NANO: sluttet formertKJØPSSIGNAL BULL DESCENT BLOCK i timeschart

Hugoil
NANO 22.10.2019 kl 12:54 12777

https://imgur.com/oyBRecB

Vi ser DNB har laget to kraftige dipper.
Dette er arbeid for å få inn investorer på lav kurs. Vi husker rysaren på 33% etter Q2-fallet.
I dag har vi 3 muligheter for et bull signal - på støtte.
En ny rysare vil tette gapet.

Jeg ble overrasket over hvor lavt emikursen ble satt. Men jeg tror DNB har påvirket selskapet litt for mye og at kursen seiler unormalt lavt nå. Var DNB ved sine fulle 5, ville de jobbet for å sette emisjonen etter RD-dagen (var det bare DNB denne gangen som gjorde emien?). En slik designet inngang kan også tyde på en slags bunning/forestående nyhet.

En slik a) og b) emosjon vi har hatt i år er kanskje et plaster på 114emi-såret.

Det er fortsatt slik at

- det blir medisin -

Og fra nå kommer det til å bli slik at markedet etterhvert forstår at rekrutteringshastigheten for 3.linje med eldste pasienter er lavere enn for 2. og 1. linjepasienter. Dermed denne lange utflatingen og nå denne dobbel-bunnen. Men mange opprettede sentre skal speede rekrutteringshastigheten merkbart eksponentielt.
--
Det øverste RSI-chartet er trading 5-dagers og der har vi nå en bunn på stigende bunnlinjen siden nov18. Siden denne bunnlinjen er stigende og kursen har vært fallende - så er det bullish divergens
--
Det er jo like naturlig at de som sitter på baisse-toget sitter like tilbakelent i sin reise,slik de som satt på hausse-toget gjorde det i 2016.


balancing, på flere måter
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Lotepus
23.10.2019 kl 19:04 3650

Om noen skal kalles baissere eller hausere , er det vel liten tvil om hvem som har truffet best sålangt
Hugoil
23.10.2019 kl 19:53 3603

Folk som leserdenne tråden må lese en gang til det jeg skrev ganske langt opp om barnehagen ute på tur. Det er klart det er sikrest for barne å leie hverandre når barnehagen er ute på tur. Dekan både bli kjørt på, syklet overende elelr snuble i gangfeltet. Derfor liker frontal, kappa og lotepus seg så inderlig vel på ....KUN NANO-trådene. For her kan de prate skit og lort om et selskap siden de ikke har noe annet selskap de kan framvise hvor de har vært/er positive. Det er egentlig synd på disse barna som må har forsøkt seg i denne aksjejungelen. Se bare på kappa - jeg fant faktisk et innlegg hvor han var positiv - og det var til Fred Olsen Energy. Så noen svidde barn forblir svartsvidde. Synd, men det er nok endel mental medisin for de å få lov til å gå gørrende rundt her, siden det er for vanskelig for dem å gjøre det bedre. Den største gleden de da kan ha, det er at heller ikke andre gjør det bra.
Redigert 23.10.2019 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
23.10.2019 kl 20:04 3581

Får vel bare krype til korset med en gang. I løpet av i går og i dag har jeg gått all in i Nano igjen. Tok exit i 01.09.2017 til kurs 82,40. Innkasserte milliongevinst.
Siden har jeg vært innom noen turer, tjent penger på alle, totalt ca en halv mill. på tradingen. Har aldri tapt på en handel i Nano.

Nå synes jeg tiden er inne for å satse skjorta igjen. Første gang jeg kjøpte Nano, var 07.04.16. Da betalte jeg 20,91 kroner i snitt for aksjene. Nå er jeg inne 50 øre billigere i snitt. Det er ikke til å tro. I en aksje hvor de har oppnådd 100% ORR og CR for sine pasienter.

Jeg er ikke i tvil om hvorfor kursen ligger der den ligger. Fundamentale forhold har lagt til rette for shortere å styre aksjen i kjelleren. Men nå tror jeg shorterne begynner å svette litt. I går reduserte begge de synlige shorterne postene sine. Så de har også forventninger om at dette kan bli sprettent etter hvert.

Det kan sikkert bli litt rocky enda. I 2016 falt aksjen til 17-18 kroner etter at jeg hadde kjøpt. Så på ettersommeren smalt den avgårde. Den nye smellen kommer snart. Kanskje snarere enn vi tør tro. Så nå surrer jeg meg fast, og blir med til verdens ende. Ledelsen kan tenne gnisten med informasjon fra flere pasienter med (tilnærmet) 100% ORR og CR.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 20:49 3520

......og investorene har mistet tilliten til ledelsen og selskapet.

