En time igjen......

Slettet bruker
PLT 23.10.2019 kl 15:23 3281





Tikk takk, Tikk takk



Bybonden
Redigert 20.01.2021 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.10.2019 kl 05:10 1291

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
Londonmannen
24.10.2019 kl 09:30 1719

Ikke enig med deg at en avgjørelse nødvendigvis vil komme etter at siste batch med linser er levert. CEO uttalte i dag at mesteparten av de 80k linsene var ment til lanseringen av av produktet. En release vil skje i løpet av 2019. I så tilfelle føler jeg meg rimelig sikker på at den kommer i god tid før Jul. Noe annet ville være pour pissed planning (PPP) med tanke på salg av smartklokken. Innlysende at de ønsker å få med seg julesalget/black friday osv. Så en lansering vil jeg tro kommer allerede i løpet av mars.

Og avgjørelsen er allerede tatt, slik jeg leser CEO. Hvis det kun var for PVT ville det blitt bestilt langt færre linser. Så denne smartklokken kan nok regnes som fast fisk allerede. Hvorvidt aktørene i aksjemarkedet evner å tenke så langt er noe ganske annet.

I tillegg var det meget oppløftende å høre det CEO sa om smarphone. For med lansering i mid 2020 så skal det bli mye moro relatert til poLight lende før det. Og som jeg tidligere har uttalt; CEO sa faktisk at det nå skulle svært mye til dersom denne smartphone produsenten la om til en annen kameraløsning enn den med poLight sitt produkt. Så slik jeg leser situasjonen så har poLight fast fisk mhp smarklokken og nærmer seg fast fisk mhp smartphone. Dette er rett og slat fantastisk!

Så blir spørsmålet; er poLight sin teknolog disruptive!? I så tilfelle står poLight foran noen særdeles heftige år og vil helt klart være en het oppkjøpskandidat. For her åpner det seg et eventyrlig marked med noen sinnsyke høye volum!
Londonmannen
24.10.2019 kl 09:19 1797

focuss
Det ble mer eller mindre bekreftet at smartklokken blir en realitet med poLight løsning og at denne blir lansert innen dette kvartalet, det vil i praksisi si innen 6-8 uker. Dog vil jeg tro at dersom deler av shipment på 80k linser var til første lansering av klokken, at den da vil skje i god tid før julesalget setter inn. I så tilfelle kan det være svært nær forestående, trolig i løpet av november. Det er veldig bra!

Så fikk vi klare indikasjoner på at troen på suksess med smartphone har økt. DEO sa rett ut at det var svært mye som nå skulle gå galt om ikke poLight sin løsning ble valgt for smartphonen som vil bli lansert mid 2020. Men spm jeg tidligere har skrevet, dersom lansering er i mid 2020 så må masseproduksjon av TLinser starte langt tidligere. Ergo bør det kunne forventes PVT leveranser i nær fremtid til denne prodsusenten, ettersom masseproduksjon må settes i gang i løpet av Q1 2020.

Joda, her er det mye å glede seg til. Både smartklokken og smartphone vil gi en skikkelig opptur for poLight aksjen.
Gimmick
23.10.2019 kl 22:27 2097

Slike reflekterte innlegg er bra, hvis jeg ikke husker heelt galt så skal vel siste batch med linser levers i løpet av november? tviler på at det blir tatt noen avgjørelse før den potensielle kjøper har mottatt de siste linsene sine.

En oppsummering av Q3 vil vel være at de har brukt X antall millioner. Ikke landet noen kontrakt enda, men har trua på at de nærmer seg. Flere potensielle kjøpere innen flere segmenter.

Hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at kursen først faller da de som ikke får fantastiske nyheter selger unna, så vil den stige litt igjen. Vil tro til over dagens nivå, men ikke så vi trenger surstoffmasker. Polight er flinke til å oppdatere egentlig, så jeg vil tro/håper vi får et par oppdateringer til før vi får beskjed om en eventuell kontrakt.
Londonmannen
23.10.2019 kl 21:22 2236

Hansken er kastet, dem som har satt seg på utsiden blir sittende der når børsen åpner og vi som sitter på innsiden blir sittende der til børsen åpner. Dette får vi ikke gjort noe med.

Fakta er at poLight sitter på revolusjonerende linseteknologi som har tiltrukket seg interessen fra store, tunge intenasjonale aktører innen produksjon og salg av mobiltelefoner, smarklokker og andre teknologiske duppeditter. Aktører som har behov for linser i sine produkter. Polight sitt produkt kan vise seg å være en disruptive teknologi som alle må ha. Dersom så skjer trenger man ikke mange aksjene i poLight for å bli styrtrik. Vel, frem dit vil det nok ta noe tid.

