Biotec aksjonærer bør kreve svar.

bj111
BIOTEC 24.10.2019 kl 22:14 5322

Eneste som kan gjøres i stedet for å utrykke missnøye her inne er å sende melding til selskapet å spørre hvorfor Jørgensen gikk.
Spreng mailboksen til Børge Sørvoll. Tar deg et minutt å sende en Mail. Her er adressen: borge.sorvoll@biotec.no
Redigert 20.01.2021 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2019 kl 22:31 5294

Det er vel styrelederen, der skal spørges?
bj111
24.10.2019 kl 23:58 5217

Ikke om man skal følge investor siden til selskapet. Der ber de om at spørsmål stilles til Børge. Styrelederen kommer aldri til å svare på noe som helst.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 07:06 5107

Se bunden af børsmeddelelsen

———————————————

Biotec Pharmacon ASA appoints Dr. Jethro Holter as interim CEO

(Tromsø/Oslo 23. October 2019) Biotec Pharmacon ASA (OSE: “BIOTEC”) announced today that its Board of Directors has unanimously appointed Dr Jethro Holter as the Company’s interim Chief Executive Officer. Jethro, who currently serves as the Managing Director of ArcticZymes AS, a subsidiary of Biotec Pharmacon, will succeed Christian Jorgensen, the current CEO, effective immediately.

Jethro joined ArcticZymes as Managing Director in January 2015. He focused on driving a new strategic direction focusing the subsidiary’s efforts towards growth, through expanding its B2B client base and implementing a customer-driven innovation approach for new product development. Consequently, the subsidiary has experienced strong revenue growth and vastly expanded its portfolio of novel enzyme products. Today, ArcticZymes is profitable and a leading commercial supplier of enzymes to the molecular biology, In Vitro Diagnostics (IVD) and gene therapy market segments.

‘We are delighted to appoint Jethro as our interim CEO. He has proven himself to be a strong and highly competent leader who has the skill-set required to take Biotec Pharmacon to the next level” said Dr Marie Roskrow, Chairman of the Board of Directors. “The Board of Directors looks forward to working closely with Jethro and the management team to focus the Company’s efforts on the value-driving and high-growth areas of the business in order to achieve sustainable profitability and value for our shareholders”.

Jethro has previous experience in international business development, R&D and sales from Life Technologies (Thermo Fisher Scientific), Mole Genetics AS, Pfizer Ltd and other institutions. Jethro holds a Ph.D in Molecular Neuroscience from Cardiff University, UK.

The Board would like to thank Christian for his service to the Company during the past two years and the changes he made to the business. We wish him good luck with his future endeavours.

As a consequence of the current changes, Biotec Pharmacon will not hold a Q3 2019 presentation tomorrow morning on Thursday 24. Oct. 2019. The Q3 2019 financial report will be published according to plan.


For further information, please contact:

Dr. Marie Roskrow

Chairman of the Board

Mobile: +44 (0) 7496 959743

Landline: + 44 1278 662782
snuffe
25.10.2019 kl 07:38 5053

Ingen epost adresse!

Å ha en gjeng med illsinte småaksjonærer på telefonen, tror jeg ikke maner frem noen positive tilbakemeldinger fra styreleder...
Lordstock
25.10.2019 kl 10:00 4955

Læser den en gang til og jeg vil blive overrasket hvis ikke Jethro bliver nye permanent CEO. Styret priser Jethro højt (ikke nødvendigt om han bare er midlertidig) og ikke et ord og process for at se efter ny CEO. Spekulere om dette chefskifte kan have noget med M&A at gøre, bliver spændende at se hvad der sker på den front.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 10:10 4938

Skiftet skyldes uenighed om strategi. Det bekræfter både styreleder og Jørgensen i et interview til MedWatch.

Jeg FATTER ikke, hvorfor det ikke også blev forklaret i børsmeddelsen. Vi aktionærer skal læse det i medierne, wtf?
fisker65
25.10.2019 kl 10:35 4907

https://m.medwatch.dk/article/11707355

Som altid ledelsen i Biotec er fløjtende ligeglade med aktionærerne, med mindre de skal bruges til emissioner, amatører uden grænser, og dem støtter de største aktionærer, har de med vilje holdt oplysningen tilbage fordi de vidste aktien så ville falde, så nogen kan få dem billigt idioter uden lige.
Redigert 25.10.2019 kl 10:39 Du må logge inn for å svare
oppturen
25.10.2019 kl 10:52 4871

Hvorfor i alle sager skulle kursen falle på grunn av Woulgan ?
Woulgan er jo jokeren som tynger kursen.