Vel, noen ga selskapet nylig NOK 242,525,624. Så alle kan ikke ha mistet troen.
Kappa3278
23.10.2019 kl 21:14 3491

Ja, på kurs 22, for ikke så veldig lenge siden var det 45, og før den tid 118, og nå er kursen så vidt over 20.
Hva blir emisjonskursen i 2020, nok 10?
Hammers
23.10.2019 kl 22:50 3419

Her NorskBull's vurdering av aksjonærenes opptreden i aksjen;
https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=NANO.OL

I det litt lengre bildet; Ingen "homecoming pigeons" ala Hugoil "minutt-charts"!

Hilsen Hammers.........som lurer på om fyren lager sine egne signaler - hvis han trader i aksjen!
Hugoil
23.10.2019 kl 23:07 3387

frontal: Hva er detdu vaser om? Skorstad/Tigerstadne hadde 156K aksjer ved utgangen av fredag. Han har kanskje flere nå.

Tesla steg 10% i dag på shortinndekking.

fjomsen Hammers (du må jo lese timechart som jeg skriver over, hvorfor bare bevisst gurgle opp feiklaktig gørr, da kan du gå hjem til dine egne kjøpsinnlegg - om de finnes noen sted - din svarte kråke!):
Kursen endte dagen med et 3-timers BULL DESCENT BLOCK etterfulgt av et grønt candle. Kjøpssignalet ligger klar for avgivelse i morgen.

Saken er at Citadel bommet med swing cyclesene for markedene generelt. We har nå hatt en thorugh, hvor de har tolket det som en crest og håpet på at markedene skulle hjelpe shorten hjem. Men jammen har ikke Worldquant kjøt av Citadel når de i går og i dag har brutto shortet min.85K. Kursen steg endog i går, mens de shortet og holdt seg i dag - markedsnedgangen tatt i betraktning. Oljeoppgangen og US-børsoppgangen i ettermiddag kveld gir mer shortinndekking i morgen.
Redigert 23.10.2019 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
23.10.2019 kl 23:17 3367

Hvis man ikke sitter klistret til skjermen hvert eneste minutt er det nok tryggest å holde seg unna -
og heller vente på de store signalene. Hvis interessert i et selskap som NANO.

NorskBulls sier "stay away" - og det samme sier mitt linjechart.
Så kan heller de spes interesserte trade på hvert eneste minste hopp.
Slike som bl.a. i dag kanskje tradet aksjen opp i 20,75 - før den til slutt endte nær dagens laveste på 20,12!
For et liv.....!

Hilsen Hammers
Hugoil
23.10.2019 kl 23:22 3356

Si unnskyld da Hammers, istedenfor den kleine hilsen hammers. For hvem er det som vil ha slike gørrhilsner fra deg?
Redigert 23.10.2019 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
focuss
23.10.2019 kl 23:29 3343

Hva har bragt det lovende Nano dit de er nå? Jeg mener å vite det og har vel kjedet livet av mange med å repetere det. Men hva mener dere? Og hvor er Uredd1?. Og hvor er Merlin? Og hvor er alle de andre?
Redigert 23.10.2019 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 23:47 3311

Alle de andre er nok i kulissene og mange er på andre forum. Jeg forstår godt at oppegående normale mennesker ikke orker å diskutere med drittunger her inne dag ut og inn, unger med null fundamental kunnskap. Bare tjas om at kursen er ditt og datt, ledelsen er dårlig og ceo er amatør. Hva skal man svare slike unger?

Når det er nevnt så er jeg enig med 007 her, folk må jo være blinde om de ikke ser hvor vi er på vei hen. Archer-1 100% CR/ORR...
Jeg tenker at nye Archer-1 data kan ta kursen til nye høyder og de kan komme raskere enn noen aner. Dette i tillegg til andre trigger som står i kø. Prime, BTD, og nye andre data på MZL osv, samt økt innrulleringstakt mm. Bud på selskapet og partner kan dukke opp men det er vel gjentatt til det kjedsomlige. Nano har aldri sett bedre ut. Derfor ble emisjonen fulltegnet på "no time".

