Retten er satt

Sotah
21.10.2019 kl 11:29 1923

Nå starter rettssaken mot de to SIAN-profilene Fanny Bråten og Lars Thorsen, som er tiltalt for en rekke tilfeller av hatefulle ytringer under aktivisme for den islamfiendtlige organisasjonen. Thorsen har med seg en solid bunke bøker om Islam i rettssalen. Meldes det fra Filter nyheter. Jeg antar at hjorden kommer til å følge saken.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 11:33 1367

Hei Zoten/folkens:))

Og...hehehe - her skal det korsfestes og brunbeises ,big time, Zoten - forberedelsene til handlingsplanene mot muslimhat ruler samfunnet, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Betonghue
21.10.2019 kl 11:36 1361

Ynk- og gummiryggene er også på plass - med nypolerte tunger .......
Sotah
21.10.2019 kl 11:41 1355

Disse har ikke spart på hetsen. Og siden det meste finnes på tape blir det rein plankekjøring for aktor. Men de får sine 15 minutter med berømmelse, litt martyrstatus hos blodfansen og går videre som før. Antar jeg. Noen tro på mer folkeskikk i fremtiden har jeg ikke når det gjelder dem.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 11:48 1341

Hei Zoten/folkens:))

Og...slik har verden blitt, Zoten - å kalle en spade for en spade skal brunbeises og korsfestes, mens de som kaster håndgranater, tenner på biler/hus og driver med henrettelser på åpne gate skal forvares og ufarliggjøres, vettu...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Baren
21.10.2019 kl 11:50 1337

Hva er de de skal dømmes for, er det at de ikke vil innrette seg etter krav fra Muslimer om at de/vi må innrette seg etter deres kultur i det Norske samfunn?
Slettet bruker
21.10.2019 kl 12:02 1318

Hvilke krav?
Sotah
21.10.2019 kl 12:05 1311

En grunnleggende forutsetning for å føre en sak for retten er st man har noe som likner bevis, Lilletull. Rettsoppgjør med ukjente driver vi ikke med. Host opp en video av lovbrudd så skjer det ting. Det er ikke nok at hjorden ikke liker folk.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 12:23 1299

Hei Zoten/folkens:))

Og...hehehe - "Host opp en video av lovbrudd så skjer det ting" nå går du Komiske Ali en høy gang, Zoten - selv anmeldelser med navn og telefonnummer blir henlagt for å unngå ungdomsopptøyer- men det står ikke på ressurser hvis du sier du ikke liker makaroni, vettu...ZnageZz...

Oslopolitiet henlegger sju av åtte anmeldelser for tyverier og andre vinningsforbrytelser. Årsaken er ofte mangel på bevis.
Mange opplever at anmeldelsen blir henlagt selv om de kan fortelle politiet hvem forbryteren er.
Én av dem er Lise Karlsen. Hun er daglig leder for klesbutikken Kjolehimmelen på Grünerløkka i Oslo, og opplevde at tre kvinner forsøkte å få med seg varer for 30.000 kroner.
I den ene bagen ligger et brev med den ene kvinnens navn og adresse. I tillegg skriver Karlsen ned telefonnumrene tyvene ringer fra. Dette tar hun med seg til politiet, og regnet med at de dermed har fått det de trenger for å ta tyvene.
https://www.nrk.no/ostlandssendingen/henlegger-sju-av-atte-saker-1.11773172

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
21.10.2019 kl 12:42 1280

Som du ser JBJB,så er zven fullstendig hjernevasket.
I tillegg så har jeg en mistanke om at han er innvortes ond.
;=)
siko1
21.10.2019 kl 12:46 1272

Jeg vet ikke, men noe sier meg at hva som er eller kan være en hatefull ytring eller ikke, tidvis nok får en subjektivt vurdering over seg.

Jeg syns åpenbare nedrakking av en persons opphav ikke skal finne sted. Men man begynner å nærme seg et grenseland om man kommer med krass kritikk av en religion når den samme religionen beviselig bryter menneskerettigheter, deriblant holdninger, eller likestillingen mellom kjønnene, og dette trekkes for retten. Listen for det må legges særdeles høyt.
Det ville til sammenlikning være underlig om jeg trakk krasse, negative utsagn mot sider av f.eks kristendommen for retten når man vet hva den har stelt i stand.

Jeg aner ikke hva disse Sianpersonene har sagt - det interesserer meg ikke. Og tviler på at så mange gidder legger seg på matta natterstid for å få plass på benkeradene i rettsalen for å gidde å høre på Sian legge ut om nedbrytende patriakalske islamske leveregler.Dette er eldgammelt nytt.
Kanskje bør Sian utvikle og modernisere seg litt, slik en god del muslimer er i ferd med?


