Biotec Q3 resultat

oppturen
BIOTEC 23.10.2019 kl 12:28 7297

Jeg gjetter inntekter Q3 på 25 mill, overskudd på 1 mill og positiv kontantstrøm på 2,5 mill.

Noen bedre ??
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
23.10.2019 kl 14:07 5771

Jeg håper du har rett angående inntekter på kr 25 mill. Om 12 mill av dette kommer fra enzymene, 2 mill fra Woulgan og resten fra animal og consumer health, så tror jeg bunnlinjen blir betydelig bedre enn 1 mill. Da snakker vi over 3 mill. Samme med kontantstrømmen. Når vi kommer over den bøygen hvor vi klarer å dekke de faste kostnadene med marginene fra salget, så vil marginene gå rett på bunnlinjen. De faste kostnadene er rundt regnet 17 mill pr kvartal inkl avskrivninger. Enzymene har en margin på 95%. På glukansiden varierer det stort med produktmiksen. Jo mer Woulgan som selges, jo bedre blir det. Hadde vi kun solgt Woulgan og enzymer hadde det nok holdt med en omsetning på 18-19 mill for å gå break even og med positiv kontantstrøm. 90 % av all inntekt over dette vil legge seg rett på bunnlinjen.

Men jeg foregriper begivenhetene. Uansett. Dette er bare småpenger. Det er ikke derfor jeg er aksjonær i Biotec. Men det er første og en viktig milepæl å faktisk tjene penger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Kjuagutt
23.10.2019 kl 16:33 5644

Biotec Pharmacon 5.48 NOK5,48 NOK
– - 1.79 %1,79%
23.10.2019, 16:26·Cision

(Tromsø/Oslo 23. October 2019) Biotec Pharmacon ASA (OSE: "BIOTEC")
announced today that its Board of Directors has unanimously appointed Dr Jethro Holter as the Company's interim Chief Executive Officer.
Jethro, who currently serves as the Managing Director of ArcticZymes AS, a subsidiary of Biotec Pharmacon, will succeed Christian Jorgensen, the current CEO, effective immediately.

Jethro joined ArcticZymes as Managing Director in January 2015. He focused on driving a new strategic direction focusing the subsidiary's efforts towards growth, through expanding its B2B client base and implementing a customer-driven innovation approach for new product development. Consequently, the subsidiary has experienced strong revenue growth and vastly expanded its portfolio of novel enzyme products. Today, ArcticZymes is profitable and a leading commercial supplier of enzymes to the molecular biology, In Vitro Diagnostics (IVD) and gene therapy market segments.

`We are delighted to appoint Jethro as our interim CEO. He has proven himself to be a strong and highly competent leader who has the skill-set required to take Biotec Pharmacon to the next level" said Dr Marie Roskrow, Chairman of the Board of Directors. "The Board of Directors looks forward to working closely with Jethro and the management team to focus the Company's efforts on the value-driving and high-growth areas of the business in order to achieve sustainable profitability and value for our shareholders".

Jethro has previous experience in international business development, R&D and sales from Life Technologies (Thermo Fisher Scientific), Mole Genetics AS, Pfizer Ltd and other institutions. Jethro holds a Ph.D in Molecular Neuroscience from Cardiff University, UK.

The Board would like to thank Christian for his service to the Company during the past two years and the changes he made to the business. We wish him good luck with his future endeavours.

As a consequence of the current changes, Biotec Pharmacon will not hold a Q3 2019 presentation tomorrow morning on Thursday 24. Oct.
2019. The Q3 2019 financial report will be published according to plan.

For further information, please contact:

Dr. Marie Roskrow
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:37 5629

Hvordan skal vi tolke det? Good or bad? Hvorfor skjer dette nå? Kommer Biotec til å fremlegge dårlige resultater i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
bj111
23.10.2019 kl 16:46 5589

Umulig å si for de har jo stort sett presentert dårlige resultater så intet nytt om de igjen er dårlige.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
oppturen
24.10.2019 kl 07:12 5319

Fasit nesten 23 mill i omsetning
Overskudd på ca 0,8 mill og positiv kontantstrøm på ca det samme.
Tallene er Ok med unntak av Woulgan.