Forøvrig, Hammers kunne sikkert få plass på det kongelig slott, shamanen som sitter der nå ved siden av prinsessen er jo i samme bransje og evnemessig er de i samme liga. Forskjellen er vel at Hammer er litt mer ut på jordet med sine betraktinger. Jeg tror fortsatt ikke jeg har sett en eneste spådom av Hammer som har gått rette veien. Og sånne synsere skal vi liksom ha tillit til, bevare meg vel :-)
Redigert 23.10.2019 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
TeeJay
24.10.2019 kl 08:23 3169

Jeg må bare gratulere oo7 ..
Moro at du har hatt en god reise så langt på nano toget.

Du får gi oss noen tips underveis
007 James Bond
24.10.2019 kl 10:57 3008

Det kan jo bli litt rocky enda, men det kan også snu nordover. Resultater på 100% CR er sensasjonelt bra, og fantastisk for pasientene.

Pr i dag er det stort sett bare shorterne som har interesse av å senke kursen videre. De vil forsøke å manipulere kursen nedover mens de dekker seg inn. Og dekke seg inn bør de gjøre ganske snart. Kommer det en ny bekreftelse for nye pasienter at 100% Complete Respons(kreftfri) fortsatt gjelder, tror jeg det strammer seg kraftig til for shorterne. Og Bravo har vitterligen uttalt at resultater kan komme til enhver tid når de anser det riktig å informere markedet.
Redigert 24.10.2019 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
TeeJay
24.10.2019 kl 11:50 2938

Ja det er forsåvidt riktig, men så vet vi jo at den første av de tre neste ble rekruttert av Arne på R&D day(eller misforsto jeg han da?)
I så tilfelle er det vel ganske trygt inntil videre i så henseende.

Men her kan ting skje fort, og brutalt... det vet alle.

Personlig har jeg lave forventninger til drt revolusjonære på kort til mellomlang sikt.
Men jeg forventer nok uansett en konsolidering og sakte klatring mot ett mer naturlig kurssjikte.

Det de fleste forstår(selvfølgelig sett bort fra enkelte her) er at om man skal inn i nano har man fått en gavepakke av de sjeldne med kurser her nede.
Dermed tror jeg nok en del vil velge gjenentring her rundt 20.
Vi ser jo at enkelte allerede har gjort det, som du...
Hugoil
24.10.2019 kl 12:11 2880

For de som kan se på timeschart, så har vi klar bullish divergens siste 4 dager mellom kurs og både 5dagers og 14dagers RSI.
Aksjer som selges nå er aksjer som delvis gis bort.
Redigert 24.10.2019 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:13 2871

Hehe, fantastisk - mens aksjen faller til 19-tallet....
frontal
24.10.2019 kl 12:42 2821

Er det her vi sier farvel til 20 tallet? :-)
dr. Stockman
24.10.2019 kl 12:45 2813

Vi betaler alle en pris for shorternes dyktighet. Mange har hevdet at de langsiktige er vaksinert mot følgene av de antatt manipulative strategier som har utspilt seg i aksjen, mens jeg selv har pekt på de destruktive følgene dette får for alle - ganske enkelt fordi et selskap som lever av emisjoner er prisgitt markedets verdisetting av aksjen. Vi blir alle vannet ut, mens alle utenfor kan gå inn til kurser som ligger under det de fleste langsiktige har som inngang. Så spørs det hvor mange det er som benytter seg av den muligheten, eller om det heller er slik at de aller fleste er blitt indoktrinert til å tro at "aksjen ikke er verdt mer enn dagens aksjekurs tilsier".
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:47 2808

frontal,
det er ikke holdepunkter for å si noe spesielt om dette foreløpig, bortsett fra at trenden peker under 20 på 1-2 ukers sikt.
Men det trenger ikke å hindre at vi kan se intradager bra opp inn i mellom.
Aksjen er i en udefinert limbo-situasjon.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:49 2789

dr.,
anbefaler deg å legge av dette shorte-tøvet: En aksje faller ikke systematisk 85% over tre år pga (til dels ubetydelig) shorting!
Hvor tar dere det fra?!
Man må snart innse at det er det fundamentale som senker aksjen.
Kappa3278
24.10.2019 kl 12:53 2783

Det eneste som kan redde nano fra å falle ned på 10 tallet er melding om partner..., og denne meldingen må komme kjapt om ikke så skal skje.
Å skylde på shorterne og BP som ønsker nano alt vondt blir bare patetisk.
Situasjonen som nano befinner seg i kan aksjonærene takke ledelsen for.
Bullinvestor
24.10.2019 kl 12:59 2772

