Spetalen "tapte kr 340 mill" ved å selge NEL for tidlig...

Slettet bruker
NEL 23.10.2019 kl 09:33 700

Dagens refleksjon. Da vi tålmodig venter på nye børsmedlinger som flytter kursen oppover. Husk å vær tålmodig. Ha alltid et perpesktiv på dine investeringer og sørg alltid for å ha litt cash på lur til dropper som nå. Jeg kjøper mere av Nel i dag, da kurser rundt 7,50 anser jeg som billig. Alle aksjer vil svinge opp og ned. Men vi investerer jo alle for å tjene penger. Ikke vær grisk. Da blir du ofte med ned, men plukke ut gevinster over tid eller sitte stille om plukke ut " potten storeslem. " Vær fornøyd med gevinst. Ingen treffer topper og bunner. Alle bommer litt.
Men husk at felles for de fleste aksjene, det er at over tid så smeller kursen hardt oppover igjen. "Proffen Øystein Stray Spetalen" tok en gevist på kurs 2,55 i mars 2017: Utdrag fra fa.no:
"Spetalen solgte sine rundt 36,4 millioner aksjer til kurs 2,55 kroner per aksje. Salget skjer etter at Spetalen og hans selskaper nettopp har deltatt i en emisjon i selskapet til kurs 2,72 kroner.
Men selv om mandagens salgskurs er lavere enn den siste emisjonskursen, har Nel-aksjen vært som et eventyr for Spetalen.
Investoren som ved flere anledninger har snakket svært varmt om hydrogenmulighetene i fremtiden og vært en engasjert talsmann for hydrogen, sitter nemlig igjen med en samlet gevinst på 177 millioner kroner siden han kom inn i selskapet for første gang i 2011, " skriver Finansavisen i mars 2017.
------------------------
Det som er mitt poeng er at hvis proffen ØSS hadde sittet med Nel aksjene sine i dag, så kunne ØSS tatt ut saftige kr 510 millioner i gevinst.. ikke kr 177 millioner. Nel står nå i kr 7,50 og Nel var oppe i kr 9,50,- Det er en 3 dobling i Nel på 2,5 år.
Det kan gi deg et perspektiv og fakta om at proffene bommer også på timingen. Jeg tåler å se blodrøde tall i min portefølje i en periode, da jeg vet at jeg har tatt en mill i gevinst dette året, og jeg vet at det jeg har kjøpt inn, det vil stige opp i pluss. Vær tålmodig. Aldri vær grisk, men plukke potter hvis du liker å trade litt.
Sum mange brukbare potter = fet gevinst. Du blir ikke fattigiere av å ta gevinst som Warran Buffet sa..Nel sin fremtid ser meget lys ut. Men som vi vet. Alt tar litt lengere tid ,en det vi håper på. Men du må nå være forbredt på at ketchupeffekten i Nel kan komme,anytime. Børsmeldinger med tall fra Yara, nye P2G anlegg, Nikola Europa på overtid, Alstom H2 tog drivlinje og fyllestasjoner på overtid, Everfuel Europe H2 busser(600 stk H2 busser), H2 Mobility/H2 Consortium/Huyndai/Sveits(1000 stk H2 lastebiler), Fredericia(DK), Shell, SunLine buss(CAL), nye atomkraftverk, Hybrit AB(stålindustien) ++++ kan smelle inn. Da flyr kursen. Dette kan gi solide kursløft.
Redigert 23.10.2019 kl 09:35 Du må logge inn for å svare