Sotah
21.10.2019 kl 12:56 1259

Jeg er verre utvortes enn innvortes, det har jeg vitner på. Ellers er det mulig man må innom mer suspekte nettsider for å følge saken, det er ikke sikkert de store er spesielt interessert. Det kommer frem hvilke lovbrudd de eventuelt har begått, greit å vite hvor lista ligger.
siko1
21.10.2019 kl 13:06 1307

Det eneste som kunne være interessant ville være om retten skiller på ytringer om en religions innhold, og bærere av den, om noe slikt kunne bli en relevans i saken(e)
For det er vel en viss forskjell på å kritisere bibelen, især gml testamente - og kristne som sådan - som menneskegruppe.
Samme vedr. islam - og bærere av religionen, muslimene.
Og jødene og jødedommen.
Sotah
21.10.2019 kl 13:10 1300

Fanny, eller Anna den grusomme som hun kaller seg, har ikke spart på konfekten ihvertfall. Der er det null filter. Han typen hennes veit jeg mindre om, men det aner meg at han ikke er spesielt annerledes. Jeg følger saken, Sian er jo nærmest for gamle (u)venner å regne.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 13:13 1291

Med et pennestrøk har våre elitepolitikere endret tusen år gamle velprøvde lover - og erstattet dem med den loven som trumfer alt:
FNs Menneskerettigheter. Der står religionsfriheten som inkluderer Islam OVER retten til liv (som islam ikke vørder eller bryr seg særlig om).

Jeg forstår godt at selv både dumme og uforskammede iblant oss reagerer. De kloke og høflige iblant oss er det likevel ingen som bryr seg om å høre på, og det er kanskje derfor det av og til går litt over styr for enkelte. Men hva bryr vel de profesjonelle elitepolitikerne seg om det? Med tvang skal "religionsrasisme" slås tilbake, altså den som rammer islam og ikke den som rammer kristne, hvis jeg forstår Erna rett.

Det merkelige er at det var ved å endre de gamle lover og fremgangsmåter at Hitler fikk innført nazismen mot det tyske folkets vilje også:

Hermann Göring ble valgt som Riksdagens president i august 1932, gjennomførte lovløse tilstander i Riksdagen.
The Enabling Act of 1933, formally titled "Gesetz zur Behebung der Not von Volk und Reich", was an amendment passed on 23 March 1933 to the Weimar Constitution that gave the German Cabinet - in effect, Chancellor Adolf Hitler - the power to enact laws without the involvement of the Reichstag.

Man skulle jo tro elitene når de sier at FN og EU er opprettet for fred - lite forsto vi før nå at begge er opprettet for å gjennomføre den muslimvennlige Hitlers kongstanke... Men det blir stadig tydeligere nå!

Redigert 21.10.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Sotah
21.10.2019 kl 13:18 1281

Religionsfriheten står solid i alle land vi liker å sammenlikne oss med. Den er forøvrig også nedfelt i vår grunnlov, som folk bør vite nå. Og den skal vi selvfølgelig verne om. Så får Anna den grusomme mene hva hun vil om det.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 13:20 1277

Hei Zoten/folkens:))

Og...regner med reportasjer med bred pensel dyppet i den brune bøtta i MSM når den allerede ferdig skrevne dommen foreligger, Zoten - den omstridte Marrakech pakten som ble lurt gjennom Stortinget for å særbehandle araberlandene setter standarden, vettu....ZnageZz....

d) Establish mechanisms to prevent, detect and respond to racial, ethnic and religious profiling
of migrants by public authorities, as well as systematic instances of intolerance,
xenophobia, racism and all other multiple and intersecting forms of discrimination in
partnership with National Human Rights Institutions, including by tracking and publishing
trends analyses, and ensuring access to effective complaint and redress mechanisms
https://refugeesmigrants.un.org/sites/default/files/180713_agreed_outcome_global_compact_for_migration.pdf

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 21.10.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
triki
21.10.2019 kl 13:36 1256

Sota maser om religionsfriheten. Da den ble med i grunnloven var den myntet på de forskjellige retninger i den kristne tro, pinsevenne,lestianere, og andre. Den gjaldt ikke en voldsreligion som som hyller drap og barnebruder, hvis du Sotah tror dette lever du i et annet luftlag en normale menesker.
Sotah
21.10.2019 kl 13:41 1247

Ubegavet babbel, triki. Tapt sak. Det er ikke opp til deg å definere religionsfriheten. Heldigvis.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 13:44 1241

Unge Heiki, den unge jenta på Årdalsbussen og den unge døve som mistet livet på Bislettrikken fikk brått revet bort sin religionsfrihet.

Verken innvortes eller utvortes har man bruk for slik luksus når selve LIVET er tapt for en religion som hyller døden og ikke livet!

Forstår du det grunnleggende her??? I denne meningsløse tråden - må du sannelig også regne inn lille Alon i denne sammenhengen fordi hans muslimske menneskesmuglerpappa hadde utsatt sin lille 3-åring for livsfare med døden til følge i den hensikt å skaffe seg selv gratis tannlege fra vestlig velferd!!! Ditt dumme hjerte må gjerne brenne for religionsfrihet både innvortes og utvortes, Sotah!

Mitt hjerte brenner for RETTEN TIL LIV - og INGENTING TRUMFER DEN RETTEN - verken religion eller folkeskikk!

Redigert 21.10.2019 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
convert
21.10.2019 kl 13:48 1233

De venstreekstreme brukte siste halvdel av 60-tallet og ikke minst 70-tallet på å rakke ned på kristendommen og sørge for at dens rolle i det norske samfunnet ble ettertrykkelig marginalisert. Underlig nå å se de samme raddisene gjøre alt for å støtte opp om, og beskytte islam. "Hate kristendom - elske islam". Eller kanskje ikke så underlig. De venstreekstreme har alltid hatt sans for fascistiske og totalitære ideologier.
Sotah
21.10.2019 kl 13:54 1227

Bra det, fruen. Liv er fine greier. At tråden er meningsløs er kanskje riktig. Men rettssaken har interesse. Det skal slås fast hva som er greit og ikke i debatten. Det trengs sårt, det er ufattelig mange tonedøve som skriver så pc´en hopper for tida. Noen enkle kjøreregler er på sin plass.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 13:56 1221

16 pågrepet etter voldshelg i Oslo er mer interessant. Det er jo vennene til noen her inne. Om noen breker litt på nettet dauer ingen av.
Redigert 21.10.2019 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
Betonghue
21.10.2019 kl 14:00 1213

Gnagsåret igjen - med spørsmålstegnet ...
Betonghue
21.10.2019 kl 14:05 1206

"slik en god del muslimer er i ferd med?" - Jøss! Snakker vi eksempelvis hardtarbeidende, gudfryktige somaliere her ?
Betonghue
21.10.2019 kl 14:09 1200

Ærlig talt Sotulf; Tror du landsfedrene på Eidsvoll hadde hørt om Islam ?
Kjør faenskapet opp der sola aldri skinner - og totalt FORBUD !
convert
21.10.2019 kl 14:12 1198

De utsagn som de to er tiltalt for, er jo i det alt vesentlige korrekte. Derfor er rettssaken en politisk forfølgelse av folk med "upassende" meninger, og hvor staten definerer hva som er upassende. Slik de drev på i Øst-Europa. For en skam.
polemiker
21.10.2019 kl 14:42 1184

Exhibit A i denne saken burde være koranen. Om de har med noen forsvarere som har satt seg litt inn i dette bevismaterialet burde det være en smal sak å bevise at de "hatfulle" ytringene disse har kommet med blekner i forhold til hva Muhammed og hans disipler mener om oss vantro.

Her finner du ikke bare en rekke grove og svært hatfulle ytringer om oss, jøder, homser og frafallende, men også entydige og klare drapstrussler.

Skal innrømme at jeg ikke kjenner denne saken, men ser at de bl.a. er anklaget for:

- Thorsen og Bråten er tiltalt for å ha omtalt muslimer som blant annet «notoriske seksualpredatorer» som «voldtar i et epidemisk omfang» i brosjyrer som ble utdelt i Oslo i fjor.

Betegnelsen "seksualpredatorer" kan vel best oversettes til "seksuelle rovdyr" og kan vel i enkelte tilfeller være en ganske så presis betegnelse. Det har vist seg at det faktisk er noen av de spesielt nyankommende muslimene fra "tilbakestående kulturer" som vandrer hvileløst rundt og oppfører seg seksualle rovdyr på jakt etter kvinner de kan voldta eller seksuelt trakkasere. På festivaler og slikt angriper de i flokk, ikke helt ulik andre rovdyr. Så ja, dette uttrykket er helt presist og dekkende for hva noen muslimer gjør, men selvsagt ikke alle.

Når det gjelder uttrykket "voldtar i et epidemisk omfang" så kan man forholde seg til statistikk og definisjon. Nå er det ikke noen eksakt definisjon på hva en epidemi egentlig er. Normalt sett er det brukt i forbindelse med en rask økning av sykdomsutbrudd i løpet av kort tid, men er også blitt brukt for å beskrive utviklingen på lang sikt. Bl.a. i forbindelse med kreft eller lungesykdommer.

