclusive parliamentary elections, the security cabinet and the defense establishment are focused on the looming Iranian threat and the specter of a major war. The US betrayal and abandonment of the Kurds, reluctance to retaliate against Iran, and overall intent to withdraw from the Middle East both emboldened Tehran and deeply worried Jerusalem that Israel would find itself alone facing a major war with Iran, its allies and proxies.

Jerusalem concluded recently that it was no longer possible to discard the possibility of a major surprise attack by Iran and its main proxies — Hizballah and the HAMAS — which would aim to hit and destroy national infrastructure in the Israeli rear as well as inflict heavy civilian casualties, a known sensitivity of Israeli society.

While Jerusalem was making strenuous efforts to be able to detect and forestall preparations for such a surprise attack, the Israeli Government was increasingly apprehensive that this might not be possible and that Israel would, therefore, face a protracted and painful major war.

Israeli Intelligence now believed that Tehran had recently reached the same conclusions: namely, that there is no escape from a major war with Israel.

The ongoing low-level confrontation between Israel and Iran was leading nowhere.
Related: What Trump’s “Baffling Decision” Means For The Saudi-Iran Crisis

For Iran, the attrition, costs and delays caused by the Israeli strikes were painful, but they have failed to reverse the consolidation of the ongoing Iranian access to the Mediterranean. With the war in Syria subsiding and the US threat in the Persian Gulf virtually removed, Tehran saw a unique opportunity to move quickly for the consolidation of an irreversible Shi’ite Crescent.

Moreover, the ongoing Turkish invasion and prospects for clashes with Syria made it imperative for Iran to secure the on-land route for a significantly larger flow of supplies and reinforcements. Hence the growing sense of urgency. Therefore, Israeli intelligence concluded, Tehran had resolved that there must soon be a dramatic breakout that would enable Iran to consolidate the posture of a major regional power and project this on the Persian Gulf as well.

The Houthi UAV strikes on the Saudi oil installations in mid-May and mid-September 2019 served as a wake-up call for Israeli intelligence. The extent of the damage caused and the accuracy of the hits exceeded all prior estimates of the capabilities of Iran and the Iran-proxies. Israeli intelligence sources told Arie Egozi of Breaking Defense that both Saudi Arabia and the US suffered “a total and embarrassing (intelligence) failure” and “had no idea Iran was planning to attack the Kingdom’s oil facilities”.
Flipper
21.10.2019 kl 23:35 1870

Del 2 er fra i dag, 21 oktober, 2019

The vaunted Israeli intelligence did not fare better. Emboldened by the dramatic success of the UAV strikes on Saudi Arabia, Iran might be tempted to launch a similar attack on Israel before effective countermeasures were developed. Hence, Jerusalem was now worried more than before about the possibility of an Iranian surprise attack and the potential damage to Israeli strategic objectives.

Another key factor worrying Israel was the evolving Russian position vis-à-vis Iran. Russia had long objected to Iranian dominance over Syria and Iraq, but had to tolerate the Iranian presence because of the need for the Iran-controlled Shi’ite forces as cannon fodder for saving Damascus. But the Russian resolve was no longer as adamant as before.

Russia’s growing disagreements and even tension with Turkey over the future of the greater Middle East, the greater Black Sea Basin and Central Asia were reaching new levels after the Turkish invasion of northern Syria and growing support for Russian- and Chinese- speaking jihadists.
Related: Buffett’s Big Bet On Energy

The Kremlin is apprehensive that a crisis with Ankara might cause problems to the Russian passage through the Turkish Straits. Hence, Russia is considering alternate on-land routes for sending supplies to Syria: shipping from the Caucasus through Azerbaijan to Iran by rail, and then using the Iran-dominated route to the Russian bases on the Mediterranean.

Hence, Moscow had already asked Jerusalem to desist from attacking the route. But this gives Iran better conditions for escalating. While media reports of Russian Air Force interceptors blocking and turning back Israeli Air Force strike formations are grossly exaggerated, they do reflect a growing Russian inclination to reduce the damage to the Tehran-Mediterranean route.

And so, Israel, commemorating the national trauma of the surprise attack of the October 1973 War, is watching anxiously the latest developments in Iran and the Middle East as a whole.

The audacity of the new Iranian doctrine is clear, and so are the pertinent undertakings throughout the greater Middle East. The repeated Iranian assertions of both the commitment and ability to destroy Israel are unnerving for Jerusalem. However, the mullahs in Tehran have thus far been prudent and leery of taking unnecessary risks.

Will the combination of the seeming urgent imperative for a dramatic breakout and the unique strategic and military opportunities tempt the mullahs to grow bold and initiate war?

Or might the building tension and mounting military preparations on both sides, Iran and Iran’s proxies and Israel, have lives of their own, leading to an eruption of violence by design or accident?

Meanwhile, the specter of an intelligence failure is keeping Israel on edge.

By Yossef Bodansky, Senior Editor, GIS/Defense & Foreign Affairs

Redigert 21.10.2019 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Flipper
21.10.2019 kl 23:50 1834

Det kan en Gammel pensjonert skipsmegler fortelle deg. Det var i 1971, etter at Israel vant 6 DAGERS krigen, hvor, Syria, Egypt, og alle araberlandene ANGREP Israel. Israel har som kjent kvinnelige soldater, og for en muslim å bli drept av en kvinne, spesielt med sko på, no PARADISE.

