Nazifrisøren ble dømt, men disse salongene gikk fri!

Slettet bruker
23.10.2019 kl 14:08 596

Liten tvil kanskje om at Malika var en aktivist - hennes islamtro og hijabbruk varte som kjent knapt lenge nok til å få Hodne dømt!

Ikke alle dommere er like lettlurte som norske! Her er en annen aktivist som insisterte på at flere skjønnhetssalonger for kvinner skulle vokse ballene hans. Det vant "hun" ikke frem med, selv om "hun" er minoritet! Merk særlig ordbruken fra dommen "and have not consented to". Dommen legger altså til grunn at den som skal utføre "estetisk håndverk" på en klient faktisk selv må være villig til å jobbe med den aktuelle klienten!

Selvsagt må det være slik, for hvem legger sin skjønnhet i hendene på en motvillig tjenesteyter? Hvor var norsk rett da de dømte Hodne?

Jessica “Jonathan” Yaniv, who infamously brought human rights complaints against multiple British Columbia estheticians for declining to perform services on her male genitals has lost her cases. According to the news release, The decision noted, “human rights legislation does not require a service provider to wax a type of genitals they are not trained for and have not consented to wax.” The decision further found that Yaniv “engaged in improper conduct,” “filed complaints for improper purposes,” and concluded Yaniv’s testimony was “disingenuous and self-serving.”
https://www.thegatewaypundit.com/2019/10/trans-activist-jessica-yaniv-loses-cases-against-female-estheticians-who-refused-to-wax-her-balls/
Slettet bruker
23.10.2019 kl 14:11 588

Du vet at British Columbia ikke rammes av norske lover, fnue?

Bra at svinet blir dømt. Men hun tjener selvsagt økonomisk på dette.
Redigert 23.10.2019 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 14:30 567

Norge har ikke jurisdiksjon i BC, men hatlovene er initiert av FN og er de samme i alle vestlige land!

Norge lager ikke lenger egne lover, og har heller ikke lenger noen klar oppfatning av rettsprinsipper som gjelder i vår kultur.
Vi har avgitt vår suverenitet og mottar nye lover fra EU og FN ukritisk. Riktig galt går det som når norske dommere heller ikke tør opprettholde anstendighet og sunn fornuft i lovanvendelsen, men bøyer seg for bestillingen fra et politisk korrekt aktorat.

"Vet du ikke at..." - At du gidder å diskutere på et så tåpelig nivå, A? Du spAmmer debatten med dumskapen din!
Slettet bruker
23.10.2019 kl 14:48 547

Du vet at på Jæren er det norske lover som gjelder og at i British Columbia er det kanadiske lover som gjelder?

FN overstyrer ikke de ulike landenes lovverk, slik du insinuerer. Og så er det vel en viss forskjell mellom hårklipp og fjerning av hår på balla.

Det kan hende at nazifrisøren hadde fått medhold hvis Malika hadde bedt henne å frisere pungen...
Slettet bruker
23.10.2019 kl 15:09 525

"men hatlovene er initiert av FN og er de samme i alle vestlige land!"

At du hater hat lover er ikke noen stor overraskelse. Du må nok bare infinne deg med at normene har forandret seg siden Kukluxklan lynshet sorte på 50 tallet.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 15:47 504

Hva i all verden er det du jabber om? Fullstendig skivebom! Jeg tør minne om at KKK tilhørte Demokratene!

https://cdn.qmap.pub/images/e1ffdfb6bdf85ce4c9f0b0bb2ca7a8af68377aa8902ffa98bf13d23f110409a5.png
(Linken må kopieres og åpnes i egen fane, den lar seg ikke åpne fra FA)

Det er på høy tid dere to spammere begynner å snakke for dere selv, og ikke tillegge andre holdninger de ikke har!
Sotah
23.10.2019 kl 15:49 498

Hodne blåste hele historien ut som en skrytehistorie på nettet. Derfor ble hun dømt. Uten hennes trang til å søke beundring hos høyreraddissene hadde det aldri blitt noen sak. Dama er ikke spesielt smart.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 15:50 492

Jeg insinuerer overhodet ikke at FN dikterer våre lover - men jeg påpeker at elitepolitikerne lar seg diktere av alle lovforslag som kommer fra FN og EU. STOR FORSKJELL.

Nå kan dere to 💩💩 fortsette diskusjonen alene, for det er absolutt ikke fruktbart å diskutere stråmennene deres!!!
Slettet bruker
23.10.2019 kl 15:52 487

Ja, og de driver ikke med slikt lenger så da har de forandret seg, Kanskje du også bør begynne å tenke nytt?
Slettet bruker
23.10.2019 kl 15:53 486

"Jeg insinuerer overhodet ikke at FN dikterer våre lover"

Det er korrekt. Du skrev det i klartekst.

"Norge lager ikke lenger egne lover, og har heller ikke lenger noen klar oppfatning av rettsprinsipper som gjelder i vår kultur.
Vi har avgitt vår suverenitet og mottar nye lover fra EU og FN ukritisk."
Redigert 23.10.2019 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:04 472

LOL
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:26 455

Vær forberedt på at fnue forsvinner med halen mellom beina når jeg nå stiller hen følgende spørsmål:

Har du eksempler på spamming fra oss, fnue?

Oppdatert: Meget mulig hen allerede er over alle haugene etter jabbas elegante sjakk matt her.

Redigert 23.10.2019 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:32 449

Det er stor forskjell på å bli diktert og på å la seg diktere, Jabbe - hhv passiv og aktiv rolle - resultatet blir dog det samme.

FN og EU kan ikke diktere Norge noe som helst. Likevel lar våre elitepolitikere seg diktere til ukritisk å overkjøre norsk suverenitet med direktivene derfra.

Ikke stort å LOLe over, spør du meg. Det er tragisk at vi har slike egenmektige ynkrygger (ingen god kombinasjon) på Stortinget. De håper på belønning fra helt andre steder enn fra et takknemlig folk!

EDIT - evinnelig gnuring, feiltolkninger og stråmenn er spamming - og er ikke fruktbart i debatten.
Redigert 23.10.2019 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:35 445

Ikke stort å LOLe over, spør du meg. Det er tragisk at vi har slike egenmektige ynkrygger (ingen god kombinasjon) på Stortinget. De håper på belønning fra helt andre steder enn fra et takknemlig folk!
**********************************************************
Du mener vi skal melde oss ut av FN, for da....kan nazifrisører....øhm.....diskriminere damer med skaut....eller?
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:38 439

Og der ble jabba rævp@lt igjen,si meg går du ikke lei jabba?
;=)
Redigert 23.10.2019 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:58 423

A: "Du mener vi skal melde oss ut av FN, for da....kan nazifrisører....øhm.....diskriminere damer med skaut....eller?"

At vi bør melde oss ut av FN er en helt annen diskusjon; og ja, det bør vi! FN skulle bidra til å skape fred mellom nasjonene, men de opprettholder kriger og konflikter og de beordret Libya bombet sønder og sammen - et utilgivelig brudd på fred. Både EU og FN har vokst til monstre langt utover sine formålsparagrafer.

Ja, jeg mener en frisør skal kunne nekte å ta en kunde som de ikke orker å forholde seg til, enten det skyldes hijab, BO, uvennskap, uforenlighet, osv. på samme måter som den nylig konkursrammede Vita-kjeden boikottet Israel, og en rekke virksomheter nekter å få sin reklame plassert på Resett. Skal man drive business så begrenser det seg selv hvor mange uvenner man kan ha før man går konk. Retten burde la det være opp til Hodne om hun vil jage kunder ut av lokalene sine. Mye lærdom å hente av Vita-konkursen.

Jeg er sterkt imot at strafferetten skal brukes for å rydde opp i krenkelser mellom folk - skikkelige mennesker rydder opp seg imellom uten å belaste staten fordi noen ble fornærmet over noe. Men våre politikere frykter tydeligvis at muslimer skal krenkes - hvorfor får de nesten forklare selv - men ingen frykter at Hodne skal bli krenket for alle vet at hun ikke fysisk vil skade noen så mot henne kan både stat og komikere gjøre hva de vil - og gjør det - dét er en skam!
Slettet bruker
23.10.2019 kl 17:10 413

Hvordan føles det de gangene du opplever at holdningene dine er så far out som de er? Regner med at du er ute blant folk innimellom.

Jeg synes ikke diskriminering har noe for seg.

Det er svært lite sannsynlig at Norge melder seg ut av FN. Det er vel ytterst få land som ikke er med.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 17:22 406

Sier du at jeg ble rævpult av en gammel dame som er på rotur? LOL
siko1
23.10.2019 kl 17:49 395

Klart FNs og EU's lovverk overkjører det enkelte lands respektive lover.
Det er da ikke for ingenting vi har brexit.

Nåtidens folkeforflytninger, gjerne kalt migrasjon ( noen ganger asylsøk eller flyktningestrømninger) omfattes av lover som kan sette egne lands lover eller beslutninger fullstendig på sidelinjen.

Så får enhver gjøre seg opp en mening om det var muslimen som Hodne taklet dårlig. Eller hennes provokasjon.