Gitt den voldsomme økningen av antall voldtekter etter at musliminvasjonen tok til for alvor, kan det vel argumenteres for at ordet epedemi også er dekkende her. Retten skal forholde seg til fakta og ikke ta hensyn til om noen eventuelt føler seg krenket av dem. Uansett er nok alle disse uttrykkene langt innenfor det som må tillates innenfor ytringsfriheten til folk.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 14:56 1169

Ingenting tyder på en "voldsom" økning av antall voldtekter!!

https://forskning.no/kriminalitet-ntb-vold/flere-voldtekter-og-mer-vold-anmeldt-i-norge-i-fjor/1317370

To tredeler av økningen er knyttet til straffelovens bestemmelser om bilder eller andre fremstillinger av barn og ungdom under 18 år. I alt ble over 2300 slike lovbrudd registrert i 2018.

Det siste er blitt nærmest en "norsk tradisjon" de siste årene!!
Redigert 21.10.2019 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
convert
21.10.2019 kl 15:17 1151

Det er fare for at folks sunne og rimelige kritikk av islam blir erklært ulovlig. Det driter vi i. Det blir travelt for sotah og resten av islamistslenget når de skal politianmelde det vi skriver. Tips; man kan anmelde på nettet, uten å møte opp hos politiet.
Redigert 21.10.2019 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
triki
21.10.2019 kl 16:31 1122

I den gamle grunnloven var ikke jesuitter (J:G.Støre) eller jøder ønsket til Norge, jøder omtaler vel ikke jøder for gjom altså bastarder eller mindreverdige mennesker. Grunnloven ble ikke laget av PK folk eller feminist dotter.

De hadde nok ikke i tankene at islam skulle ta seg hit til kalde nord og skulle falle inn under loven om religionsfrihet.
Grunnloven er tuftet på de kristne verdier så hvorfor skulle de kloke menn ønske en religion velkommen som har som mål å utrydde kristne, de vantro, altså selvmord.
Sotah
21.10.2019 kl 17:13 1111

Dere trenger noe å pusle med, betong og triki. Jeg anbefaler at dere går sammen om å endre grunnloven. Sett av rikelig med tid, tålmodighet og penger, dere skal holde på resten av livet uten snev av fremgang. Men da har dere et allright tidsfordriv imens dere holder på.
Betonghue
21.10.2019 kl 17:33 1103

AllahU Akbar !
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:34 1086

Etter flere tiår nå med inkompetente lovgivere på Stortinget, som har gitt bort Norges suverenitet og underkastet våre lover både FN og EU, så er det ikke så sikkert at vårt lovverk fremdeles representerer lov og rett!

Blant annet er både uskyldspresumpsjonen og prinsippet med likhet for loven fraveket i de såkalte hatlovene. SIAN gjør viktig utredning:

Thorsen erkjenner å ha delt ut brosjyrene som er omtalt i tiltalen, og sier at han ser fram til å få prøvd saken for retten.
– Norge trenger å få slått fast i hvilken grad ytringsfriheten skal gjelde i saker som dette. Det er gunstig å få avklart om den faktafrykten og det krenkelseshysteriet som eksisterer i samfunnet, også skal gjelde i rettspleien. Min klare oppfatning er at det ikke skal det, sier Thorsen til NTB i en pause. – Dette er faktaformidling, og i retten vil jeg underbygge at det er det, sier han. (©NTB)

Tilsynelatende er det kommet mer skarpskodd intellekt i SIANs ledelse; basert på det som fremkommer i NTBs artikkel, så foreligger det ikke noe lovbrudd her. Sotah er selv uten folkeskikk når han føler sine verdier tilstrekkelig truet, og bør ikke ha noe å si i sakens anledning:
Redigert 21.10.2019 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2019 kl 18:56 1065

Hatet idiotene sprer er fakta, mener de.

For noen, heldigvis veldig få, er det nok fakta.

Hitler trodde nok at han spredte fakta da han øste på med nesten akkurat den samme propagandaen om jøder som det fjollene i SIAN og deres medskyldige sprer om muslimer.

Viktig at vi får stoppet galskapen før enda flere liv går tapt.
Slettet bruker
21.10.2019 kl 19:27 1047

Et lite spørsmål, har Norge blitt et bedre eller et verre sted å bo etter at galskapen kom veltende inn over oss?
Slettet bruker
21.10.2019 kl 21:14 1010

Hva sier A til at Hitler og muslimene sto sammen mot jøder? Nå er Hitler og nazismen borte, men Islam fortsetter jødehatet!

Og de fleste av oss tør ikke motsi muslimene eller kritisere Islam - bare få tør gjøre det.
MostlyHarmless
22.10.2019 kl 09:40 945

"Bråten er også tiltalt for å ha kalt islam en «tilbakestående kultur»."

Interessant at vi har kommet så langt, at de som påpeker selv det helt åpenbare, nå rettsforfølges.

«I en tid da bedraget er altomfattende, er det en revolusjonær handling å fortelle sannheten.»

-- George Orwell.
Slettet bruker
22.10.2019 kl 18:51 883

Har du i det hele tatt lest noe av Orwell? Tror neppe han ville ha likt å bli omfavnet av en muslimhater, for å si det sånn.