Opp +25-35% Nas i dag? En double løfter kraftig
Lektor79 og alle stayere. Gratulerer med dagen. Dette blir den beste Nas dagen på OSE siden Ålesund brant. Det var vel i år 1915. En double idag som sender Nas rett til himmels. Deres tålmodighet gir fet oppgang nå og fremover. Kursmål kr 100?
1)Norwegians omsetning økte fra 13,39 til 14,40 milliarder kroner, som var akkurat det analytikerne hadde ventet, ifølge konsensustall fra Infront.
Brutto driftsresultat før leasingskostnader (EBITDAR) økte fra 3,36 til 4,66 milliarder kroner, mens analytikerne ventet en mer forsiktig økning til 3,96 milliarder
Resultat før skatt økte fra 1,60 til 2,20 milliarder
Resultat etter skatt økte fra 1,30 til 1,67 milliarder kroner, godt over forventningen som var på 1,43 milliarder. Resultatet er opp 38%fra Q3 ifjor. Dette er sterkt.
2)Den nye avtalen vil styrke Norwegians egenkapital og redusere selskapets finansielle forpliktelser med 13,7 milliarder kroner basert på dagens kurs, ifølge Norwegian.
- Etter å ha forhandlet i flere måneder er jeg veldig godt fornøyd med at vi nå kan offentliggjøre avtalen vi har inngått med China Construction Bank om et felles eierselskap for 27 fly av typen Airbus A320 neo. Avtalen vil bidra betydelig til å redusere våre eksisterende og framtidige finansielle forpliktelser. Dette er et av mange høydepunkter fra Karlsen og Kjos idag.
Pareto er allerede nå på morgenkvisten tidlig ute med kursmål kr 85.
Pareto Securities finner aksjonærverdier for 12 milliarder kroner i Norwegian
Sivertsen tar ned kursmålet, men Pareto-analytikeren finner verdier tilsvarende 85 kroner per aksje i det gjeldstyngede flyselskapet.
Stiger Norwegian opp 32% på OSE idag?? Ja det kan skje. Det blir en ellevill kursfest.ikke selg aksjen nå. Kjøp. Bull nas x3 DNM og Bullnasx2non. For denne Nas og alle Bull posisjoner skal høyt opp fremover. Hva tror om kursen ved børsslutt?
1)Norwegians omsetning økte fra 13,39 til 14,40 milliarder kroner, som var akkurat det analytikerne hadde ventet, ifølge konsensustall fra Infront.
Brutto driftsresultat før leasingskostnader (EBITDAR) økte fra 3,36 til 4,66 milliarder kroner, mens analytikerne ventet en mer forsiktig økning til 3,96 milliarder
Resultat før skatt økte fra 1,60 til 2,20 milliarder
Resultat etter skatt økte fra 1,30 til 1,67 milliarder kroner, godt over forventningen som var på 1,43 milliarder. Resultatet er opp 38%fra Q3 ifjor. Dette er sterkt.
2)Den nye avtalen vil styrke Norwegians egenkapital og redusere selskapets finansielle forpliktelser med 13,7 milliarder kroner basert på dagens kurs, ifølge Norwegian.
- Etter å ha forhandlet i flere måneder er jeg veldig godt fornøyd med at vi nå kan offentliggjøre avtalen vi har inngått med China Construction Bank om et felles eierselskap for 27 fly av typen Airbus A320 neo. Avtalen vil bidra betydelig til å redusere våre eksisterende og framtidige finansielle forpliktelser. Dette er et av mange høydepunkter fra Karlsen og Kjos idag.
Pareto er allerede nå på morgenkvisten tidlig ute med kursmål kr 85.
Pareto Securities finner aksjonærverdier for 12 milliarder kroner i Norwegian
Sivertsen tar ned kursmålet, men Pareto-analytikeren finner verdier tilsvarende 85 kroner per aksje i det gjeldstyngede flyselskapet.
Stiger Norwegian opp 32% på OSE idag?? Ja det kan skje. Det blir en ellevill kursfest.ikke selg aksjen nå. Kjøp. Bull nas x3 DNM og Bullnasx2non. For denne Nas og alle Bull posisjoner skal høyt opp fremover. Hva tror om kursen ved børsslutt?
Redigert 20.01.2021 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
Ja jeg traff.. Endte opp + 25,31% og rt 45.11. Den ville omsetninger kr 504,71 mill sier meg at vi får en ny flyfest i morgen. Nas leverer nå varene, så det holder.
En oppgang på over +10% i morgen før kl 12, det ville overhodet ikke overraske meg....Alle vil være med på denne herlige flighten.
