AXA - har alle gitt opp nå - 2,5X neste

Slettet bruker
AXA 20.11.2017 kl 14:55 7503

Ikke noe futt i axa på børsen, snuser på 2,59 igjen nå!
Forumet er totalt dødt, selv trådene SS skulle holde seg borte fra er døde (har holdt meg unna).

Er det helt god natt nå ? Sistemann husker å slukke lyset!
I grunn ganske merkelig, med det vi leste sist uke fra AXA i Finansavisen, sommerens nyheter, og siste ukes nyheter.

Jaja, det er enda noen uker til sølvguttene skal synge julen inn - laster jeg!


SS
Redigert 19.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2017 kl 15:08 7451

AXA blir helt fin den, i løpet av uken :-)
Slettet bruker
20.11.2017 kl 16:52 7285

Ja vi får se, fikk meg litt til på 2,59 i morges, og i ettermiddag.
Hadde håpt på en del ned til 2,49 - men kanskje i morgen!

SS
JNwinner
20.11.2017 kl 18:03 7190

Hvor mange aksjer har du SS i AXA ?
Slettet bruker
20.11.2017 kl 18:21 7166

Kjøper rolig nedover, forhaster meg ikke med en fallende kniv!
Tall gidder jeg ikke oppgi lengre, misunnelsen er for stor :-)

SS

AksjeJohnsen
20.11.2017 kl 18:51 7103

Er nok en del som kjenner seg igjen fra situasjonen hvor vi var over 3 og falt under 2, dette gjør nok at en del investorer er avventende til AXA for tiden. Personlig tror jeg nok vi snu igjen mellom 2.50-2.60 ett sted, men man vet aldri. Det eneste jeg ¨vet¨ er at AXA kommer til å levere et godt Q4 og da tror jeg vi er etablert over 3 for godt! :)
Slettet bruker
20.11.2017 kl 19:56 7134

Tydelig å se mange er skremt til å selge, å eier ikke tolmodiget over å ut
JonneHex
20.11.2017 kl 23:47 6838

BåtBoss, jeg er på kjøpern. Men sliter med å tappe ut en annen aksje. Sitter litt fast egentlig. Blir etterhvert. Axa skal inn som hovedvekt var planen. Etterhvert.
Slettet bruker
21.11.2017 kl 10:20 6716

Ser ut til at du ikke trenger å stresse :-)

SS
The Observer
21.11.2017 kl 14:46 6475

Logget inn bare for å teste det nye forumet. Axa kommer nok, men nye forum virker tungvindt.
Slettet bruker
21.11.2017 kl 16:25 6353

blir en flott opptur til nyttår skiftet, hvorfor nytt forum, det er jo bare en barnehage.. :-)
Redigert 21.11.2017 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Tomkald
21.11.2017 kl 19:42 6164

Seiler kysten nå SS, aksjer er nedprioritert! :-p er du på sjøen?
Redigert 21.11.2017 kl 19:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2017 kl 21:29 6086

Men forstod jeg det slik at du på ramme alvor har lettet deg i AXA ? Dersom ja, hva er strategien din om du vil lette litt på sløret?
Regner med du skal inn, og da tenker jeg litt på strategien på ny inngang?

Er i land akkurat nå. Du må gjøre sjøklart nå, uvær på vei :-)
Tomkald
21.11.2017 kl 21:53 6048

Traff på en av de KV båtene ser du :-) ja, søraust storm langs Trøndelag/folda er ikke noe tess...

Eg har balansert litt i AXA ja, lenge til eg selger alt der, men eg var nødt å ta litt gevinst denne gangen. Hadde ikke orket å leve med meg selv om den gikk til 2kr. Så nå vurderer eg ny inngang fortløpende...det er min plan foreløpig :-)
Slettet bruker
21.11.2017 kl 22:26 6004

Tror det var fornuftig.
Ikke godt å si hvor neste topp eller bunn er. Holder en knapp på at vi skal opp på 2,70 området og så får vi se om det brytes, eller om vi skal videre ned. Uten mer nyheter så spørs det.

Ligger noen aksjer short, og de vet vel hva Q4 innebærer, samt Q1. De bør vel dekke seg etterhvert.

Jeg er inne og jeg tar hver dag som de kommer i axa. Vurderer fortløpende!

Folda er stygg, og lunefull. Så vær forsiktig. Rørvik er jo et grei alternativ om du er på den siden. Vær forsiktig !

SS
Tomkald
21.11.2017 kl 23:18 5941

Håper det var fornuftig...uansett er eg fortsatt godt lastet i axa, bare en litt mer behagelig mengde. Skal inn med alt før Q4. Blir spennende med Q4, Endre har vel uttalt 2 ganger hvor bra Q4 blir, så den bør jo bli bra... :-)

Du er inne ja, hadde jo vært trivelig om 2,70 brytes! Tror kanskje markedet begynner å bygge forventninger til Q4 tidligere denne gangen? Hmm...Såg ut som DnB roet salget litt i dag? De har solgt bra de siste ukene.

Folda er en skit plass ja, er på sørsiden...så blir nok 1 dag landligg når været stopper oss oppover kysten her.
Devialet
22.11.2017 kl 18:20 5677

Her var det stille om dagen. Kanskje vi må slå på lyset igjen?
superert
22.11.2017 kl 19:31 5595

Hei.

Er en vanlig person uten dyp innsikt i finansens verden.
Tenker derfor det er lurt og spørre villt fremmede eksperter.

Har handlet aksjer i litt over ett år. Primert innenfor energi.
Nå vurder jeg AXA og B2H for å utvide porteføljen.

Av det jeg kan se i kvartalsrapportene er AXA på stødig kurs for å styrke regnskapet.
AXA er relativt ungt og kan vel derfor ikke forvente store inntjeninger i starten.

Kronen er svak mot EURO. AXA er Norsk.
Er kronekursen en gunstig situasjon for AXA?
Selskapet overfører kanskje overskudd til NOK?

Handler jeg gjør er i stor grad basert på vurderinger rundt ledelsen i selskapet og nyhetsanalyser og enkel teknisk analyse.
Etter mitt skjnn har AXA dyktig ledelse med god erfaring.
Med John Fredriksen ombord kan dette være en utbyttecase, en stud frem i tid. Tror jeg.
- Hva tenker dere?

Deres betraktinger og alt ellers tas imot med stor takk og en liten potet;)
reven66
23.11.2017 kl 17:56 5275

Fin oppgang i dag,men er redd vi skal ned på storeulvs inngang igjen.
Slettet bruker
23.11.2017 kl 18:17 5265

tror du kan slutte å være redd, kan ikke tenke at vi skal ned mer under 2.70 momumentet er for sterkt til det, tradere og shortere vil prøve seg men dette kommer de ikke til å lykkes med.
all4one
23.11.2017 kl 19:51 5125

Man vet jo aldri. Det er dumt å gi råd, for på et forum som dette bør de aldri følges.

Axa er lekeplass for bergens store sønn, Mohn, sin bror, Stein Mohn. Han har solgt ned, akkumulert og holdt på lenge. Så lenge det ikke er for høy omsetning er det ikke så vanskelig å styre kursen der man vil.
Dermed kan man få ristet ut noen rimelige aksjer fra truseskvettere.
Det er dette som har vært Stein Mohn sin strategi når han daglig har gjort avtaler med megleren sin.
De vet mange følger rådet om stop-loss på 10% nedgang.
Han har hatt en sinnsyk omsetning i aksjen det siste året.

Nå er derimot Big John på kjøperen. Det er et tydelig signal år han kjøper seg opp på disse nivåene.
Hvorfor skal han utløse warrentsene på 3,25 om han får aksjene for 60 øre mindre etter finansakrobatene sitt show? Det er riktig å akkumulere på disse nivåene om man maner det er en rimelig inngang.
Hva er sannsynligheten for at han ikke kommer til å benytte seg av warrentsene for å styrke posisjonen sin?
Han tilpasser seg konkurrentene på børsen, forså å forsøke å rævkjøre andre store, men som er mindre enn han.
Det samme bør vi andre. Selv om både Mohn og Fredriksen er interessert i pengene våre.
Slettet bruker
23.11.2017 kl 20:51 5051

Tja nå blir de to! fredriksen er slettes ikke ukjent med å låne ut sine aksjer til shorting heller ! Så blir nok ørkenvandring en god stund til..
all4one
23.11.2017 kl 22:05 4952

Vi får se. Du predikerer ørkenvandring, det vil si lite bevegelser opp/ned.
Hva skjedde nå som kursen falt nesten 10%? Gervan kjøpte seg opp.
Hvorfor kjøpte han nå tror du?
Sist han kjøpte hoppet kursen til 3 kroner. Det er ikke sikkert det skjer nå, men når han kjøper ser jeg på det som et kjøpssignal.
Til forskjell til en del andre fraråder jeg andre å følge mine betraktninger.

Det er mulig Fredriksen ønsker lavere pris når han kjøper seg opp, men hva betyr noen skarve tusenlapper, kanskje en kommunal månedslønning, for Fredriksen om han ønsker å overta selskapet? Låner han ut aksjer til short er shortregisteret åpent. akkurat nå er 0,72% av aksjene utlånt til short.

https://ssr.finanstilsynet.no

Jeg tror du har feil, de store posisjonerer seg, da presses småguttene ut. Ferd og Fredriksen er langsiktige investorer.
Ferd har en ikke helt ubetydelig post i selskapet.
Mot Fredriksen og Andreassen er Mohn er smågutt.
Han kan ikke herje med selskapet som han har gjort om han mistenker Fredriksen støvsuger aksjene hans når han vil presse prisen nedover. Da selger han nedover, og vips, så har Fredriksen kjøpt en del aksjer. Da må han enten kjøpe dyrere eller finne seg et annet selskap å herje med.

Du er en smågutt, på samme måte som min post på 100K er en småpost. Men, jeg tar ikke sjangsen på å stå utenfor om jeg tror Fredriksen har planer om å kjøpe seg opp. Det tror jeg nå.
Da gidder jeg ikke småtrader for å tjene noen små tusenlapper.

Da kan du holde på å tjene 1000 kroner på en liten daglig trade, men i det lange løp blir du stående igjen på toget.
Moses gikk 40 år av livet sitt i ring, du har sikkert gått 40 år med ring rundt livet.
Lykke til og god helg.

130 mill warrents til 3,25 kr pr. aksje går ut 24. oktober 2019. Det er 1,5 år til. Selvsagt vil kursen svinge, men hva er sannsynligheten for at aksjekursen til Axa er over dette på tidspunktet Fredriksen eventuelt kan kjøpe seg opp i selskapet?
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:10 4942

Er det slik å forstå at kun kjøpsråd er bra ?
Bare bullish anbefalinger? Hva tror du alle som kjøpte på hallelujah rådene 3,12-3,20 synes om hallelujah rådene? De har vert i minus i evigheter.
Må da være bedre å få råd om å kjøpe på 2,55 enn 3,20 tenker jeg.

Folk som er long må overse mine råd, så får de heller være med ned til 1,98 og 2,55 eller det fremtiden måtte bringe. Alle må gjøre som de vil.

SS
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:16 4939

Du glemmer og at ansatte har opsjoner som aktiveres neste år. De er og på noe å 3kr.

Det er en vesentlig faktor du kan bruke HO-forum til.
- Man kan lese stemningen og innlegg til sin fordel.
- Når storparten tar det forgitt at en aksje skal en vei og nesten som en selvfølge. Da må man passe på.
- Når stemningen er høy og brukere starter å gratulere hverandre. Da må man passe på. (senest NEL)

Nå ser jeg alle tar det som en selvfølge at AXA skal ned igjen. Da må man passe på.
Når AXA gikk fra 3kr og ned i 2kr var det et fåtall som trodde det var mulig. Da skjedde det.
Nå tror kremen at AXA skal selvfølgelig ned. Spørsmålet mitt blir da. Skjer det da?

Hm! ikke vet jeg ; )
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:28 4885

Ærlig talt jeg forstår ikke hvordan meigheten tenker her inne, selskapet bygger sten for sten, og at Fredriksen kjøper seg yttligere opp seinest i dag på 2.65 er et styrketegn, er det bare traidere som stresser hver dag for å tjene noe ører, er det ikke flere som har evnen til å sitte langsiktig som undertegnede, Nå håper jeg at de kommer flere langsiktige investorer som kjøper seg store eier poster og dunker ut Stein Mohn sine aksjer, både traider daglig samtidig som han har lånt ut velll 30 mill til short , for en fyr
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:32 4915

Statoil!

Jeg vet ikke noe om hvor kursen går nå, det er jeg ærlig på.
Skulle jeg tippe, så går den opp noen dager, for så å følge litt stemningen på OSE.
Tror ikke så mange andre heller vet hvor dette bærer de neste ukene.

Mitt beste råd er, og da må vi skille mellom tradere (som meg), og langsiktige. (hadde man skilt mellom disse her på forum, så ville vi ha unngått mye svada og støy):

- Er du long, så kjøp for guds skyld alt du kan få på 2,70 eller under 3 kr for den saks skyld. Alt under 3 kr er billig på lang sikt, les mer enn 1 år. (det trodde vi for ett år siden og, da var axa 3 kr 23.11.16)

- Er du tilbøyelig å trade litt, men har en long filosofi i bunn, så utelukkes det ikke ny nedgang under dagens sluttkurs, men det er slett ikke sikkert.
Man får neste kjøpe før man ser aksjen stikke, eller ha is i magen og vente.

Lykke til, jeg kan uansett vente til kursen er 3,04 og enda ikke tapt noe (da er ikke tradene mine medregnet), for jeg realiserte gevinst da, og alt jeg kjøper før 3,04 er enda mer gevinst - dette forstår neppe Laxen eller klatremusa, men jeg vet Statoil og flere forstår det.

SS
Redigert 23.11.2017 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
all4one
23.11.2017 kl 22:36 4899

Alltid halleluja-råd på HO-HO. Mange tror på julenissen og "det neste Algeta".

Tro, håp og kjærlighet til en aksje betyr ofte tapte penger.
De som tjener penger på børsen er dem som er mest kynisk. De ser på penger, overskudd og fortjeneste. Spetalen er kanskje det fremste eksempelet. Mange har tapt penger på å følge han. De har kjøpt i god tro, så har han solgt og de sitter igjen med svarte-Per.
Han bryr seg ikke om følgerne sine og det er rett i en kapitalistisk verden.

Personlig pleier jeg å tenke at så lenge jeg går med overskudd er det bra. Om aksjen går videre etter jeg har solgt, så sitter jeg fremdeles igjen med overskudd. Da bør jeg være fornøyd.
Selvsagt har jeg både dato og gevinst/tap jeg selv selger på;)

På andre siden er ofte tap de verste tradene folk tar. Folk gruer seg til dem. På samme måte som griskhet kan holde en for lenge inne i en aksje. Å klare å ta tap er ofte det viktigste man lærer seg.
Ta tapet og invester i et bedre case eller trade i aksjer med omsetning.
Personlig synes jeg børsen er stivt priset. Det mente jeg i sommer også.

Desember pleier å være bra, men i år var til og med september eksepsjonelt bra. Det spørs hvor mye mer børsen har å gå på?

all4one
23.11.2017 kl 22:39 4906

Vær forsiktig på havet, SS!
Ruglete vær om dagen. Målt mot helsen er børsen og materielle verdier verdt lite.
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:40 4861

Hanibal;

1 enkelt spørsmål til deg: Hvem har tjent mest i axa så langt? Traderne, eller Hanibal (inngang 2,90) ?

SS
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:41 4895

Det finnes heldigvis kaier og fjorder, så det der går bra :-)

SS
Slettet bruker
23.11.2017 kl 22:42 4878

Godt å se at her finnes oppegående folk i axa trådene. Begynner å bli langt mellom dem, men det finnes.

SS
bålfreak
23.11.2017 kl 22:54 4865

Her ble det mye tullball. Merkelig at det går an å lage en så dårlig diskusjon rundt et vekstselskap som Axa. Når en av verdens råeste investorer kjøper seg opp i selskapet med private midler ( Geveran) så klarer man nærmest å vri dette til noe negativt. Er det mulig.........
Axa vil bli en pengemaskin av dimensjoner og det har selvfølgelig Fredriksen skjønt. Hans svært dyktige og håndplukkede folk som er med på å forvalte midlene i Gevran har hele verden som markedsplass og velger seg Axa som et av få investeringsobjekt. Dette er et kvalitetsstempel av de sjeldne.
Hvorfor i huleste skulle nå Axa falle til kr 2.- eller hva det måtte være.........
Fredriksen har ihvertfall ikke kjøpt aksjer i Axa til kr 2,65 for at de skal falle til kr2 eller lavere.
Godag i botikk to flasker blomkål.......
Skjerp dere gutter!!
Titleist
23.11.2017 kl 22:57 4828

Har tro på at vi ser AXA over 3 kr snart. I 2018 har jeg tro på ytterligere stigning til 4-5 kr.
Slettet bruker
23.11.2017 kl 23:01 4823

Tror ikke noen med vett og forstand tror på 2 kr her.
Men sier du at dagens close var siste dag aksjen er lavere priset enn close i dag?

Da må jeg skynde meg å laste!

SS
Slettet bruker
23.11.2017 kl 23:49 4744

skips sjefen sikker på de som har evnen til å sitte langsiktig blir riklig belønnet,ja jeg har forsatt tap om det gleder deg får så være , det jeg ønsker at det kommer flere innside kjøp rundt disse nivåer, pluss flere store internationale investorer på banen, så blir nok shortene skvettene og stein MOhn får finne seg et annet selskap å drive med takterine sine med, tenk å skryte gå ut i media at han både trader og shorter aksjen nei slike investorer ser jeg ikke opp til ., , det var siste gang jeg holdt på med traiding gikk opp ned sluttet med dette etter at robotene tok sitt inntog på børsen, det å drive med aktiv traidng må være værdens vanskligste jobb som svært få behersker , hverfall ikke jeg behersker denne vansklige som svært mange ikke behersker som regel ender det i tap. Jeg har vært en trofast aksjonær nå i over 2 år og kan glatt bli med videre 2 år til lykke til vidre dette blir nok en kanon investrering
bålfreak
24.11.2017 kl 13:22 4563

Hannibal

Du bør spandere et punktum eller to når du skriver. Ellers synes jeg du har mange vettuge synspunkter. Vi får kose oss med Axa aksjene våre, dette blir bra. Kjøp mer og la Rangnes og gjengen hans jobbe med det de kan. Axa har en særdeles dyktig ledelse som vil sørge for klingende mynt i kassa.
Redigert 24.11.2017 kl 13:24 Du må logge inn for å svare