Trolig er det her styret og Jørgensen har vært uenige..
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.10.2019 kl 07:13 5316



Biotec Pharmacon Q3 2019 reults
Tromsø, Norway, 24 October 2019 - Biotec Pharmacon (OSE: Biotec) announces its
third quarter and first nine months 2019 results.

Highlights for Q3 2019 and the first nine months:

. Group sales marginally up from last year to NOK 22.5 million (Q3 2018: NOK
22.1 million).

. Gross profit for the Group improved 8% to NOK 15.7 million (Q3 2018: NOK 14.6
million) due to increased sales in the enzyme business.

. ArcticZymes had third quarter sales of NOK 12.0 million growing by 23% (Q3
2018: NOK 9.8 million).

. Woulgan® had lower than expected sales. Sales were NOK 1.1 million but shows
growth compared to same quarter last year. Strategy to be reviewed by management
and the Board of Directors.

. The Group delivered positive EBITDA with NOK 0.8 million (Q3 2018: NOK 0.6
million).

. Cash-flow for the quarter was NOK 0.7 million (Q3 2018: NOK -7.0 million).

For more information, please contact

Børge Sørvoll
CFO
borge.sorvoll@biotec.no
+47 952 90187

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Lordstock
24.10.2019 kl 07:16 5294

🎯🎯🎯
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
laffen123
24.10.2019 kl 07:19 5279

Da har vi endelig startet å tjene penger,ser frem til fortsettelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.10.2019 kl 07:20 5264


Skumlesing av rapporten viste ingen forklaring på at Jørgensen forsvinner. Med første positive resultat i manns minne er det i hvert fall ikke det som er grunnen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fisker65
24.10.2019 kl 07:41 5188

Som jeg havde forventet endelig plus, at CJ stopper er da trist, når endelig der var kommet en der kunne gamet, men husk der kan være personlige grunde til han stopper, han var så positiv for kort tid siden, så noget har ændret sig meget hurtigt, og læs hvad de skriver fra selskabet, virker ikke som om de skilles i vrede, men Biotec er bragt på ret køl, og nu skal der arbejdes for at få Woulgan på markedet i meget større mængder, fanden have Lien og E, Thorsen kasse tømmerne,
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 08:13 5046

Et skuffende regnskab med få lyspunkter:

+ Positivt cash flow (naturligvis godt!)

- Omsætning under 25 MNOK skuffende og IKKE in Line with expectations. Meget meget skuffende.

- Woulgan rykker sig ikke et hak, nu går det endda den forkerte vej igen igen. “Strategy to be reviewed by management and Board of Directors”. Sikke en omgang gratis vås at skrive - hvorfor reagerer I først nu? Hvorfor virker INGEN af jeres strategier? Hvad ER jeres strategi overhovedet?

- Jørgensen smuttet uden vi ved hvorfor, stadig STÆRKT skummelt.

- Ingen Q-præsentation. Ingen mulighed for at stille kritiske spørgsmål til, hvorfor guidance ikke bliver overholdt, hvorfor Woulgan nu går den forkerte vej.

Ned mindst 15-20% i dag :(

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Fünke
24.10.2019 kl 08:23 5286

Jeg er ambivalent til resultatet. Det er bra, men egentlig ikke så bra som jeg hadde forhåpninger om. AZ er trekker opp det positive. Etter skumlesing av rapporten, så er det lite nytt som fremkommer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
bj111
24.10.2019 kl 08:44 5178

Biotec har vel ikke levert en eneste kvartalsrapport med overskudd siden lenge før de startet med testene som feilet i fase 3 grunnet beholderne. Selvsagt skulle dette resultatet kommet for noen år siden for deretter å stige i de kommende kvartalene. Kan håpe på at dette markerer slutten på en lang historie der selskapet har levd på aksjonærene. Det eneste som kan løfte kursen i Biotec til gode høyder er å bevise inntjening for tillit i markedet har de ikke. Slik sett er resultatet strålende og langt over forventning.

