Null interesse

pedyr
INSTA 16.05.2018 kl 00:50 3572

God kveld

Jeg ønsker meg noen gode råd, jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre.
Sitter på en haug med Insta aksjer hvor jeg hadde ett 5 års perspektiv i første omgang. Jeg forstod godt at den sinnsyke veksten og marginene i markedet ikke kunne fortsette til evig tid, men antok at det ville være nok å forsyne seg av for de fleste og beste forbruksbankene uansett. Frem til nå har mine antagelser vært hundre prosent korrekt, og det er jo fint. Insta, mono, komp m. flere låner ut mye penger og marginen ser ut til å flate litt ut.

Jeg tok også høyde for myndighetenes virkemidler i form av reguleringer, jeg har ikke latt meg bli frustrert over medias svartmaling og skremselspolitikk det siste året heller.

Men... det jeg ikke forutså var at denne svartmalingen og reguleringer skulle fjerne ALL interesse for banker med ett vanvittig intjeningspotensial. Med NULL kjøpere og en stadig nedadgående aksjepris vil selvfølgelig fremtidige emisjoner til slutt kvele de nye bankene. Insta for eksempel er nærmere 250 millioner aksjer etter første rettede emisjon under normal drift. Jeg ser på dette som en vanvittig ond sirkel Mono og Insta neppe kommer seg ut av. Etablert i markedet (både Norge og Finland og etterhvert resten av Europa) med bedre merkepreferanse har de mulighet til å låne ut myyyye penger, men stadige emisjoner til latterlige emi kursjer vil øke antall aksjer noe vanvittig. Til slutt betyr dette at veksten i selskapene stagnerer av seg selv, altså indirekte av redsel for reguleringene, ikke reguleringene i seg selv.
Det jeg ikke har nevnt er sannsynligheten for at vi nærmer oss siste rest av en av tidenes lengste børsoppganger i historien, og vi vet jo alle hva det fører til, til slutt. Historien gjentar seg, også denne gangen.

Ønsker meg ikke oppgulp fra bedrevitere. Insta er en aksjepost i porteføljen min, en portefølje som er ok diversifisert. Insta var helt klart ment som en høy risk investering og bikker ikke lasset.

Pedyr
Slettet bruker
16.05.2018 kl 01:16 3553

Fattigfolkene skal betale tilbake alle disse smålånene også, med renter. Lykke til!
Slettet bruker
30.05.2018 kl 09:34 3337

Banken drives og går godt. Hvis du har et 5 års perspektiv så gjør det vel ikke så mye om den er il-likvid nå? Jeg for min del anser mine aksjer i Instabank som låst i hvert fall en del år fremover. Har stor tro på selskapet og ledelsen.

Nyhet i dag:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180530.NFMF.17710
tickerlover
14.06.2018 kl 11:53 3137

Stor fisk fikk ny eier i INSTA nå.
Over 8 mill aksjer til kurs 1,75.
Det er laveste kurs i år...
tickerlover
14.06.2018 kl 15:52 3070

Men den vanlige handelen gikk rett opp igjen.
tickerlover
15.06.2018 kl 12:21 2908

Og der kom info.
Det var CFO i INSTA som ble headhuntet til EASY.
Han måtte naturligvis selge posisjonen i INSTA for å unngå habilitetsproblemer.
Han fikk nok kompensasjon av EASY for å selge... :-)
ShadyLady
15.06.2018 kl 19:50 2825

Antar at innlegget ditt var ironisk ment?;-)
Redigert 15.06.2018 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
pedyr
15.06.2018 kl 22:02 2770

Har meget stor tro på de som driver denne virksomheten jeg også. Jeg deltok på den første gen forsamlingen (2017) og fikk et meget godt inntrykk, kjøpte deretter flere aksjer. Har bestemt meg for å stick to the plan, 5 år før jeg vurderer noen ting, kanskje lengre.

De tjener jo penger, og alt ligger til rette for veskt. Men utvanningen i ant aksjer (i mye større grad enn komp/nofi) kommer man ikke utenom.