Nye oppdrag og mange trigere

https://www.axxisgeo.com/investor/events-and-presentations

Falt fra 17 til 6 kr grunnet emisjon. 20 store sitter på ca 70% av aksjene. kan fort stå i 17 igjen.
Redigert 21.10.2019 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
Ticker
10.03.2020 kl 16:31 1941

I dag så det svart ut å få noe tynt ut av 4900 roboten men jaggu fikk jeg aksjer helt ned på 0.54
Ser frem til aksjen får et løft som den kansje snart fortjener.
Det skrives repotasjer opp og ned i mente om PGS og andre gjelstyngende selskap men lite om AGS som er en spurv
i sammenligning der.
Eldre repotasje men interesant lesing:
https://www.hartenergy.com/exclusives/obn-seismic-de-risking-game-changer-177153

Redigert 10.03.2020 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
EdvinV
10.03.2020 kl 20:38 1865

Skulle gjerne kjøpt jeg også, men har akkurat nå ingen penger å kjøpe for. Hadde jeg klart å spå topper og bunner, kunne jeg nok fått ned snittet fra litt over kronestykket, men jeg tror roboten knuser meg på å oppfatte kortsiktige trender.
Ticker
12.03.2020 kl 10:30 1732

4900 roboten driver egentlig med øretrilling men skal det kjøpes større poster er jo det surt
og betale for mye,den ligger jo på begge sider og prøver å lage stor spread.
Har lurt den ved å legge ut små ordrer på 10-100 aksjer (betaler et par kroner i kurtasje hos Nordea) for å da flytte roboten.
Da jeg får lagt min ordre på den kurs jeg ønsker,så er det bare å ta dagen til hjelp
Ticker
13.03.2020 kl 10:08 1622

Tror dette kan vedvare i uker og beste/værste fall måneder.
Egentlig litt drømmesenario for langsiktig investering å få laste aksjer over lengre tid på disse nivåer
i denne og andre aksjer.Nå går hver krone i aksjer.
En tur på byen koster fort mange tusen aksjer i AGS og nå med coronavirus kan penger spart bli penger tjent (på sikt)

Rent teknisk viser AGS styrke med flere forsøk på grønne tall på elendige røde dager. I tillegg er det etablert noe som kan ligne en bunnformasjon: dobbelt bunn. Noen som i tillegg har noen positive fundamentale nyheter?
Up2you
19.03.2020 kl 09:30 1391

Havila Shipping ASA has been notified by Axxis Geo Solution ASA wih extensions
for the PSV vessels Havila Aurora until end of May 2020 and Havila Fortune until
midt June 2020.

There are further two optional periods each of 3 months for both vessels.

Der kom det positive fundamentale nyheter og det tekniske indikerer at bunn er nådd. Mye usikkerhet. Men unngår de emisjoner og konkurser er denne aksjen en potensiell mangedobler. Nå vil jeg inn å snitte ned kursen min!
Ticker
19.03.2020 kl 10:31 1331

Og som vandlig fremmer Hegnar repotasjer om gjelstyngede selskap som skal klare krisen.
Tror faktisk AGS står vel så bra krisen som disse selskapene som sliter med å holde hode over vannet.
Hvem har størst oppside?
Risken er i hvert fall ikke større i AGS.
Hvis dette var resten av "Middle East Contract" så burde vi stått i 5.- hadde det ikke vært for corona.
Men der kommer børsdager etter disse "helvetesmånedene" og da får vi se hvilken seismikk aksje som blir vinneren,jeg har min.
https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/03/19/7509003/dnb-markets-disse-selskapene-vil-komme-seg-hele-gjennom-krisen
Luciferr
19.03.2020 kl 10:37 1318

Dagens melding om kontrakts forlengelse og deretter utøvelse av opsjon ut mai og midten juni tilsier at de har oppdrag ut Q2. Deretter kommer sommermånedene som hvor de kan påta seg kontrakts seismikk som generer mye cash med en gang.
Veldig positivt og nødvendig.
______

Oslo (TDN Direkt): Axxis Geo Solutions (AGS) har har utøvd opsjoner for PSVene "Havila Aurora" og "Havila Fortune" til henholdsvis slutten av mai 2020 og midten av juni 2020. Det er ytterligere to ganger tre måneders opsjoner for hvert fartøy.
Det fremgår av en melding fra Havila Shipping torsdag.

Selskapet har også inngått kontrakt med et britisk oljeselskap for PSVen "Havila Borg" for en periode på 40 dager med ytterligere opsjoner. Oppstart er i juni 2020, opplyses det.

AGS burde hoppet til minst 2 kr på de siste meldingene...vil den overhode komme over 1 kr?? Hva skal til?? Den falt jo fra kr. 3 til1 på utsetelse av midtøsten avtalen....nå er den i boks pluss pluss.
hara-a
20.03.2020 kl 13:21 1183

Hold på aksjene. Mens resten av verden stopper opp er nå HAVILA AURORA igang i midt-østen. Resten av flåten starter nok straks opp også. :)
Ticker
20.03.2020 kl 15:18 1139

Hadde det kommet en melding om at de klarer seg uten kapitalhenting i denne runde
så får vi et kraftig hopp.
Tror det er det som holder aksjen tilbake nå.