At vi ikke får vite hvorfor Jørgensen gikk er i god Biotec ånd.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Dane23
24.10.2019 kl 08:59 5098

Resultatet er i mit hovede positivt. Ja vi ønsker alle at snebolden ruller, men omsætningen følger den positive tendens(foruden woulgan) og Jørgensens arbejde med at mindske omkostninger har virket. Nu ser cash-flowet ud til at være positivt og forhåbentlig bliver den dette hele 2020 og fremover og vi vil derfor som aktionærer forhåbentligt have set den sidste emisjon. (Jeg tror stadig på negativt Q4 men positivt fremover).

Men håndteringen af Jørgensens afgang er under alt kritik. Uanset hvorfor han er gået af/blevet afskediget skylder ethvert selskab at informere aktionærerne herom. Hvis ikke styret kommer med en uddybende melding i løbet af de nærmeste dage, er det simpelthen en falliterklæring og i mit hovede en bombe under den (ringe) tillid der er blandt aktionærerne. Især nu hvor resultatet faktisk er positivt og at Jørgensens arbejde ser ud til at have båret frugt. Jeg kunne se de første 3-4 udtalelser der kunne retfærdiggøre afgangen, men der kommer ingen information. ( Strategiske uenigheder om AZ, personlige årsager, har bragt skuden på ret køl og dermed færdig med dit arbejde, ikke behov for to CEO i så lille en organisation).
Kom nu bare med et eller andet, så der ikke skabes panikteorier iblandt aktionærerne!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
bj111
24.10.2019 kl 09:21 4992

Faller som en stein. De sitter vel med vaflene sine i Tromsø å lurer på hvorfor. Enkelt, tillitten er ikke der og selv om resultatet er godt så overskygger Jørgensens uforklarte avgang resultatet. Det er egentlig utrolig at de ikke har lært noen ting på alle disse årene. Åpenhet er det Biotec sine stakkars aksjonærer trenger ikke spørsmålstegn.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 09:33 4914

Biotec Pharmacon har absolutt ingenting på børs å gjøre. Enkelt og greit.
Få delistet faenskapet, deretter kan de gjøre nøyaktig som de vil. Informere om hva de vil, og forøvrig det som passer egen lommebok best.
Uten at det skal gå på bekostning av et stort antall småaksjonærer, som overhodet ikke aner noe om hva som skjer.

Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Dane23
24.10.2019 kl 09:34 4910

Helt enig. Kursen er så lav at enhver åbenhed vil gavne selskabet uanset hvilke skeletter der måtte ramle ud af skabet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fisker65
24.10.2019 kl 09:46 4846

Nu må de fanme stoppe det cirkus Biotec, nu kan de største aktionærer jo se der kan skabes overskud, det er måske det som er problemet, sådan en CEO har Biotec måske ikke brug for, TO træd nu i karrekter for faen og få indkaldt til EGF og få renset de idioter ud, selskabet og aktionærer er ikke tjent med denne lukkethed.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:07 4760

BIOTEC er simpelthen en historie for sig selv. Jeg har aldrig nogensinde prøvet noget lignende. Sikke nogle forfærdelige amatører - smadrer stemningen omkring første positive regnskab ved at smide CEO ud dagen før uden forklaring. Det kan ikke være mere kritisabelt.

I BIOTEC kan man åbenbart gøre intet rigtigt. Gad vide, hvordan de overhovedet får taget tøjet på rigtigt om morgenen?

TO og de store aktionærer er som sædvanlig stille som graven, mens deres millioner forsvinder ud af vinduet år efter år. Nuvel, deres handlingslammelse giver dem som fortjent - ærgerligt at vi andre skal trækkes ned på den konto. De fleste små BIOTEC-aktionærer er ikke spekulanter, men folk, der tror på produkterne. Vi har aldrig fået og vil aldrig få belønning for vores naive tillid til det børnehavecirkus.