Noen som tror det stopper der? NEI. Markedet klarer jo alt. Vi er bare 8 kr ifra å teste ei ny ATL notering. Tror vi må sende en Mail til Malene, høre om kursutviklingen henger på greip? Samtidig stille spørsmål om styret ser forskjell på 150 millioner aksjer i selskapet kontra 75 millioner, ved en ferdigstillelse av betalutin?
Idag er det kun Mail som blir besvart, men i 2016 da kursen var rundt 30 kr fikk jeg svar PR telefon, en hyggelig samtale og god stemning, noen uker etterpå gikk kursen kraftig nordover som vi husker, greit å finne litt lettfattelig svar her..?
Focuss du kunne jo skrive noen ord, eller noen andre her:)?
Redigert 24.10.2019 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
007 James Bond
24.10.2019 kl 13:05 2753

Korsar; Du snakker som en blåøyd, naiv fjortis. Hvis du ikke skjønner at det er shorterne som i all hovedsak kjører kursen ned, har du enten en agenda, eller du burde ikke kommentert shorting. Shorterne bruker garantert robot-algoritmer for å knekke kursen daglig. Det fører til skepsis hos kjøperne, og de holder seg lavt/passiv i kjøpssituasjone, fordi "alle" vet at shorterne vil kjøre aksjekursen i fanget på dem.
Dette er også grunnen til at jeg har holdt meg unna lange poster i Nano de siste 2 årene. Det er klart at selskapets utvikling, eller mangel på sådan, er en medvirkende årsak til kursutviklingen. Men hadde ikke shorterne fått herje fritt, hadde ikke kursen vært i nærheten av det lave nivået den er i dag.
Det burde selv du, Korsar, forstå. Men noen svakheter har vi vel alle...
Redigert 24.10.2019 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
24.10.2019 kl 13:14 2734

Korsar
Maksimalt 5% sjanse for å lykkes til slutt er priset inn pr idag. Du mener kanskje at det er fair value i forhold til sjansen for at Betalutin og Archer-1 kommer på markedet. Jeg tror sjansen er langt over 50%, og da kreves det ingen spesielle matteferdigheter for å skjønne at aksjen er grovt underpriset. Riktignok har det vært forsinkelser, men med en kurs på 100 kr ville de forsinkelsene gitt svært lite utslag på potensialet i aksjen. Vi er fanget i en ond sirkel der det nettopp er den lave kursen som er ødeleggende for finansene, og det trengs svært gode nyheter for å bryte denne trenden.
Bullinvestor
24.10.2019 kl 13:19 2724

De første aksjene ble kjøpt rundt 27 kr i 2015, etter dette falt bare kursen, når vi stoppet rundt 12 tallet var faktisk verdien ikke større en kontantbeholdningen i banken. Kursutvikling var da drevet av stort fall i oljepris.. ikke det fundamentale i selskapet.
Redigert 24.10.2019 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Hugoil
24.10.2019 kl 13:25 2715

Bullinvestor: Det var hovedsakelig drevet av et fullstendig ovdrevent salg av aksjer basert på en medling 15.oktober2015 om endring i studieoppsettet. DNB var største selger over den dagen og neste dag. Desatt på endel aksjer ifm mandatet fra IPO + sikkert shorting og annet også. Det viste seg å være en meget god kjøpsanledning. Mellom- og langsiktige kjøpere gjorde da som de gjør disse dagene - kjøper aksjer som delvis gis bort.. Kortsiktige kjøpere kan kjøpe basert på kortsikitg teknisk og relativt sannsynlig rysare.
--
Avgitt BULL DRAGONFLY DOJI I kvarterchartet nå.
Ligger inne med BULL ENGULFING i timeschartet.
Redigert 24.10.2019 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
24.10.2019 kl 13:32 2694

En klar virkning av de usannsynlige kursfallene som har funnet sted i NANO er jo de mange tvangssalgene som er som å kaste bensin på bålet. Noen meglerhus har tilbudt 50% lånefinansiering på NANO, og det er jo ikke vanskelig å forestille seg at når kursen går rett vest så utløser det mange tvangssalg. Jo høyere belåningsprosent jo flere aksjer må selges ettersom også lånegrunnlaget faller når man selger.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:33 2819

