Er riksrett-saken mot Trump tegn på et land i oppløsning?

Slettet bruker
MUMLE 23.10.2019 kl 23:51 1275


Eller er MANGLENDE krav om riksrett-sak mot Stoltenberg ( og resten av kostebinderiet), et tegn på et Norge i oppløsning?

Som i dysfunksjonelle stater går den politiske kampen over til å bli en kamp om diskusjoner om valgresultatets riktighet, og å fjerne den som blir utropt til vinner med juridiske knep. Foreløpig ikke med militære midler. Dette innlegget blei skrivi 20. februar i år, og etter det har Trumps politiske motstanderne måttet gi opp Russlandsporet, Russia-gate, og kommet opp med et nytt: Ukraina-sporet. Trumps handlinger er muligens kritikkverdige. Men riksrettssak blir det bare for å fortsette politisk kamp i valg med andre midler, i håp om å vinne der når Trumps motstanderne har gitt opp tradisjonell demokratisk politisk virksomhet og gått over til de dysfunksjonelle statenes virkemidler. Her er innlegget i reprise: https://www.derimot.no/politikus-er-riksrett-saken-mot-trump-tegn-pa-et-land-i-opplosning/
Slettet bruker
23.10.2019 kl 23:53 933

De klare dysfunksjonelle trekka i USA finnes det også spor av i Europa. EU-kommisjonens aggressive politikk uten politisk forankring, møter motstand. Aftenposten er stolt av å få en ensidig propagandist fra Financial Times, en nordmann, som apologet for «Den eneste mulige politikken» («Bli i EU!»). Vil de ledende politikerne i Storbritannia virkelig godta resultatet av folkeavstemninga om utmeldinga av EU? Hva vil skje når et folkevalgt EU-parlament, som ikke har noen parlamentarisk makt, sier nei til mesteparten fra EU-kommisjonen?
Slettet bruker
23.10.2019 kl 23:56 926

Det er da ikke Trumps feil 40-50 års skakkkjøring av hans forgjengere?

Trump tiltredelse tale. Barn og kvinner sulter der de bor i elendige og dårlig boliger i USA storbyers utkanter. Nedlagte fabrikker sto som gravstøtter over en 40 år feilslått politikk. Media er fiender av folket. Om man ikke gjør som USA ønsker, må alle land i verden, belage seg på å bli omgjort til en grushaug. USA er i storskala hva de beskylder Nord Korea for å være. Alle midler medgår til våpenindustrien mens folket sulter og forgår. Norge kjemper fortvilte for å komme etter.
Slettet bruker
23.10.2019 kl 23:59 920

Svindel-organisasjon Hvite Hjelmer: Får 40 milloner kroner fra USAs regjering selv om krigen snart er over. De forsvinner samtidig som IS sees slått. Nå er det da Assad og det syriske folk med Putin sin hjelp, som greid dette.

https://www.derimot.no/svindel-organisasjon-hvite-hjelmer-far-40-milloner-kroner-fra-usas-regjering-selv-om-krigen-snart-er-over/
Slettet bruker
24.10.2019 kl 00:07 1019

Utfallet av krigen 1939-45 er det at USA behandler Europa som en slags oversjøisk koloni — noe den nåværende selvutnevnte globale politimannen var overfor Storbritannia i den første tiden av sin historie.

USA behandler sine allierte som vasaller — noe som før eller siden vil slå tilbake.
USAs fortsatte krav om at Europa skal ta imot jihadistene som ble tatt til fange av USA – er et eksempel på Washingtons autoritære holdning mot egne allierte, sier analytikere – og legger til at dette vil kunne føre til ‘splittelse.’

https://www.derimot.no/usa-bestemmer-europa-hopper-den-tiden-er-snart-forbi/
Slettet bruker
24.10.2019 kl 00:09 1017

EU og Russland er taperne og tilbake står USA som vinneren. Men slik blir det i imperienes verden der undersåttene må bøye seg for «keiserens» vilje.

