Hva skjer hvis vi bytter ut navnet Jesus med Muhammed?

Slettet bruker
25.10.2019 kl 18:24 311

Dette kan kanskje være den beste illustrasjonen på hvor vi er i verden idag.

Vi har en barnesang som er kjær for mange mennesker og som kan synges over alt, også i Stortinget og hos politiet, men skift ut navnet Jesus med Muhammed, da vil politikerne bli rystet, politiet vil kanskje komme på din dør, og muslimene vil jage deg over hele verden. Her er sangen:

Jesus elsker alle barna, alle barna på vår jord....................

Slettet bruker
25.10.2019 kl 18:36 305

Denne var drepende god, jeg ville ikke sunget denne sangen foran en moské.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 19:23 290

Du mener vel her at mens Jesus elsket alle barna, elsket Muhammed med dem ja? Knullet dem med andre ord
Redigert 25.10.2019 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2019 kl 20:06 268

Jesus elsket barn som en far elsker sine barn, Muhammed elsket barn det vet vi, men ikke som en far, heller som en mann.
FUBAR
25.10.2019 kl 20:33 257

Uansett, tror jeg muslimene har et poeng når de ikke aksepterer en treenig gud, men kun en. Ble overrasket da jeg googlet unitarene og fant at de var kristne som ikke aksepterte treenigheten og Jesu (fysiske) oppstandelse. Trodde dette var minimumskravet. Make Christianity great again - se Jesus som den største av Guds ånder, og som ikke har oppstått fysisk. Tror da våre kirker ville blitt overfylt.
Slettet bruker
25.10.2019 kl 20:37 249

Har sakset litt til dere hedninger.

"Kristi offer ved korset har tilgitt all vår synd - fortid, nåtid og fremtid ( Kol 2: 13-14 ; Heb. 10: 11-18 ).
Synden en kristen vil begå i morgen ble tilgitt på Golgata - der Jesus rettferdiggjorde oss og erklærte oss positivt rettferdige. Han fullførte dette arbeidet gjennom ett eneste tilbud som ikke trengte å gjentas igjen. På korset gjorde Jesus oss ikke forsvarlige; han gjorde oss rettferdiggjort ( Rom. 3: 23-26; 8: 29-30 )."

Go'kar denne Jesusen skjønner dere.

Men...det er en utlgivelig synd en kan gjøre likevel:
"Den utilgivelige synden er nevnt i Markus 3: 25-32 og Matteus 12: 32-32 , og fra disse passasjene kan vi konkludere at den refererer til den kontinuerlige avvisning av Den Hellige Ånd i konverteringsarbeidet."

Mer om den her:
https://www.thegospelcoalition.org/article/you-asked-what-is-the-unforgivable-sin/