ALERT: Pandora Q3 5/11

Finans360
21.10.2019 kl 22:24 1153

Et tip til mine norske venner:

Pandora offentliggør Q3 d. 5/11

Her er de vigtigste take-aways inden dagen oprinder:

1) Aktien er udsat for massiv shorting.

2) Kursudsvinget på dagen er derfor helt uforudsigeligt

MEN:

3) CEO+CFO insiderkøbte for ialt 18 mio. DKK på bagkanten af Q2. På det tidspunkt var vi allerede 2 mdr. inde i Q3

4) Aktien er som bekendt faldet dramatisk fra kurs 900-1000 for et par år siden

5) Aktien vendte rundt ved Q2 hvor vi over 2-3 dage fik stigning fra kurs ca. 220 til 310 DKK på baggrund af en 'on-track-turn-around-case'

4) CEO+CFO insiderkøbte efter Q2 på baggrund af stærk underliggende driftudvikling ift.

a) restructuring plan on track: NOW-programme
b) voldsomt øget lokalt salg i udvalgte markedet på baggrund af øget marketing spending og ny kampagne (duplikeres i øvrige markeder i Q3 og fremad)
c) stærk, helt ny brand-relancering/koncept-store udvikling og stærkt sell-in af efterårskollektioner..

5) Cash-flow og indtjening er stabilt. Omsætning bevidst svagt faldende grundet oprydning/frasortering af forhandlere af den nye ledelse.

Denne her aktie skal du købe inden d. 5/11 hvis du tror på den nye ledelses-duo. Og det gør jeg. Vi har nu ENDELIGT fået en ledelse i front der forstår at Pandora ER en forretning hvor slut-brugeren er den reelle kunde, også selvom det er forhandleren varerne sælges til. Samtidigt har vi en ledelse der kan holde det fulde overblik over de mange facetter som en 100% vertikal-integreret forretning som Pandora udgør.

Jeg kunne skrive mange rosende ord om den nye ledelses-duo men det bliver en anden gang..

Aktien er VOLDSOMT undervurderet P/E-mæssigt. Når realiteterne sætter ind skal aktien tilbage til kurs 600 i første ombæring. Det sker som skrevet ikke nødvendigvis d. 5/11 hvor short muligvis vil forsøge at holde aktien under pres. Jeg tror ikke at det lykkes og mener at der ligger hurtigt 50-100 kurspoint på bagkanten af Q3. Og da jeg tror på ledelsen så er det strengt taget ikke afgørende for mig om det sker d. 5/11 eller et par måneder senere..

Til de interesserede kan jeg oplyse at der pt. udbetales 9 DKK/stk. i udbytte 2 x årligt. Der er et omfattende tilbagekøbsprogram igang der reducerer free-flow af aktier betragteligt. Der er mange økonomisk set lavthængende frugter at plukke for den nye ledelse men måske vigtigst af ALT er at analytikerenes tillid til informationen- og kommunikationen fra den nye ledelse er genoprettet. Kursmæssigt er det mindst lige så meget værd som nøgletal. Særligt for en P/E-mæssigt undervurderet aktie som Pandora. Når markedet efter Q3 forstår at virksomheden faktisk er stærkt på vej tilbage så handles aktien ikke længere med kæmpe rabat
Redigert 21.10.2019 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Finans360
22.10.2019 kl 11:57 1114

….god stigning også i dag...helt som forventet frem imod 5/11
Finans360
23.10.2019 kl 09:18 1082

11% op i dag alene efter anbefaling fra Carnegie...

det er ikke slut endnu..
Redigert 30.10.2019 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Finans360
30.10.2019 kl 09:33 953

Mulig meget voldsom short squeeze på vej d. 5/11

Jeg tror ikke at short kan holde den - jvf indledende beskrivelse

Kurs 400 er indenfor rækkevidde
Finans360
04.11.2019 kl 10:45 862

Så er det i morgen det sker.

Forvent stærkt positive udmeldinger fra ledelsen!!

Kursudvikling i morgen svær at spå om. Sandsynligvis kraftigt op pga. short-squeeze men short kan have anden agenda.

Kurstarget på 1-6 mdr. sigt +500
Finans360
04.11.2019 kl 10:52 854

Alexander Lacik og Anders Boyer har den her dækket ind..

uanset kursreaktionen i morgen..