Slettet bruker
25.10.2019 kl 22:14 3013

Siden det står at grunnen til kanselleringen er eksterne, så er det jo ikke p.g.a tlens. Om dette er Nokia eller andre merker som vil in på markedet igjen er det jo ikke bærekraftig når de kansellerer en lansering. Vil heller ha noe som det blir noe ordentlig av! Dette er ikke ille i det hele tatt. Forventnigene har vært drevet på smartklokke og design-win. Prosessen og fasen med denne mobilprodusenten kom først i går. Hvorfor svartmale alt? Fremdeles 8 smarttelefoner i poc fase. Er folk virkelig så kortsiktige her inne?
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2019 kl 22:20 2980

Du må gjerne påstå at jeg har kommet med manipulerende ord, men da forventer jeg at du holder deg for god til å gjøre det samme som du nå kritiserer meg for å ha gjort. Når du påstår at hele oppturen i PoLight var basert på den kunden som nå har kansellert, så har du ikke belegg for å si noe slikt.
Den kunden som har ordre inne på 80000 linser skal ikke bruke disse i en smartphone, men i en smartklokkene. Og det var da denne kunden bestilte over 30000 linser i august at kursen begynte å gå. Den gikk videre da den samme kunden plasserte en ny ordre. Så her kommer du med direkte feilaktig informasjon Zuba1. Du skal være forsiktig med å kaste stein når du sitter i glasshus.

At poLight skal få alle som har poLight sin linse til utprøving som kunder, tror jeg ikke noen forventer. En viss avskalling må vi forvente. Men når poLight går ut og informerer om antall kunder som har poLight sitt produkt til utprøving, så må de samtidig informere markedet når kunder faller fra. Børsmeldingen i dag viser at ledelsen i poLight er voksne og behandler oss aksjonærer fair. Det setter jeg pris på.

Nå hevdes det også at den kunden som har valgt bort poLight sin linse, ikke er den smartphone kunden som er kommet lengst. Og det ville vært mer overraskende, ettersom den kunden er kommet såpass langt at det skal mye til for å snu nå når telefonen skal lanseres med 2020.

Samtidig så må vi være såpass realistiske at i en slik kursrakett som poLight har vært høsten 2019, så er det mange uerfarne småaksjonærer som ikke har satt seg inn i selskapet. At en del av disse blir skremt når de hører om kunder som faller fra, må vi forvente. At mange av dem vil kaste kortene på mandag, vil ikke overraske meg. Ja, faktisk forventer jeg at det skjer. Og at disse kan komme til å presse kursen kraftig ned i åpningsminuttene vil jeg også forvente. Når slikt skjer, så vet vi av erfaring at det gjerne kan utløse stop loss og lettere panikk hos andre aksjonærer. Følgelig forventer jeg at kursen tar seg et betydelig dykk i åpningen på mandag. Men det er ikke ensbetydende med at selskapet flopper. Trykker du en kork under vann, så spretter den alltid opp igjen. Teknologien til poLigjt er ikke blitt mindre sensasjonell etter dagens melding.

Men som jeg har skrevet tidligere i dag; det er verken i dag, neste uke eller i november at vi skal få den virkelige oppturen i poLight. Den vil først bli utløst den dagen selskapet lander en fast fisk. Noe ledelsen sier trolig vil skje i løpet av 2019. I praksis vil det si innen 6-8 uker. Men dette er en aktør med smartklokker, ikke smartphones. Den vil eventuelt først kunne komme medi 2020. Dog vil bestilling av linser måtte skje langt tidligere på året, dersom telefonen skal være klar til med 2020.

Men nok en gang. Investeringer i aksjemarkedet er forbundet med risiko. Dersom du ikke er forberedt på å ta den risikoen, så sett pengene dine på høyrentekonto og sov godt om natten. Og dersom du likevel velger å gå inn i aksjemarkedet, så ikke gå inn med mer penger enn det din egen økonomi tåler å tape. Og når du gjør dine valg av aksjer, så ikke baser dine investeringer på subjektive innlegg her på HO. Les deg opp på selskapet i andre kilder enn innlegg på HO,TI osv. Og sist, men ikke minst, når du tar beslutningen om å gå inn, så er det du som står med det fulle og hele ansvaret for hva som skjer med investeringen. I aksjemarkedet må du være voksen nok til å ta ansvar for egne handlinger og ikke løpe til mamma og klage din nød når alt går åt skogen. Slikt driver man med i barnehagen, selv om vi ser litt for mange slike mammadalter her på HO også.

Ikke glem at det kommer dager etter førstkommende mandag. Og det å gå ut en dør samtidig med at mange andre skal ut den samme døren, vil normalt resultere i smerte. God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 22:22 2960

Tosk
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
25.10.2019 kl 22:25 2952

Kursen har jo knapt beveget seg etter at CEO bekreftet at det virkelig så lyst ut på smarttelefonfronten. Rart om kursen skal falle på det, men her kan alt skje.

Når det er sagt så solgte jeg alt på 45 i dag for å hente mer penger igjennom Element. Har fulgt de lenge og visste godt at denne har ligget undertrykt i lang tid, hvor den gikk fra 120 til 3 kr på 1 år. Gjorde en vurdering på slutten av dagen og valgte å bli der.. så smalt det jammen inn en positiv mld etter børsslutt og. Planen med å gå inn der var jo for å kunne kjøpe mere i poLight .. Mulig det blir en meget god anledning til det på mandag, da. Har fortsatt troen på at poLight har en stor fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 22:26 2946

Utrolig pent oppsummert! Tror nok de som har sittet på dette en stund og er over gjenomsnittet interessert ikke hopper av så lett😉 Det er nemlig mye bra på gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2019 kl 22:30 2917

Var den til meg? I så tilfelle må jeg si takk, selv om begrunnelsen var noe svak, for å si det mildt. Men man bidrar vel med hva man evner, og det må vi akseptere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2019 kl 22:35 2885

Ikke overraskende at en slik melding kan skape storm i et vannglass. Det må vi akseptere. Samtidig vet vi at uerfarne investorer lar seg påvirke av den slags stormer. Flere står med sin første investering noensinne og andre har satset langt mer enn de har råd til å tape. Disse sitter gjerne med nervene utenpå og er veldig vare for slike negative børsmeldinger. Og når de da lar frykten overstyre fornuften og velger å kaste kortene, så vet vi jo at hyenene i markedet lukter blod og billige aksjer. Dette er en del av gamet. «Den enes død blir en annens brød.»
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Kraamz
25.10.2019 kl 22:40 2855

Det var trist! Det skal sies, kursen gikk ca 4kr på nyheten om mobil så er ikke skremt av dette, det er wearable som egentlig er intr, hadde de kansellert hadde vi sikkert endt langt nedigjen. Kjøpsmulighet dette no da🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
focuss
25.10.2019 kl 22:41 2841

Må bare si at jeg er glad for at det ikke er leverandøren av smartklokken som har bestilt 80000 linser allerede som har kansellert. Det ville vært mye verre da det er der vi føler vi nesten har fuglen i hånda og med forventninger til lansering og kontrakt allerede i år. Det er klart at en bekreftelse på den ordren vil sende kursen til høyere nivåer enn hva vi har sett så langt. Smartphonen så i hvert fall jeg på som en av flere fugler på taket foreløpig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 22:42 2823

Om man sitter å har tro på en kurs på 200-300 om ett år eller to eller tre, er det jo irrelevant om kursen i dag er på 30 eller 45. Men det er store tendenser i forumet her av folk som er veldig kortsiktig og det virker som at folk plasserer pengene sine på børs som om det var pokemonkort... Polight er fremdeles i en tidlig fase hos mange potensielle kunder, men også noen veldig nærme! Vi kan nok forvente oss design-win innen kort tid, da begynner nok ballen å rulle. Det kan også komme flere bestiller av linser når som helst. Kanselleringer må en regne med. Når jeg ser enkelte skriver her skjønner jeg at de ikke har satt seg så mye inn i caset.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
focuss
25.10.2019 kl 22:47 2804

Hadde markedet priset inn stor tro på smartphone kontrakt med det første så hadde kursen vært mange hundre kroner allerede. Det er den ikke. Den er under IPO kurs og vi har grunn til å tro på smartklokke kontrakt før jul. Så jeg vil si at det ikke er noen god grunn til å få panikk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Kratos
25.10.2019 kl 22:48 2791

Med de svingningene denne aksjen har hatt kommer den sikkert til å falle mye. Tipper 20-30%.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.10.2019 kl 22:53 2771

Om så skjer så gir jo det eventuelle etternølere en gylden mulighet. For meg betyr det fint lite. Pengene jeg har stående i poLight skal ikke brukes verken til å betale neste måneds strømregning eller til innkjøp av årets julepresanger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 22:54 2761

Samme her! Jeg har veeeeldig god tid 😊
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
provence
25.10.2019 kl 22:56 2751

Hei dere .. VIX'en går nok opp på mandag. Sist og denne saken med at TLens skulle gjøre sin entre i en Google klokke og kursen svingte fra 50 til bunn 31,6. Mange nick kom til som jeg aldri hadde sett her inne .. Analyteren og Matsu .. Jerusalem .. Whatever .. nå også nye nick med det glade budskap..

Stålsett dere .. det kommer mye av dette i løpet av helgen.

Ser over min sists her .. sannsynligvis er jeg lite vektet i denne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
26.10.2019 kl 04:56 2571

Spm er,how low,det blir spennende å time bunnen,holder 30?
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.10.2019 kl 07:29 2516

Vanskelig å si. Da det ble klart at det ikke ble Google, så var det også mange som spådde dommedag og kraftig nedtur. Hvor dyp ble den nedturen? Ikke alltid lett å spå om slike ting. At noen aktører vil trekke seg i løpet av prosessen må vi forvente. Spesielt i en periode før TLens er tatt i bruk i noen produkter. Men den situasjonen er helt forandret i løpet av 6-8 uker. Jeg er mer opptatt av hva som skjer med kursen når smartklokkeaktøren trer frem i lyset.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.10.2019 kl 10:40 2319

Det er forståelig at de som nå sitter lastet i denne aksjen føler et behov for å bagatellisere den siste børsmelding. Men det blir for dumt når man forsøker å få noen naive sjeler til å tro at muligheter for salg til mobiloperatører ikke har vært et vesentlig grunnlag for kursstigningen.
En kontrakt til en smartklokke gir selvsagt ikke alene grunnlag for astronomiske kurser, men har nok blitt vurdert som et potensielt grunnlag for å gi en anerkjennelse som så igjen ville kunne gitt en større sannsynlighet for gjennombrudd også for mobilmarkedet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
2211
26.10.2019 kl 10:58 2273

Er enig i det du sier men jeg tror det nettop bare er muligheten for bruk i mobil som er priset og ikke en avtale med noen som skal bruke linsen i en mobil. Derfor kan det tenkes att en nedgang på mandag blir kortvarig da mange ønsker billig inngang😉
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 11:03 2261

Fra rakett til "krakett"..?

Mandagen vil vise. Ha ei fortsatt skummel helg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Båtbyggern
26.10.2019 kl 11:13 2232

"In the barcode segment, one projects have matured to the EVT phase. Barcode readers offer more steady and predictable volumes than the mobile phone and wearables segments and a design win in this segment may finance a significant part of the of the company’s fixed cost. "

8 interessenter for smartphone. 5 ferdig med konseptutvikling. 1 hadde tenkt å bruke den i telefonen, men trakk seg. Uansett er dette dårlige nyheter. Hvorfor trakk de seg? Vil flere gjøre det?

Kommer barcode i produksjon trenger det ikke mye for å gi positive resultater fremover(smartwatch mm). Når teknologi taes i produksjon og blir tatt godt i mot, begynner toget å kjøre.

Horisonten ble nå endel mer langsiktig og trolig blir det et solid kursfall. Jeg kommer nok til å redusere min post etter et par dager(etter kursraset vi får mandag).
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 11:19 2214

Leser du ikke børsmeldingen???

”Horten, 25. oktober 2019 - poLight ASA (OSE: PLT) har i dag blitt varslet at et smarttelefonprosjekt som planlegger å bruke TLens® er kansellert. Avlysningen av prosjektet skyldes eksterne faktorer.”

Det er prosjektet som er avlyst og ikke bruken av t.lens som er avlyst.

Mange her inne som tydeligvis hadde tenkt til å ta ut alle pengene sine på mandag og baserer Polight på veeeeldig kortsiktige nyheter.

Som du nevnte over er det jo mange andre spennende kunder på gang. 👏🏼😁
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Båtbyggern
26.10.2019 kl 11:30 2192

Du har rett, det fikk jeg ikke med meg. Jeg leser meldinger kortsiktig, mens andre leser langsiktig og nøye - finner gode tegn i dårlige nyheter. Etter meldingen er det ikke så godt kortsiktig lengre og derav sikkert mange som vil ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 11:48 2157

Da syntes jeg det er rart at ikke det har vært et ras mens kursen har vært bra og man faktisk har tjent gode penger. Når blir det panikktilstander og flere har vel egentlig knapt satt seg inn i hvorfor de skal selge. Vi får se hva mandagen bringer for de som haster ut. Til alle andre er mandagen irrelevant mot hva forhåpningene om hva fremtiden bringer 🙈
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
petrol
26.10.2019 kl 15:47 2039

Opprettet eget nick for å kunne baisse PLT du Byggern?
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
rosgun
28.10.2019 kl 05:08 1806

Nå kommer det melding om designwin på klokke hvert øyeblikk- dumt å selge da. Hvorfor selge egentlig rett før gjennombruddsordren?

Er det ikke den alle har ventet på. Med 25 produkter i testfasen vil det være naturlig at et og annet prosjekt blir utsatt . Mobiltelefoner er vel der det er mest konkurranse av alle produkter som finnes. Men det er flere å ta av. En klokkeordre har heller aldri vært innpriset i Polight aksjen.

Nå må Polight aksjonærer vise at de er smartere enn baissere og villedende overskrift i Finansavisen.

Oslo Børs er en innsidebørs og journalister er med på dette løpet. Men Polight er annerledes landet med svært få aksjer i omløp. Derfor anses aksjene som gull, og særlig det å få ut høyt volum til aksjefond og nye aksjonærer.
Så en oppfording til alle i dag: IKKE SELG!!

Når som helst kommer ordren på 1.klokke til å bli MASSEPRODUSERT ...... Det kan skje i dag, i kveld etter at børsen stenger...
Dette spillet er igang og absolutt alle midler tas i bruk.
Igjen- ikke la deg lure utpå- det har du absolutt alt å tape på og ingenting å vinne på. Husk at så lenge noen også kjøper aksjene også, så er det alltid noen som vil mene det motsatte av deg. Alle som sverter Polight og oppfordrer til salg, er selvsagt de som vil kjøpe aksjene dine. De har ingen annen interesse enn det, hvorfor skulle de ellers engasjere seg i forum ? Regner med de kunne brukt tiden sin på noe helt annet natt og dag og helg...

Hvis dem og alle andre som tror de kan lure oss i dag fingeren

:IKKE SELG!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare