Gogl mot nytt eventyr!!


Det ser jo lyst ut nå utbytter og fin stigning i vente.
Redigert 24.10.2019 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Sector
24.10.2019 kl 09:50 1795

Opp 5% nå - 57,50 :-) Vi ser 60 tallet før q3 pres der tallene jo blir fantastiske, deretter går ferden opp til 70 før nyttår :-)
KJEPET
24.10.2019 kl 09:55 1761

Da er vel toppen nådd for i dag, klokken har passert 09.30. Da skal det nok lempes ut en haug med aksjer igjen, og vi ender opp +-0 før det åpner i US igjen?

(Forøvrig helt spinnvill omsetning i dag).
Redigert 24.10.2019 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Sector
24.10.2019 kl 12:11 1524

Gjør dere klar for 60 tallet! :-)
......
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKS +1,6% TIL USD 24.112/DAG

Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er ned 1,6 prosent til 24.112 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange torsdag.

LK finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Sector
24.10.2019 kl 13:58 1354

Freight futures am update
Capesize up ~3%
Panamax up ~2%
Sector
24.10.2019 kl 14:41 1239

Ser vi 58 allerede i dag? Tipper videre opp etter at USA åpner.
Sector
24.10.2019 kl 14:54 1190

Ja det gjorde vi! :-)
Skogens
24.10.2019 kl 15:57 1055

Fra Shareville/Shipbroker91/Tradewinds:
Star Bulk could generate $300m in scrubber savings
Deutsche Bank says current fuel spread means company could achieve zero debt and target consolidation

Deutsche Bank believes Greek owner Star Bulk Carriers could enjoy a $300m surplus cash flow from its scrubber programme.
Analysts led by Amit Mehrotra hosted investor meetings in New York on Wednesday with president Hamish Norton and co-CFOs Christos Begleris and Simos Spyrou.

The bank said the listed company uses 1.2m tons of fuel per year, translating to $300m of surplus cash flow annually at the current $240 per ton spread between low and high sulphur fuel.
Returning this cash to shareholders appears to be the first step in bosses' broader vision for the company, Mehrotra added.
"Sustainable and noteworthy dividends should allow for shares to continue moving higher relative to net asset value, ultimately allowing SBLK to earn a perpetual capital base to deleverage from today’s very manageable 50% LTV level to zero net debt, bring down breakeven levels (from today’s very attractive $11,200 per day including debt repayment), and consolidate the market via highly accretive ship-for-share deals," he said.
Analysts came away from the meetings believing Star Bulk will maintain its discipline on dividend payments.

Discipline needed
"While we remain bullish on the outlook for SBLK shares, our positive takeaways from today’s meetings are more related to management’s capital allocation priorities," Mehrotra said.
"Specifically, we believe management will be disciplined, choosing to allocate surplus cash flow (ie. above debt service and repayment) towards dividends within a framework/formula that is variable and sustainable."
Deutsche Bank said this could start as early as the first half of next year.
The company is tipped to become a platform for profitable and sustainable growth in shipping, "something that had not existed in over a decade," the bank added.
It has maintained a buy rating on the stock.
Mollen
24.10.2019 kl 18:52 752

Ja, forsåvidt interesant intervju. Hørte også intervjuet med 2020 Bulkers. Der har jo selskapet bommet totalt med ettårsavtalene de har inngått for de to Newcastlemaxene de har tatt levering på. De går nå på 21 000 USD dagen i et marked der de antagelig kunne fått 50 000 USD. Det viser hvor viktig det er å investere i et solid selskap med finansielle muskler til å ri av de dype bølgedalene som kan oppstå (les GOGL). Det er ikke tvil om at Trøim og Co timet kjøpet av skipene veldig godt, men selskapet har ikke penger til å ta den risikoen som skal til for å ri fullt ut på den oppgangsbølgen som bygger seg opp nå.