FLYSKAM Fly Norwegian med god samvittighet

ICity Bank

https://www.dn.no/luftfart/sverige/braathen/norge/storbank-flyskam-kan-koste-flyselskaper-titalls-milliarder-arlig/2-1-694674
De neste årene kan flyskam slå hardt inn på flyselskapers bunnlinje, hvert fall om man skal tro en analyse fra storbanken Citi.

I et notat til kundene sine skriver banken at begrepet kan koste flyselskaper milliarder av kroner de neste årene. Citi estimerer at de årlige kostnadene vil vokse til 3,8 milliarder dollar, eller 35 milliarder kroner, i løpet av de fem neste årene kun for fritidsreiser. Dersom man regner med forretningsreisende også, kan man plusse på 2,4 milliarder kroner i kostnader, mener banken. Det skriver CNBC.

Folk må forflytte seg, fortsette og reise.
Det blir ikke mindre trafikk i luften, derimot vil det bli større krav til flyselskapene om å ha fokus på miljø tiltak.
Norwegian ligger her mange år fremfor de fleste avsine konkurenter.
Jeg vil da trekke konklusjonen om at skal du ut og reise og du har et valg mellom et flyselskap som ikke har tatt miljø på alvor så velger du det alternativet som avsetter best klimaavtrykk.
Her står Norwegian i særklasse.
Dette har det ikke vært serlig fokus på hittil, det har vært fokus på bære kraft og miljø, men ikke mye på effekten av flyskam.

Hvor stor effekten av dette blir er umulig å spå , men les hva City Bank anslår.
Så mange av selskapene må endre fokus og komer til å få store økonomiske utfordringer med å redusere utslipp, nye fly må kjøpes inn til stadig høyere priser, samt at mange andre tiltak må gjennomføres.
Norwegian har her en uovertruffen fordel, de har allerede en miljøvennlig ( beste på markedet) flypark, et stort antall fly kjøpt med meget store rabatter (som også kan selges med meget stor fortjeneste) da det er manko på fly.

jeg tror vi som nå sitter i Norwegian sitter på RIKTIG FLY.

Tipper de som solgte i sluttauksjonen i går bør kjøpe på åpning mandag, antar at 50.- passeres da.

Uansett så skal vi i alle fall ikke SKAMME OSS fremover.
😎

Snublet for to minutter siden over en annonse i en nettavis for Norwegian. Som eier i selskapet ble jeg nysgjerrig, og klikket meg inn:
https://www.norwegian.no/om-oss/opplev-oss/barekraftig-luftfart/luftfart-og-klima/?NAS_source=N388808.2173900STROSSLE&dclid=CMvn0-DEueUCFZKPGAodY2IL-g
Interessant lesning. Jeg ser at Norwegian endelig har begynt å selge seg inn som det mest miljøvennlige alternativet. Dette kommer de til å tjene på, for folk vil fortsatt fly. Men de vil også være så miljøvennlige som mulig.

Flyvett kalte Bjør Kjos dette...bruk de minst forurensende flyselskap.Vårt eget nas er en av verdens « reneste « flyfåter med ca 30% mindre utslipp enn gjennomsnittet.
Da jeg flyr mye i arbeid tar jeg alltid norwegia dersom det er mulig.
Nå jeg reiste fra Gardermoen igår ble je kraftig provosert over et par av de ivrigste klimapolitikerne sto i innsjekkingskøen til utslippsverstingen BEA ....kunne like gjerne vært SAS som slipper ut ca 20% mer enn Norwegian.
Egentlig bør alle disse jukserne som bare snakker om at vi må endre vaner outes når de driver med sitt klimajuks.
Redigert 26.10.2019 kl 11:37 Du må logge inn for å svare