PHO stiger litt hver dag nå

PHOinvestor
PHO 25.10.2019 kl 11:12 14899

Liker å se att aksjepotten stiger litt hver dag.
Q3 blir utrolig spennende.
Er det da den virkelige stigningen starter.
Ikke lett å vite når en ikke er insider

Godt en sitter i dette selskaper for tiden, alle andre farma selskaper ser ut til å falle.
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
rockpus
27.10.2019 kl 12:50 3202

pafo
Det har jeg ikke påstått. Man ønsker å teste egne oppfatninger mot andres for å skaffe seg et mest mulig riktig bilde. Men dersom man kun proklamerer negative oppfatninger uten selv å ta den naturlige konsekvens å selge seg ut, så har man normalt en agenda å skaffe seg mulighet for billigere ny inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
focuss
27.10.2019 kl 13:22 3158

MrdÆren
Skjønner du ikke har lest mine innlegg fra tiden vi fikk ny styreformann. Og heller ikke mine innlegg fra det ble klart at investeringene ville fortsette inn i 2019 til tross for at Dahl hadde sagt de ville bli ferdige i 2018. Jeg skriver kritisk når det er noe å skrive kritisk om, men synes ikke det er grunn til å finne på ting.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
bravi
27.10.2019 kl 13:40 3120

focuss, har fulgt med såpass at jeg observerte dine umiddelbare reaksjoner på ny styreformann med koblingen til Veritas Investment og DS sin informasjon ved Q4 om at det ville bli økte utgifter som ville føre til at det ikke ville bli noe overskudd på driften før tidligst 2020. Men deretter har du ikke vært mye kritisk. Du har ikke stilt like mange spørsmål om f.eks de nye styremedlemmene og Bellete sin "stille" avgang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
focuss
27.10.2019 kl 13:52 3105

Bravi
Det skyldes jo bare det faktum at jeg ser ikke noe kritikkverdig med det. Nye styremedlemmer med kjennskap til norsk finansmiljø og som sitter nærmere aksjonærene er jo noe jeg har etterlyst. Ellers så er jeg ikke enig med kritikken av Bellete. Det store nedsalget fra toppen mener jeg har ingenting med Bellete å gjøre men med shorting fra MW.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
riskypick
27.10.2019 kl 14:01 3083

Det var minst to store nedsalg av store aksjonærer etter q3-18. Intertrade shipping dumpet 300k aksjer,verdadero 100k aksjer. Og det var fler enn disse.

Ikke bare shorting altså.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
focuss
27.10.2019 kl 14:07 3071

Bravi
Nå ble jo behovet for å fortsette investeringer i 2019 åpenbart etterhvert. Når BLFC for surveillance kom på banen så medførte det at antall salgs targets økte fra 400 til 750. Kostnadsøkningen ble imidlertid helt marginal og for meg ble det helt feil å fortsette å kritisere det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
focuss
27.10.2019 kl 14:17 3052

Bravi
Ett annet forhold som gjorde at jeg skiftet mening om den marginale ekstra investeringen var det faktum at Medicare hadde gjort det de kunne for å få fortgang i omlegging i retning av at Cysview skal bli ny standardbehandling. De innvilget ikke bare refusjon av Cysview. De gjorde det spesielle at de presiserte at refusjonen skulle bli permanent noe som skulle gjøre det lettere for klinikkene å investere. De strakk seg enda lengre og innvilget refusjon også av andre ekstra kstnader som ny behandlingsprosedyre medførte. I den situasjonen så ville det vært utrolig dumt av PHO og ikke sørge for at de gjorde sin del av jobben med denne omleggingen av behandling av blærekreftpasienter. Jeg antar at Medicare har løpende kontakt med PHO for å holde seg oppdater om utviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
EmmieSi
27.10.2019 kl 17:39 2926

Tror faktisk jeg kun skriver om deg! På pho trådene har vi nok av hausere, men også mange som er flinke til å holde meg oppdatert på selskapet! Men det jeg får mest ut av er de kritiske kommentarene og hvordan disse innvendingene blir løst.

Jeg ser ingen grunn til å bidra med noe ut over det.

Slenger inn en spydig kommentar i ny og ne når jeg snubler over en figur som deg. En som fremlegger spekulasjoner som fakta og forsøker å villede nye og gamle investorer etter beste evne.

Plutselig sitter du på innsiden igjen og hausser pho uten skam slik du drev for et år siden.

Ut over dette har du helt rett, min tilværelse består stort sett av jobb døgnet rundt, så lite spennende egentlig hehe.

Jeg sitter med rett over 40k aksjer I pho. De er ikke til salgs på disse nivåene, da jeg klart og tydelig ser hvor dette går. Og det tror jeg du ser også, derfor får vi gleden av å lese dine febrilske forsøk på å prate ned kursen:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
28.10.2019 kl 17:36 2675

ja, ja litt opp i dag også
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
iggle
01.11.2019 kl 16:50 2439

Fin ukesclose på 59,80.
Om jeg ikke er helt blind, kan jeg ikke se en så høy close i weekly chart uten at jeg må tilbake til 2007 faktisk.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Computum
01.11.2019 kl 20:50 2288

Vil bare si meg enig med de som synes forumet blir friskere med noen som ikke bare skriver "mainstream". TekInvestor som kårer skribenter med flest "likes" er rene ekkokammeret, noe den dominerende moderator (Savepig) bidrar sterkt til.
Takke meg til Hegnar, selvom det ofte "renner over" her. Denne tråden begynte med endel sedvanlige personangrep men har etterhvert utviklet seg til å bli ganske eksemplarisk, for HO å være. Den utskjelte Bravi holder seg iallfall til sak og går sjelden på person. Personkarakteristikker og krangel er det som ofte skjemmer Hegnar forum, og selvfølgelig hodeløs haussing/baissing/spamming. Men det er noe vi i det siste har sett mindre til her på PHO-forumet. Kanskje på grunn av at aksjen stiger pent og pyntelig og ikke tiltrekker seg de mest useriøse?
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
01.11.2019 kl 21:07 2263

59,80 ikke så ille, er vel kanskje noen som er redd for å måtte betale endel mer når børsen åpner mandag..
Aksjen har vært bunnsolid siste mnd mens mange andre aksjer på Ose har vært uforutsigbar med nedgang. Mitt drømmescenario om 1 uke, Pho legger både 50 og 60 tallet bak seg det er historie:) så gjenstår det å se hvor vi havner. Er selvsagt BULL : )
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2019 kl 22:10 2183

Comp.
Legg merke til at nesten uten unntak går det bra kursmessig når trådene "sovner".
De siste dagene her inne har vært et godt tegn på kursoppgang, tilfeldig eller ikke?
Uansett skjer det meget ofte
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 00:35 2074

Jeg tror flere som kjøper aksjer merker nå at det er vanskeligere å trade selskapet. De store endringene av kurs nedover mot 50 tallet? Vel, hvem vil lenger selge på slike nivå? Det er jo å gi bort penger til andre? Kurs denne uken er bunnsolid, det forteller hvor vi er på vei at flere som har aksjer ikke vil selge på dagens nivå. Det betyr at vil man kjøpe mer enn 10 aksjer så må man faktisk akseptere en høyere pris. Vi får mange svar neste uke, jeg ville vært inne før alt avsløres 07.11.19 kl 08.00. Denne presentasjonen forteller trolig hvor du bør satse pengene dine i et av de mest fremover lente selskapene som har kommet gjennom et utrolig trangt nåløye :))
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.11.2019 kl 09:05 1923

Ser den og er ikke overrasket. For det er helt andre krefter enn våre skriblerier på HO som driver kursen opp og ned. At våre innlegg kan bidra til økt fokus på selskapet og derigjennom økt interesse og flere investorer, kan nok til en viss grad påvirke kursbildet. Men det er minimalt i forhold til andre krefter. Og de andre kreftene er såpass mye sterkere at selv frafall av innlegg på HO ikke hindrer kursen i å bevege seg oppover, dersom det finnes grunner til det. Selv uten ett eneste innlegg på Hao kommende uke, så vil kursen rimelig sikkert gå gjennom 60-tallet. Så er det til syvende og sist hva som blir presentert kommende torsdag som avgjør kursretningen i etterkant av Q3. Dersom Q3 presentasjonen skuffer, så vil kursen falle uansett hvor mange positive innlegg vi skriver, og dersom Q3 overrasker positivt, så vil kursen gå opp, uansett hvor aktive baisserne vil være på HO.

Men det er nå tross alt interessant å diskutere aksjer man har såpass stor interesse i at man har investert deler av sin kapital i selskapet.

Ha en riktig god helg! I dag skinner solen over Bergen by og svømmehuden må dekkes til! ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 09:28 1882

Enkeltdager i PHO hvor omsetning er svært lav er det meget enkelt å "styre" og eller manipulere kursen, det er det ingen tvil om.
Det sitter PHO aksjonærer her inne langt oppe på Topp 50 listen og muligens også Topp 20.
Men de fleste av disse lar seg selvsagt ikke styre av innleggene her inne om de er positive eller negative. Gutta har satt seg inn i selskapet. Men at noen nye kan fange sin interesse for et selskap ved å lese på HO er det ingen tvil om.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 10:07 1834

Ja jeg ser eg er savned da det er min oppgave att peke på alt som hausse gjengen ikke vil kommentere. Det er fortfarende
bare enorm vekst og en fantastisk CEO som lover gull og grønne skoger som gjeller. Tills videre er det ende han prestert
flere ansatte, og skryter over den enorme pipelinen han har. Og som takk til Bellete som har skaffet den, så fikk han sparken.
Det er det som kjenneteigner en god sjef, og i steden ansetter sine venner (Coy ).

