Axxis Geo Solutions børsens billigste aksje?
Resultat etter skatt Q2-19 USD 10.8 mill (annualisert ca. 400 mill NOK)
Market cap @5.22 ca. NOK 350 mill (inkl. nye emisjonsaksjer)
Asset light multi-client forretningsmodell som og i samarbeid med TGS, men spesialisert på node/havbunnsseismikk.
Nå endelig godt kapitalisert for vekst etter emi i sterkt voksende marked for havbunnsseismikk.
Tror dette er penger på gaten.
Hilsen tidl. Seismiker
Market cap @5.22 ca. NOK 350 mill (inkl. nye emisjonsaksjer)
Asset light multi-client forretningsmodell som og i samarbeid med TGS, men spesialisert på node/havbunnsseismikk.
Nå endelig godt kapitalisert for vekst etter emi i sterkt voksende marked for havbunnsseismikk.
Tror dette er penger på gaten.
Hilsen tidl. Seismiker
Redigert 21.01.2021 kl 07:17
Du må logge inn for å svare
Jeg gikk fra halleluja stemning til mer skeptisk.
Men neste uke før vi svar.
Men neste uke før vi svar.
Redigert 21.01.2021 kl 03:33
Ticker
19.02.2020 kl 12:58
4123
Menge selskaper sitter med noen inkassokrav nesten konstant,ikke verdens undergang det.
De har jo meldt at de har kontroll/god kommunikasjon med kreditorer og leverandører.
"The revenue stream from this contract, as well as progress made with short term creditors and suppliers, are important milestones towards the Company’s previously announced intention to strengthen its working capital position"
Her er absolutt en risiko i aksjen men jeg skulle gjerne sett at de ikke halte ut info om kompensasjon mer,den eneste grunn til at dette kansje ikke er
avgjort nå (for det burde det vært) kan være forhandlinger om mere arbeid hos samme kunde.
Det omsette godt med aksjer rundt 0,90 så noen har trua...og noen selger
De har jo meldt at de har kontroll/god kommunikasjon med kreditorer og leverandører.
"The revenue stream from this contract, as well as progress made with short term creditors and suppliers, are important milestones towards the Company’s previously announced intention to strengthen its working capital position"
Her er absolutt en risiko i aksjen men jeg skulle gjerne sett at de ikke halte ut info om kompensasjon mer,den eneste grunn til at dette kansje ikke er
avgjort nå (for det burde det vært) kan være forhandlinger om mere arbeid hos samme kunde.
Det omsette godt med aksjer rundt 0,90 så noen har trua...og noen selger
EdvinV
19.02.2020 kl 15:17
4048
Det omsettes for småbeløp egentlig. Noen hundre tusen daglig. Regner med det er oss småsparere/lekedaydaytradere som utgjør alt av bevegelse.
Backland
19.02.2020 kl 20:50
3918
Jeg sitter og har sittet en god stund, og selv om man aldri vet så føler jeg jeg sitter trygt med en rimelig høy portefølje. Er dere sikker på at dere ikke blander kortene litt nå jfr. dette med inkasso? Jeg velger å tro at det er ordnet opp mht. den kortsiktige kreditorgjelden etter fartøyene ble satt i virksomhet for inngående cash flow, og velger videre å tro på at selskapets ledelse jobber jevnt og trutt med sin strategi om å skaffe til veie oppdrag og videreutvikle selskapet. Jeg har troen på AGS ikke minst på grunn av det jeg har lest i selskapets børsmeldinger. Det vitner om seriøsitet i mine øyne, og det bør lønne seg til slutt for alle parter. M.a.o. må man ha en smule is i magen og ting faller som regel på plass etter hvert som styret og ledelse gjennomfører sine strategier i den daglige virksomhetsutøvelse.
Gullhaugen
19.02.2020 kl 21:52
3847
Hvor lenge har du sittet? Det har jo vært fristende å støvsuge opp 500-600 tusen aksjer på dette nivået men jeg tror det er lurt å avvente Q4 først. Her er det masse å gå på oppover om guidingen er positiv. Når det gjelder disse seismik aksjene så synker de som en stein på negative nyheter. Bare se på Magseis Fairfield de siste 6 mnd og samlign kurven med AGS. Jeg tror ikke vi skal håpe på at den hopper opp til forrige emisjonspris på 6 kr selv om det burde være logisk. Klarer vi 2-3 på 6-12 mnd så må det være i overkant ( da må det komme positive nyheter på q4) Prøver å være litt realistisk selv om jeg også håper på 6-10 kr innen 12 mnd
Backland
19.02.2020 kl 23:07
3765
Ja, 6 tallet er nok et håp da. Har sittet så pass lenge kan jeg si at jeg har et anseelig papirtap pr. i dag men har troen på god bedring her. Har nok snittet ned noe på lavere nivåer slik at 6 -10 kroner hadde gjort susen selvfølgelig, men selskapet må først vise positivitet mht. resultatframgang og ordretilgang fremover. Du har helt rett i at grunnfjellet ryster på negative nyheter og høye fall. Oppover går det som regel sakte, men et rykk nå og da. Satser på det, og ser man 6 tallet i år så er jo det flott.
Jo, er inne i MSEIS også. Har ikke mye å rope hurra for der nei, men tar foreløpig papirtapet med fatning selv om det selvsagt ikke er behagelig. Får tro de kommer seg i løpet av året eller neste år de også. Voldsomt til nedturer men tenker langsiktig.
Jo, er inne i MSEIS også. Har ikke mye å rope hurra for der nei, men tar foreløpig papirtapet med fatning selv om det selvsagt ikke er behagelig. Får tro de kommer seg i løpet av året eller neste år de også. Voldsomt til nedturer men tenker langsiktig.
Ticker
20.02.2020 kl 10:18
3638
Noen som fikk litt høydeskrekk ifb med melding som EMGS?
Uten sammeligning for øvrig ang.GJELD og teknologi...
Uten sammeligning for øvrig ang.GJELD og teknologi...
Det gir en pekepinne på at markedet er tøft.
Svar får vi neste uke.
Svar får vi neste uke.