Kan nogen forklare? AEX har en MCap på £59 og Wen Mcap £38
Kan nogen forklare hvordan AEX kan have en MCap på £59 når Wen har en Mcap £38. På alle parametre er Wen foran som jeg ser det????????
Redigert 21.01.2021 kl 08:11
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Mdg1
08.01.2020 kl 07:06
2319
Selskapet tjener godt med penger og kommer til å betale gode utbytter fremover. Som langsiktig sparing i et aksjemarked som skal korrigere synes jeg det er flott. Nå har de satt en bunn på 7% utbytte, men regner ned det enkelte år skal over 20%. Mye bedre enn mange andre oljemygger der ute
Du har selvsagt gode poenger JimJohnny og mange av oss sitter nok med samme tanker som deg. Imidlertid har jeg valgt å bli sittende når situasjonen er slik den er - å selge seg ut fra AIM hvor det ikke er omsetning overhodet er ikke aktuelt - jeg gir ikke bort aksjene for 0,18 pund - det ville vært ren dumskap. ‘Slik jeg ser det er det bra at selskapet reduserer overhead cost og har tatt bort Jerking. Selskapet har en asset å konsentrere seg om i et partnerskap hvor de er lillebror og arbeidsbyrden i dette selskapet bør være minimal - og utvilsomt er det rom for ytterligere nedbemanning og kostnadsbesparelser her. Da har vi faktisk en liten utbyttemaskin som bør kunne gi opptil 50 øre per aksje i utbytte fremover til 2031. Og dersom ledelsen i selskapet gjør litt for lønnen sin bør de klare å fremforhandle forlenget avtale til f.eks 2041 mot at det bores ytterligere en brønn slik at leveransekapasiteten er sikret. Da har vi plutselig en sikker utbytte situasjon over lang tid og en meget god deal for de av oss som tenker pensjon. Så det er ikke sikkert dette er det aller dummeste vi kunne gjøre.
-
«
- 1
- 2 »