AZ som selvstendig selskap burde jo vært priset mellom 2-10 ganger hva Biotec er i dag.
fisker65
25.10.2019 kl 10:58 4852

Hvorfor skriver du om Woulgan,?
Hvis det var mit du hentyder til Oppturen så skriver jeg jo intet om Woulgan, men som altid tavsheden fra de amatører dræber aktien og tilliden til Biotec.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 12:21 4783

Det er et legitimt krav at styret oppgir grunnen til at daglig leder i Biotec, Jørgensen, gikk på dagen.

Siden man ikke vet noenting om årsaken, kan det skyldes:

1.) Underslag av penger.
2.) Underslag av viktig informasjon om selskapet.
3.) Overgrep.
4.) Uenighet med styret om lønn, opsjoner, aksjekjøp o.l.
5.) Uenighet med styret om strategi.
6.) Dårlig kjemi med styret.
7.) Tvist med ansatte.
8.) Tvist med fagforeninger.
9.) Annet?

Værsogod og velg! Her er fritt frem for alle. Slik oppstår rykter og desinformasjon når et styre ikke følger alminnelige regler for kommunikasjon.

Jeg advarer: Ikke press meg med anførsel om at jeg sprer rykter. Dette er bare alternative og ikke fulltallige årsaker til at en daglig leder går på dagen. Når styret ikke er villig til å vise åpenhet, slik som med tidligere styrer, må noen vise at det ikke lønner seg.
Redigert 25.10.2019 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 12:35 4754

Argus:

Årsagen er blevet meldt ud i en artikel på MedWatch - i øvrigt en artikel kun for abonnenter. Både styreleder og Jørgensen siger i et interview, at de "skilles som venner", og at der ikke er taler om en fyring, men derimod en "fælles beslutning". Årsagen anført er ønsket om en ny strategi, og at der skal en anden mand på posten til dette. Vagt, men i det mindste er det noget - meget mere, end man kan sige om den skandaløse børsmeddelelse, der kom ud.

Men jeg begriber ikke, hvordan de uden problemer kan stille op til et interview med et mindre online-medie og fortælle 1.000 gange mere, end de fortæller i deres børsmeddelelse. Det er simpelthen så dårlig stil, at jeg slet ikke ved, hvor og hvordan jeg skal begynde med at være forarget.

Og, for at være helt ærlig: Hvis ikke Jørgensen kunne få gang i Woulgan, hvorfor er det så, at vi tror, at nogen andre kan? Woulgan er dødt...

Jeg ved godt, at BIOTEC er en virksomhed, der vil skide højt og helligt på deres aktionærer - men jeg havde faktisk forventet mere.
Redigert 25.10.2019 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
SomSa
25.10.2019 kl 13:09 4695


E24 prøver å skaffe flere betalende abonnementer, de skriver fantastiske overskrifter og for å lese disse må man abonnere seg, dette er ikke første gangen ..........

Børskommentar: Biotec Pharmacon har et underlig sjefsbytte og vekstbrems å forklare
Det er virkelig noe som skurrer i Biotec Pharmacon, og det er egentlig ganske rart at aksjekursen ikke har blitt mer straffet på Oslo Børs.
https://e24.no/boers-og-finans/i/P9wkvp/boerskommentar-biotec-pharmacon-har-et-underlig-sjefsbytte-og-vekstbrems-aa-forklare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 13:13 4683

Click-bait eller ej - de har ret. Jeg håber, at BIOTEC har virkelig dårlig smag i munden lige nu, og at de får lettet røven og kommer med noget ordentlig og gennemsigtig kommunikation. Fy for satan en dårlig behandling, man får som aktionær i det her selskab.
oppturen
25.10.2019 kl 14:32 4587

Hadde børsmeldingen sagt det samme som Tellef så hadde kursen trolig vært over Nok 6 nå.
Ved å fjerne en utgift på 2,5-3 mill for neste års budsjett ( lønn etc Jørgensen ) så må målsettingen for 2020 være å gå i +, emisjons spøkelset er snart borte!!
Når det gjelder Woulgan så har en nå fått partner i flere land, volumet er lite, men håpet må være at effekten gjør at noen av de som prøver det ut til slutt hjelper snøballen igang.
SomSa
25.10.2019 kl 14:46 4564


De har ikke fjernet noen utgifter, de må ansette en ny person til å lede Articzyme. Fallskjermen til Jørgensen blir en utgiftpost for 4Q
Struts
25.10.2019 kl 14:53 4544

Hvor står det om fallskjermen, og i så fall - hva er den på?
SomSa
25.10.2019 kl 15:17 4496


Er det ikke vanlig at sjefen får fallskjerm når han sparkes? Dessverre har jeg ikke tilgang til hans arbeidskontrakt og kan ikke si mer enn dette. Om ca. 3 måneder vil vi vite litt mer.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 15:29 4476

Venner meg i rævva....
Hvor mye har han egentlig fått for å uttale noe så absurd.....»skilles som venner»

Når man «skilles» dagen før q-fremleggelse, og slik at presentasjonen må avlyses, er dette noe som kommer svært brått på. Eller at noe er brått eskalert, harde krav-motkrav, ultimatum etc.
Slike «forhandlinger» danner meget sjelden grunnlag for dype eller ekte vennskap.

Og hvorfor i helvete kunne ikke Holter holde presentasjonen, evt i et noe amputert format?
AZ kan han, eller bør kunne til fingerspissene, slik at en presentasjon tatt på sparket ikke skal være noen utfordring. Biotec-tallene var han garantert kjent med, og kunne nokså sikkert referert nøkkeltallene med støtte i et lysbilde.
Evt kunne Sørvoll tatt seg av den biten.

Her er ett eller annet som skurrer hinsides all fornuft.

Det eneste som er sikkert, er at venner er de ikke.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 15:54 4437


Håpløst å legge ut begrunnelsen for Jørgensens avgang på en betalbar side. Det viser bare at Biotec ikke behersker kommunikasjon. Men det har ikke selskapet gjort på noen år.

Dersom man hadde lagt ut de viktigste opplysningene i en børsmelding, gjerne med en henvisning om flere detaljer til hjemmesiden, ville man unngått en skandale. I stedet gjorde man det verste ved å fyre Jørgensen dagen før resultatfremleggelsen. Eller at Jørgensen trakk seg dagen før pga. uenighet.

Uansett; Årtsaken må ut. Før eller siden. Og den kommer. Det er bare spørsmål hvem som sprekker først!
Gjern
25.10.2019 kl 16:15 4401

Jeg har i dag kl 13.30 skrevet til Sørvoll og bedt om svar på hvorfor selskabet ikke selv sørger for at informere aktionærerne om begrundelsen for CJ afgang og om hvad den strategiske uenighed går ud på, når det er hvad et dansk medie har skrevet om som årsagen.
Så må jeg se om og hvornår der kommer svar....
Struts
29.10.2019 kl 08:51 3756

Er man fremdeles i det blå mht årsak/begrunnelse for C Jørgensens avgang?
Gjern
29.10.2019 kl 08:58 3738

Jeg har i hvert fald intet svar fået, ikke engang en kvittering for modtagelsen.
Så intet nyt jeg kender til, desværre...
Struts
29.10.2019 kl 14:35 3607

Utvikling 20 største aksjonærer.

Uavhengig av den famøse avgangen til CJ (på gen. fors 15/5-19 innehadde han 77,000 aksjer), som ledelsen ikke kommenterer, har listen over de 20 største aksjonærene siste par uker vist minimal bevegelse. Totalt sett er det faktisk en økning, fra 43,69% til 21,265K (44%) fra 21,115K. Om endringen har skjedd før eller etter 3q vet ikke jeg, men de største har som kjent lenge vært utrolig stabile mht «sitsen». Ny aksjonær i år er Jomani AS (Rune Sørensen), som siste par uker har kjøpt seg opp fra 483K til 522k (1.08%). Ut av listen (i august) gikk den ikke helt ekstremt populære Lien.

Ormestad (Tellef) har gått ned marginalt fra 7,41% til 7,37, og hadde pr 28.10-19 3,566K aksjer. Det er vel første gang på lang tid han har «beveget» på seg? Nordnet Livsforsikring har også solgt seg noe ned til 742K (men de er jo opp og ned hele tiden).

Ellers minimalt nytt under solen, men så er det jo også mørketid.
oppturen
29.10.2019 kl 15:31 3554

Du glemte Danske bank som står for største økningen, og de har puttet på jevnt og trutt siste året.
Struts
29.10.2019 kl 15:54 3522

Ah, det har du helt rett i selvfølgelig! Fra omtrent 1,142K oktober i fjor til nå rundt 1,450k (opp fra 1,335k for bare to uker siden). Takker for den!