Boeing! See you in court !

Slettet bruker
NAS 22.10.2019 kl 18:15 2149

Det er vel sikkert short leiren som har hørt noen rykter og gjerne vil dele med paniske småaksjonærer. Men er det hold i det som skrives om kompensasjon, er det intet mindre enn en krigserklæring. https://leehamnews.com/2019/10/21/pontifications-to-no-surprise-max-was-major-topic-at-3-nyc-events/ Er det dags for å samle alle MAX kunder for så å forberede et lite gruppesøksmål ?
Redigert 20.01.2021 kl 03:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2019 kl 01:32 1816

Jeg ser av et intervjuet E24 hadde med ceo/cfo GK forleden, at Norwegian blir tøffere mot Boeing fremover. Dette er både nødvendig og en strategi jeg tror vil bære frukter. Ved siden av et omdømme tap av episke proporsjoner grunnet Max og Dreamlinerne med mer, så har de akkurat tapt en kontrakt til Airbus om salg av 300 fly til indiske IndoGo. I tillegg har de blitt ydmyket av amerikanske myndigheter i 2 laaaaaaaange dager med åpne høringer. Under de rådende omstendigheter vil det sjokkere meg om tøffe krav fra den eksisterende kundemassen Ikke bli innfridd temmelig raskt. Det kan også hjelpe at det har kommet en ny styreformann som Norwegian har en mye bedre dialog med.
Herman*
05.11.2019 kl 04:52 1738

Med utgangspunkt i det tradisjonelt «generøse» amerikanske rettsapparatet hva «punitive damages» angår, skulle en jo tro at de frykter et massivt class action søksmål fra bransjen. Foruten den direkte økonomiske nedsiden, vil jo en slik sak skape «badwill» i årtier fremover.
solb
05.11.2019 kl 16:37 1284

Dette er ikke lett å fatte.
The Boeing Company (BA)
360.16+9.07 (+2.58%)
As of 10:35AM EST. Market open.
minsin
05.11.2019 kl 18:00 1145

"See you in court" ... du liksom

Tar 3-5 år ett slikt rettsoppgjør.... både en og to emisjoner før den tid...Luringen
Slettet bruker
05.11.2019 kl 22:44 848

Det blir enighet gjennom forlik minsin. For Boeing å sette i gang et slikt langvarig rettsoppgjør, mot kunder det har voldet stor skade for, tror jeg sitter langt inne. De er allerede i en dyp omdømmekrise og salget har stupt. Hadde det ikke vært for at Airbus også har sine problemer, hadde det sett virkelig stygt ut for Boeing. Dette kan fort endre seg, så det siste Boeing trenger nå er et nytt gigantisk omdømmetap ved å provosere den eksisterende kundemassen.
Redigert 05.11.2019 kl 22:46 Du må logge inn for å svare