Og Norge, ja, hva med Norge? Vi er kanskje det landet som har påtatt oss det største tapet pr. innbygger. (Tapte inntekter i fiske-eksport). Det er prisen for at USA skal beskytte oss ved å gjøre oss til atombombemål i tilfelle krig med Russland. Litt av en sikkerhet.

Nå skal vasallene blø enda mer etter at USA ensidig brøt atom-avtalen med Iran. Særlig hardt vil Tyskland bli rammet, men også andre ledende EU-stater vi få svi økonomisk. Spørsmålet i dag er om de bryter ut av USAs-grep eller om de fortsetter å bøye ryggen slike gode undersotter skal gjøre. «Stallgutten» Norge gjør som vi får beskjed om, men problemet oppstår hvis vi må velge mellom to herrer: USA eller EU.
https://www.derimot.no/fn-rapport-straffetiltakene-har-kostet-russland-55-milliarder-og-eu-nesten-dobbelt-sa-mye/
Slettet bruker
24.10.2019 kl 00:15 1010

Forgjengere til Trump har ikke begått en forbrytelse ifølge mange her, men stemmer det?

Tenk på korleis amerikanarane vart til. Var dei ikkje opprinneleg europearar, for det meste landsforviste britar, som kjempa mot moderlandet for større kontroll over sine eigne saker i dei 13 koloniane? Og korleis hadde det seg at dei 13 koloniane vart omdanna til eit kontinentomspennande 50-statarsland? Utryddingskrigar mot dei innfødde folka, brotne traktatar, krig med Mexico, annekteringa av Hawaii, bruken av afrikanarar som slavar – kva slags nasjonal psyke kan ein forvente vil vekse fram av ei slik historie? Det US-amerikanske etablissementet prøver å framstille USA som eit fyrtårn i mørket, ein uerstatteleg nasjon og dei fries land. Men fyret sitt lys lyser opp ei unekteleg historie med folkemord, evinneleg rasisme, evinnelege krigar og klassekrig mot eigne medborgarar.
https://www.derimot.no/laer-leksen-lekser-du-ikkje-laerer-fra-historia-kan-drepe-deg/
Odeven
24.10.2019 kl 00:22 1002

På tide at du gir ut en bok eller stifter et nytt politisk parti.
Kanskje du har, - allerede?
This world is not enough.

O.
Zorin
24.10.2019 kl 08:49 954

Skulle gjerne vist hvorfor du mener at:

1. Å være illojal mot en samlet kongress å ikke gi ut pengene som ble bevilget til Ukraina.
2. Bruke pengene i et politisk spill for å tilrane seg presidentmakten ved å true en utenlandsk president til å bistå å kjøre en skinnetterforskning av en presidentkandidat.
3. Innvolvere en fremmed makt i valgkampen. Det er forbudt i seg selv i følge amerikanske valglover.
4. Nå som USAs ambassadør til Ukraina bekrefter presidentens trussler så viser det at Trump lyver til kongressen og folket.

Og så kommer naturligvis alt det andre han har gjort, som gjør ham totalt uegnet, og for å ha gjort USA om til en blomstrende bananrepublikk.

Så for meg så er dette en del vektigere grunner til en riksrettsak enn å få seg en blowjob under resolute-skrivebordet.
Redigert 24.10.2019 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 09:03 941

Alt dette er helt innafor, synes os. Fordi hen mener at Stoltenberg burde vært stilt for riksrett. På en eller annen måte frikjennes Trump av os sin forestilling om Stoltenberg.

..eller noe..
Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:40 919

Trump er da en smågutt i forhold til sine forgjengere, men det ser ikke de kverulerende gjengangere her på Hegnar noe til.
Svindel de lux. https://www.derimot.no/den-bare-vokser-kampflyskandalen-f-35/
https://www.derimot.no/de-store-vestlige-mediene-forhandsdomte-milosevic-da-han-ble-frikjent-ble-det-helt-stille/

Korrupsjon i EU
42 milliarder forsvant i EU-systemet – Nå står konflikten om pengepottene i full fyr.
https://filternyheter.no/42-milliarder-som-forsvant-nasjonalisme-i-ost-og-sinte-bonder-i-vest-se-eu-pengekrangel-i-kart/

Mafia eller stat. Det er ikke mye ulikt. Om Folket er makten, hvorfor gir vi da makta fra oss til 169 personer på Stortinget? Og blankofullmakt til å gjøre hva de vil med oss i hele 4 år av gangen. Opprinnelig var det 3 år, men de ga seg selv et ekstra år i denne krigen de var med i. Og 4 år har det vært siden
Når de vel er ankommet på Stortinget kan de skalte og valte som de vil. De kan stjele pengene våre, de kan lage inflasjon, de kan ta barna våre, de kan starte krig og tvinge oss til å delta. De kan melde oss inn i EU, som de har gjort. De kan gjøre hva som helst fordi de har fått all makt når vi har stemt på partiene deres. Dette er det parlamentariske system, om ikke diktatur og tyranni. Det er IKKE demokrati. Det har ingenting med demokrati å gjøre i det hele tatt, og det merker vi også (vindmøller, bomringer, AMS strømmålere, høye strømpriser, 5G, Chemtrails, eiendomsskatt, formuesskatt, inntektsskatt, ingen ytringsfrihet, osv. osv.

Slettet bruker
24.10.2019 kl 10:46 912

I tilllegg er han lettere dement, eller kunnskapsløs. I en tale i går ville han bygge grensemur mot Mexico i Colorado.
Kan jo legge til at Colorado har grense mot New Mexico. Kanskje det er dette som forvirrer Donald?
Redigert 24.10.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 11:36 902

Trine Skei Grande traff atmosfæren i Norges nasjonalforsamling når hun sa. Hun så på Libya krigen som en unik mulighet til å vise verden hvilke verdier «vi» står for. Dagrun fra KRF var fulgte opp. https://steigan.no/2017/11/libya-krigen-skal-evalueres-hva-betyr-det/
http://morgenbladet.no/debatt/2011/sannheten_om_libyakrigen
I Libya regjere nå barbariet, men den norske demokratisk «folkevalgte» i kongedømme Norge «barbarikloning» Jens Stoltenberg har sagt at han ville gjort det samme en gang til. https://steigan.no/2018/10/nato-leder-jens-stoltenberg-knuser-gjerne-libya-igjen/

Slettet bruker
24.10.2019 kl 11:44 893

Han sa mulig New Mexico, men det fikk ikke du med deg. Om ikke denne "feilen var større", hvem andre kan du selge dette til, annet enn slike som du selv er? Du er sandblåst og støvsugd og har en hjerne som en virus. 36,9 er mer enn et sko-nummer, men selv det ar du ikke fått med deg.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 11:51 888

Han sa han ville bygge grensemur i Colorado. Folk lo og ristet på hodet.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:11 876

Da cubanerkrisen sto på under Bill Clinton, inntok horder av flyktninger (les: kriminelle og syke som Castro ville bli kvitt og sendte i båter til USA) helt andre stater enn Florida. Trump vet hva han sier, og Colorado (med den satanistisk utsmykkede NWO flyplassen i Denver) er nok tilsiktet og ikke en mangel på geografi-kunnskaper, men en melding til Deep State og NWO!

Trump bryr seg ikke om at MSM Fake News henger ham ut - og at folk som ikke har satt seg inn i Deep State metoder, steder og symboler, og som ikke klarer å følge med på de kodene som tilhører disse menneskenes kommunikasjon (noviser bør begynne med Georgia Guidestones).

Dere som synes Trump brukte sterke ord til Erdogan, bør kanskje lese dette brevet fra JFK til Khrushchev (1962 Cubakrisen) som Hillary nettopp la ut: https://twitter.com/HillaryClinton/status/1186008390926917632

Den anstendige JFK brukte sterkere og langt mer uforskammede ord enn Trump, og Bill Clinton kjempet med hardere virkemidler mot ulovlig innvandring enn hva Trump gjør. Likevel er det bare Trump som behandles som dritt av MSM og venstresiden. Prøv å finne ut hvorfor!!!

Redigert 24.10.2019 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:29 868

"Den anstendige JFK brukte sterkere og langt mer uforskammede ord enn Trump"

Som feks?

"og Bill Clinton kjempet med hardere virkemidler mot ulovlig innvandring enn hva Trump gjør. "

Hvorfor påstår Trump at demokrater ønsker åpne grenser da?

Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:33 864

Schitsofrenien tar overhånd igjen,jabbe?
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:35 863

Og med det mener du?
At jeg har bedre kjennskap til innbyrdes plassering av stater i USA enn presidenten mener du altså tyder på at jeg har schizofreni?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller stilt spørmål med Havfruens forklaring på hvorfor Trump sa han ville bygge grensemur i Colorado. En skal være rimelig hjernevasket i Qanon sekten for å komme opp med en slik fantasifull forklaring.
Redigert 24.10.2019 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:39 859

Nå var det vel ikke de enkelte ordene i trumps brev folk reagerte på, men at ordene var satt sammen til setninger på en måte som var ganske barnslig.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:40 857

Les linken så får du svar om JFKs stygge ordbruk!

Dems og DS vil ødelegge USA - Kina er deres nye playground - og den totalitære globalismen deres ideologi!
Når ikke du har fulgt med bedre, er det ikke godt å vite hvor man skal begynne; alt endret seg og eskalerte etter millenniumskiftet!
The 16-year plan to destroy America! 8 år med Obama pluss 8 år med Hillary... Du får begynne din research, uvitende Jabbe!

Se NRK2 programmet fra i går om Clintons flyktningkrise fra Cuba!


Redigert 24.10.2019 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 12:45 850

Jeg er ganske sikker på at den tweeten fra Hillary er en vits på trumps bekostning....
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:05 843

Om man ikke skjønner satire så tror man kanskje det er ekte.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:07 838

Om Trump mener flyplassen i Denver har satanistisk design, hvorfor sier han det ikke bare?
Slettet bruker
24.10.2019 kl 13:08 832

Havfruen er den dummeste karakteren her inne.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 14:02 813

Dirken: "Jeg er ganske sikker på at den tweeten fra Hillary er en vits på trumps bekostning.... "

Brevet er originalen, D! Det spiller ingen rolle hva Hillary har ment med å legge det ut!

PS. Din neste karakteristikk kan du forfølge til du finner en som begynner på samme bokstav som "dummeste"!
Slettet bruker
24.10.2019 kl 14:06 807

"Brevet er originalen"


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Slettet bruker
24.10.2019 kl 14:14 800

Jabbe tenker at Hillary forfalsker brevpapir, underskrifter og sverter en avdød president?

Javel...

Jeg mener farvel!

🥱🥱🥱
Slettet bruker
24.10.2019 kl 14:18 795

Svar helt ærlig: Er du tilbakestående? For i så fall synes jeg det er slemt å le av deg.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 14:59 779

Jeg mener at bulkejens,og slenget som fikk banket igjennom bombing av et land i NA som aldri har gjort meg noe,er grunnlag for siktelse i menneskerettsdomstolen i Haag.
De slapp alt for enkelt unna.
Og med lukrative posisjoner for seg selv og sine som resultat.

Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:07 774

"Jabbe tenker at Hillary forfalsker brevpapir, underskrifter og sverter en avdød president?"

Har du hørt om begrepet meme? Jeg er litt enig med Dirken. Stygt å le av deg om du ikke skjønner dette.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:09 768

Åhhh - jeg visste jo ikke at Hillary var så satirisk morsom! Her fant jeg sannelig enda en satirisk kommentar fra Killary!

High-placed federal law enforcement sources dropped a bombshell, claiming the renewed push to impeach the president is rooted, in part, in President Trump’s move to pull the United States out of the conflict in Syria — and stop untold millions in dirty cash from flowing into the deep state’s pockets.
“This isn’t about the Kurds, it’s about the cash,” one FBI source said.
And that cash is no chump change; it’s millions and millions of dollars flowing into the coffers of crooked politicians and deep-state pockets worldwide.
Federal sources paint a dark picture here, alleging crooked politicians and their benefactors are fuming. For years, it is alleged, deep state players have been raking in millions in illicit profits through the manufacturing and distribution of narcotics in Syria.
But that profitable network could stop producing its riches for U.S. players if the cease-fire Trump negotiated continues and if Trump’s plan to remove U.S. personnel from Syria commences.
https://truepundit.com/deep-state-vows-payback-after-trump-disrupts-millions-in-illegal-drug-trafficking-cash-kickbacks-from-syria/

Hillarys tørre satiriske kommentar:

Hillary Clinton Verifisert konto @HillaryClinton 12. okt.
This sickening horror is one man’s fault.
Hillary Clinton Retweetet Richard Engel
Turkey’s conflict in Syria took a major turn today. First alleged atrocities by Turkish-backed Arab militias, executing Kurds. US military officials tell me it's true, and they are DEEPLY concerned it opens the door to BOTH ethnic cleansing of Kurds and return of ISIS/Al-Qaeda
https://twitter.com/HillaryClinton/status/1183139104659300354

HA HA HA HA HA - "This sickening horror is one man’s fault." - HA HA HA HA HA - jeg ler meg ihjel!
Hun kommenterer tørt FBIs grufulle opplysninger til en som trodde det handlet om "executing Kurds" (som vi vet ble det ingenting sånt) mens det egentlig handler om å miste enorme inntektskilder fra narkotikahandel! - Ja, det er forferdelig morsomt!!! Tenk at jeg aldri før har oppdaget hvor morsom Hillary er! 😆🤣😂😁

Å, herregud! You morons! - Jeg UTFORDRER dere til å finne andre morsomheter fra Hillary - jeg har nemlig ikke funnet en eneste én!!!

Redigert 24.10.2019 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:11 766

Brevet er originalen, D! Det spiller ingen rolle hva Hillary har ment med å legge det ut!
****************************************************
Ærlig talt....så dum tror selv ikke jeg at du er. Hehe. Er det mulig...
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:20 756

Jeg UTFORDRER dere også til å finne ett eneste annet MEME som inneholder dokumentforfalskning - noe som er kriminelt, uansett hvilken form det gjøres i. Det er ikke lov å bruke verken falske brevhoder eller falske underskrifter på denne eller andre måter! MEMEr har blitt sensurert og anmeldt på mindre grunnlag enn dette.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:22 754

Oooops - jeg glemte helt at HRC er kriminell - "Honestly, she should be locked up!" - HA HA HA!
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:25 748

Hva synes dere forresten om at Trump stoppet DS-pengetilførselen fra Syria??? GOOD VS. EVIL, vet dere!
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:29 740

Her tråkket jeg visst på ømme tær.

Det satiriske brevet er hentet fra et humorprogram. Hillary bare trollet. Ingen er så dumme at de faktisk tror det er ekte utenom deg.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:37 729

"Jeg bare trollet litt..." - Tro om hun sier det når Killary listen skal rulles opp også! (Spander en link da, dirken!)

Fake News Jabbe håper at ingen åpner linkene hans fordi han ikke åpner linker - ikke et eneste forfalsket brev å finne der!
Redigert 24.10.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 15:41 722

Du kunne jo også bare ganske enkelt innrømmet at du tok feil og at du dummet deg ut. I stedet blir du helt manisk. Men jeg er ikke overrasket - du sluker som regel rått mye rart du leser eller hører av den ene konspirasjonsteorien fjernere enn den andre. Du er så visst den dummeste figuren her inne.
Slettet bruker
24.10.2019 kl 16:11 706

Ingen filtrering, dirken.. ingen bremser.