Men vi vet at en "storfisk" er i ferd med å ta en beslutning, som med stor grad av sannsynlighet vil ende med inngåelse av kontrakt om masseproduksjon av poLight sin linse. Hittil har denne aktøren bestilt 80k linser. Vi vet også at når det skjer vil den kontrakten kunne bidra til at demningen brister. Med det mener jeg at selgerne til poLight vil få det mye lettere å selge inn produktet til andre potensielle kunder.
Dette skjer neppe før morgendahgens presentasjon, men presentasjonen i morgen tidlig vil belyse utviklingen de siste tre måneder på en slik måte at langt flere investorer får øynene opp for poLight. Det kan være nok til at kursen, allerede i morgen kan gå betydelig opp.

Men det er først nå der blir kjent om storfisken har inngått bindende kontrakt om masseproduksjon at det virkelig vil ta fyr i teltet. Jeg er fortsatt av den formening at poLight aksjonærene har mye å glede seg til utover i Q4. Trolig får vi en avklaring fra storfisken i løpet av inneværende kvartal, noe som vil si innen 6-8 uker. Det er ikke lenge til folkens, Når det skjer blir det tidenes himmelferd...........
Redigert 23.10.2019 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
moneymachine
23.10.2019 kl 20:58 2313

Hvorfor lurer du på det? Har du ikke skummet gjennom noen av de utallige trådene som beskriver morgendagens hendelse?
moneymachine
23.10.2019 kl 20:51 2351

Nå har vel mister CEO gitt ganske godt inntrykk av at han gleder seg veldig til presentasjonen av kvartalsrapporten. Dere tror da vel ikke at han gleder seg til å presentere tallene?
focuss
23.10.2019 kl 20:46 2384

Spørsmålet er om morgendagen vi styrke troen på suksess.Jeg tror det er en bra mulighet for at det skjer.Øker troen på suksess med smartklokke? I så fall veldig bra. Øker troen på suksess i smartphone? I så fall hysterisk bra.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 20:37 2411

Du treffer spikeren på hodet der!
moneymachine
23.10.2019 kl 20:31 2439

Lar meg facinere av disse som er med på en eviglang diskusjon, og som ikke engang eier en aksje i selskapet de diskuterer. Greit å formidle en mening, men å vie utallige timer til å fornekte en mulighet for at selskapet faktisk kan stå foran gjennombruddet, minner meg mer om en personlighetsforstyrrelse enn noe annet. På et vis nyter de å harselere med optimistene, og det har ingenting med selve diskusjonen omkring aksjen.
Redigert 23.10.2019 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 20:10 2529

Med mindre produktet er kommet på markedet hører vi neppe noe i morgen. Tipper det blir tall og tørre fakta. En solid guiding kan hjelpe.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 20:09 2537

Det som er spennende i morgen er hvordan de ligger an i de andre prosessene og om det er kommet noe nye som tester linsen. At vi får vite noe om den smartklokke produsenten er jeg 99% sikker på at vi ikke får.
Redigert 23.10.2019 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
provence
23.10.2019 kl 20:05 2552

Hva som skal skje i morgen kan da bli spennende. Men husk, mht. informasjonsflyt og hvem denne kunden kan være er noe som kunden selv bestemmer.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 19:59 2579

Alt er relativt...Når ingen andre scenarier enn hysterisk oppside kan diskuteres blir det ikke så mye rom igjen for saklighet. Man burde kanskje la være å skrive i det heletatt.
Computum
23.10.2019 kl 19:26 2658

Er det bare guttunger her?
KKJ
23.10.2019 kl 17:04 2899

Sorry. Jepp, vi får se i morgen om det skjer noe med kursen i morgen kl 0900
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:55 2947

KKJ

Jeg sa at kursen skulle stige 100% Torsdag den 24 og det står skrevet i stein.

Du må følge med å ikke blande prosent og tall, fy fy

Med Ydmyk Bybonden


Så får vi se da hvem som trekker det lengste strået !!
Redigert 23.10.2019 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2019 kl 16:50 2978

Hi there alle sammen! Any fart left in the poo-light? Remeber; It's not the fart that kills you, it's the smell. Watch out for tomorrow's sucker punch!

bais-bais baby;-D

ompa-ompa
KKJ
23.10.2019 kl 16:36 3049

Du tuller nå, sa ikke du tidligere i dag att denne skulle opp til 100 kr i dag, og når kursen har stått stille så er det bra?!
rosgun
23.10.2019 kl 16:11 3136

Det er bra kursen ikke har gått mer i dag. I prinsippet har den stått stille på lav omsetning.

Det tyder jo på at alle baissere har tatt plass og at nye aksjonærer blir bedre kjent med produktet i morgen kl 0900. Er spent på åpningskursen😊
KKJ
23.10.2019 kl 16:06 3174

Ingen bryr seg, ikke la dere lure av dette "presset". Det skjer INGENTING etter Q3 i morgen.