C-30 Tidslinje




Fra et annet forum :

Re: Cement
26 Oct 2019 09:19
Correct. 7 days, you could drive on it but it would be sensible to protect the surface to prevent scuffing. 14-20 days before I would risk hundreds of tons sitting on it with vibration and shockloads to boot. Rig move according to AC would be 3 weeks. Bearing in mind they haven't said that they have started moving it etc, we can pretty much forget November unless they have dismantled the rig already and are ready to start transporting equipment across. Looking towards some perforation news over the next week and further confirmation of ongoing workover s and well maintenance.


Hvilken work-over rig så du da? Jeg er klar over at det tar tid med truck-rigs, de er kun effektive til å borre ned gjerdestolper. Men tid tar C-30 også, spud i midten av Desember tidligst og basert på det vil jeg anta at de rekker å skyte et par perforeringer i i hvert fall en brønn før den tid.

De burde da klare skyte perforeringen i minst 2 brønner i det tidsrommet. Såklart avhengig av hva som må gjøres i brønnene. Tror det blir mest synsing fra oss her bak pc-ene i Norge.
Vi får gi de ein sjangse.. Bedre at ting går seint og riktig enn fort og til helvete. Det er surt når status er RYKK TILBAKE TIL START og forlat brønnen.

La oss si 1 brønn, så blir det fort 150-200 bopd ekstra. Dersom de ikke bruker minst en av de to work-over riggene sine, hva brukes de da til?

Jeg forsto det slik at det kun er perforering og at casingen er ok, bruker de da slickline burde dette gå raskt og smertefritt.
Herbius
31.10.2019 kl 17:07 576

Det behøver du heller ikke, for du mener jo at tvivl i aktie- markedet er lige meget.

Du mener jo også, at hvis der blev meldt 285 stabil flow imorgen, ville kursen ikke rykke sig.

Tror ikke du skal lærer mig noget om markedspsykologi. 👍

150-200 bopd. Ja, det ville jo vært fantastisk. Men det blir vel litt sånn tenk på et tall. Vi har vel få forutsetninger for å fastslå noe slikt. Vi får håpe de vet hva de holder på med.
Det ordner seg nok, engang.

Tvil i et aksjemarked holder folk borte fra aksjen eller handler på lavest mulig R/R.
Hvorfor skal det meldes stabilisert flow rate på 285bopd, når dette allerede er gjort.

Nei, jeg skal heller ikke lære deg om markedpsykologi, men noen burde definitivt gjøre det.

Jeg regner alltid lave estimater, en ny perforering i en gammel og dårlig perforert brønn kan overraske.
wassa
31.10.2019 kl 17:33 532

1. WO trucken trekker ikke opp DP, men tbg.
2.Ingen har sagt at det skal pereforeres med WO bilene. Dette kan fort gjøres med WL hvis ikke de har en ESP som må trekkes. Da trenger de A-80 eller A-100 WO bil. De kan også ha WL Retrievable ESP System.
3. De som jobber med Civil works er sikkert ikke de samme som jobber med å flytte riggen. Tipper det er eksterne folk med eget utstyr som leies inn.
Redigert 31.10.2019 kl 17:35 Du må logge inn for å svare

1. OK.
2. Jeg tar utgangspunkt i at det bruker work-over trucks til dette da jeg ikke kan se å ha lest noe sted at de har WL-utstyr annet enn på bilene.
3. Dette er et lite selskap der alle bidrar til flere oppgaver, så det er rimelig å anta at man av de samme hjelper til med civil-works som i utgangspunktet er en enkelt jobb on-shore. De leier nok inn betongbiler osv selvfølgelig.
wassa
31.10.2019 kl 17:50 508

2. Det er egne WL biler som de leier inn. Zena har ikke eget WL utstyr.
3.Lite selskap vil nok ha lite folk. Jeg tror de leier folk til graving, kjøring av masse, veihøvel, hjullaster ++, men det betyr ikke så mye :-) En av arrgumentasjonen når de hentet penger var å få fortgang på CW på M-247.

2. De kan bruke work-over truckene til WL også, men må kanskje leie inn ustyr. (De gjorde tilsvarende prosjekt på brønner for 1,5 år siden uten suksess da det ble for dyrt ift. tilstanden på brønnene).
3. Ja, absolutt :) + working cash!
wassa
31.10.2019 kl 18:00 487

Hvorfor skal de bruke en WO truck til WL? Hva kan den gjøre annet å trekker tbg/esp.

WO truck er en rigg, de trenger vel en WL-truck også om de ikke leier inn annet utstyr. Gamle wells som ikke produserer er ofte pga sanding/mudding, da trenger de å kjøre tbg eller esp i tilegg før de evt. skyter perforering med slickline eller eller wl?
wassa
31.10.2019 kl 18:19 455

WO truck er ikke en rigg! De brønnene de skal pereforere er nødvendigvis ikke brønner som er SI i dag.

Er jo det samme jeg sier. Skal de trekke tbg/esp og esp ikke er WL ret må de ha WO truckene.
Skal de gå rett på en brønn trenger de ikke WO truckene som bare er en kjørende drawwork.
En WO jobb som trenger sirkulering(sanding/mudding) lar seg nok ikke løse med en WO truck.

Er jo nettopp derfor Zenith har feilet de siste 3 årene da tilstanden på brønnene har vært for dårlige til å kunne overhales med med WO truck.
Herbius
31.10.2019 kl 18:20 449

Nå ok: Tvil i et aksjemarked holder folk borte fra aksjen eller handler på lavest mulig R/R.
Tja så har du dit svar på aktiekursen 👍.

Det er det ingen fare for med mindre du har en kandidat grad som en anden person har( Cand. Polit ) 👍🤐

Hold dig hellere til olieboring, og øs ud af din viden der.

Og lad os så fokusere på Zen👌

Nei, dette er poenget mitt med at det ikke er grunnen til dagens kurs.
Du skal få en oppgave: prøv å tenkt deg til hvor alle aksjene som er til salgs kommer fra. (tips: les siste meldinger "further reduction of debt".

Ja, de har endret strategi fra workovers til deepening, men nå skal det likevel kjøres workovers i form av re-perforering ref. melding den 14/10.
Herbius
31.10.2019 kl 18:43 407

Ja det ved jeg godt, og de aktier vil være spist væk på 30 min hvis meldingen om stabilt flow og progress bliver meldt.
👍 Fremtiden vil vide hvem der får ret 👌

De blir allerede spist...................
Herbius
31.10.2019 kl 19:14 363

Det er vi enige i 👍

Men de ville blive ædt, hvis Zen havde tillid i markedet, og det kommer først når man levere varen og Tilliden genopbygges 👌

Ikke den sjoveste aktie og sidde i over 2 år. 😪