En oppgang på over +10% i morgen før kl 12, det ville overhodet ikke overraske meg....Alle vil være med på denne herlige flighten.
Redigert 24.10.2019 kl 16:28
Du må logge inn for å svare
Moneyspeaks
24.10.2019 kl 14:51
2352
Klarte ikke la være jeg heller :) Nå skal jeg bare sette meg tilbake å nyte "fly-reisen", hadde nær sagt; Som alltid med Norwegian 😁
Fantastisk godt å høre. Nå er festen i gang. I ettermiddag kommer amerikanske og Kina investorer til å kjøpe seg opp i NAS. Jeg kjøpte mere av NAS i dag.
Redigert 24.10.2019 kl 14:44
Du må logge inn for å svare
solb
24.10.2019 kl 14:10
2513
Les litt mellom linjene her.
OPPDATERING 1 -Southwest Airlines Co-gevinsten hopper 7,2% etter etterspørsel, MAX avbestillinger øker prisene
Reuters
Av Sanjana Shivdas og Tracy Rucinski
,Reuters •24. oktober 2019
(Legger til aksjer, detaljer om enhetsinntekter i fjerde kvartal og MAX-kostnader, koblinger for relaterte varer og tilgjengelig PIX)
Av Sanjana Shivdas og Tracy Rucinski
24. oktober (Reuters) - Southwest Airlines Co rapporterte om 7,2% økning i resultatet i tredje kvartal på torsdag, drevet av sterk reisebehov og høyere priser etter avlysning av fly på grunn av grunnleggelsen av Boeing 737 MAX-jetfly.
Aksjer steg 1,9% i premarket trading.
Southwest, verdens største 737 MAX-operatør, sa at det tok et drøyt inntekter på 210 millioner dollar i driftsinntektene i kvartalet fra det pågående MAX-sikkerhetsforbudet, som fulgte to dødelige krasj på Lion Air og Ethiopian Airlines i løpet av fem måneder.
Uten MAX har Southwest færre seter å selge, noe som presser opp prisene når flyene flyr nær kapasitet og driver den nøye overvåkte inntektsnivået per tilgjengelig setermil, eller enhetsinntektene.
Enhetsinntektene økte med 4,2% i kvartalet som ble avsluttet 30. september, med gjennomsnittlig prisvekst på 1,7%.
Administrerende direktør Gary Kelly sa at han forventer vekst i enhetsinntektene også i fjerde kvartal, basert på gjeldende bookinger og trender i kundebehov, men advarte om at skader fra MAX-grunnstøtene vil fortsette å stige inn i 2020.
Flyselskaper har forhandlet om kompensasjon med Boeing, men Southwest sa at det ikke er oppnådd noen oppgjør ennå, og selskapet inkluderte ikke oppgjørsbeløp i kvartalsresultater.
Southwest sa at det vil spare litt penger på forsinkelsen i leveransen av flere MAX-jetfly, som fortsatt er frosne under grunnstøtingen, og kuttet de anslåtte investeringene i 2019 til mellom 1,1 milliarder dollar og 1,2 milliarder dollar fra et tidligere område på 1,2 milliarder dollar til 1,3 milliarder dollar.
Dette var basert på antakelsen om at Boeing vil oppfylle målet sitt om å få myndighetsgodkjenning for en MAX-retur til tjeneste i fjerde kvartal.
Southwest har sagt at det vil trenge en til to måneder etter 737 MAX-forskriftsgodkjenning for å klargjøre sine 34 jetfly for flyging og omskolere sine piloter. Per nå er det planlegging uten MAX til 8. februar.
Nettoinntekten steg til 659 millioner dollar, eller 1,23 dollar per aksje fra 615 millioner dollar, eller 1,08 dollar per aksje, året før. I gjennomsnitt hadde analytikere forventet at selskapet ville gi et overskudd på $ 1,08 per aksje, ifølge IBES-data fra Refinitiv.
Totale driftsinntekter steg 1,1% til 5,64 milliarder dollar.
(Rapportering av Sanjana Shivdas i Bengaluru; redigering av Shinjini Ganguli og Nick Zieminski)
OPPDATERING 1 -Southwest Airlines Co-gevinsten hopper 7,2% etter etterspørsel, MAX avbestillinger øker prisene
Reuters
Av Sanjana Shivdas og Tracy Rucinski
,Reuters •24. oktober 2019
(Legger til aksjer, detaljer om enhetsinntekter i fjerde kvartal og MAX-kostnader, koblinger for relaterte varer og tilgjengelig PIX)
Av Sanjana Shivdas og Tracy Rucinski
24. oktober (Reuters) - Southwest Airlines Co rapporterte om 7,2% økning i resultatet i tredje kvartal på torsdag, drevet av sterk reisebehov og høyere priser etter avlysning av fly på grunn av grunnleggelsen av Boeing 737 MAX-jetfly.
Aksjer steg 1,9% i premarket trading.
Southwest, verdens største 737 MAX-operatør, sa at det tok et drøyt inntekter på 210 millioner dollar i driftsinntektene i kvartalet fra det pågående MAX-sikkerhetsforbudet, som fulgte to dødelige krasj på Lion Air og Ethiopian Airlines i løpet av fem måneder.
Uten MAX har Southwest færre seter å selge, noe som presser opp prisene når flyene flyr nær kapasitet og driver den nøye overvåkte inntektsnivået per tilgjengelig setermil, eller enhetsinntektene.
Enhetsinntektene økte med 4,2% i kvartalet som ble avsluttet 30. september, med gjennomsnittlig prisvekst på 1,7%.
Administrerende direktør Gary Kelly sa at han forventer vekst i enhetsinntektene også i fjerde kvartal, basert på gjeldende bookinger og trender i kundebehov, men advarte om at skader fra MAX-grunnstøtene vil fortsette å stige inn i 2020.
Flyselskaper har forhandlet om kompensasjon med Boeing, men Southwest sa at det ikke er oppnådd noen oppgjør ennå, og selskapet inkluderte ikke oppgjørsbeløp i kvartalsresultater.
Southwest sa at det vil spare litt penger på forsinkelsen i leveransen av flere MAX-jetfly, som fortsatt er frosne under grunnstøtingen, og kuttet de anslåtte investeringene i 2019 til mellom 1,1 milliarder dollar og 1,2 milliarder dollar fra et tidligere område på 1,2 milliarder dollar til 1,3 milliarder dollar.
Dette var basert på antakelsen om at Boeing vil oppfylle målet sitt om å få myndighetsgodkjenning for en MAX-retur til tjeneste i fjerde kvartal.
Southwest har sagt at det vil trenge en til to måneder etter 737 MAX-forskriftsgodkjenning for å klargjøre sine 34 jetfly for flyging og omskolere sine piloter. Per nå er det planlegging uten MAX til 8. februar.
Nettoinntekten steg til 659 millioner dollar, eller 1,23 dollar per aksje fra 615 millioner dollar, eller 1,08 dollar per aksje, året før. I gjennomsnitt hadde analytikere forventet at selskapet ville gi et overskudd på $ 1,08 per aksje, ifølge IBES-data fra Refinitiv.
Totale driftsinntekter steg 1,1% til 5,64 milliarder dollar.
(Rapportering av Sanjana Shivdas i Bengaluru; redigering av Shinjini Ganguli og Nick Zieminski)
Strategi
24.10.2019 kl 14:00
2593
NAS:NY STRATEGIPLAN SATSER PÅ RUN-RATE FORBEDRINGER PÅ EBITDAR PÅ 4 MRD
Norwegian Air Shuttle
43.45 NOK43,45 NOK+ + 20.69 %20,69%
24.10.2019, 09:04·
TDN Finans Delayed
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle vil under fjerdekvartalspresentasjonen i februar lansere et nytt kostnadsprogram, NEXT, etter #Focus2019 er ferdig.
Styreleder Niels Smedegaard sier Norwegian vil bli et helt annet selskap enn Norwegian er i dag.
Norwegian Air Shuttle
43.45 NOK43,45 NOK+ + 20.69 %20,69%
24.10.2019, 09:04·
TDN Finans Delayed
Oslo (TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle vil under fjerdekvartalspresentasjonen i februar lansere et nytt kostnadsprogram, NEXT, etter #Focus2019 er ferdig.
Styreleder Niels Smedegaard sier Norwegian vil bli et helt annet selskap enn Norwegian er i dag.
Strategi
24.10.2019 kl 13:57
2622
verdensmester skrev tidenes mulighet på Oslo Børs, kjøp Norwegian
Bloomberg Opinion
Norwegian Air Shows WeWork How to Grow Up
Losing a charismatic founder needn’t destroy a company’s fortunes. It might be just the ticket.
By Chris Bryant
24. oktober 2019, 11:30 CEST
Chris Bryant is a Bloomberg Opinion columnist covering industrial companies. He previously worked for the Financial Times.
Amerikanerne kommer til å stå for store poster fremover.
Norwegian Air Shows WeWork How to Grow Up
Losing a charismatic founder needn’t destroy a company’s fortunes. It might be just the ticket.
By Chris Bryant
24. oktober 2019, 11:30 CEST
Chris Bryant is a Bloomberg Opinion columnist covering industrial companies. He previously worked for the Financial Times.
Amerikanerne kommer til å stå for store poster fremover.
Strategi
24.10.2019 kl 13:51
2679
DNB har kursmål 60 , dette før dagens tall og Jet Blue avtalen +++dagens JV avtale og andre nyheter fra selskapet i dag.
Alle meglerhus må nå komme med nye kurs mål, man kan bare tippe hva dette blir.
Disse nye kursmålene vil dryppe inn i dagene som kommer og jeg tror vi kortsiktig vil se en dobling herfra.
Alle meglerhus må nå komme med nye kurs mål, man kan bare tippe hva dette blir.
Disse nye kursmålene vil dryppe inn i dagene som kommer og jeg tror vi kortsiktig vil se en dobling herfra.
stud_trd
24.10.2019 kl 13:49
2701
Blir så lei av det evindelige skvalderet ditt SS.
Har vært med hele veien, på emisjonen, samt snittet meg godt ned på lav kurs, og har hatt kostpris på 42 en god stund nå.
Og det er nok flere som har det slik, og bare gleder seg til fortsettelsen. ;-)
Har vært med hele veien, på emisjonen, samt snittet meg godt ned på lav kurs, og har hatt kostpris på 42 en god stund nå.
Og det er nok flere som har det slik, og bare gleder seg til fortsettelsen. ;-)
solb
24.10.2019 kl 13:49
2706
Med alt det hyggelige og oppløftende som skjer med Norwegian, er det ikke vanskelig å forstå at kursen må videre opp forbi 50. Jeg for min del har fått lagt ytterligere 5000 inn i depoet. Lykke til alle som støtter NAS.
SjonkelRolf
24.10.2019 kl 13:49
2708
Du gikk jo short med en million rundt 31kr om jeg ikke husker feil. Hvordan går det? Eller var det bare tull, som resten av det du lirer av deg?
Strategi
24.10.2019 kl 13:46
2735
Anbefaler å sitte long i aksjen, det er der de store pengene ligger, det ser ut til at store poster på over 100K aksjer er populært på 44 kroner.
Her tar fondene og de store plass, kanskje dumt å gi bort gullet.
😎
Her tar fondene og de store plass, kanskje dumt å gi bort gullet.
😎
InvesTorbjørn
24.10.2019 kl 13:46
2739
Jeg må innrømme jeg er skuffet over oppgangen i dag. Det høres kanskje rart ut å være skuffet over en aksje som går 20 % opp på én dag. Men jeg synes fortsatt aksjen er underpriset. Vi er fortsatt på det nivået vi lå på FØR avklaringen av obligasjonslånene i høst. Etter dette har NAS levert gode tall i september og svært gode tall for Q3. Fly er solgt. Dette alene synes jeg kvalifiserer til å bryte motstanden på 46 kroner. JV på toppen av dette mener jeg burde tilsi en kurs på 50-lappen i dag. Jeg har lurt på å selge min lille post på 10K aksjer og ta gevinst og ikke se meg tilbake. Men heldigvis har jeg slått kaldt vann i blodet, og kommet frem til at etter min egen argumentasjon er aksjen solid underpriset. Mao. er det nå bare å lene seg tilbake og se en lang, seig og stabil kursoppgang. Vi får nok femtilappen vår om ikke lenge, og når oppgjør fra RR, Boeing og oppjusterte kursmål kommer i tur og orden vil vi se mange gode børsdager med 5-6-7% oppgang. Igjen: gratulerer til alle NAS-stayere, og takk til ledelsen i NAS for godt levert arbeid.
Ja gratulerer til Tigeren og Lektor79 samt mange andre som ble med ned fra 360 kr til 30 og nå får seg en liten puff opp.
Langt igjen til man er i "null".
Blir litt som Trygve Hegnar sier om oljeservice, som har falt 99% fra toppen, og stiger 50% fra 1 kr........Haha. Mye det samme.
SS
Langt igjen til man er i "null".
Blir litt som Trygve Hegnar sier om oljeservice, som har falt 99% fra toppen, og stiger 50% fra 1 kr........Haha. Mye det samme.
SS
Stev
24.10.2019 kl 13:38
2830
Tipper vi slutter over 45 i dag, i morgen ser vi 50lappen.
Ikke glem at NAS HOY er 107, veien dit kan gå fort
Ikke glem at NAS HOY er 107, veien dit kan gå fort
Strategi
24.10.2019 kl 13:20
2906
Gleder meg STORT til slutt auksjonen i dag.
Den kan bli voldsom, ja jeg snakker om oppover.
😎
Den kan bli voldsom, ja jeg snakker om oppover.
😎
Ja nå får vi en fin velfortjent opptur fremover i NAS. Vil klatre høyt resten av dette året. Nas ledelsen har tatt en rekke grep for å få en best mulig aksjonæropplevelse og en best mulig likviditet. Nye kursmål vil komme brått på og det vil løfte verdien rett opp. Vi ser starten i dag.
Redigert 24.10.2019 kl 13:12
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
24.10.2019 kl 12:13
3143
Dersom det blir en løsning med maxene, venter nok flere Flysalg og innløsning av obligasjonslånene. Ser ikke bort fra at de mest positive kan få rett i sine kursmål. De som vil selge selskapet for 60-80 PR aksje kan ta seg en bolle. Vi ser nok ikke hele potensiale idag, men det kommer. Tror jeg.-)
Herlig. Jeg har kr 352.557 i papirgevinst i NAS på 3 timer. Jeg selger ikke. Bull nas x3 DNM er opp 67% idag🤑🤑 Nå er det full fyr i NAS. Opp +22,78%.
Omsetn er nå på elleville kr 245 mill etter 3 timer🤑🤑 Ny CEO kommer og. Råbra. Utdrag fra E24.no
Alle detaljene er ikke klare ennå og styrelederen lovet at Norwegian vil komme tilbake med flere detaljer i februar. Noen ting er imidlertid klare allerede nå:
Det skal tas flere grep på rutestrukturer, selskapsstrukturen og hvilke land man har driftstillatelser (AOC)
Det blir ikke mer vekst med det første. Kapasiteten neste år skal ned 10 prosent
Enhetsinntekten (RASK) skal økes med en rekke tiltak
Det vil settes i gang flere tiltak for å få ned kostnadene
Innkjøp og forholdet til leverandører skal forbedres og profesjonaliseres
Systemene og rutinene for bruk av mannskap og crew skal bedres
De forskjellige avdelingene i Norwegian skal samarbeide bedre
Omsetn er nå på elleville kr 245 mill etter 3 timer🤑🤑 Ny CEO kommer og. Råbra. Utdrag fra E24.no
Alle detaljene er ikke klare ennå og styrelederen lovet at Norwegian vil komme tilbake med flere detaljer i februar. Noen ting er imidlertid klare allerede nå:
Det skal tas flere grep på rutestrukturer, selskapsstrukturen og hvilke land man har driftstillatelser (AOC)
Det blir ikke mer vekst med det første. Kapasiteten neste år skal ned 10 prosent
Enhetsinntekten (RASK) skal økes med en rekke tiltak
Det vil settes i gang flere tiltak for å få ned kostnadene
Innkjøp og forholdet til leverandører skal forbedres og profesjonaliseres
Systemene og rutinene for bruk av mannskap og crew skal bedres
De forskjellige avdelingene i Norwegian skal samarbeide bedre
Redigert 24.10.2019 kl 12:09
Du må logge inn for å svare
Barthoma
24.10.2019 kl 09:34
3416
50kr kommer fort, grattis NAS tilhengere, dette var hyggelig lesing.’Nå får shorterne litt å gruble på,👍
Selg bare for all del IKKE. Det er vannvittige muligheter både for investorer og selskapet selv. At de slapp forsvarsavtalen er i dag egentlig bare komisk at man deppet over. Sånn Geir og co satser nå, er så rett. Samarbeid med selveste Kina der der kryr av folk. Det er innenriksruter der snart også nå med miljøflyene. NAS kommer til å bli verdens største på sikt hva som egentlig var Kjos sin intensjon.
Nå får pubertetets banden med S & CO kjørt seg he he!
Gni det inn , kjøp med begge hender
Gni det inn , kjøp med begge hender
Grannesen
24.10.2019 kl 09:16
3707
Endelig - de som har sittet long gjennom sommeren får betalt for sin kunnskap og patriotisme. Slik skal det være, norsk selskap med mange norske arbeidsplasser:-)!!!!
Håper shortere og andre som i lang tid har ønsket dette norske eventyret nord og ned betaler så mye at de aldri kommer inn igjen!!!
Gratulerer.
Håper shortere og andre som i lang tid har ønsket dette norske eventyret nord og ned betaler så mye at de aldri kommer inn igjen!!!
Gratulerer.
Redigert 24.10.2019 kl 09:17
Du må logge inn for å svare
Folk forstår ikke avtalen. NAS bærer landet med markedsføring og turisme. I tillegg har de miljøprisene i hele flyindustrien. Gled dere framover sier jeg bare!
Redigert 24.10.2019 kl 09:11
Du må logge inn for å svare