Ørkenen var full av militærstøvler og retrett / desertering gjorde HELE den Egyptiske arme.

Det som skjedde derefter, flere skip ble senket i Suez kanalen som var stengt i mange år, og ALLE tankskip måtte
gå rundt Afrika, Good Hope. VLCC'er fikk rater som kunne amortisere Nybygg pris, kun ved 3 rundreiser. Middle East
til Uniten.

Reksten, som altid hadde sine skip i spot markedet hadde en haug med VLCC ( og dengang også, hva som var ULCC, 600K Tdw ), pg både Reksten og Bergesen, ( viss filosofi hadde mesteparten av flåten sin på gunstige rater og langtids charter ), begge kjempet de om å bli verdens største, dvs. større en Onnasis.

Bergesen overlevde pga. lange C/P's, men Reksten gikk konk.

Les litt på Wiki, dere som er yngre. Som man sier, historien gjentar
seg gang på gang, og det som referer i så måte er Hitler som ikke
tok ad notam, Napoleon Bornabartes nederlag i Russland, med dets
klima.

Som Fleknes sa: Bare spør du gutten min, det er det du lærer av LOL

God natt
Flipper
22.10.2019 kl 16:48 1202

SINGAPORE, Oct 22 (Reuters) -

China has issued more crude oil import quotas for mostly private refiners that will allow them to bring in a further 12.9 million tonnes for the rest of 2019, a document seen by Reuters showed on Tuesday.

The third batch of quotas was allocated to 19 companies, including private refiner Zhejiang Petroleum & Chemical Co (ZPC), which was awarded 3.5 million tonnes, the document showed.

That takes to 163.9 million tonnes the total crude import quota issued so far for 2019, according to a Reuters calculation.

China imported 369.04 million tonnes of crude oil in the first nine months of 2019, up 9.7% from the same period last year, customs data showed, boosted by the startup of new refineries as well as solid fuel demand in the country.

Privately owned Hengli Petrochemical Ltd 600346.SS launched a 400,000 barrels-per-day (bpd) mega oil refinery in late May and ZPC aims to bring online a 200,000 bpd unit in the coming months on top its existing 200,000 bpd plant.

As well as independent oil processors, mostly based in the eastern province of Shandong, provincial government-backed Shaanxi Yanchang Petroleum Group was also granted a crude import quota of 900,000 tonnes.

China's Ministry of Commerce did not respond to a request for comment.

(Reporting by Florence Tan and Shu Zhang in Singapore, and Muyu Xu in Beijing; Editing by Clarence Fernandez and Susan Fenton)
Flipper
22.10.2019 kl 17:05 1154

Markeder fortsetter å stenge døren til Venezuelas olje, og markerer nok et slag for Nicolas Maduro.

Dette vil påvirke PdVSAs eksport til Europa.
Redigert 22.10.2019 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Flipper
22.10.2019 kl 18:10 1046

Two Dead Following ISIS Attack On Iraqi Oil Field
Irina Slav,Oilprice.com•October 22, 2019

“Islamic State militants attacked checkpoints at a group of oil fields in northern Iraq, killing two members of the security force deployed there and injuring three, Reuters reports, citing a statement from the Iraqi army.”

https://finance.yahoo.com/news/two-dead-following-isis-attack-140000230.html

Flipper
22.10.2019 kl 19:14 929

ExxonMobil is banning the use of any ship that has visited Venezuela in the last year to fulfill future crude shipments, a move that could effectively sideline hundreds of tankers from working for the company.

The charter party clause to be used on future ExxonMobil shipping agreements obtained by Argus states that the shipowner "warrants that the vessel has not within the previous one year from the date of this charter called at a port or place in Venezuela, carried any cargoes to or from Venezuela, or been chartered to, or otherwise engaged in any dealings with, any party identified in respect of any Venezuelan sanctions."

The clause relates to sanctions the US government has imposed on Venezuela and state-controlled oil company PdV, including a ban on crude shipments.

ExxonMobil was a top ten dirty tanker spot charterer in 2018, according to shipbroker Poten and Partners, so such a policy would mean roughly 500 tankers could not do business with the company. Of those 500 tankers, about 300 called Venezuela prior to the 29 January sanctions that effectively banned US-Venezuela oil trade.

ExxonMobil declined to comment on the clause, saying that it and its affiliates "charter solely from vessel owners that are in compliance with applicable export controls and trade sanctions."

Brian Gallagher, head of investor relations at tanker operator Euronav, said ExxonMobil chartered on 15 October a tanker with a recent Venezuela visit to load a cargo in west Africa — suggesting the clause was not included in that charter party.

The idea that the clause would also sideline tankers were considered in full accordance with US sanctions against Venezuelahas vexed Euronav. Gallagher said he was "perplexed" that some tonnage in Euronav's 65-strong tanker fleet was on ExxonMobil's blacklist, because his firm's tonnage had conducted shipments from Venezuela for US oil major Chevron, which had secured a sanctions waiver from the administration of US president Donald Trump.

While the US Treasury has not explicitly sanctioned Venezuelan oil shipments to the broader international market beyond the US and Cuba, the Treasury has discouraged oil trade with the country. Many shipowners avoid calling the country's ports for fear that they may fall afoul of sanctions.