Bond,
jeg har mer enn et tiår i relevant finansinstitusjon på ledernivå og vet utmerket godt hvilke instrumenter som fungerer i de ulike aksjer, og hvordan. Grunnløse påstander om at jeg er en "bløyd, naiv fjortis" (antar du mener blåøyd, som da skiller seg noe fra den blåveisen du er påført av kursfallet i NANO) må du bare få strø rundt deg som du vil. Dine egne "analyser" som består av en blanding av skjellsord og uvitenhet taler godt nok for seg selv.
Hugoil
24.10.2019 kl 13:36 2807

Er det noen som har opplevd å få fornyet/forlenget frist med inndekking av underdekning aksjekreditt hos DNB? Evt. når?
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:38 2797

dr.,
du klarer ikke å omtale annet enn SYMPTOMER, mens det fundamentale passerer uforstått:
- du skriver om "de usannsynlige kursfallene" og "de mange tvangsssalgene", osv. som en forklaring på kursfallet.
Men dette er altså bare symptomer, for et treårig vedvarende og systematisk kursfall har i all hovedsak med fundamentale forhold å gjøre, hvordan selskapet performer. Og der ser markedet at verken framdrift eller rekruttering har vært pr. guiding i disse årene. Og priser aksjen deretter.
Så enkel er den saken.
Men det er bare så tungt å innrømme for dem som har hausset selskapets fantastiske lederskap osv. hele veien. Get real.
Lotepus
24.10.2019 kl 13:44 2783

Hugoil er Bull , hvor går veien statistisk videre da ? Ref hans bull analyser siste 3 år . At du gidder .
dr. Stockman
24.10.2019 kl 13:52 2763

Korsar
"Men dette er altså bare symptomer, for et treårig vedvarende og systematisk kursfall har i all hovedsak med fundamentale forhold å gjøre, hvordan selskapet performer. Og der ser markedet at verken framdrift eller rekruttering har vært pr. guiding i disse årene. Og priser aksjen deretter.
Så enkel er den saken."

Så det er altså litt forsinkelse som gjør at kursen heller må gjenspeile 5% sjanse for suksess heller en 50% (som for øvrig også er konservativt). I samme tidsrom har også Archer-1 dukket opp som en reell mulighet som har langt større potensiale enn Betalutin alene.
dr. Stockman
24.10.2019 kl 14:01 2733

Egentlig gjør hele bioteksektoren det svakt om dagen. Tror nok at alle lider litt under det store fallet i NANO. Mange sitter i flere biotekaksjer, og heller enn å dumpe NANO så løser man kanskje overbelåningsproblemet ved å selge noen av de andre aksjene. Atter andre tar kanskje gevinst i noen av de andre for å kunne benytte anledningen til å få kjøpt NANO billig. Men det at så mange sitter i flere aksjer som hører hjemme i samme sektor forsterker jo også presset på NANO fordi aksjonærenes øvrige verdier faller samtidig, og tvangssalget rykker enda nærmere.
dr. Stockman
24.10.2019 kl 14:03 2729

Jeg er ingen tekniker, men jeg skjønner jo at samtidig som vi befinner oss i "farlig farvann" med tanke på risikoen for ytterligere fall så vil det jo også være slik at for hver gang aksjen faller ned til 20 (eller noen tiøringer under) uten å falle videre nedover så styrkes dette nivået som støtte for aksjen.

For øvrig regner meg med at de fleste fikk med seg at det var et svært stort enkeltsalg (ca 50.000 aksjer) som kjørte aksjen under 20 kr idag. Mest sannsynlig dreier det seg om tvangssalg.
Redigert 24.10.2019 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 14:17 2692

dr.,
igjen blir det løse spekulasjoner om støtte; det er ikke slik at alle nivåer det handles på teknisk sett etableres som "støtte". Slik ville jo alle handlenivåer bli erklært for "støtte"! Ser du ikke det? Støtte etableres først når et signifikant ekstra volum (ifht øvrig handelsnivå på øvrige nivåer) kan latent kjøres inn på et gitt nivå (stor kjøpsvilje). Det er ikke det som skjer nå. "Støtte" framkommer også gjennom å forstå volumet i balansen mellom kjøp og salg, og i forhold til oppgang og nedgang..
Derimot bør man hensynta nivået for siste emisjon (22). Hva tror du, danner det nivået støtte eller motstand?
Iht. 007 JamesBond er jeg en "bløyd naiv fjortis" så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med svaret :-)

Noen tips om teknisk støtte og motstand, f.eks. slik typiske TA-selskaper som Investtech omtaler det

Hovedprinsipper
Støtte angir nivåer der det antas å ligge et overskudd av kjøpere. Dette kan være fordi mange har sett at aksjen har vendt opp fra disse nivåene tidligere, eller at aksjen på dette nivået har en lav fundamental pris.
Motstand angir nivåer der det antas å ligge et overskudd av selgere. Her kan aksjen ha vendt ned tidligere, eller den kan av mange regnes som fundamentalt dyr.