Alle er enig om vad utroligt bra det går, men ikke til Q3 før da er de redd noen kan bli besviken. Men 2,5 mil i kvartarlsvekst
er kjempebra om det ikke var før att kvartalskostnaden øker enda mer. Men pytt det viktige er att det er vekst, som per i dag ikke
er i nærheten att klare guiding. Men som vanligt er alle sikker på att den klarer de lett, uten det finnes noen synlige teign.
Kvartalsveksten må øke betydligt mer vart kvartal, om de skall nå guiding. Og det betyr att de må selge scope nu ikke sen
om de skall bidra med intekter.

Her må eg berømme London Mannen som ikke bakker bare før att vi nærmer oss avslørende fakta. På ett år bør vår
fantastiske CEO kunne vise til noe mer en de 15 - 17 scope de vanligtvis klarer selge. Så kanskje man kan begynne
tru att han bidrar med noe.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 10:35 1792

Det er verd å tenke på at Cevira kanskje kan bli en faktor framover.
Cevira, og potensialet som ligger der, var engang (riktignok veldig lenge siden) en betydelig faktor i forhold til hvorfor jeg, og en god del andre, kjøpte (nokså) mye Photocure. Det var den gangen Pho også hadde andre ting i pipen. Herunder Hexvix. Selv om alle viste at det aldri ville bli noe av. Etter så mange år på markedet, uten å bidra med noe, begynte det å bli rimelige klart at det var atter en forspilt mulighet for Pho.
Nå har ikke Pho flere muligheter. TheOneTrickPony bør levere, selv om Hexvix har feilet i tidligere markeder.

Helt til «gamle helter» igjen ble pusset støv av. Enn om det skulle gå troll i ord for Hestdal sin famøse uttalelse, Cevira...kommende blockbuster.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 11:03 1750

Tror du misforstod, har ikke registrert at noen savner noen, hverken positive eller negative skribenter.
Det er vel mer en konklusjon om at ofte reiser kursen når det er stille på trådene uavhengig av selskap, mulig det er tilfeldig, men jeg har merket meg det i flere aksjer tidligere, nå også i Pho.
Vi kjenner til dine synspunkter angående PHO nå så er enig med Medisinmannen at det kanskje er på høy tid at du finner noe nytt å kritisere hvertfall, det blir det samme hele tiden uten stopp.

Jeg synes det kan være mer interessant å heller diskutere:
- Når er det rimelig grunn til å anta at neste innbetaling fra Cevira kommer?( DS har intensjoner om å gi en mer robust orientering på q3)
- Hvordan vil markedet respondere når eller dersom Coy handler 10k aksjer?
- Nå er det vel snart dags for incentivprogrammet igjen, kan vi forvente noe mer kjøp der enn tidligere?
- Hvem er det som kjøper i PHO for tiden?, det vises små utslag på Topp50.
- Hva vil PHO bruke all cash til, blir det mer forskning, oppkjøp, tilbakekjøp av egne aksjer.
- Er det grunn til å tro at det kan komme en partneravtale i Kina ad. Cysview den nærmeste tiden
-Ipsen salget har ikke vært som ønsket i en årrekke, finnes det muligheter i avtalen som muliggjør handling fra PHO?
- Er det grunn til å tro at det snart kommer en melding om sidenotering?
Etc, etc.

Det er så mye å diskutere, men istedet for diskuterer vi nesten utelukkende skop utplassering og Cysview inntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 11:25 1718

Ja det er jo en sak att diskutere hypoteser eller kritisere noe som ikke har skjedd, men ser neppe noen mening i det.
Er det noe vi trur skall skje, så er det fritt att nemne det, men har du ikke en god begrunnelse så mynner det ut i intet.
Så kommenterer vi det vi finner verdt att kommentere, som ikke alltid blir uppskattet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2019 kl 11:28 1713

Helt uenig Pafo,

90% av det som skrives her er uansett synsing eller hypoteser.

Uansett, nå skal jeg som de fleste andre holde meg borte fra disse PHO trådene til hvertfall torsdags morgen.
Lykke til alle sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
bravi
02.11.2019 kl 12:01 1674

Skjønner ikke helt hva AndyH mener med bevegelser i kursen i forhold til intensiteten på skrivingen her på forumet. Kan ikke tro det er noen sammenheng der.
At innlegg på forumet kan være nyttig informasjon til folk som vurderer caset er klart. F.eks skrev jeg innlegg på denne tråden 27.10 og fikk 3-4 svar/ kommentarer fra focuss på det.

Cevira var hovedcaset til Pho helt frem til at de ikke kom noe videre etter Due-dilligence greiene, i den tiden hadde sikkert ikke Hestdal & co ikke særlig tro på Hexvic/ Cysview, det ble det først etterpå når de ikke hadde noe annet. Derfor er det viktig å følge med på Cysview at ikke utgiftene blir større enn inntektene i lang tid og være forberedt på å kutte kostnadene i tide hvis det viser seg at DS ikke får til dette.
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare
EmmieSi
02.11.2019 kl 12:54 1630

Da var pafo tilbake i kjent stil, ved å fremlegge sine spekulasjoner som fakta igjen.. Trodde faktisk du hadde kjøpt deg inn nå. Vært stille på forumet uten deg de siste dagene:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare