Hvor er alle " Heltene"

Nå ble det helt stille. Hørte en knappenål som falt.

Mye rart i denne. stillheten er en bonus . kanskje vi da slipper alle disse merkelige ned salgene

Det er vel svært få som forstår hva som skjer nå. Mulig man blir noe klokere etter kommende presentasjon.
Meg 2
24.10.2019 kl 20:05 790

Noen prøver seg, men får ikke til.
Se på omsetningen, det finnes ikke selgerere.
Tror jeg er heldig som har fått kjøpt 14000 + de to siste dagene, men kommer jo heller ikke ut igjen da.
Foreløbig er vi låst, men tenker omsetningen øker ut over neste uke. Kan jo ikke forsette på 200000 + I omsetning pr dag.

http://eamsolar.no/investors/share-information/shareholders/
Redigert 24.10.2019 kl 21:34 Du må logge inn for å svare

Stormen har lagt seg og stillheten er merkbar. Kommer nok noen fornuftige innspill etter at 300 sider er fordøyet. Blir veeeldig spennende hva selskapet foretar seg videre.

Jeg kommer i alle fall til å lese mye av dommen når den kommer. Håper andre her på forumet gjør det samme! I dag prises aksjen med relativt lav sannsynlighet for å få erstatning. Den prises faktisk stort sett til underliggende verdier. Kanskje noen har lest dommen allerede og solgt seg ned? Men det store nedsalget skjedde først etter EAMs melding; ikke selve dommen. Så virker som det er meldingen noen har reagert på. Det fremstår litt rart for meg; for det var jo ikke noe nytt der. Dommen i Italia blir nok uansett anket. Vi får håpe at EAM slipper å bruke mye penger på en slik ankebehandling. Jeg antar at nedsalget skyldes at noen investorer som trodde på raske penger kastet kortene; og at frykten tok resten. Samtidig som alle som vurderer å vekte seg opp vil lese dommen først for å kunne gjøre en kvalifisert vurdering. Pengene i EAM ligger uansett minst et par år unna (med mindre et plutselig forlik som er lite sannsynlig). At stadig flere innser dette vil på sikt bygge en mer tolmodig aksjonærbase; så vi slipper disse voldsomme fluktasjonene som kan ta nattesøvnen fra enhver.
Redigert 25.10.2019 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Meg 2
25.10.2019 kl 08:54 416

Det er jo en clear case, men noen dom kan vel muligens sitte langt inne i de kretser.
Ett forlik der i mot, da snakker vi god jul og nytt år, med ett forlik på rundt 50% muligens. Da lukter det fugl, ha en fin dag der ute..

Ja, det er en stor forskjell på å ha rett og få rett. Rettsaken i Italia har kostet 100 mill og må sees som oppvarming til den ordentlige saken i luxenburg. Hvis norske økokrim blir med på laget, blir caset virkelig derisket; men sånn det står nå er jeg usikker på om EAM har penger til å dra saken helt i land. I alle fall hvis de skal fortsette å bruke mye penger på advokater i Italia. Da må det en emisjon til og slitne investorer er ikke veldig keen på det nå. At DN skriver om saken vil øke sjansen for at Økokrim blir med.