Får håpe det....seismikk aksjer faller som steiner på negative nyheter ....men stiger mikroskopisk på positive nyheter. Vi får se hva de neste 6 månedene bringer.😎😎 Jeg jobber med å få ned snittet mitt. Startet på 3 kroner ...nå 0.8.. Sloss mot 4900 roboten

Har registrert at blant topp 20 aksjonærer har flere begynt og øke postene sine sist uke, dette tar jeg som ett svært godt tegn. Vi har den siste tiden fått melding om både utvidet påbegynt kontrakt, og LOI med arbeid i Nordsjøen, dette viser at Ags har sikret arbeid fremover og i tillegg når flere av de største aksjonærene laster opp så kan vi nok begynne og snuse på 1kr snart! det vil antageligvis falle bort konkurrenter som har store faste utgifter med lite arbeid i sikte som nok vil gå under nå pga mindre oppdrag som blir utstedt når corona herjer, her kan Ags komme ut som den store vinner, da de har light asset i tillegg til overnevnte jobber.
Db
26.03.2020 kl 08:17 818

Da har AGS mistet en liten kontrakt. Kun en kontrakt på ca 1 mill dollar, så ikke store greiene. De får 25% i kansellerings fees. Dette har jo null å si for selskapet.

Forventer en liten rekyl?
Ticker
26.03.2020 kl 12:00 731

Holder på mitt mål 3-5 kr i løpet av 12-18mnd.
All trading i aksjer har så langt gått inn i denne,KOA har vist seg å være en god trading aksje for tiden.
Men AGS er risikoaksje det er ikke til å komme utenom

Hvordan vil AGS klare seg gjennom disse ulvetidene? DE har en ny kontrakt i Nordsjøen som skal gjennomføres i Q2 sammen med forlengelsen av kontrakten i midtøsten. Hva skjer etter dette?? Blir det total brems på nye oppdrag i 2020 grunnet oljeprisen? AGS har ikke mye å gå på og er avhengig av å holde aktiviteten oppe for å tjene penger....Hva tenker dere andre? Jeg sitter å lurer på om jeg skal ut av aksjen og inn i Aker Solution?
Redigert 31.03.2020 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Db
01.04.2020 kl 09:04 422

Jeg tar det med knusende ro. De har jo en del kontrakter fremover og Corona sitasjonen viser tegn til bedring. Q1 for AGS blir jo meget bra!

Db
01.04.2020 kl 09:05 419

AGS med ny CFO!

Axxis Geo Solutions ASA (AGS) has today appointed Mr. Nils Haugestad as the
Company's Chief Financial Officer ("CFO"). At the same time, Mr. Svein Knudsen
was appointed Chief Commercial Officer ("CCO"). Mr. Knudsen has held the
position as CFO in AGS for approximately 2 years and will now resume new
responsibilities in the Company's Executive Committee.

Mr. Haugestad has over the last 8 years held the position as CFO in Seabird
Exploration Plc. He will bring this experience together with a vast global
investment banking knowledge to the Company.

Up2you
01.04.2020 kl 10:01 379

Bjarte Bruheim laster opp i AGS i all stillhet, står inne på Topp 20 listen.
Ticker
01.04.2020 kl 11:31 334

Dette er positivt
Da kan vi kansje konkludere med at AGS ikke er et konkurs selskap?
Står nok sterkere gjennom disse virustider enn andre i "sammme båt"
Snur nok ikke før sommeren uten gode nyheter/nye oppdrag og de er det nok ikke mange av for tiden
med den oljeprisen vi nå ser.
Men ingenting er en umulighet,noe kan plutselig dukke opp.
Redigert 01.04.2020 kl 11:32 Du må logge inn for å svare

Noen som har kontaktinfo til finansdirektør Haugestad? Det er jo en fin tradisjon at primærinnsidere som han bruker litt sparepenger på aksjer i sin nye arbeidsgiver og sørger for å sende børsmeldinger dette på skikkelig vis! Dette krever vel vi i småaksjonærgruppen? 😉
Redigert 01.04.2020 kl 14:32 Du må logge inn for å svare

I dagens oppdaterte liste finner vi 2 nye Fosnavåginger i Remøyfamilien som er kommet inn : Så da tror de på at dette går veien:)
12 STEINARBO AS 1.02% 300 475 600 949
13 STOKKANKER AS 1.02% 300 475 600 949
På tide denne hopper over 1 krone snart.....6 var emien og 3 før de fikk utsatt midtøsten.... hva er det som holder denne igjen? Den er jo latterlig lav. Priser hele selskapet til 29 mill. Burde stått i 3 kr nå. 5 øre pr aksje er under konkurs prising. Se verdiene i siste raport fra selskapet.
Redigert 02.04.2020 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Db
03.04.2020 kl 09:07 112

liker det :) dette blir bra!