PNOR - Kjøpet av PEN' assets i Nigeria er ikke hva man trodde.

Warom
PNOR 24.10.2019 kl 14:02 21735

Her har jeg noen saker som sannsynligvis vil komme veldig overraskende på «de fleste». Man har nå trodd at oppkjøpet av PEN’ andel var det som utløste warrants for «gamle PetroNor», det viser det seg at det er det IKKE. I tillegg har man sett dette som «ett steg» for å sikre free float. Hvis man ser litt nøyere på hva som er skrevet og hva som kom frem i telecallen, så kan vi se følgende.

«Although we reserve the option to pay in cash at the time of closing should we choose to do so. The decision is clearly going to be based on a number of factors, including the strength of the share price and balance sheet at the time, *as well as our free float position*.»

Han svarer ikke på *free float pr 25/11*, men på *free float generelt*, slik leser jeg det på måten han svarer på, *"satisfy the exchange in regard to our free float."*, som igjen kan sees tilbake på at han også nevner free float ved closing (i forhold til andel aksjer/cash):

Tydeligere enn dette kan det vel ikke skrives når det kommer til at denne dealen ikke vil påvirke free float innen 25/11:

*Panoro divest Aje to PetroNor*: Panoro (Buy, tp NOK 24/share) has agreed to divest its 12% economic interest stake in the Aje field in Nigeria to PetroNor (Neutral, tp NOK 1.4). *The consideration is USD 10m paid in PetroNor shares at closing,*

.....som jo i seg selv utelukker utelukker free float i nærmeste tid.

Litt tilbake til dette med om PEN er den dealen vi har trodd de har ment(når de snakket om hva som skulle til for å utløse «sine egne warrants»). Se her hva Knut Søvold sier i siste årsmelding for «gamle Petronor»

http://prntscr.com/pnhquo

«One major opportunity worth mentioning in the report is the potensial farm in deal in a producing asset in Nigeria which would give us access to wast gas resource to be developed jointly *with one of the most stable operators in Nigeria*»

Dette måtte undersøkes litt nærmere og etter en sendt mail til Ben(IR) fikk jeg svaret på det jeg lurte på. Jeg benytter bare teksten, da mailen også inneholdt andre spørsmål. *Her får dere ta meg på mitt ord(og dette kan selvfølgelig fremlegges om det skulle bli spørsmål «fra andre»*. Her er svaret:

XXXX
I’m glad you approve of the transaction.
Couple of things to clarify… Firstly this *does not fulfil PN’s part of the warrants program*. The wording at time of combination was specific regarding a legally binding gas off take agreement. This agreement *does not achieve that requirement at this stage*. I would appreciate if this can be clarified with your forum members to avoid any confusion. Rest assured we would have specifically raised this point if it had fulfilled the requirement.

Best
Ben

Her ble det jo(for å si det forsiktig) litt spennende å forsøke å tolke *«at this stage»* og en ny mail gikk avgårde. Her er svaret på den:

«It is *not expected* that an offtake agreement can be achieved before the expiry date for PN warrants so no, this deal will not trigger the warrants. For clarity sake, *this is not the same deal* referred to in the combination announsement»

Jeg gjentar for ordens skyld den siste:
*For clarity sake, this is not the same deal referred to in the combination announsement»*

Her må jeg si jeg begynte å «bli litt svett» da det jo helt klart utelukker at dette er den dealen «gamle PetroNor» snakker om både i forhold til warrants, free float og «Nigeriadeal»

Så kommer neste spørsmål: Hvem/hva er det så de tenkte på og ikke minst har jobbet med i lengre tid. Her blir det bare spekulering, men blir ikke sjokkert om «den egentlige» Nigeriadealen skjer i forbindelse med ADIPEC. Se litt på denne som ble publisert for bare noen uker siden:

*Teams from ADNOC and NNPC* will meet in Abu Dhabi on Wednesday to discuss investment opportunities that could range from upstream to midstream to downstream, Mele Kyari told reporters at an industry event in Fujairah in the UAE. *Potential announcements of a deal could take place during the ADIPEC conference in Abu Dhabi in November*, he added. Aramco and ADNOC were not immediately available to comment. *NNPC is Nigeria's state-run energy entity.*

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/100119-aramco-adnoc-mulling-investments-in-nigerias-energy-sector-official

Det er vel uansett ingen tvil om at en ny deal er på trappene i Nigeria *(les: den egentlige dealen)*. Nå som man fikk de svarene med PEN så rimer det jo med det. Ved å se på hva Knut Søvold sa i siste årsmelding, så passer vel kanskje ikke PEN helt inn i «*with one of the most stable operators in Nigeria*» Personlig så var jeg helt sikker på at PEN avtalen var «warrantsavtalen», men nå som man har ett svar fra Ben(samt kommentaren fra KS) så ser jeg helt tydelig at det ikke kunne være den.

Dette er da enda mer spennende enn jeg «liker å tenke på» 😉
Redigert 21.01.2021 kl 02:56 Du må logge inn for å svare
thief
25.10.2019 kl 18:15 7557

Vi er litt på gli nå🙂Greit å få avklart den saken!Next forlik💰
Redigert 20.01.2021 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Warom
25.10.2019 kl 18:20 7537

Da sparte de(Hemla) i alle fall de pengene. Det var jo ett ganske heftig krav som ble satt, så nå er det vel bare å legge den død(hvis det ikke blir anket da)
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
25.10.2019 kl 18:26 7531

Da har de hvertfall ingen grunn til å selge petronor-aksjer,for å dekke et eventuelt tap🙂
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
26.10.2019 kl 14:36 7140

For de av dere som er litt nyskjerrige på dealen(e) i Nigeria, så synes jeg det i dag på PNOR-tråden på XI er en del som kan være av interesse.

Begynner med ett inlegg fra VW kl 10:54

https://www.xtrainvestor.com/channel/pnor
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Liverbirds
26.10.2019 kl 15:31 7065

Uppdatering av potentialen i Gambia och Senegal.

https://t.co/abdntJ810g?amp=1
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.10.2019 kl 15:51 7031

Ser at de fortsatt snakker om FAN South som har antatt har stor betydning for A1.

Nå skal vi se om ikke Frem og Tilbake blir lokket fram. 🤗
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
26.10.2019 kl 18:07 6895

Jeg registrerer jo at interessen rundt Nigeria er betydelig lavere enn S/G(jeg vet du FF og flere er opptatt av Congo/Nigeria som gir produksjon) Kortsiktig er det jo ikke tvil om at en løsning i Senegal og/eller Gambia gir en finfin kursboost, men der (på samme måte kortsiktig) vi henter/vil hente inntekter nærmeste tiden er jo Congo og Nigeria. Disse inntektene vil nok være av stor betydning når/om vi kommer i mål i S/G.

Da litt over til Senegal. Så sent som 4/10 ble det meldt at denne(se lenken) investeringsrapporten skulle komme under AOP, men den ble tydeligvis flyttet(det finnes ingen spor av den) sammen med lisensrunden.

https://africaoilandpower.com/2019/10/04/aop-launches-south-africa-angola-senegal-equatorial-guinea-investment-reports-at-2019-conference/

Senegal’s Minister of Petroleum and Energy who will present the report on Senegal, which has been endorsed by H.E Macky Sall, President of Senegal as “the official publication documenting the immense investment opportunities within our oil and gas sector and within our country.”

Det beste der er at om denne rapporten(som skal være svært grundig) er flyttet *(som igjen bør kunne indikere at det er ting der som enda ikke var klart)*. Det er forskjell om de legger ut en slik investeringsrapport mens de er i voldgift mot oss, kontra etter et forlik hvor de evnt kan skrive at kongefamilien i Abu Dhabi er involvert i i oljesektoren i landet. Forskjellen på hvorvidt SOSP fremstår i en kaotisk voldgift «mot Abu Dhabi», *kontra at SOSP er løst, med Abu Dhabi (og kanskje CNOOC)* med på laget er det i alle fall jeg vil kalle *«relativt stor»*.

Rapporten er (som sagt) en omfattende investeringsrapport som *skal belyse (sånn jeg forstår det) "alt", inkludert det som har skjedd fra SNE/FAN og Tortue og egentlig alt fremover* (og den er jo vinklet mot olje og gass). *Den skulle blitt offentlig under AOP (sammen med lisensrunden)*, men viser seg å ha blitt flyttet i så måte.

For at det skal være en «fullstendig» investeringsrapport fra Senegal sin side så *MÅ de jo inkluderer SOSP og SOS*. Det er jo de to av lisensene innen O&G som helt klart er mest «utviklet», da det ble kjørt tender prosess her i fjor.

Nå vet jeg godt at jeg ikke er helt objektiv, men den neste måneden skal Senegal presentere lisensrunde og investeringsrapport på AOW, og de skal påfølgende på scenen (sammen med resten av Afrika) der de skal "tigge" etter investorer(og dette skal foregå i Abu Dhabi på ADIPEC).

Jeg tror definitivt at disse tingene henger direkte sammen, og *det underbygger kanskje*(det er i alle fall lov å spekulere rundt det) *mulighetene for forlik* innen disse to(altså lisensrunden og rapporten) sannsynligvis blir offentlige under AOW.

Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
26.10.2019 kl 18:36 6860

Vil bli en meget spennende tid nå ja🙂De neste ukene vil kunne gi solide hint om hvordan vi ligger ann i forhold til forlik,hvis vi ikke allerede har fått en avklaring.Første hint kommer neste mandag!Og vi kan få flere avtaler i Nigeria,samt at friflyt burde ordnes snart! Kan bli skikkelig action nå😉
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
26.10.2019 kl 22:00 6739

Super godt indlæg Warom
Vi håber det bliver virkelighed , vi ser frem til de kommende uger😉 giver den opgang vi fortjener👍
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
FkL
27.10.2019 kl 18:47 6271

Litt interessant vedr. Aje og prosessen som har vært der. Det har vært mye krangling og det virker som alle parter nå ser mot PetroNor for å komme videre. (Legger kun ut en del av artikkelen)

After settling dispute, UK firm exits Lagos oilfield

"A London-based firm has agreed to sell 100 per cent of its stakes in Aje oilfield, offshore Lagos, more than a year after a dispute among the joint venture partners was resolved."

“With its extensive offshore technical experience in oil and gas exploration, development and production, PetroNor can help bring near-term production growth and take Aje to the next stage of its development,” the Chief Executive Officer, ADM Energy, Osamede Okhomina, said."

https://punchng.com/after-settling-dispute-uk-firm-exits-lagos-oilfield/
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
27.10.2019 kl 19:07 6259

Ingen tvil om at det nå ser ut til å skje ting på Aje, også etter at petronor oppretter et JV med operatøren!Som mange har påpekt,er potensialet enormt på Aje,men det har vært problemer med samarbeidet.Vil si dette kjøpet ser meget bra ut,hvis de nå kommer seg videre.🙂Og mer olje er neste steg for feltet!Petronor vil bidra med mer enn det Pen klarte,mtp det tekniske rundt produksjon osv.Vi får jo ansvar for dette!Petronor kan jo vise til bra økning i produksjonen i Kongo,pga deres kunnskap!Gleder meg til neste avtale,for her kommer det flere fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
27.10.2019 kl 19:34 6212

En litt morsom "funfact"
President Sall har akkurat vært i Oslo(hvor jo vi har hovedkontor). En annen litt interessant "vinkling" er at programmet hans også inneholder besøk til Paris(hvor jo voldgiftadvokatene på begge sider holder til). Trenger jo selvfølgelig ikke å bety noe som helst for vår sak, men det ser ut som om han er eneste Statsleder(ser bort i fra Erna) der resten vel er ministre fra forskjellige land.

https://www.leral.net/Oslo-Sotchi-et-Paris-Macky-Sall-en-tournee-europeenne-a-partir-du-23-octobre_a260859.html

Oslo, Sochi and Paris: Macky Sall on European tour from 23 October
President Macky Sall leaves Dakar on Monday for Norway where he will attend the Oslo Conference on Oceans Protection on 23 October. He will then attend the Russia-Africa Summit in Sochi on October 24, 2019, before going to Paris to take part in the commemorative ceremony of the 70th anniversary of Presence African Publishing House, according to "Libération".

Her står han så fint han kan og smiler ved siden av Erna:
https://www.snap221.com/actualites/macky-sall-a-oslo-nous-devons-agir-pour-sauver-nos-oceans/

Jeg kaller det "funfact" for det er jo det det er, men interessant likevel :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
28.10.2019 kl 09:46 5864

Jeg må si at jeg får mer og mer sansen for VW sitt innlegg 24.10 på XI ang LEKOIL(må ikke forveksles med russiske LUKOIL). Det pågikk en liten diskusjon i går kveld på Tradingchatten i XI mellom EH og "robotdødaren Selaco" og må si den lisensen i Nigeria(OPL 310) fremstår som mer og mer aktuell som "den egentlige dealen"

Legger over ett innlegg jeg la ut i TradingChat over hit:

Den støtter jeg(han jeg støtter her er Erlend H), det "ligger jo i kortene" at noen står og venter på å gå inn, veldig aktuell. Se også datoen, snakker «tilfeldighet», de fikk godkjent lånet samme dag som retten avslo kravet mot PNOR. Om vi skal inn der står vi kanskje "bak bak" garantien, og det ble nok langt mer mulig ettersom kravet ble avvist.

De fikk godkjent lisensforlengelsen noen dager etter at vår fusjon var klubbet gjennom:

https://africabusinesscommunities.com/news/nigeria-approves-extension-of-opl-310-block-exploration-licence-for-three-years/

LEKOIL, the Africa-focused oil and gas exploration, development and production company, announces that pursuant to a letter dated 4 September 2019, the Federal Government of Nigeria and the Ministry of Petroleum Resources has approved the extension of OPL 310's ("the Block") exploration licence for three (3) years, subject to the holders of the licence paying an extension fee of US$7.5m ("Extension") within 90 days effective from 2 August 2019.

The Company expects to fund 100 per cent of the licence fee from a mix of existing financial resources and a Potential Funding Partner as previously announced on 30 August 2019.

Denne under her er på 7MUSD

Nor Energy also undertook a six months lock-up to the benefit of the Company, but has later been released from its undertaking, due to a separate agreement with the Company whereby NOR Energy has agreed to provide a liquidity facility to the Company.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.10.2019 kl 10:36 5728

Det hører med til historien at Lekoil kjøpte OML113 ( ink. Aje) av Panoro i 2013 for 30 mill USD. Etter en del om og men viste det seg at de ikke greide å host opp beløpet. Det endte med at Panoro fikk Aje tilbake og 7 mill USD for tort og svie.

Samme år boret de sammen med operatøren Optimum samt Afren i sin egen blokk OPL 310 og fant Ogo. Er kjempefunn av olje og gass. Anslått til nesten 800 mmboe. Først en vanlig vertikal brønn hvor de deretter også foretok et sidesteg i
engre ned i en syn-rift formasjon. Olje i begge. Tvillingbroren til denne syn-rift finnes på OML 113, men har aldri vært boret. Det er også interessant at Ogo regnes med å gå over i OML 113. Ihvertfall er det tegnet inn slik på de fleste kart jeg har sett. Anslagvis 10 % av total.

Lekoil var selvsagt i hundre, men så begynte bråket fordi en av partnerne (Afren) gikk konkurs og Lekoil gikk inn i deres andel slik at de har 40 % eierandel. Masse krangel om pris og andel med operatøren og masse krangel med myndigheten. Endelig i år har de fått klarsignal for å bore en ny brønn i Ogo som er skissert spuddet i 1H 2020.

Funnet på nabolisensen er interessant, men personlig anser jeg sjansen for at Lekoil prøver seg på OML 113 igjen til å være nærmest null. De har også flere prospekter på en annen blokk pluss produksjon på en blokk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
28.10.2019 kl 10:54 5671

Takk for en flott innføring i historien FF :)

Det jeg tenker på her er om OPL 310 er "den egentlige avtalen" PNOR er "ute etter". Vi fikk jo fra Ben Romney(IR) at Aje ikke var den avtalen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.10.2019 kl 11:29 5612

Det kan det jo være, men husk at det langtfra er noen produksjon på blokka. Den vil altså ikke kunne bidra til Petronors anslag på 30 000 fat pr. dag innen tre år.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
28.10.2019 kl 11:31 5604

Blir meget spennende å se hvilken avtale petronor har blinket seg inn på,hvis de kommer i mål🙂Burde vel nærme seg noe.Nå er det bare 1 uke igjen til avsløringen av lisensrunden til senegal også,burde gi noen gode hint.Hvis ikke sosp er med,skal vel 1.3 endelig knekkes.Har jo prøvd oss noen ganger👍
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
FkL
28.10.2019 kl 11:33 5597

Da tenker jeg at det er usannsynlig at det er den. offtake avtale vil jo ikke være naturlig uten produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
28.10.2019 kl 14:50 5344

Olja over 62,blir det gode overskudd av i petronor.Som faktisk tjener penger,og ikke har røde tall🙂Så får vi se hvordan lagertallene blir denne uka,og om handelsavtalen nærmer seg.Kan vi fort se høyere priser💰
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.10.2019 kl 15:02 5311

PetroNor wins Congo-related court case
Oslo-listed oil company PetroNor has won a court case in relation to a dispute regarding its assets in Congo.

https://www.offshoreenergytoday.com/petronor-wins-congo-related-court-case/
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
28.10.2019 kl 15:06 5299

Var greit å bli kvitt den lille usikkerheten 🙂
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
29.10.2019 kl 09:25 4630

Spennende å se om det lekker ut litt info angående lisensrunden til Senegal denne uka.De publiserer jo denne til mandag🙂Da får vi vel svaret på om det går så bra med forhandlingene,som JP har sagt!Tror nok han har ordene i behold, da burde vi få et boost i kursen!Kan bety at et forlik er veldig nærme!
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 09:32 4598

Håper du får rett thief, men lite som tyder på når en ser volumet og kjøpsviljen i aksjen at det skal lekke ut noe. Forøvrig har jeg stor tro på at dette blir knall.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
29.10.2019 kl 09:33 4602

Nei,ikke sikkert vi får høre noe før mandag,men det er jo ikke akkurat lenge til🙂
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
29.10.2019 kl 11:08 4473

Snart oms 100k,virker lovende...
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 11:39 4403

Denne artikkelen ble publisert i november i fjor av samme nettsted, men publisert på nytt igjen i går. Den er nesten helt identisk med sist, med en enkel linje i forskjell(siste setning markert med stjerne foran og bak). Legg forøvrig også merke til nest siste setning.

In early October 2018, the Senegalese government launched a call for tenders for the licensing of two oil blocks: Senegal offshore South (SOS) and Senegal deep offshore South (SOSP). But the tender for this last block (SOSP) may be sealed by litigation. *We take back our colleagues from Ouestaf News who tried to find out more*.

http://thieydakar.net/senegal-encore-un-conflit-lie-au-petrole/

Hvorfor i alle dager tar de den ballen igjen nå rett før lisensrunden? Hvem har satt de på sporet?
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
29.10.2019 kl 11:49 4378

Virker ganske så klart at denne prosessen med å selge sosp,som de hadde tenkt til for ett år siden, ble lagt på is🙂Akkurat da petronor begynte jobben med apcl!!Tror vi snart er i mål der.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 12:51 4279

Se litt på denne fra AOW. Takk til VW på XI som delte lenken :)

On the back of this success Senegal has announced a second licensing round that was due in late October but has now been delayed because of internal political issues until the first day of the Africa Oil Week conference in Cape Town. The new licensing round will be open for six months and will seek developers for ten to twelve offshore fields. This year’s event in Cape Town will provide a great opportunity to learn more about Senegal and its opportunities in the next licensing round with Hon Mouhamadou Makhtar Cissé, Minister of Petroleum and Energy Senegal and Joseph Medou, E&P Director, Petrosen both speaking at the event.

Legg merke til denne formuleringen: ...because of internal political issues

https://www.africa-newsroom.com/press/senegal-enters-the-liquefied-natural-gas-lng-race-with-significant-offshore-discoveries?lang=en
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 13:14 4230

Vi husker jo denne for ett par uker siden:

After several years of political wrangling, President Macky Sall of Senegal and Abdoulaye Wade on Saturday, October 12, 2019 met at the Presidential Palace in Dakar (Senegal) to seek solutions to the numerous differences that have electrified the political atmosphere of the country.

President Abdoulaye Wade also made recommendations to President Macky Sall with regards to the management of oil, gas and other natural resources," the spokesman read.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
29.10.2019 kl 13:43 4180

Samtidig vet vi at petronor og myndighetene forhandler,det står jo svart på hvitt i halvårsrapporten til apcl🙂Så regner med at alle lisensene,som er ledige,er med i denne lisensrunden.Noe annet er vel rart.Hvis myndighetene ikke fikk solgt sosp for ett år siden,er det vel naturlig at sosp er med nå,hvis det er salg de satser på.Er ikke sosp med,vil jeg anta at den ikke er til salg lenger,pga forhandlinger med oss!
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 13:59 4149

Jeg la ut denne 16.10 men gjentar den en gang til.
Jeg kan ikke se hvordan Senegal kan gjennomføre en offisiell lisensrunde med SOSP(når vi vet at også ROP henger med «på lasset»). Er jo bare å se til Gambia og A1, hvor det etter mye om og men(og etter halvannen år med lisensrunde) kun var BP som til slutt la inn bud. Dette i tillegg under «helt merkelige» omstendigheter. A4 har de ikke engang fått bud på. Pga ROP er jo situasjonen i Senegal enda mer komplisert.

Sett at det er 10 selskap som er interessert i SOSP, skal de da forholde seg til Petronor? Eller skal de bare dure på og late som om ikke Petronor og voldgiften eksisterer(når de i tillegg vet at Abu Dhabi sitter på eiersiden der?) Enten må jo Senegal selge den inn som ledig(eller som ikke ledig), det fins jo ikke noe i mellom der. Hva om de så selger den inn som ledig, da vil jo fortsatt voldgiften dure på? I tillegg så har vi altså ROP, som følger SOSP, hva skal skje der?

At det er mulig å løse en slik situasjon med en slik tender som ble startet for et år siden, det er det ingen tvil om. Da kan tre parter, Senegal, den de ønsker å ha med seg og Petronor finne løsningen. Derimot på en offisiell budrunde(som skal følge internasjonale prosedyrer hvor alt skal på bordet), kan jeg bare ikke fatte at det er mulig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
29.10.2019 kl 14:10 4135

Derfor jeg tror CNOOC nå kommer inn som partner på sosp.Senegal kjørte en tender,og fikk dermed vite hvem som var interessert i sosp. Og kan dermed være med å bestemme hvilken major,som skal inn på lisensen🙂Dette kan stemme overens med det JP har sagt.Nemlig at det er realistisk at warrentene slår inn før 31 12,altså med forlik og partner!Så tror en eventuell løsning på sosp,kommer med partner!
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 14:20 4308

Det siste er jeg veldig enig i. Dermed trenger ikke dette ta noe spesielt mye tid når vi tenker på 31.12.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.10.2019 kl 14:27 4276

Da er det i hvertfall klart at det blir 4. november. Fire børsdager til.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
klaesp
29.10.2019 kl 14:37 4251

Hva er så spesielt med 1,20 området, virker som aksjen er immun mot å bryte opp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
thief
29.10.2019 kl 15:29 4151

Må bare vente til mandag klaesp🙂Da ryker 1.3 også!!Er ikke sosp med,burde det være et solid hint om at forhandlingene går rett vei og forlik kommer.Og som vi vet,forlik er verdt over krona.Så betyr nesten en dobling av våres verdier💰
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 16:59 3981

Hvis du leser litt på XI så la jeg ut litt TA tidligere i dag. Tar den over hit "siden du spør" :) Kan i alle fall være noe å ta med seg....

Warom ✰ @Warom
11:17
Teknisk så er den ganske spennende nå. Vi har brutt en "linjekanal"(dvs den tar ikke med seg candlesticks) samt også "ut av candles".

Den har deretter reagert ned mot linjen(som den normalt skal gjøre). Ligger fortsatt en mulighet for "kort reaksjon" ned mot rød linje(som er "line" og som også passer mot korteste moving average).

https://goi.nf/?uevhdzrcomha

Den "motstanden" dere ser i ordreboken litt over 1,2 ser man i en litt lengre kanal på 1 år(øverste røde linje).

https://goi.nf/?heodhkheoanc

Bare noen tekniske refleksjoner som ikke har noe som helst å gjøre med om man plutselig fikk en melding om feks innsetting av Senegal og eller Gambia. Da må man i alle fall begynne å se på lengre kanaler som vil vise litt motstandsnivåer den kan reagere "mot"

https://goi.nf/?jqsokcifdovw

Skal ikke kjede dere så mye med TA, men jeg vet det er noen av dere som "setter pris på" disse 🙂

Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Warom
29.10.2019 kl 17:16 3932

"Den har deretter reagert ned mot linjen(som den normalt skal gjøre). Ligger fortsatt en mulighet for "kort reaksjon" ned mot rød linje(som er "line" og som også passer mot korteste moving average)."

Det som på det tidspunktet tidligere i dag var "korteste moving average" var 1,09(det ser dere i grafen). De som har fulgt med i dag så at det etterhvert skjedde ned til 1,11(som må kunne sies å være innenfor)
Redigert 20.01.2021 kl 22:32 Du må logge inn for å svare