Q-Free - flott ny brikkekontrakt i Frankrike! 65 millioner NOK


Denne kontrakten med VINCI Autoroutes er selvsagt en prestisjefylt kontrakt for Håkon Volldal og resten av Q-Free-gjengen, men her står som kjent kursen bom stille. "Noen" sørger for det, med nitid flid og omhu. Dette er definitivt ingen aksje for de utålmodige, men tror som en del andre har vært inne på at når kursen først smeller opp her...ja da smeller det skikkelig!


Q-Free has been awarded a frame contract for delivery of tags to the French Highway company VINCI Autoroutes. The contract has a potential total value of 65 MNOK over a period of three and a half years.

– VINCI Autoroutes is by far the largest highway company and tag issuer in France, thus we are very pleased to announce our continued cooperation for the years to come. VINCI Autoroutes operates in one of the most competitive markets in Europe, and this new contract proves the customer’s continued confidence in Q-Free, comments President & CEO in Q-Free, Håkon Volldal.

https://www.q-free.com/investor_relations/q-free-tolling-frame-agreement-in-france-65-mnok/
Redigert 18.05.2018 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
clanz
18.05.2018 kl 15:52 2165

Det må flere ordre til...og dette er kun en rammeavtale som ikke engang vil telle med i ordrereserven på neste kvartalsrapport.

Jada, helt klart, men 65 millioner NOK over tre og et halvt år med bra marginer blir det jo også penger av. Virket på Volldal under Q1 presentasjonen som om det helt klart er Indonesia og Thailand det fokuseres på nå når det gjelder større prosjekter + "state of the art" teknologi til Oslo. Vil jo være utrolig artig om Q-Free til slutt vinner Jakarta +++ rundt omkring i andre indonesiske storbyer..
Redigert 18.05.2018 kl 16:03 Du må logge inn for å svare

Har noen oversikt over om det er tapt noen ordrer? Skulle være rekordhøy bidding men har ikke kommet noe annet enn denne rammeavtalen.

Ny ordre i dag på 20 mill. Da ligger vi på 125 - 145 mill avhengig av hvor stor ordren i Norge blir. Q1 var det ordreinngang på 117 mill som ikke ble meldt. Ligger vi på samme nivå nå ligger vi på 242 - 262. Får vi en sånn omsetning kombinert med kostnadsbesparelsene som er blitt gjort bør vi se en bunnlinje som rettferdiggjør enn høyere kurs enn hva vi ser i dag mener jeg.

disse brikkene til å ha i frontruta er helt unødvendig sløsing med resurser. kameraene på passeringsstedet leser bilskiltet automatisk.
clanz
18.06.2018 kl 17:48 1692

Det mangler fortsatt en litt større kontrakt til på 80-120mill+ før jeg tror kursen vil kunne løfte seg vesentlig... det vi har fått til nå er bare for å opprettholde ordreboken.
clanz
24.06.2018 kl 23:37 1487

Da hjalp å få inn en ordre til på 70 mill.... Totalt 155mill i ordreinntak + 65 mill i rammeavtale = 220 mill... Får de inn 100 mill i "ikke-børsmeldte" avtaler snakker vi over 300 mill i ordreinntak.

Men trenger litt til for kursen skal gå.