Vanligvis brukes støtte og motstand slik:
Kjøp når aksjen faller ned mot støtte.
Selg når aksjen stiger opp mot motstand.
Kjøp når aksjen bryter opp gjennom motstand.
Selg når aksjen bryter ned gjennom støtte.
Redigert 24.10.2019 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Hugoil
24.10.2019 kl 14:19 2682

Ser 5dagers DOBBEL BUNN.
--
Lotepus: Du gidder kanskje å fortelle oss om hvordan det har gått med deg i IOX fra 6,- til litt under 2.-? Må vel hjelpe på humøret å dumpe litt gørr på NANO-tråder da? IOX har alltid vært et selskap for de som ikke trenger å forstå noe, et jalla-selskap hvor det nå er avgitt både 2-årig salgssignal HS og 3-årig salgsignal KILE. Noe å ta med seg over til IOX-trådene? Det regner vel så mye i Chile at leirrasene tar isntallasjonene og veiene?
Redigert 24.10.2019 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
24.10.2019 kl 14:24 2670

Er det ikke mulig nå å se handelsvolum på Hegnar som tidligere, selv som medlem?
007 James Bond
24.10.2019 kl 14:30 2649

Hvilken blåveis, Korsar? Jeg har tjent millioner på Nano. Siste gang jeg tradet Nano var fra 19.07.18 til 27.07.18, og med pen gevinst. Har ikke vært inne siden. Ikke før tirsdag og onsdag denne uken, da jeg kjøpte meg inn på nytt, med snittkurs 20,42. Du får heller passe dine egne blåveiser, Korsar.
Man trenger ikke være rakettforsker for å se hvordan aksjen manipuleres med robothandel. Begynner å lure på om du var sjef for renholdet i finansinstitusjonen du nevner? Ingenting galt med det. Vi liker alle å ha det rent rundt oss. Og det går sikkert an å plukke opp noen fraser når meglerne er tilstede under gulvvasken.
Du får prøve å legge bort fornektelsene, og studere handelen en periode, så kan du legge sammen kursendringer pluss robothandel, så blir svaret shortesvindel.
wave
24.10.2019 kl 14:35 2629

Det er trolig et bredt spekter av elementer som har ført norsk biotek verdimessig rett i bøtta. Men fra Algeta-oppkjøpet for seks år siden har det ikke vært mye å skrive hjem om. Det kan godt være at forskningen innen biotek er i verdensklasse, som noen hevder. Men det er det vanskelig for den jevne investor å ta stilling til.
Derimot kan man registrere at intet nytt kommersielt produkt er lansert, ingen nye partneravtaler og selvfølgelig heller ingen oppkjøp. Det kan hende jeg overser noe småtteri, som at kanskje pho nå etter etter en laaaang ørkenvandring ser grønne tall, men dette er det grove bildet av sektoren. Årene går og emisjonene består.
Når man gjennom årene har kunnet doble sine investeringer selv i indeksfond, mens biotek bare forvitrer, er det jo ikke veldig underlig om interessen tørker inn.
Uten noen suksess, ingen kake.
En dag kan det snu. Men det fordrer kommersielt gjennombrudd på en eller annen måte.
Merlin
24.10.2019 kl 14:41 2615

Active positions

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
WORLDQUANT LLC 408 225 0,67% 22.10.2019
CITADEL ADVISORS II LLC 310 111 0,51% 22.10.2019
SUM 718 336 1,18%

Shortposisjonene økte kraftig før emisjonen.

Dette tyder på insideinformasjon om emisjonen, som medførte at emisjonen ble satt til lavere kurs enn den ellers ville.

Det spennende nå er om shorterne nå kan komme i en shortskvis. Å være short på en så lav kurs som nå kan vel neppe være lønnsomt over tid. Shorterne nærmer seg samtidig taket for det som er mulig å shorte.

Hjertelig takk til Folketrygdfondet og den norske stat for fantastisk tilrettelegging for biotekbransjen! Politikerne har virkelig laget gode regler for en av Norges fremtidsbransjer.

Dagens primærinsidekjøp av CFO viser vel at det er noen som synes kursen er kommet vel lavt...
Redigert 24.10.2019 kl 15:02 Du må logge inn for å svare