Et perfekt eksempel på, at distræte og forvirrede forskningsvirksomheder med NUL forretningssans ALDRIG skal børsnoteres.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fisker65
24.10.2019 kl 10:13 4727

Det har de hver især nok en oppasser til, da bestyrelsen så der kom plus i Q3 sparkede de CJ, det kan man jo ikke have, ET ogS. L havde lagt den videre drift og det indbefattede ikke et plus, man skal jo have sine faste emissioner ud af håbefulde aktionærer, fjern nu de uduelige fjolser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:18 4700

Få afnoteret virksomheden. Frasælg produkterne. Fyr medarbejderne og opløs firmaet. Sådan en dårlig firmakultur er ingen tjent med, heller ikke medarbejderne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
biotopp
24.10.2019 kl 10:36 4628

Fullstendig nonsense, Coq-rouge. Produktene er utmerket og kan matsje seg med det meste på markedet. Problemet er (har vært) ledelsen i firmaet. Er SJELEGLAD for at Jørgensen er borte nå. Han hadde ingen visjon, ingen kunnskap av dette fagfeltet og var absolutt ikke til å se i norsk næringsliv. Se bare når siste melding kom ut av selskapet hvor han faktisk bidro! ... og da mener jeg ikke deltakelse på konferanser. Det er viktig å presisere at HOLTER styrte AZ inntil nå og ikke Jørgensen. Jørgensen bare pyntet seg med de fine tallene som AZ har opparbeidet seg selv over tid. Tror egentlig ikke en gang at Jørgensen har skjønt hva AZ egentlig selger. Jørgensen ble vel ansatt i BP for å få Woulgan på stell, men det klarte han ikke. En GLEDESDAG i går!!! Markedet ser også ut til å være enig med meg i dette. Etter en kort nedtur på morgenen er vi på vei oppover igjen. Det er slik som om Jørgensens avgang ikke slår noen bølger i det hele tatt og at han blir fort glemt. De få tapte prosentene er snart i boks igjen. Jeg satser nå på en dyktig CEO som har peiling på hva han driver med, gjerne Holter en god stund videre. Heia Biotec - fremtiden er lys. Jeg tror på dere ....
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.10.2019 kl 10:47 4589


Jørgensens fallskjerm og etterbetaling kan utløse en emisjon. Vet noen om hvor skal kan han få?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fisker65
24.10.2019 kl 11:11 4507

biotop du har vist ikke meget at flytte med, men klart det gør nas at miste en som har forstand på det han laver, Jørgensen var og er langt bedre til Biotec end de torske dumme der har styret selskabet siden 2010,hvorfor var det også lige Jan Raa hurtigt forlod bestyrelsen, der stank i bageriet noget som burde være gransket, så kom nu ikke og giv CJ skylden for Woulgan floppet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 11:48 4400

Er det de minus 14%, som du tolker som "på vei oppover igjen" biotpp? Har du drukket af natpotten?

Minus 14% på selskabets FØRSTE grønne regnskab i mange, mange år...

*Slow clap*
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Struts
24.10.2019 kl 12:09 4330

Jeg vet i hvert fall ikke. Men man ser at det ligger en salgsordre inne på i overkant 50' aksjer. Kanskje det er hans aksjer? Han fikk vel dem gratis uansett som et "sign-on-fee" kontra kontanter som selskapet vel ikke hadde/har mest av), så for ham er vel det en form for betaling. Håper for all del han ikke får fallskjerm, men intet overrasker. Det pussige er dette med ingen forklaring...
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:12 4319


Det er helt utrolig å lese om Biotecs uprofesjonelle håndtering av Jørgensens avgang.

Noen i selskapet må ta ansvar for dette og gå!

Dette er en av grunnene til at selskapet mistet fullstendig tillit under Lien og Thorsen.

Nå gjentas alt igjen. Er det ingen som lærer noenting av erfaringer her?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
biotopp
24.10.2019 kl 12:41 4248

;-), ;-) ... ja, der er godt å vite at du er ekspert på Biotec. Hvis du ikke liker firmaet/aksjen, så er det vel bare å selge dem (om dere har noen i det hele tatt). 14% tap av ingenting er fremdeles ingenting.... Fremdeles et fritt land vi lever i. PS: Man får ikke sparken på dagen hvis man gjør en god jobb. Det er tydeligvis ikke jeg som drikker fra nattpotten her :-). Jeg står fast ved mitt ... Biotec vil ha det mye bedre uten Jørgensen og uten små aksjonærer som bare klager heler tiden ...
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
biotopp
24.10.2019 kl 12:50 4224

Fisker65. Jeg har fulgt med Biotec lenge, så jeg vet at det har gått opp og ned med aksjen og firmaet. Mange som klager på Styret, men spørsmålet er vel heller hvorfor ingen gjør noe om det om der så ille. Det er en del storeiere som kunne bidra stort her ved å påvirke sammensetningen av styret, helt klart, men det har ikke skjedd så langt. Mye passivitet her. Jørgensen har selvsagt ikke skyld i at Woulgan ikke tar av, men det er opplagt at han ikke var riktig mann for denne stillingen. Alle kan kjøre kostnadskutt som har kortsiktig effekt, men det er den langsiktige strategien som teller. Hvor mange ganger har du hørt Jørgensen prate om det? Han er (var) en klassisk tallknuser uten visjoner og har nå fått som fortjent. 2 år er mer enn nok for å se om en leder duger eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:53 4212

Tro mig, jeg leder kun efter 6-tallet, så er jeg ude af det her lorte-firma - bare rolig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
biotopp
24.10.2019 kl 13:03 4192

Forstår ikke hvorfor Lien er målskiven her, gang på gang. Thorsen sikkert, men ikke Lien. Lien har faktisk overtatt en bedrift for mange år siden som var på randen av konkurs. Han og teamet hans klarte å vri den mislykkete farmasøytiske satsingen over til medical device og fikk faktisk et produkt på markedet. Det kan diskuteres om man har gjort alt riktig siden da, men det er det ingen som har noe fasit her. Lien var dessuten en stor pådriver for aktivitetene i ArcticZymes og det er nå resultatene kommer. Han startet også igjen med den fornyete satsingen på dyre- og menneskemat, som har tidligere reddet selskapet økonomisk i mange anledninger. Woulgan markedet er råtøff og det er ikke overraskende at høyprisete produkter er vanskelig å få markedet om man er en liten bedrift fra Nord-Norge. Da hjelper det ikke at man har verdens beste produkt, fordi alle påstår å ha det og det er sjelden bare godheten av produktet som skaper salg. Det man trenger nå er en leder som forstår sårmarkedet inn og ut, ingen ny tallknuser som kutter på peanuts for å få tallene til å se bedre ut. Jeg utfordrer alle dere - fortell meg hva Jørgensen klarte å bygge i løpet av de siste to årene???!!! Ingenting slik jeg se det. Sorry.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
SomSa
24.10.2019 kl 13:05 4185


Han har hatt mange ledende stillinger, jeg tviler på at han har solgt seg selv billig til lille Biotec. Jeg tipper en fallskjerm fra 3-7 mil.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
snuffe
24.10.2019 kl 13:06 4181

biotopp. Du må skjønne det - du blir ikke ekspert på Biotec før du har skrevet negative kommentarer på forumet over mange år!! Uansett hvor mange år du har vært aksjonær eller om du er en fagperson. Guttene som har våknet i dag, har ligget i dvale i hele 2019 når alt har gått på skinner og kursen bare har steget. Nå som det kommer en negativ melding, vil de holde på noen dager/uker, til de blir trøtte og kursen igjen styrker seg.

Så er det ikke slik at de kommenterer en gang, så er det ferdige....neida, - så mange kommentarer som mulig, og over samme tema. Skulle du mot formodning prøve å vinkle situasjonen på en mer positiv måte, eller prøve å argumentere mot de, - virker dette kun som bensin på bålet.....å sånn går no dagan:-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:37 4117

Ja det opsummerer meget godt det hele faktisk...
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Gjern
24.10.2019 kl 14:30 4008

På side 3 i rapporten står et afsnit om fremtidens AZ beskrevet med at AZ ledelsen har udarbejdet og fremlagt en ny forretningsplan for de kommende 6 år, der kan give stærk organisk vækst...
Spændende og jeg kunne godt tænke mig mere viden om dette fx hvilke investeringer det vil kræve...
Har nogen noget kvalificeret at byde ind med ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 16:46 3814

Det er enkelte av oss som solgte oss ut for lenge siden, men som følger med sporadisk. Jeg har fulgt med selskapet i noen år, så ikke prøv deg du som forsøker å bortforklare min og andre skeptikeres eksistens. Du skulle bare ha opplevet Rischiosos eksistens her på HO, så hadde du vært forsiktig med hvordan du ordla deg....

Hensikten med mine innlegg nå er å påpeke at gårsdagens skandale med å melde om lederens avgang uten begrunnelse er en typisk "Biotec-fremgangsmåte":

Så lenge enkelte selskaper på børsen behandler sine aksjonærer uten respekt, får man sitt pass påskrevet. Jeg tør i den forbindelse nevne DOF, Next og Biotec.

Dersom et selskap som Biotec benytter klønete og uprofesjonelle medarbeidere i styre og stell, må man forvente negative tilbakemeldinger. Gårsdagens melding etter børsavslutning var et eksempel på et svært lite gjennomtenkt stunt. Amatørmessig, spør du meg!

Jeg leste før idag at det gikk bra med aksjekursen, til tross for et fall i øyeblikket på 13 %. Hva slags aksjonærer er det som skriver slikt?

Det fører med seg mye ansvar å være notert på Oslo Børs. Og dersom selskapet ikke opptrer korrekt overfor aksjonærer og andre i markedet, slik som Biotec, må det få konsekvenser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
bj111
24.10.2019 kl 16:57 3784

Biotopp, du skriver det da ganske bra. Lien startet den håpløse strategien med WB da han prostituerte seg for SN. Jørgensen har videreført den med noen justeringer og ikke lykkes. Det han har lykkes i er å stoppe kostnadskarusellen som Lien, ET og Thorsen satte igang. Han har ikke lykkes med woulgan og han har definitivt ikke fått noe med åpenhet i selskapet. De skulle gått ut å si hva grunnen er til at han går eller må gå. Dette for å bygge tillit hos investorer noe Biotec ikke er gode på. Lien sa det rett ut at han ikke brydde seg med aksjonærenes verdier. Dette har ikke endret seg i selskapets organisasjon. Holte er den eneste som har lykkes med noe i Biotec og det kan være svært bra at han er CEO en kortere periode nå eller blir det videre. Nå er det ikke Lien og ET eller Jørgensen som skal finne en ny CEO og det kan bli bra. Selvsagt kommer det helt an på hvilke føringer som legges fra styret og er de på jakt etter en ny Lien så blir dette et konkursbo om få år.
Å stryke Biotec er bare flåsete prat.

At noe er veldig galt er klart når selskapet leverer pluss, har nye prosjekter i pipeline og er det selskapet som er blant de lavest priset av bioselskaper på OSE. De fleste andre er rene emisjonsselskaper som ikke har noe annet enn produkter som kanskje blir noe av en gang langt inne i fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
snuffe
24.10.2019 kl 17:14 3743

Hvis det er meg du viser til, prøver jeg på ingen måte bortforklare hverken deg eller dine likesinnede sin eksistens. Jeg simpelthen nevner for et annet nick, at noen av dere ¨tilfeldigvis¨ er på forumet når det er noe negativt å kommentere. Om dere har aksjer eller ikke, er ikke så viktig. Det viktige, virker det som, - er å igjen og igjen, fortelle hva dere mener om selskapet, styret og ledelsen.

Ja, jeg kjenner til Rischiosos, like godt og lenge som deg, under nicket du har nå og det du jobbet under tidligere. Og ja, jeg også mener måten selskapet har håndtert denne episoden på, er helt på trynet og veldig amatørmessig!!

Men, jeg har fortsatt tro på selskapet og er overbevist om at det en vakker dag går veien. Hadde jeg ikke hatt det, ville jeg solgt meg ut og fokusert på andre og mer konstruktive ting.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 17:48 3677

Meget enig i hvad du skriver her Argus. Hvem skriver i ramme alvor, at et tab på 13% er godt "under omstændighederne"? Så skal man da vidst have kigget lidt på omstændighederne.

Nuvel - alt er relativt, og dem, der kom ind på 3,75 NOK er nok stadig meget godt tilfredse...
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
hovtor
24.10.2019 kl 17:58 3657

1. En fin dag på børsen, indeksen opp 1.6 %
2. Biotec legger frem de beste kvartalstall på flere år
3. Og så klarer man like fullt å forkludre det slik at selskapet havner nest øverst på dagens taperliste.
Man skal ikke bruke ufine ord på debattforumet, men av og til er det like før.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare